T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Takže se dala moderní periferie na starou a pomalou sběrnici, což vede k tomu, že to stejně neumí zobrazit nic navíc proti starému transparentu. A původní sliby jak to bude ukazovat mapu, odjezdy a podobně byly jen kecy, protože se to nedá do toho transparentu dostat, což i vysvětluje, proč to tak brzy po prvních vozech utichlo.
Ono i o té supermodernosti mám dost pochyby, v Německu mnohde mají interiérové LCD i ve vozech z podobné doby, které navíc umí i ukazovat více informací, ale o tom se nebudu přít, nejsem si jist pořízením.
Ono i o té supermodernosti mám dost pochyby, v Německu mnohde mají interiérové LCD i ve vozech z podobné doby, které navíc umí i ukazovat více informací, ale o tom se nebudu přít, nejsem si jist pořízením.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ale kdepak.. Už v roce 2011 jsem to viděl v depu při DOD. Foto z roku 2013.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Tak to tady asi máme nějakou jinou sortu politiků, protože už několik volebních období posloucháme pořád dokola tu samou pohádku o černý díře, která poliká prachy a jak je potřeba se uskromnit, přestože podle tvý teorie by za to vlastně měli být rádi...
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Protože je to podmínka ROPIDu pro sdružení dat, protože pak nebudou vznikat věci typu na busu zobrazíme piktogram přestup na metro A, v tramvají jen obecný přestup na metro. Pokud koupíme nový OIS teď jen do tramvají, tak super, třeba budeme umět s uzavřením stanice metra online ve vozidle zrušit informaci o přestupu na metro a nahradit jí informací o uzavření stanice, jen čekám kdo za 5 let přiběhne s tím proč to jde v tramvaji a proč to nejde v autobusu?...trainzjohny píše: ↑22.11.2020 11:23Proč by proboha musel ten systém být jednotný ? Jediné k čemu by to bylo dobré by bylo brutální prodražení a zesložitění celého systému. Každá trakce má jiné normy, předpisy i požadavky (a i jiný rozpočet) a není absolutně nutné mít věci vzájemně nahraditelné. I když pochopitelně navrhované funkce by byly fajn, ale jsme zase u toho, že u 15T už tohle všechno mělo být z výroby.
Určitě souhlasím, že každá trakce to musí mít ušité na své potřeby, ale základ by měl být stejný, to je ale už na jinou debatu.
Ano určitě je informák poplatný době vzniku, ale myslím si, že se určitě nezaspal u RP ani snad ani u 15T. Trochu historie, OIS v Praze je zaveden od roku 1996, první RPčko bylo hotovo v roce 2000. Dostalo nové transparenty, DT01 a nový hlásič se schopností skládat vety podle slov se schopností automaticky hlásit výluky-fakt to zaspalo dobu, co to mělo umět víc?trainzjohny píše: ↑22.11.2020 11:23Mě přijde, že u tramvají se těžce zaspala doba a nevyužila se řada vhodných příležitostí na změnu (začátek R.Péček, dodávka 15T) a teď se neustále látá systém, který je už značně přežitý.
Podle mě kupovat náhradní díly na sběrnici kterou už mimo muzeí používá jen DPP bude ve výsledku dražší, než koupit věci nové na ethernet. Stejně na to jednou dojde, už proto, že se přestanou věci na IBIS vyrábět. Neznám do podrobna jak přesně náročná změna je u změna komunikace u jednotlivých periferií, ale podle mě by to šlo udělat bez nutnosti výměny celého kusu, vyměnila by se základovka, nebo jen konektor a postupně by se celý systém dal povyšovat výš.
A u vozidel 15T nové LCD panely(obzvláště jedno široké instalované od vozu 9250, to snad byla jedna z prvních tramvaj v evropě s touto technologií), systém transparentů LED bez terčíků, dotykový DT04, vanové uspořádaní komponentů OIS atd. Opět se ptám co tam mělo být jinak nebo lépe? Připomínám, že vůz 15T je projekčně rok 2006-2008, tedy doby kdy už konečně z aut zmizely audiopásky a nahradili je CDčka a v nejdražších výbavách se již ukázali USB porty.
