T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4625
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 19.11.2020 12:41

Já se nehádám, že ruka je přijemější/citlivější. Jen upozorňuju na jistá úskalí. T6 byla specifická v tom, že to byl první stroj na ruku, takže hlavně ve svý době "úžasná novinka". Jenže kvůli tomu jsem ji taky neměl moc rád - nohy nebylo kam dát, věčně ses mlátil do kolen a zvlášť se starou pákou tě za chvíli bolela ruka jak čert. To už se mi líp jezdilo se starou kachnou, což vlastně bylo vpodstatě to samý (stejná kabina), jen na nohu.

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od honza z Mo » 19.11.2020 12:28

mňo...já si dovolím poznamenat, že v ruce je rozhodně větší cit než v noze. Vím, jak příjemný byl přechod z T3 na T6, a prto, kdyby byl někdy přechod u T3 z nohy na ruku budu určitě PRO a to všemi deseti =D>

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4625
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 19.11.2020 12:16

Tak zrovna u T3 jsem za to rád. Nějak si nedokážu představit, kam by se musel umístit (a nakolik by se musel předělat panel), aby byla zachována alespoň současná "mizernost výhledu", bylo kam dát nohy a zároveň člověk neměl po chvíli pocit, že mu upadne ruka.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6379
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 19.11.2020 11:54

mart337 píše:
19.11.2020 0:49
Jestli dojde i na ruční řízení, to nevím. Nemusely by na to být asi extra papíry?
Extra papíry ne, ale nejspíš schválení typu.
Povedlo se prosadit mnohem víc změn a vylepšení než jen centrální stěrač, ruční řadič mezi nimi ale nefiguruje.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4625
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 19.11.2020 6:10

mart337 píše:
19.11.2020 0:49
Jestli dojde i na ruční řízení, to nevím. Nemusely by na to být asi extra papíry?
Nemyslím. Ostatně, když jsi vzpomenu, jak jsem dělal rozšiřovák na novou Kachnu (tenkrát byly asi jenom dvě a jezdila jen jedna :D ) - teorie, nafasování brožurky a konstatování "starou kachnu máš, takže profil KT taky, T6 máš, takže ruku taky, výborně, takže nový KT ti potvrzujeme". :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9936
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 19.11.2020 0:54

mart337: To je dobrá otázka. I když sockowanu na ruku má Liberec a první vlny Plzně.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 988
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 19.11.2020 0:49

Doba se vyvíjí a mění! Nastupoval jsem k DPP v roce 2007 a k dispozici byly na ruku jen T6. A na ty se dělaly papíry stejně dodatečně. Jinak všechno bylo na nohu. Akorát přišla do školy jestli se nepletu 5016, která měla jako první taky řízení na ruku, což jsme si taky trochu nadšeně okrajově vyzkoušeli. Už tehdy se vedly řeči o případných úpravách na ruku při přestavbách na RP a kritiky dvou "prdítek" stěračů. Bohužel tehdy nebyla dostatečná konstelace. Většina vozů byla na nohu a většina řidičů na to byla taky zvyklá a "novinky"odmítali. Stará generace nedala na T3 dopustit. Ono to na tu nohu má taky něco do sebe.
Pak přišla krize a až po ní s dodávkami nových vozů na ruku a obměnou i staré generace řidičů dochází ke změně.
Asi tedy konečně dozrála doba a dojde konečně alespoň na tu úpravu stěračů. Ty jsou opravdu tragické a konečně řidič taky z vozu uvidí za deště něco víc než uzoučký "tankový" průzor.
Jestli dojde i na ruční řízení, to nevím. Nemusely by na to být asi extra papíry?

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 143
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Afterman » 18.11.2020 23:25

Víte co je zajímavé? Že o zásuvce a stěračích se vědělo už dávno v době, kdy tu jistí diskutéři psali, že to nikdo nechce, nebyl požadavek, není k tomu rozumný důvod atd. :devilsmokin :zadnice :lol:

Kdo ví, třeba další wana po této bude mít ruční řadič. Ikdyž pochybují, vždyť ho přece nikdo nechce 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9936
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 18.11.2020 20:48

P_V: Tak není Praha poslední kdo to u nějaké rekonstrukce používá?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3820
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 18.11.2020 19:35

Možná je na čase přejít na nějaký rozměrově méně náročný konektor, než tohle kovářské veledílo z poloviny minulého století, dimenzované na mnoho ampérů v každém kolíku. (a na co tolik kolíků, když je to digitální?)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3658
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 18.11.2020 19:20

Jo a k wanám - zásuvka sice nebude, ale ukrytá svorkovnice ano, takže případnému budoucímu požadavku na spřahovatelnost bude možné vyhovět Z:idea:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3658
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 18.11.2020 13:42

mart337 píše:
18.11.2020 8:47
Přesně, souhlas. Jsou kousky, kterýma se prostě rychle jezdit moc nedá. Občas ani 40. Ale řekl bych, že na vině je hlavně opotřebovaná kolejnice, kde je to už hodně ojetý a potřebovalo by to navařit a nebo rovnou vyměnit.
Všechny aspekty hrají roli. Třeba "naše" 8533 má "taneční" uložení podvozků. Prostě celá šíleně houpavá. Když jsem se poprvé rozjel z Malého Břevnova k Vypichu, tak to v oblouku u Benziny "chytilo harmonickou" a v 52 na rovince to ze mně malém vytřáslo duši a už se neuklidnilo ani při zpomalení na 30. Když jsem to jel podruhé, tak jsem oblouk jen líznul 35-40, vůz se nerozkmital a rovinku pak v pohodě proletěl 55 Z:idea: Totéž rovinka Veleslavín - Džbán. A jsou jiné stroje, které lze ve stejných místech "naložit" a drží jak střela. Totéž rovinka a esíčko Pobřežní cesta - Přístaviště. Kdyby to bylo jen kolejnicemi, tak se rozkmitá všechno. Ale tohle je co kus to originál :devilsmokin

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4115
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 18.11.2020 8:56

9001 píše:
17.11.2020 21:41
https://www.facebook.com/Tram.vcr/photo ... _tn__=EH-R
Nějaké prozření? ;-)
Wana s jedním stěračem bez čelní zásuvky?
Možná, že vypuštění jedné zásuvky a deklu nad ní bude prezentováno jako úspora nákladů. A sólo stěrač má taky menší provozní náklady než dvojice. :lol: :twisted:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 988
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 18.11.2020 8:47

Přesně, souhlas. Jsou kousky, kterýma se prostě rychle jezdit moc nedá. Občas ani 40. Ale řekl bych, že na vině je hlavně opotřebovaná kolejnice, kde je to už hodně ojetý a potřebovalo by to navařit a nebo rovnou vyměnit.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4625
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 18.11.2020 7:26

Ano, ta taky + S49.
Sjetý kola, vůz před dílnama (takže leccos rozvrklanýho/opotřebovanýho) a špatná trať (ještě k tomu na žlábcích) to rozkolíbá spolehlivě, ovšem pokud je vůz (včetně kol) v alespoň trošku slušným stavu a trať je též slušná, ani se nehne. A taky záleží na obsazení vozu (kolik lidí, kde, jestli všichni na jedný straně).

Do Řep se nedostanu, ale co chvíli do Modřan, takže můžu srovnávat - jeden stroj se kolem 50 začal vrtět, 60 bylo hodně nepříjemnejch. Jinej 60 v naprostý pohodě a klidu, ani to nebylo poznat a ještě by jel klidně i víc.

Odpovědět