T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3641
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 26.3.2020 20:29

demon píše:
26.3.2020 19:44
Afterman píše:
26.3.2020 19:17
mohlo dojít alespoň k inovaci, (ruční řadič, sběrač, zásuvky, stěrače, el. nastavitelné zrcátko na hrazdě atd.).
nechcete znízkopodlažněná RP, ale chcete je mít s poloptg. Přínos nula
Jak se říká takovém tomu způsobu argumentace, kdy se z několika nadnesených připomínek vybere ta nejméně důležitá a exemplárně se rozcupuje?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6097
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 19:44

Afterman píše:
26.3.2020 19:17
Používat termín "prodloužení životnosti" je už spíše úsměvný. Neměli se náhodou vyřazovat RP, protože to přece bylo dočasné řešení na dvacet let?Vyřazují se? Ne, dostávají PO, což znamená dalších 20 let a asi se nebude překvapení, když ještě jedno PO dostanou. To samé wany ať už stávající nebo ty nové, to máme 40 let s jistotou. Na to jak tu budou dlouho mohlo dojít alespoň k inovaci, (ruční řadič, sběrač, zásuvky, stěrače, el. nastavitelné zrcátko na hrazdě atd.). Argument, že by to bylo drahé neberu, že to nejde taky ne, že to nikdo nechce taky ne :x , když vidím jak to u KT a v zahraničí jde, jen u nás ne. Zkrátka v DP jsou lidé, kteří nechtějí moderní staronovou tramvaj, nestačí jim nostalgická linka, ale chtějí udržovat alespoň polovinu vozového parku ve vzoru 60. let.
Používat termín "prodloužení životnosti" je zjevně nutný, protože mnozí si pod akcí představují nákup nových vozidel, což vůbec neodpovídá skutečnosti.
Vyřazovat RP se dle některých variant původních plánů skutečně vyřazovat měly, ale jednak to u velké části vozů není nezbytné a jednak na jejich náhradu prostě nejsou finance. Inovace jistě byly možné, návrhů se sešlo několik stovek, ale s takovou inovací by rekonstrukce přišla klidně na dvojnásobek. Takže si trochu protiřečíte, nechcete znízkopodlažněná RP, ale chcete je mít s poloptg. Přínos nula (vyjma toho, že na fotce bude vypadat super), to by vám najednou nevadilo ?
Sorry, ale doprava se zkrátka fakt nedělá pro šotouše. :wink:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2032
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 26.3.2020 19:41

Stínový ovčáček Demon se nám pěkně rozjel, inu wany forever, dílny přesto nestíhají :devilsmokin

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 127
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Afterman » 26.3.2020 19:17

demon píše:
26.3.2020 18:24
Což tady ani v nejmenším není cílem. Jde jen o prodloužení životnosti v současnosti provozovaných vozů a jejich znízkopodlažnění, a to za minimálních nákladů (odhad je asi 23% ceny nového vozu), které ještě dál sníží neprovedení nutné prohlídky stupně PO na stávajících RP.
Používat termín "prodloužení životnosti" je už spíše úsměvný. Neměli se náhodou vyřazovat RP, protože to přece bylo dočasné řešení na dvacet let?Vyřazují se? Ne, dostávají PO, což znamená dalších 20 let a asi se nebude překvapení, když ještě jedno PO dostanou. To samé wany ať už stávající nebo ty nové, to máme 40 let s jistotou. Na to jak tu budou dlouho mohlo dojít alespoň k inovaci, (ruční řadič, sběrač, zásuvky, stěrače, el. nastavitelné zrcátko na hrazdě atd.). Argument, že by to bylo drahé neberu, že to nejde taky ne, že to nikdo nechce taky ne :x , když vidím jak to u KT a v zahraničí jde, jen u nás ne. Zkrátka v DP jsou lidé, kteří nechtějí moderní staronovou tramvaj, nestačí jim nostalgická linka, ale chtějí udržovat alespoň polovinu vozového parku ve vzoru 60. let.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 870
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 26.3.2020 19:04