Sběrnice IBIS zase takový dinosaurus není, spousty kosmonautů dostala do vesmíru, oproti Ethernetu je jednoduchá, blbovzdorná, stačí ti jen pár drátků, seriový port, čip který naprogramuje každý hekr středoškolák, tedy cenově je to naopak lacinější. Předělání periferií je právě ten největší problém, nikdo ti z výrobců nebude dělat změnu základní desky do 20let starého transparentu, pro výrobce je lepší ti rovnou prodat celý nový transparent. Aktuálně existují pro staré transparenty převodníky ETH-IBIS, ale to ti nepomůže, protože periferie je stále připojená na IBIS a nic nové očekávat nemůžeš.Vlastně tímto systémem je vybaveno 15T.
Právě to je ono, při PO se díly z vozu vyndají, očistí, vymění se baterie a kondenzátory, případně vadné součástky a jede sa dál. Oproti nákupu nového dílu je to za 1/3 ceny. Uvidíme jaká to bude mít úspěch na nových wanách a KTčká..trainzjohny píše: ↑22.11.2020 11:23Tohle není o politicích, tohle je daleko pod jejich rozlišovací schopnost, pokud by se to mělo dělat jako v Brně najednou, tak ano, ale když by se to dělalo jako klima při PO, tak je to jen jiná položka v nákladech na ND a to nikdo řešit nebude. Stejně tak je blbost, že by to vadilo v provozu, nevadila dálniční známka, nevadí nové a staré palubáky, nevadilo by ani toto, vozů by neubylo, jen by se muselo dávat pozor, který je který. Navíc u R.Péček není problém všechny s novou sběrnicí rvát do jedné vozovny, aby se problém snížil. Doufejme že už konečně se zodpovědní chytili za nos a "nové" vozy jsou náznakem, že se tenhle stoletý systém jednou něčím nahradí.
Na vozovnách to je docela problém, jelikož za normálního stavu se noční vozy spojují, tak jak za sebou přijedou a hned jedou ven aniž by sjeli z objízdně koleje, nevím jak by jsi řešil když by přijela kombinace nový OIS, starý OIS, nový OIS.. /šibovat ve 4 ráno v plné vozovně se vážně nedá/
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Myslím ve vztahu k spřahování dvojic, jinak dálniční známky byly samozřejmě mnohem větší problém, než by kdy mohlo udělat tohle. Ale starých DT je už málo a výměna sběrnic není otázka týdne, měsíce, dokonce ani roku, to už tady dávno staré DT nemusí být. Tohle je totiž přesně ten typ přístupu, který do poloviny nového vozového parku dá zastaralý systém - tam navíc ani ta kompatibilita dílů nesedí, protože 15T mají většinu jinou (jiný palubák, jiné transparenty...)Karosák píše: ↑22.11.2020 13:00Jak jsi přišel na to, že to nevadilo? Já mám pocit, že vadilo a docela dost. Známky problém při spojování vozů, vypravení s omezenou přechodností, problém při odklonech... no docela peklo. Dále tu David výše zmínil, že i staré DT jsou jednou z brzd rozvoje funkcí. Takže seznam jsi napsal věcný, ale všeho problematického, zvláště v podmínkách DPPtrainzjohny píše: ↑22.11.2020 11:23Stejně tak je blbost, že by to vadilo v provozu, nevadila dálniční známka, nevadí nové a staré palubáky, nevadilo by ani toto, vozů by neubylo, jen by se muselo dávat pozor, který je který.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Jak jsi přišel na to, že to nevadilo? Já mám pocit, že vadilo a docela dost. Známky problém při spojování vozů, vypravení s omezenou přechodností, problém při odklonech... no docela peklo. Dále tu David výše zmínil, že i staré DT jsou jednou z brzd rozvoje funkcí. Takže seznam jsi napsal věcný, ale všeho problematického, zvláště v podmínkách DPPtrainzjohny píše: ↑22.11.2020 11:23Stejně tak je blbost, že by to vadilo v provozu, nevadila dálniční známka, nevadí nové a staré palubáky, nevadilo by ani toto, vozů by neubylo, jen by se muselo dávat pozor, který je který.
