T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 09.4.2007 11:39

Nj , ale asynch tam muzou byt tam maximalne pomocny pohony. Ne trakcaky.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 09.4.2007 11:38

zdej e odkaz na další stránky na kterých je psáno o asynchronních motorech, a nejsou opravdu jediné - http://prahamhd.vhd.cz/Tramvaje/T3RPLF.htm

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 09.4.2007 11:33

pravděpodobně by opravdu stálo za to upozornit Pragoimex, jak v dokumentaci tak na jejich stránkách je napsáno že T3.PLF má asynchronní motory a Europulse a když se klikne na fotografie, je tam pražská a liberecká wana. (i když ve společnosti ostravských, brněnských a olomouckých)
je to opravdu chyba výrobce, který ale tak špatně informuje o svých produktech
také jsem koukal na konkurenční stránky věnované pražské T3.PLF a je tam také napsáno, že má asynchronní motory.
pak vyvstává otázka, že tato informace je na mnoha místech ale info o tom, že má progres je jen na jednom a to zde.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 09.4.2007 11:22

Oskar píše:No nepředpokládám, že by bylo možné spolu elektricky spřáhnout wanu s europulsem a T3R.P s Progressem, jak se to údajně už zkoušelo. Takže se výrobce asi seknul. Možná by stálo za to, ho na to upozornit. Kromě toho, pokud vím, tak pragoimpex vyrábí jen skříň, takže mu je celkem jedno, co se tam dá za motory.
skříň vyrábí Krnovské strojírny, Pragoimex tu tramvaj navrhne, takže od skříně, přes vzhled čel, použití materiálů, výzbroje, atd. a buď jí vyrobí sám, nebo tuto dokumentaci předá určitému dopravnímu podniku a on si jí sám vyrobí ve svých dílnách (případ Prahy nebo Ostravy). a právě z této dokumentace jsem zde citoval.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 09.4.2007 11:09

mechurav píše:chtěl bych jen vysvětlit to, že v dokumentaci k pražské waně od ČKD pragoimex je napsáno, že má asynchronní motory ale všichni tu tvrdí, že má progress, což se samozřejně vylučuje. zatím mi na tuto záležitost nedokázal nikdo odpovědět, ale "výrobci" bych asi věřil stejně víc
No nepředpokládám, že by bylo možné spolu elektricky spřáhnout wanu s europulsem a T3R.P s Progressem, jak se to údajně už zkoušelo. Takže se výrobce asi seknul. Možná by stálo za to, ho na to upozornit. Kromě toho, pokud vím, tak pragoimpex vyrábí jen skříň, takže mu je celkem jedno, co se tam dá za motory.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 08.4.2007 21:46

Jedná se o klasickou výzbroj T3R.P - tedy stejnosměrné motory. Kdyby byly asynchronní, tak by byl zapotřebí trakční měnič, který by z 600ss měnil na 3fázový střídavý pro motory.

Uživatelský avatar
Ondrys
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 25.11.2004 18:35
Bydliště: Jablonec N/N

Příspěvek od Ondrys » 08.4.2007 20:34

mechurav píše:...dva nízkopodlažní tramvajové vozy T3R.PLF,...
To "P" v PLF znamená Progress. Liberec i Praha mají na wanách stoprocentně Progress, Brno, Olomouc i Ostrava mají Europulse. Můžeš sice věřit víc stránkám výrobce, ale ani ty nejsou bezchybné.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 08.4.2007 19:20

Veril bych spis dilnam (vyjimecne). Progress praze vladne.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 08.4.2007 18:31

chtěl bych jen vysvětlit to, že v dokumentaci k pražské waně od ČKD pragoimex je napsáno, že má asynchronní motory ale všichni tu tvrdí, že má progress, což se samozřejně vylučuje. zatím mi na tuto záležitost nedokázal nikdo odpovědět, ale "výrobci" bych asi věřil stejně víc

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 08.4.2007 16:45

Výška podlahy je značně proměnlivá. Záleží na sjetí obručí, stlačení pružin (pod tíhou kaštanů nebo únavou materiálu).

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 08.4.2007 15:50

mechurav píše:ale má třeba vysokou podlahu nižší než T3 atd. pokud vím od výrobce, tak změn a odlišností od T3RP a RPV je tam dost. ty schody vím na 100%
těch odlišností zase tolik není, spíše bych to nazval vychytávkama, ano, podlaha je níže o 4 cm, ale kdo to pozná v běžném provozu? dotaz byl směrován na šířku dveří, nenapsal jsem, jen, že jsou o dva cm delší, takže kolem nich netáhne - více na http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2007040801

Uživatelský avatar
Ostravák
Uživatel
Příspěvky: 160
Registrován: 18.6.2005 16:11
Bydliště: kousek od tramvajové zastávky Antonína Poledníka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ostravák » 08.4.2007 11:35

DavidD píše:Jé jej už jsme zase u toho.. :smt020
Jakou výzbroj mají wany v Olomouci?
Europulse

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 08.4.2007 11:30

mechurav píše:......pražská wana má trochu jiný zvuk než T3R.PV
Jé jej už jsme zase u toho.. :smt020
Jakou výzbroj mají wany v Olomouci?

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 08.4.2007 11:22

abyste víc pochopili souvislost tak tady je trochu větší úryvek z dokumentace: Na přelomu let 2006 a 2007 byly v ústředních dílnách Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s. v Hostivaři postaveny dva nízkopodlažní tramvajové vozy T3R.PLF, jejichž skříň typu VarCB3LF dodala firma Pragoimex a.s.
Vozidlo je prezentováno jako kompletně rekonstruovaná a modernizovaná verze tramvají Tatra T3. Z původního vozidla prošlého touto "rekonstrukcí" jsou však použity pouze oba modernizované trakční podvozky koncepce PCC. Každý podvozek má nově dodány dva asynchronní motory o výkonu 180 kW. Dodavatelem elektrické výzbroje je Cegelec a.s. ...V prostoru u předních a zadních dveří je podlaha umístěna v normální úrovni (860 mm, u původního vozu T3 900 mm).

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 08.4.2007 11:19

DavidD píše:Ne ne, Pražská wana má stejnosměrné motory s výzbrojí Progress.Europulse se používa do wan u kterých se předpokládá provoz z vleky. Tak že je ve městech Ostrava,Brno...nevím jakou výzbroj mají v Olomouci.
to já vím, ale tahle informace je z dokumentace k pražské waně, na titulní straně je její fotka a logo DPP. proto jsem to tu napsal. je pravda, že při rozjedu má pražská wana trochu jiný zvuk než T3R.PV

Odpovědět