S těma čtyřčlánkama bych to moc nepřeháněl. Sice to bude mít větší kapacitu, ale do podmínek v Praze by to bylo dost nepraktické. Byly by dobré na tu uvažovanou příměstskou přepravu do Jesenice, ale motat se s tím centrem nevím. Zabijou se tím průjezdy křižovatek u těchhle stonožek.
A asi velmi zajímavá by byla deponace ve vozovnách, jak tam různé typy vozů poskládat a aby byly dobře přístupné. Už dnes se po vozovnách bloudí mezi soupravami a hledá se cesta, protože každá řada má jiné rozestupy a spojovací můstky jsou na dvě věci. A jak je tu dříve psáno, tak v Praze je taky problém s délkou staničních ostrůvků. Musely by se většinou předělat a někam by ani nešly nacpat. Všechno jezdí přes centrum, kde by se asi moc protahovat zastávky nedaly (třeba Jiráskovo náměstí směr ND). Prostě to není reálné.
A jak psal "demon" je rozumné za současného stavu finací "zrekonstruovat" RP na Wany v rámci "generální údržby" za třetinovou cenu, a později, až budou prachy, rozjet jiné nové vozy, stejně budou postupně odcházet stávající RP.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6097
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 18:27

MKzB píše:
26.3.2020 17:36
Když už se řeší ty středněkapacitní vozy, Škoda 15T je defacto souprava třech tramvají a měla by jít přeskládat na dvoučlánek a čtyřčlánek.
Mohla by jít, ale jak už jsem psal - není zájem a kroky projektanta veřejného prostoru tomu velmi výrazně brání i kdyby v budoucnu zájem třeba byl...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6097
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 18:24

trainzjohny píše:
26.3.2020 17:23
...kde mimochodem umí ty wany alespoň dělat s klimatizací, lepenými okny... prostě pořádně odpodlahy...
Což tady ani v nejmenším není cílem. Jde jen o prodloužení životnosti v současnosti provozovaných vozů a jejich znízkopodlažnění, a to za minimálních nákladů (odhad je asi 23% ceny nového vozu), které ještě dál sníží neprovedení nutné prohlídky stupně PO na stávajících RP.
trainzjohny píše:
26.3.2020 17:23
Jinak právě otázka náhrady vozového parku se takhle dost zabijí, protože se utratí poměrně vysoké prostředky za vozy které tu dlouho budou a obměna vozového parku je kde ... v :zadnice protože nebudou ani peníze a vlastně ani potřeba, když nám tu sto let budou jezdit T3 #-o
Nemluvě o tom, že "výhodou" tohoto řešení budou další odstavené modernější vozy, které se už teď nestíhají opravovat [-o<
Tohle je fakt nesmysl, viz odstavec výš a jak už jsem napsal, souvislost s odstavenými "modernějšími" vozy je nulová.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9701
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 26.3.2020 18:21

4 článek se skoro nikam nevejde pač zastávky na 2T a mnohé nové... #-o

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 296
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MKzB » 26.3.2020 17:36

Když už se řeší ty středněkapacitní vozy, Škoda 15T je defacto souprava třech tramvají a měla by jít přeskládat na dvoučlánek a čtyřčlánek.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2890
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 26.3.2020 17:23

LIberec je dost svébytná kapitola, Brno kupuje T6 "na chvíli" právě aby neudělalo tu blbost, že si draze opraví vozy, které už jsou tak na cestu do šrotu, zatímco tyhle šroty si koupí za pár kaček. My si budeme taky kupovat vysokopodlažní ojetiny a pak si tady místo moderní MHD budovat zkanzen.
U KTéček se to dá pochopit snahou mít jeden rozšířenější NP obousměrný vůz, i za cenu poměrně vysokých nákladů, ale u wan je to prostě existeční cesta na Ukrajinu (kde mimochodem umí ty wany alespoň dělat s klimatizací, lepenými okny... prostě pořádně odpodlahy)

Zatímco my za cenu skoro poloviny takového Tanga (27 miliónů) budeme dělat historickou wanu. Ta nebude mít klimu, vypadá jak z "pravěku" atd, nemluvě o velikosti a kvalitě.