Ikdyž například nápad soustřeďování novinek pod jednu střechu je cesta, ale je-li nedostatek vozů, už to znemožňuje operativní rošády apod. No z tohohle je fakt asi cesta jen přes velkou investici A také je zde skvělé propracovaný systém drolení odpovědnosti, takže vlastně každý článek se z toho může nějak vykecat
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Proč by proboha musel ten systém být jednotný ? Jediné k čemu by to bylo dobré by bylo brutální prodražení a zesložitění celého systému. Každá trakce má jiné normy, předpisy i požadavky (a i jiný rozpočet) a není absolutně nutné mít věci vzájemně nahraditelné. I když pochopitelně navrhované funkce by byly fajn, ale jsme zase u toho, že u 15T už tohle všechno mělo být z výroby.DavidD píše: ↑21.11.2020 21:00No así nejlepší řešení je to všechno vyhodit a koupit nové a to jak výbavu do vozidel i na dispečinku stejně jako to udělali vloni v Brně s RIS 2kou..
Ono to totiž není jen o tom, abychom uměli kódovat služby, zobrazovali potřebné informace na transparentech, ale je třeba to navrhnout zase pro funkčnost na dalších 20 let. To spočívá v modernizaci DORISu hlavně v komunikačních kanálech umožňující jak fónickou i datovou komunikaci na vozidlo nejen přes TETRU, ale i pomocí mobilních dat, umožnění posílání dat vně podnik, komunikaci s vozidlem na diagnostické bázi (stahování online závad na dispečink a dep, kontrola verzí SW vozu a případnou vzdálenou správu, dálkové jednotné zapínání topení či klimatizace), jednotnou komunikaci pro platbu kartou, jednotný systém určení polohy pro všechny komponenty ve vozidle, záznam kamer, online komunikace se zařízením na trati(semafory, vyhybky, zastávky atd.)
No když to shrneme, tak je to obdobné co mají v Brně jenomže u nich je to cca za 150 mil. V Praze to musí být jednotné pro tram, bus a metro, pro DPP, ROPID a soukromé dopravce a hned je to cca za 2 miliardy
Mě přijde, že u tramvají se těžce zaspala doba a nevyužila se řada vhodných příležitostí na změnu (začátek R.Péček, dodávka 15T) a teď se neustále látá systém, který je už značně přežitý.
Podle mě kupovat náhradní díly na sběrnici kterou už mimo muzeí používá jen DPP bude ve výsledku dražší, než koupit věci nové na ethernet. Stejně na to jednou dojde, už proto, že se přestanou věci na IBIS vyrábět. Neznám do podrobna jak přesně náročná změna je u změna komunikace u jednotlivých periferií, ale podle mě by to šlo udělat bez nutnosti výměny celého kusu, vyměnila by se základovka, nebo jen konektor a postupně by se celý systém dal povyšovat výš.
Tohle není o politicích, tohle je daleko pod jejich rozlišovací schopnost, pokud by se to mělo dělat jako v Brně najednou, tak ano, ale když by se to dělalo jako klima při PO, tak je to jen jiná položka v nákladech na ND a to nikdo řešit nebude. Stejně tak je blbost, že by to vadilo v provozu, nevadila dálniční známka, nevadí nové a staré palubáky, nevadilo by ani toto, vozů by neubylo, jen by se muselo dávat pozor, který je který. Navíc u R.Péček není problém všechny s novou sběrnicí rvát do jedné vozovny, aby se problém snížil. Doufejme že už konečně se zodpovědní chytili za nos a "nové" vozy jsou náznakem, že se tenhle stoletý systém jednou něčím nahradí.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
No pánové, myslím, že v situaci, kdy město - DPP splácí a ještě nějaký rok splácet bude stávající nejnovější 15T, tak asi horko těžko bude ihned objednávat za miliardy nějaké další nové tramvajové vozy, a nebo do těch starých pořizovat nové "vnitřnosti" také za miliardy.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Tak to by mne zajímalo, co a komu v Praze káplo bokem, když se rozhodlo modernizovat sólo vozy bastlením wan místo nákupem nových vozů.
Tady bych spíš viděl opačnou logiku: jelikož nikomu do kapsy nic bokem nepřistálo, tak se nákup nových vozů odsouvá na neznámo.
Tady bych spíš viděl opačnou logiku: jelikož nikomu do kapsy nic bokem nepřistálo, tak se nákup nových vozů odsouvá na neznámo.
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Chyba. Politikovi jsou peníze úplně u . Peníze nejsou problém, však ti blbci dole to zaplatí.*1 Politik vybere nabídku, ze které mu nejvíce kápne bokem. Podle zákona nemusí vybrat nabídku nejlevnější, ale nejvýhodnější. A ta největší výhoda se dá i u té nejdražší nabídky nějak politicky vysvětlit. Aneb vítejte v mafiánském kapitalismu.
