T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Mohlo jít o snížení hlučnosti - co si vzpomenu podle sluchu, tak to měly ještě 8040 a 8042, tedy "A" vozy (přední v dvojici) ex Pankrác. Nejsem si jist, jestli tam MG zůstal, protože ten zvuk neutichl úplně (jako v R.P), ale zůstalo takové tiché bzučení. Co se stalo po předání do Strašnic už nevím, ale přednedávnem jsem jel v 8045: zvuk je jiný než MG ve zrychlovačové T3, ale po zastavení se neztiší, alébrž řve ještě víc, jen na nižší frekvenci (za jízdy je to jako "hhhůůů", po zastavení "ÉÉÉÉ")
Tak to jsem vůbec netušil. Nevíte víc?Pepa píše:Má to víc T3M jen teď nevím jaké všechny to jsou. 8033 ho myslim taky má.
Zejména kdy se ta úprava prováděla, o jakou úpravu vlastně šlo (hlavně zda zůstal MG kvůli chlazení, nebo se řešilo jinak), jaký byl zamýšlený smysl té úpravy (především jestliže MG zůstal) a o kolik vozů řádově šlo.
Má to víc T3M jen teď nevím jaké všechny to jsou. 8033 ho myslim taky má.slimman píše:Mám takový dojem, že staťáky měly jeden čas všechny (nebo většina) pankráckých T3M. Je to už několik let. Nevzpomínáte někdo ? Nebo to byl jenom 8050 ?
Jinak vím určitě,že při zastavení se ventilátory zpomalily ihned a ne za chvíli jako u T6. Někdo si občas myslel, že vypadla elektrika:.
Staťáky na T3 jsou pod podlahou, v Brně je zhruba 10 T3M se staťákem. Na jízdu je to jak pro cestující, tak pro řidiče pohodlnější, má to nepatrně menší odběr proudu, ale na druhou stranu je to elektrika navíc, občas se stane, že to třeba někde ráno přimrzne a nejede to. T3M s MG se rozjedou snad kdekoliv. Průjezd přes sekčák se staťákem je taky nepatrně delší, než MG.
No, to asi ne.slimman píše:Ventilátory snižují otáčky, ale úplně se snad nezsataví. Jinak u těch T6A5, nepleteš si to náhodou s motorgenerátorem (u T3), který má ventilátory přidělané na hřídeli ? T6A5 by měla mít ventilátory s asynchronními motorky.Marek píše:Zastavený a vypnutý motor není potřeba chladit. Pokud se nepletu, motory u T6A5 jsou chlazeny ventilátorem na jejich vlastní ose, takže netočí-li se motor, netočí se ventilátor.
Trakční motory na T6A5 mají vlastní ventilaci - pod tím si já osobně představuju nějaký ventilátor přímo na trakčním motoru, protože samostatný, z jiného zdroje poháněný ventilátor by zřejmě byla ventilace cizí.
Hypotézu o asynchroních motorcích pohánějících ventilátory trakčních motorů na T6A5 považuji za dost nepravděpodobnou - pokud je mi známo, v této tramvaji by je nebylo ani kam připojit.
Ventilátory snižují otáčky, ale úplně se snad nezsataví. Jinak u těch T6A5, nepleteš si to náhodou s motorgenerátorem (u T3), který má ventilátory přidělané na hřídeli ? T6A5 by měla mít ventilátory s asynchronními motorky.Marek píše:Zastavený a vypnutý motor není potřeba chladit. Pokud se nepletu, motory u T6A5 jsou chlazeny ventilátorem na jejich vlastní ose, takže netočí-li se motor, netočí se ventilátor.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Tak jenom kvůli číslum zastavovat rekonstrukce... to by byla síla !6432 píše:Zajímalo by mě. co asi tak bude mít přednost. Jestli zastavení rekonstrukcí T3 na T3R.P z důvodu konce ev. č. (8599), a nebo pokračování rekonstrukcí nejspíš od č. 8801.
P.S. : Dyžtak si na to měl DPP pamatovat a ústřeďácký erpéčka měly začínat 8251 !