T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
218
Uživatel
Příspěvky: 72
Registrován: 16.11.2003 22:14
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 218 » 08.2.2006 23:25

ještě zaslepit přední dveře, ve vysoké části dát podélné sezení, předělat na poršetra lak a bude to dokonalé :wink:

Uživatelský avatar
Šmaky
Uživatel
Příspěvky: 113
Registrován: 12.12.2005 19:12
Bydliště: Prague

Příspěvek od Šmaky » 08.2.2006 22:46

Jak moc je reálné, že wany v Praze budou mít změněný design??
Podle mě by to pomohlo navodit iluzi moderního voz. parku...

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 08.2.2006 20:58

Norton píše:Fořtík: promiň, ale (+/-) takto naroubovat na T3 čelo je ten nejpádnější argument, proč nechtít reinkarnace T3. V OVě málokomu z běžných cestujících dojde, že wana je vlastně překopaná T3. Ale tady to bije do očí (a nemá to nic společného s líbí/nelíbí 14T)...
To si nemyslím. Pokud by měla ta pražská také nové čelo tak už to bude také o něčem jiném. Každé město nové čelo. A pro lidi to bude vypadat jako ta kratší nová tramvaj. A už jim zase nebude docházet že je to překopaná ta tramvaj co jezdí po praze(T3).

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 08.2.2006 16:02

Norton píše:Fořtík: promiň, ale (+/-) takto naroubovat na T3 čelo je ten nejpádnější argument, proč nechtít reinkarnace T3. V OVě málokomu z běžných cestujících dojde, že wana je vlastně překopaná T3. Ale tady to bije do očí (a nemá to nic společného s líbí/nelíbí 14T)...
Za dalších podmínek, které zde byly vyřčeny - např. předsuvné dveře, polopantograf, jiný lak - nemůže být řeč o tom, že by se to podobalo T3. Pokud ano, tak použitím stejných argumentů lze dojít k tomu, že Ostravsko-Brněnské wany vlastně T3 připomínají také.

Norton

Příspěvek od Norton » 08.2.2006 15:16

Fořtík: promiň, ale (+/-) takto naroubovat na T3 čelo je ten nejpádnější argument, proč nechtít reinkarnace T3. V OVě málokomu z běžných cestujících dojde, že wana je vlastně překopaná T3. Ale tady to bije do očí (a nemá to nic společného s líbí/nelíbí 14T)...

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 08.2.2006 14:48

Fořtík píše: Vím, že se s určitými lidmi o podobě moderního vozu neshodnu, třeba s Tomem.
.................
Když byla připravena grafická podoba návrhu 14T, sledoval jsem to s nechutí, maje oči v sloup. Příchod 14T pro mne byl milým překvapením a musím říci, že mě její vzhled moc zaujal.
Tak se nakonec schodnem... :)

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 08.2.2006 14:39

kotelnik1 píše:Fuuuj to je hnus,takhle hnusnou představu tramvaje jsem nikdy neviděl..to Bulwa je teda mnohem hezčí...
Sto lidí, sto chutí - říká se pokud jde o jídlo a stravování. Ale ono toto pořekadlo bude platit v mnoha oborech, zrovna tak v oboru tramvajovém, proto si myslím, že dabata líbí/nelíbí je bezpředmětná. Vím, že se s určitými lidmi o podobě moderního vozu neshodnu, třeba s Tomem. Proto s ním, i kýmkoliv jiným, o tom nebudu hádat. Beru a uznávám názor těch, kteří mi říkají, že se jim moje představy nelíbí a tak i já doufám, že se k mým názorům a představám staví podobně.

Když byla připravena grafická podoba návrhu 14T, sledoval jsem to s nechutí, maje oči v sloup. Příchod 14T pro mne byl milým překvapením a musím říci, že mě její vzhled moc zaujal. Proto si dovedu představit využití tohoto dizajnu i pro jiné tramvajové vozy, či soupravy.