*1 Jeden můj kolega čekal v Paříži na letišti na odbavení. Před ním byl ve frontě jeden ministerský náměstek a přesně tuhle větu řekl česky do telefonu spoléhajíc na to, že v Paříži mu nikdo nerozumí.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
No así nejlepší řešení je to všechno vyhodit a koupit nové a to jak výbavu do vozidel i na dispečinku stejně jako to udělali vloni v Brně s RIS 2kou..
Ono to totiž není jen o tom, abychom uměli kódovat služby, zobrazovali potřebné informace na transparentech, ale je třeba to navrhnout zase pro funkčnost na dalších 20 let. To spočívá v modernizaci DORISu hlavně v komunikačních kanálech umožňující jak fónickou i datovou komunikaci na vozidlo nejen přes TETRU, ale i pomocí mobilních dat, umožnění posílání dat vně podnik, komunikaci s vozidlem na diagnostické bázi (stahování online závad na dispečink a dep, kontrola verzí SW vozu a případnou vzdálenou správu, dálkové jednotné zapínání topení či klimatizace), jednotnou komunikaci pro platbu kartou, jednotný systém určení polohy pro všechny komponenty ve vozidle, záznam kamer, online komunikace se zařízením na trati(semafory, vyhybky, zastávky atd.)
No když to shrneme, tak je to obdobné co mají v Brně jenomže u nich je to cca za 150 mil. V Praze to musí být jednotné pro tram, bus a metro, pro DPP, ROPID a soukromé dopravce a hned je to cca za 2 miliardy
Ono to totiž není jen o tom, abychom uměli kódovat služby, zobrazovali potřebné informace na transparentech, ale je třeba to navrhnout zase pro funkčnost na dalších 20 let. To spočívá v modernizaci DORISu hlavně v komunikačních kanálech umožňující jak fónickou i datovou komunikaci na vozidlo nejen přes TETRU, ale i pomocí mobilních dat, umožnění posílání dat vně podnik, komunikaci s vozidlem na diagnostické bázi (stahování online závad na dispečink a dep, kontrola verzí SW vozu a případnou vzdálenou správu, dálkové jednotné zapínání topení či klimatizace), jednotnou komunikaci pro platbu kartou, jednotný systém určení polohy pro všechny komponenty ve vozidle, záznam kamer, online komunikace se zařízením na trati(semafory, vyhybky, zastávky atd.)
No když to shrneme, tak je to obdobné co mají v Brně jenomže u nich je to cca za 150 mil. V Praze to musí být jednotné pro tram, bus a metro, pro DPP, ROPID a soukromé dopravce a hned je to cca za 2 miliardy
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Politik si nechá vypracovat tři varianty, vybere (resp. prachy dá na) tu nejlevnější a to rozhodně nebude ta nejmodernější. Tady nejde o výběr vozparku služební flotily Supů...trainzjohny píše: ↑21.11.2020 14:26Politik kecá do obecných a velkých věcí, tohle je pod jeho rozlišovací schopnost.
Tady naprosto souhlas se Špilberkem...
Na to skutečně není dostatek vozů. Teď nás zachraňuje Covidové omezení, ale po jeho skončení se dá očekávat ještě větší problém než byl vloni.
Podle posledního infa, cca půl roku starého, vše zdárně pokračuje...
Každých 15 let dejme tomu. Akorát by to trochu rozbilo snahu mít co nejvíc funkčních celků jednotlivých typů vozů ve shodném provedení pro co možná nejlevnější a nejsnadnější opravy a údržbu, programování z toho nevyjímaje...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Karosák: Ano, sice drážní vozidlo sice má delší životnost, ale taky projde cca každých 8 let? PO, kde se stejně všechno sundá.... + větší nehody, kde se to dá taky dodělat...
Prostě se nechce...
K té krabici Apexu. Ono když se chce, tak to jde... Třeba Kodiaq RS má baterku v kufru, protože by se díky biturbu do motorového prostoru nevešla...
Prostě se nechce...
K té krabici Apexu. Ono když se chce, tak to jde... Třeba Kodiaq RS má baterku v kufru, protože by se díky biturbu do motorového prostoru nevešla...