T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
manil
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 26.11.2005 23:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od manil » 13.1.2006 17:52

Motogenerátor na IGBT výzbroji??? To je pěkná šílenost... Jestli něco takového na těch Progressech bylo, tak to mohl být jiný typ staťáku, než se obvykle používá, pak je to bzučení jiné. Na některých vozech se může ventilace vypnout až po daleko delší době..

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 13.1.2006 15:22

Taky je v 8025 jsem si vzpoměl. Přesný seznam nemám a neznám.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 13.1.2006 0:19

Mohlo jít o snížení hlučnosti - co si vzpomenu podle sluchu, tak to měly ještě 8040 a 8042, tedy "A" vozy (přední v dvojici) ex Pankrác. Nejsem si jist, jestli tam MG zůstal, protože ten zvuk neutichl úplně (jako v R.P), ale zůstalo takové tiché bzučení. Co se stalo po předání do Strašnic už nevím, ale přednedávnem jsem jel v 8045: zvuk je jiný než MG ve zrychlovačové T3, ale po zastavení se neztiší, alébrž řve ještě víc, jen na nižší frekvenci (za jízdy je to jako "hhhůůů", po zastavení "ÉÉÉÉ")

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 12.1.2006 23:43

Pepa píše:Má to víc T3M jen teď nevím jaké všechny to jsou. 8033 ho myslim taky má.
Tak to jsem vůbec netušil. Nevíte víc?

Zejména kdy se ta úprava prováděla, o jakou úpravu vlastně šlo (hlavně zda zůstal MG kvůli chlazení, nebo se řešilo jinak), jaký byl zamýšlený smysl té úpravy (především jestliže MG zůstal) a o kolik vozů řádově šlo.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 12.1.2006 20:15

slimman píše:Mám takový dojem, že staťáky měly jeden čas všechny (nebo většina) pankráckých T3M. Je to už několik let. Nevzpomínáte někdo ? Nebo to byl jenom 8050 ?
Jinak vím určitě,že při zastavení se ventilátory zpomalily ihned a ne za chvíli jako u T6. Někdo si občas myslel, že vypadla elektrika:. :)
Má to víc T3M jen teď nevím jaké všechny to jsou. 8033 ho myslim taky má.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 12.1.2006 18:25

Mám takový dojem, že staťáky měly jeden čas všechny (nebo většina) pankráckých T3M. Je to už několik let. Nevzpomínáte někdo ? Nebo to byl jenom 8050 ?
Jinak vím určitě,že při zastavení se ventilátory zpomalily ihned a ne za chvíli jako u T6. Někdo si občas myslel, že vypadla elektrika:. :)

Uživatelský avatar
manil
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 26.11.2005 23:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od manil » 12.1.2006 15:46

Staťáky na T3 jsou pod podlahou, v Brně je zhruba 10 T3M se staťákem. Na jízdu je to jak pro cestující, tak pro řidiče pohodlnější, má to nepatrně menší odběr proudu, ale na druhou stranu je to elektrika navíc, občas se stane, že to třeba někde ráno přimrzne a nejede to. T3M s MG se rozjedou snad kdekoliv. Průjezd přes sekčák se staťákem je taky nepatrně delší, než MG.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 12.1.2006 15:26

tak to teda nevím, jen jsem věděl, že na jednom T3M je staťák a až dneska, když jsem jel s 8050 jako kaštan, jsem si ověřil, který to je vůz

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 12.1.2006 15:25

Aha, tak tedy skoro na všech :-)

Zůstal na 8050 alespoň motorgenerátor s nezapojeným dynamem (kvůli chlazení trakčních motorů), nebo ne? A kde je umístěný ten statický měnič?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 12.1.2006 14:35

Marek píše:Motorgenerátor je na všech T3, T3SU i T3M.
8050 má statický měnič - nevýhoda je, že když přejede sekci, tak to pak (někdy) tak 2-3 sekundy nejede - holt roubovat na starou tramvaj nové součástky není jen tak :-)

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 22.12.2005 19:09

slimman píše:
Marek píše:Zastavený a vypnutý motor není potřeba chladit. Pokud se nepletu, motory u T6A5 jsou chlazeny ventilátorem na jejich vlastní ose, takže netočí-li se motor, netočí se ventilátor.
Ventilátory snižují otáčky, ale úplně se snad nezsataví. Jinak u těch T6A5, nepleteš si to náhodou s motorgenerátorem (u T3), který má ventilátory přidělané na hřídeli ? T6A5 by měla mít ventilátory s asynchronními motorky.
No, to asi ne.

Trakční motory na T6A5 mají vlastní ventilaci - pod tím si já osobně představuju nějaký ventilátor přímo na trakčním motoru, protože samostatný, z jiného zdroje poháněný ventilátor by zřejmě byla ventilace cizí.

Hypotézu o asynchroních motorcích pohánějících ventilátory trakčních motorů na T6A5 považuji za dost nepravděpodobnou - pokud je mi známo, v této tramvaji by je nebylo ani kam připojit.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 22.12.2005 17:22

Marek píše:Zastavený a vypnutý motor není potřeba chladit. Pokud se nepletu, motory u T6A5 jsou chlazeny ventilátorem na jejich vlastní ose, takže netočí-li se motor, netočí se ventilátor.
Ventilátory snižují otáčky, ale úplně se snad nezsataví. Jinak u těch T6A5, nepleteš si to náhodou s motorgenerátorem (u T3), který má ventilátory přidělané na hřídeli ? T6A5 by měla mít ventilátory s asynchronními motorky.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 22.12.2005 17:22

Pak půjdou čísla směrem dolů: 8299,8298,...,8246,8210,8209,... :lol: možností je mnoho.
Naposledy upravil(a) Karotka dne 22.12.2005 17:22, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 22.12.2005 15:04

6432 píše:Zajímalo by mě. co asi tak bude mít přednost. Jestli zastavení rekonstrukcí T3 na T3R.P z důvodu konce ev. č. (8599), a nebo pokračování rekonstrukcí nejspíš od č. 8801. :?:
Tak jenom kvůli číslum zastavovat rekonstrukce... to by byla síla !

P.S. : Dyžtak si na to měl DPP pamatovat a ústřeďácký erpéčka měly začínat 8251 !

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 22.12.2005 14:46

Zajímalo by mě. co asi tak bude mít přednost. Jestli zastavení rekonstrukcí T3 na T3R.P z důvodu konce ev. č. (8599), a nebo pokračování rekonstrukcí nejspíš od č. 8801. :?:

Odpovědět