Na provedení Brno/Ostrava se mi nelíbí podoba čel - jeví se mi jako takové beztvaré, placaté, nevzhledné. Moderní vzhled musí především zaujmout, tento efekt se při mé konfrontaci s těmito vozy bohužel nedostavil.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 08.2.2006 12:46

Fořtík píše:Přesné a jednoduché vyjádření mé těžkopádné myšlenky. Nuže, šlo by to předělat tak, že by to mělo moderní PTG a dveře výklopné, či předsuvné?
Ještě to chce zrušit přední dveře, aby se zjednotil způsob nastupování do moderních NP-tramvají :lol:

kotelnik1

Příspěvek od kotelnik1 » 08.2.2006 10:04

Fuuuj to je hnus,takhle hnusnou představu tramvaje jsem nikdy neviděl..to Bulwa je teda mnohem hezčí...

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 08.2.2006 5:20

Neral píše:Á vida, moje fotomontáž. :)
No, ono tohle zrovna nebylo myšleno moc vážně, spíš se jednalo o něco jako: "Takhle to asi dopadne, pokud se DPP pokusí sjednotit vzhled nových nízkopodlažních vozidel." Tak proto to barevné provedení, starý pantograf atd. :wink:
Na druhou stranu pokud by se objevila taková tramvaj v lepším barevném provedení, s polopantografem a moderními dveřmi, tak by se to asi do Prahy hodilo víc než ostravská bulwa...
Přesné a jednoduché vyjádření mé těžkopádné myšlenky. Nuže, šlo by to předělat tak, že by to mělo moderní PTG a dveře výklopné, či předsuvné?

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 07.2.2006 23:42

Fořtík píše:... Docela dobře si umím představit třeba toto: ...
Á vida, moje fotomontáž. :)
No, ono tohle zrovna nebylo myšleno moc vážně, spíš se jednalo o něco jako: "Takhle to asi dopadne, pokud se DPP pokusí sjednotit vzhled nových nízkopodlažních vozidel." Tak proto to barevné provedení, starý pantograf atd. :wink:
Na druhou stranu pokud by se objevila taková tramvaj v lepším barevném provedení, s polopantografem a moderními dveřmi, tak by se to asi do Prahy hodilo víc než ostravská bulwa...

Uživatelský avatar
itelv
Uživatel
Příspěvky: 88
Registrován: 05.1.2006 11:25
Bydliště: Praha 7

Příspěvek od itelv » 07.2.2006 19:07

K tomuhle provedení s tímhle čelem bych jen čekal jiný dveře než skládačky

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 07.2.2006 19:06

Teda, to je vobluda :-)

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 07.2.2006 18:39

Ač se mi provedení vozů T3R.P jako cestujícímu líbí a chápu jednotný vzhled s vozy T3R.PV, u novostavby NÍZKOPODLAŽNÍ verze bych považoval verzi SOC (Liberec), případně SSOC (super SOC, čož je ještě míň neý má Liberec) za výsměch. Vzhled Ostravských a Brněnských wan mě nechává zcela klidným. Tento vzhled ve mně žádné pocity krásy nevyvolává. Přivítal bych něco odvážnějšího. Docela dobře si umím představit třeba toto:

Obrázek

S jistými výhradami - k délce vozu 14T je dlouhý čumák akorát, pro wany by se musel srazit, zkrátit. Rovněž tvůrci obrázku musím připomenout klasický PTG. Krémovou barvu změnit na moderní šedivou a je to tramvaj jak vyšitá. I za cenu toho, že bude vůz jezdit pouze v sólech bych pro takové řešení hlasoval.

Jenki

Příspěvek od Jenki » 07.2.2006 8:51

Nový šlapací řadič Bahoza do Progressů stojí řádově do 30tisKč, ruční řadiče Lekov do 80tisKč, německý Gessmann co je třeba v Astře stojí kolem 160tisKč.

Zásadní rozdíl je v údržbě. Šlapací řadič využívá doteky co jsou stejné už od T1, každý jich má hafo někde ve skříni a pro seřízení mi stačí 2 klíče 8/10, šroubovák a kladivo. Na Lekovu neseřídíte nic a ani to není potřeba, akorát rády odcházejí mikrospínače Schaltbau zhruba 600Kč/ks. Gessmann koupíte jednou a už o něm nevíte, šlape pořád.

Odpovědět