demon píše: ↑26.3.2020 19:44
Používat termín "prodloužení životnosti" je zjevně nutný, protože mnozí si pod akcí představují nákup nových vozidel, což vůbec neodpovídá skutečnosti.
Vyřazovat RP se dle některých variant původních plánů skutečně vyřazovat měly, ale jednak to u velké části vozů není nezbytné a jednak na jejich náhradu prostě nejsou finance. Inovace jistě byly možné, návrhů se sešlo několik stovek, ale s takovou inovací by rekonstrukce přišla klidně na dvojnásobek. Takže si trochu protiřečíte, nechcete znízkopodlažněná RP, ale chcete je mít s poloptg. Přínos nula (vyjma toho, že na fotce bude vypadat super), to by vám najednou nevadilo ?
Sorry, ale doprava se zkrátka fakt nedělá pro šotouše.
Chci třeba klimatizaci, která je v mnoha městech už léta standart u nových vozů, tohle je víceméně na stejnou dobu (20+ let) a cena není v řádech miliónů, ale set tisíc, takže prodražení o 5% ? Ale už se dělá kulturnější vůz, ne plečka.
Drobnosti jako ruční řadič (stojí údajně stejně jako pedály), pantograf (ten mě tedy vůbec neuráží), nebo typ oken neřeším. Řeším, to že se tu dělá věc, která před deseti lety byla zastaralá a počítá se u ní s životností 20-30 let, to je prostě otřesný a neobstojí to ani v kontextu toho, že se do toho dají "moderní" hnusný nerezový tyče a novější čudlíky ... tyhle vozy prostě patří 10-15 let pět a aktuálně mají být v polovině životnosti, ne výhled na dalších x let dopředu.
demon píše: ↑26.3.2020 20:35
To je trumfové eso, milý Plho.
Odpůrci se prostě ve své "argumentaci" sami ztrácí, to je celé.
Aneb nechceme wany, protože je to drahé. Jo takhle kdyby byly dražší, to by byla jiná.
Jakpak se tomu jen říká...
Za 7-9 miliónů dělat z R.P. nízké R.P, kdy většina cestujících sotva pozná rozdíl drahé je.
Za 8-10 miliónů udělat totéž, ale pořáděněji (klima, třeba ty roky slibované nové OIS) trošku tomu dát nějaký design interiéru (sladit celý vnitřek barevně, materiálově ...) už pro cestující rozdíl bude výrazně větší jak v komfortu tak v dojmu.
Když už tu bídu musíme dělat, proč jí trošku nenavonět ? To není o miliónech, ale o přístupu.