T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petr » 08.10.2016 2:22

Karosák píše:Už čtvrt roku máme po velké železárně odstavený 8156, a nehýbe se s ním, takže možný adept, ale ostatní chodí také na PO...nerozumím tomu.
A právě na tom PO se "třeba" objevilo, že skříně nejsou v ideálním stavu a výpočty o jejich pevnosti se taky asi úplně nepovedly :-)

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 07.10.2016 22:59

57 wan, proč ne, práce by se pro ně našla, ale sólo nebo 2x wana bych to viděl raději...
Každopádně se shodnem, že největší blbost je udělat je z RPV, čili z nových skříní VAR :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 07.10.2016 21:45

A silnější motory aspon podle prt.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.10.2016 21:41

9001 píše:.........
Navíc stejně podvozky z RP musí mít určitou úpravu, aby mohly pod wanu...
určo tam má být jiná zajišťovací brzda - místo čelisťové kotoučová

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 07.10.2016 18:48

thriller2: To mi přijde jako blbost... Jaký je rozdíl mezi digitální RP a wanou?
Navíc stejně podvozky z RP musí mít určitou úpravu, aby mohly pod wanu...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 07.10.2016 18:33

Já jsem to celý nepobral. Když se řekne "přiděláme wany" čekal jsem buď čisté novostavby, nebo "papírové" reko ala LBC ze zbylých SU. Demon říkal že ani všechny 15T nenahradí vyřazené SU a T6, čili nechápu tu recyklaci. Spíš by bylo potřeba něco přidělat navíc. Jsem ochoten připustit ještě ty analogy, bo to jsou opravdu kastle co zažily mnoho, byť po omlazovací kúře a navíc řekněme trochu atyp výzbroj a jako nouzovka do 2025 možná. Nedávno však prodělaly PO a dostávají nové APEXy, čili opět trošku protichůdné procesy. Ale u RPV jsem si fakt ťukal na čelo 8-[ A dále se tu již jednou řešilo (nebo Jenki na K-r říkal), že Progress do wany a RP je sice schématicky stejný, ale vpodstatě všechno je "trošku jinak", a zaměnitelné to moc není.
Hluku bych se nebál, zajistit šumící výzbroj lze, jak se již na několika RP stalo.
A další, čeho se obávám u recyklace, že to opět bude ultrasocka verze, čili nožní řadič na věčné časy, parodie na stěrače, a jak psal P_V původní podvozky, byť to není největší bolest, ale pod krnov prostě už patří Komfort Z:idea:
Dále pak běží VŘ na asi 30 kusů klimatizací, které měly přijít právě na krnovy, takže to mi taky moc neštimuje.
Už čtvrt roku máme po velké železárně odstavený 8156, a nehýbe se s ním, takže možný adept, ale ostatní chodí také na PO...nerozumím tomu.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 07.10.2016 17:57

thriller2 píše:Pražská vana postavená v dílnách z pražských tramvají bude mnohem levnější než Vario nebo EVO. Tudíž výhoda. Použití R.PV je taky výhoda, protože z nich půjde všechno krásně vykuchat a znovu použít ve vaně. Když se budou předělávat starý R.P, tak se bude muset jejich výzbroj modernizovat a bude to trochu dražší.
A nebylo by tedy lepší vzít novější R.Péčka (ideálně třeba po nehodách) a těm dát novou karoserii ?
Rekonstruovat znovu R.PVéčka je donebevolající blbost a vyhazování peněz.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od kruťák » 07.10.2016 17:51

von Špilberk píše:Ovšem pozor :!: Zásadní otázka pro šotouše: Jak se to bude číslovat :?: :D
Pokud se vážně vezmou RPV, tak bych jim nechal původní čísla, měli bysme dvě řady wan 81.. a 82.. 8-)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 07.10.2016 17:28

EVO přeci DPP taky vystrojil sám. Akorát že ne pro sebe. Z pražských tramvají se wana rozhodně nestaví, skříň je nová. To by žádný Franta se svářečkou z T3 nepředělal, jelikož nosníky jsou úplně jinak.
Zachování původních vysokých podvozků je sice cenová výhoda, ale ty podvozky se zachovají i se všemi nectnostmi, které byly za uplynulých 50 let evoluce vyřešeny jinak a lépe. Včetně např. hluku, což je poslední dobou docela významný argument proti budování nových TT.
Modernizace výzbroje (když už tedy wana a ne EVO) by taky pomohla, opět kvůli hluku (pronikavý jekot u RP/RPV vs tiché šumění u nynějších wan). Týká se to snad jen řídící karty, ne silové části.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od thriller2 » 07.10.2016 17:09

Pražská vana postavená v dílnách z pražských tramvají bude mnohem levnější než Vario nebo EVO. Tudíž výhoda. Použití R.PV je taky výhoda, protože z nich půjde všechno krásně vykuchat a znovu použít ve vaně. Když se budou předělávat starý R.P, tak se bude muset jejich výzbroj modernizovat a bude to trochu dražší.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 07.10.2016 17:00

Rozdíl mezi EVO a wanou bude asi jen v ceně podvozků. Že by to bylo tolik?
Pokud by výrobce dodal snížené podvozky s DC motory, tak by šla převzít i výzbroj. Železa bude na váhu stejně. Všechna ostatní bižuterie se při "rekonstrukci" stejně bude dělat nová.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 07.10.2016 16:11

9001 píše:Řeším to, že by se měly dávat pryč R.PV = cca 10let stará skřín a přitom původní skříně vozů 65xx a 66xx by měly zůstat...
No, divné to je. 8-)
9001 píše: Wana v době, kdy jde koupit EVO je kravina...
Z mého pohledu je ovšem blbost vůbec kupovat nová solo vozidla...
EVO sice jde koupit, ale když na ně DP nemá, tak pak vznikají takovéhle úsporné nápady. O pár wan víc by mi nevadilo, ale udělal bych je na papíry Sůček, co šly do šrotu. (doufám, že si papíry DP nechal) Jenže to by bylo dražší, protože kromě kastle by se musel koupit i vnitřek, a na to zase už asi peníze nejsou, když vznikla tahle bejkárna. Hlavně, že Praha má údajně peníze, a neví, co s nimi. :roll:

Ovšem pozor :!: Zásadní otázka pro šotouše: Jak se to bude číslovat :?: :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 07.10.2016 16:05

Možná by výrobce byl schopen udělat retro EVO s okny v gumě a čely Kardaus :) Ale spíš ne, ten vůz má jiné výškové proporce a už by to neladilo. Určitě by šlo EVO nadesignovat ála T6, ale ten škatulózní design zas není nadčasový natolik, aby to stálo za to.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 07.10.2016 15:57

Petr03: Řeším to, že by se měly dávat pryč R.PV = cca 10let stará skřín a přitom původní skříně vozů 65xx a 66xx by měly zůstat...

Vzhled je druhá věc... Tenhle retro styl by opravdu již měl odejít... Navíc jak tu zaznělo... Wana v době, kdy jde koupit EVO je kravina...

Z mého pohledu je ovšem blbost vůbec kupovat nová solo vozidla...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 07.10.2016 15:53

Při vší úctě k dílu p. Kardause, od doby co na koleje vyjely jednočlánkové tramvaje s otočnými podvozky a přitom celoNP, a městské autobusy se už dlouho jiné než celoNP nepořizují, se mi fungl nová tramvaj s prolézačkou jeví jako morálně neperspektivní. I v Mostě se nám budou smát :)

Ostatně neperspektivní byl už celý program R.PV, to měly být wany už tehdy před 10 lety.

Odpovědět