Jinak právě otázka náhrady vozového parku se takhle dost zabijí, protože se utratí poměrně vysoké prostředky za vozy které tu dlouho budou a obměna vozového parku je kde ... v :zadnice protože nebudou ani peníze a vlastně ani potřeba, když nám tu sto let budou jezdit T3 #-o
Nemluvě o tom, že "výhodou" tohoto řešení budou další odstavené modernější vozy, které se už teď nestíhají opravovat [-o<

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 870
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 26.3.2020 15:43

No je to sice možná asi pravda, ale nějakou dobu si asi ještě budeme muset počkat Za prvé si asi DPP v současné době zase tak moc vyskakovat nemůže. Ještě se, jestli se nepletu, nějakou dobu bude splácet várka 15T. Bude se řešit metro, nakupujou se taky autobusy.
A co se týká nočních, tak v zásadě krátké vozy postačují, za předpokladu hustšího provozu v pátek a sobotu. A nebo by se mohly dlouhé vozy používat o víkendu. Ale to už vzniká problém s centrálním přestupem. Už nyní jsou občas problémy s krátkými vozy při výlukách, že se nevejdou do zastávek.
A pokud se týká provozu při větších akcích, je to o tom, aby pořadatelé nahlásili na ROPID že se bude konat to a to a že bude asi potřeba posílit dopravu.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6097
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 15:37

trainzjohny píše:
26.3.2020 14:03
Jinak když je to tak strašně výhodné, proč si už několik let žádný jiný český ani slovenský DP žádnou wanu nepořídil ?!
Pořizují si vysokopodlažní ojetiny, to ti fakt přijde jako lepší řešení ?
Ano, k tomu s přispěním fondů EU i nové vozy, což ale jak víme je v Praze vyloučeno, takže jaký máš návrh ?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6097
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 15:34

trainzjohny píše:
26.3.2020 14:03
Chápu tvojí snahu obhajovat DPP, chápu snahu hájit práci dílen (které už teď nestíhají a blokokují tak vozy které by mohly jezdit) ale podívej se na to rozumně.
Tohle vůbec není snaha obhajovat wany, jenom vysvětluju jak moc jsou snahy porovnávat opravu vozů RP obsahující výměnu kastle s obnovou vozového parku novými vozy, naprosto mimo ekonomickou realitu.
S prací dílen to nemá vůbec žádnou souvislost - bude-li rozhodnuto o přestrojení vozů a bude-li probíhat v dílnách, nemusí to mít na údajné nestíhání dílen žádný vliv. Ono "nestíhání" je totiž až na vyjímky způsobeno nedostatkem materiálu k provádění oprav a až druhotně nízkým stavem personálu, takže dílny jsou ve skutečnosti blokovány vozy, které naopak jezdit nemohou.
trainzjohny píše:
26.3.2020 14:03
15m tramvaj v sóle je na Prahu malá, zbytečná a máme jich na další roky beztak moře, není třeba dělat na 30 let další.
Noční provoz, pokud by měl být NP klidně mohou začít obsluhovat 30m vozy není v tom problém a speciálně v pátek a sobotu by to vyřešilo kapacitní problémy, mimo obligátního problému "to se nikdy nedělalo".
Tohle vůbec není otázka pro DP jako spíš pro Ropid a jeho zřizovatele. Není-li poptávka po středněkapacitních vozech, těžko je může DP nakupovat a vysokokapacitní jsou na drtivou většinu nočních linek zbytečný luxus.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2890
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 26.3.2020 14:03

A je žádoucí unifikovat vozový park vozy které jsou 20 let od poslední modernizace a 60 let od výroby ?
Nestálo by za to už se zase o kousek posunout do 21. století ?
Chápu tvojí snahu obhajovat DPP, chápu snahu hájit práci dílen (které už teď nestíhají a blokokují tak vozy které by mohly jezdit) ale podívej se na to rozumně. 15m tramvaj v sóle je na Prahu malá, zbytečná a máme jich na další roky beztak moře, není třeba dělat na 30 let další.
Noční provoz, pokud by měl být NP klidně mohou začít obsluhovat 30m vozy není v tom problém a speciálně v pátek a sobotu by to vyřešilo kapacitní problémy, mimo obligátního problému "to se nikdy nedělalo".

Jinak když je to tak strašně výhodné, proč si už několik let žádný jiný český ani slovenský DP žádnou wanu nepořídil ?! 8-[

První půlka 20. století patřila Ringoferákům, druhá T3, ale první půlka 21. století už si žádá zase něco nového.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2032
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 26.3.2020 11:00

Ono celkově pro ty retrowany nezbývá moc čísel...
Pojede se do 8299 a pak? 8100-8150, 8751...
7301 bych nechal pro případné nové krátké vozy 🤣

PS: Doufám že ty T2PLF budou s jedním světlem a určitě bych je čísloval 6005-6070 😎

Odpovědět