T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
To si nemyslím. Pokud by měla ta pražská také nové čelo tak už to bude také o něčem jiném. Každé město nové čelo. A pro lidi to bude vypadat jako ta kratší nová tramvaj. A už jim zase nebude docházet že je to překopaná ta tramvaj co jezdí po praze(T3).Norton píše:Fořtík: promiň, ale (+/-) takto naroubovat na T3 čelo je ten nejpádnější argument, proč nechtít reinkarnace T3. V OVě málokomu z běžných cestujících dojde, že wana je vlastně překopaná T3. Ale tady to bije do očí (a nemá to nic společného s líbí/nelíbí 14T)...
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Za dalších podmínek, které zde byly vyřčeny - např. předsuvné dveře, polopantograf, jiný lak - nemůže být řeč o tom, že by se to podobalo T3. Pokud ano, tak použitím stejných argumentů lze dojít k tomu, že Ostravsko-Brněnské wany vlastně T3 připomínají také.Norton píše:Fořtík: promiň, ale (+/-) takto naroubovat na T3 čelo je ten nejpádnější argument, proč nechtít reinkarnace T3. V OVě málokomu z běžných cestujících dojde, že wana je vlastně překopaná T3. Ale tady to bije do očí (a nemá to nic společného s líbí/nelíbí 14T)...
Tak se nakonec schodnem...Fořtík píše: Vím, že se s určitými lidmi o podobě moderního vozu neshodnu, třeba s Tomem.
.................
Když byla připravena grafická podoba návrhu 14T, sledoval jsem to s nechutí, maje oči v sloup. Příchod 14T pro mne byl milým překvapením a musím říci, že mě její vzhled moc zaujal.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Sto lidí, sto chutí - říká se pokud jde o jídlo a stravování. Ale ono toto pořekadlo bude platit v mnoha oborech, zrovna tak v oboru tramvajovém, proto si myslím, že dabata líbí/nelíbí je bezpředmětná. Vím, že se s určitými lidmi o podobě moderního vozu neshodnu, třeba s Tomem. Proto s ním, i kýmkoliv jiným, o tom nebudu hádat. Beru a uznávám názor těch, kteří mi říkají, že se jim moje představy nelíbí a tak i já doufám, že se k mým názorům a představám staví podobně.kotelnik1 píše:Fuuuj to je hnus,takhle hnusnou představu tramvaje jsem nikdy neviděl..to Bulwa je teda mnohem hezčí...
Když byla připravena grafická podoba návrhu 14T, sledoval jsem to s nechutí, maje oči v sloup. Příchod 14T pro mne byl milým překvapením a musím říci, že mě její vzhled moc zaujal. Proto si dovedu představit využití tohoto dizajnu i pro jiné tramvajové vozy, či soupravy.
Na provedení Brno/Ostrava se mi nelíbí podoba čel - jeví se mi jako takové beztvaré, placaté, nevzhledné. Moderní vzhled musí především zaujmout, tento efekt se při mé konfrontaci s těmito vozy bohužel nedostavil.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Přesné a jednoduché vyjádření mé těžkopádné myšlenky. Nuže, šlo by to předělat tak, že by to mělo moderní PTG a dveře výklopné, či předsuvné?Neral píše:Á vida, moje fotomontáž.
No, ono tohle zrovna nebylo myšleno moc vážně, spíš se jednalo o něco jako: "Takhle to asi dopadne, pokud se DPP pokusí sjednotit vzhled nových nízkopodlažních vozidel." Tak proto to barevné provedení, starý pantograf atd.
Na druhou stranu pokud by se objevila taková tramvaj v lepším barevném provedení, s polopantografem a moderními dveřmi, tak by se to asi do Prahy hodilo víc než ostravská bulwa...
- Neral
- Uživatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 19.11.2003 22:46
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Á vida, moje fotomontáž.Fořtík píše:... Docela dobře si umím představit třeba toto: ...
No, ono tohle zrovna nebylo myšleno moc vážně, spíš se jednalo o něco jako: "Takhle to asi dopadne, pokud se DPP pokusí sjednotit vzhled nových nízkopodlažních vozidel." Tak proto to barevné provedení, starý pantograf atd.
Na druhou stranu pokud by se objevila taková tramvaj v lepším barevném provedení, s polopantografem a moderními dveřmi, tak by se to asi do Prahy hodilo víc než ostravská bulwa...
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Ač se mi provedení vozů T3R.P jako cestujícímu líbí a chápu jednotný vzhled s vozy T3R.PV, u novostavby NÍZKOPODLAŽNÍ verze bych považoval verzi SOC (Liberec), případně SSOC (super SOC, čož je ještě míň neý má Liberec) za výsměch. Vzhled Ostravských a Brněnských wan mě nechává zcela klidným. Tento vzhled ve mně žádné pocity krásy nevyvolává. Přivítal bych něco odvážnějšího. Docela dobře si umím představit třeba toto:
S jistými výhradami - k délce vozu 14T je dlouhý čumák akorát, pro wany by se musel srazit, zkrátit. Rovněž tvůrci obrázku musím připomenout klasický PTG. Krémovou barvu změnit na moderní šedivou a je to tramvaj jak vyšitá. I za cenu toho, že bude vůz jezdit pouze v sólech bych pro takové řešení hlasoval.
S jistými výhradami - k délce vozu 14T je dlouhý čumák akorát, pro wany by se musel srazit, zkrátit. Rovněž tvůrci obrázku musím připomenout klasický PTG. Krémovou barvu změnit na moderní šedivou a je to tramvaj jak vyšitá. I za cenu toho, že bude vůz jezdit pouze v sólech bych pro takové řešení hlasoval.
Nový šlapací řadič Bahoza do Progressů stojí řádově do 30tisKč, ruční řadiče Lekov do 80tisKč, německý Gessmann co je třeba v Astře stojí kolem 160tisKč.
Zásadní rozdíl je v údržbě. Šlapací řadič využívá doteky co jsou stejné už od T1, každý jich má hafo někde ve skříni a pro seřízení mi stačí 2 klíče 8/10, šroubovák a kladivo. Na Lekovu neseřídíte nic a ani to není potřeba, akorát rády odcházejí mikrospínače Schaltbau zhruba 600Kč/ks. Gessmann koupíte jednou a už o něm nevíte, šlape pořád.
Zásadní rozdíl je v údržbě. Šlapací řadič využívá doteky co jsou stejné už od T1, každý jich má hafo někde ve skříni a pro seřízení mi stačí 2 klíče 8/10, šroubovák a kladivo. Na Lekovu neseřídíte nic a ani to není potřeba, akorát rády odcházejí mikrospínače Schaltbau zhruba 600Kč/ks. Gessmann koupíte jednou a už o něm nevíte, šlape pořád.