T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Marek v 22.12.2005 19:09

slimman napsal:
Marek napsal:Zastavený a vypnutý motor není potřeba chladit. Pokud se nepletu, motory u T6A5 jsou chlazeny ventilátorem na jejich vlastní ose, takže netočí-li se motor, netočí se ventilátor.
Ventilátory snižují otáčky, ale úplně se snad nezsataví. Jinak u těch T6A5, nepleteš si to náhodou s motorgenerátorem (u T3), který má ventilátory přidělané na hřídeli ? T6A5 by měla mít ventilátory s asynchronními motorky.
No, to asi ne.

Trakční motory na T6A5 mají vlastní ventilaci - pod tím si já osobně představuju nějaký ventilátor přímo na trakčním motoru, protože samostatný, z jiného zdroje poháněný ventilátor by zřejmě byla ventilace cizí.

Hypotézu o asynchroních motorcích pohánějících ventilátory trakčních motorů na T6A5 považuji za dost nepravděpodobnou - pokud je mi známo, v této tramvaji by je nebylo ani kam připojit.
Marek
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha

Odeslatod slimman v 22.12.2005 17:22

Marek napsal:Zastavený a vypnutý motor není potřeba chladit. Pokud se nepletu, motory u T6A5 jsou chlazeny ventilátorem na jejich vlastní ose, takže netočí-li se motor, netočí se ventilátor.
Ventilátory snižují otáčky, ale úplně se snad nezsataví. Jinak u těch T6A5, nepleteš si to náhodou s motorgenerátorem (u T3), který má ventilátory přidělané na hřídeli ? T6A5 by měla mít ventilátory s asynchronními motorky.
Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
 
Založen: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Odeslatod Karotka v 22.12.2005 17:22

Pak půjdou čísla směrem dolů: 8299,8298,...,8246,8210,8209,... :lol: možností je mnoho.
Naposledy upravil Karotka dne 22.12.2005 17:22, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod fricoolinek2 v 22.12.2005 15:04

6432 napsal:Zajímalo by mě. co asi tak bude mít přednost. Jestli zastavení rekonstrukcí T3 na T3R.P z důvodu konce ev. č. (8599), a nebo pokračování rekonstrukcí nejspíš od č. 8801. :?:


Tak jenom kvůli číslum zastavovat rekonstrukce... to by byla síla !

P.S. : Dyžtak si na to měl DPP pamatovat a ústřeďácký erpéčka měly začínat 8251 !
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Odeslatod 6432 v 22.12.2005 14:46

Zajímalo by mě. co asi tak bude mít přednost. Jestli zastavení rekonstrukcí T3 na T3R.P z důvodu konce ev. č. (8599), a nebo pokračování rekonstrukcí nejspíš od č. 8801. :?:
Uživatelský avatar
6432
Uživatel
 
Založen: 08.4.2004 10:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Odeslatod adam_r v 21.12.2005 15:35

Karotka napsal:Z pohledu kaštana všechny zrychlovače a některé T3M hučí pořád, v některých T3M hučení při zastavení po chvíli ztichne, tak jsem myslel, že mají statický měnič.

V Brne ma asi polovina T3M staticky menic - pri stani v zastavce "zdechnou". V Praze maji (myslim) vsechny T3M motorgenerator.
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 9:23
Bydliště: Brno

Odeslatod Karotka v 21.12.2005 13:54

Marek napsal:Pokusím se upřesnit Karotku, snad správně: Motorgenerátor je na všech T3, T3SU i T3M. Je to motor na cca 600V ss, dynamo na cca 24V ss a ventilátor na jedné hřídeli.
Z pohledu kaštana všechny zrychlovače a některé T3M hučí pořád, v některých T3M hučení při zastavení po chvíli ztichne, tak jsem myslel, že mají statický měnič.
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod Marek v 20.12.2005 23:16

manil napsal:
Marek napsal:Ventilátory pulzních měničů? Měl jsem za to, že v T3R.P jsou původní trakční motory, které vyžadují cizí chlazení..? Tedy pokud ovšem ty ventilátory pulzních měničů nechladí kromě měničů i motory. :?:
Ano, původní motory tam jsou, ale s tím chlazením motoru si nejsem jistý, asi máš pravdu, ale potom proč ty ventilátory vždycky po pár seknudách po zastavení vypnou? To nevím, jestli by to motory utáhly...
Zastavený a vypnutý motor není potřeba chladit. Pokud se nepletu, motory u T6A5 jsou chlazeny ventilátorem na jejich vlastní ose, takže netočí-li se motor, netočí se ventilátor.
Marek
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha

Odeslatod manil v 20.12.2005 22:46

Marek napsal:Ventilátory pulzních měničů? Měl jsem za to, že v T3R.P jsou původní trakční motory, které vyžadují cizí chlazení..? Tedy pokud ovšem ty ventilátory pulzních měničů nechladí kromě měničů i motory. :?:

Ano, původní motory tam jsou, ale s tím chlazením motoru si nejsem jistý, asi máš pravdu, ale potom proč ty ventilátory vždycky po pár seknudách po zastavení vypnou? To nevím, jestli by to motory utáhly...
Uživatelský avatar
manil
Uživatel
 
Založen: 26.11.2005 23:32
Bydliště: Brno

Odeslatod Marek v 20.12.2005 22:29

Ventilátory pulzních měničů? Měl jsem za to, že v T3R.P jsou původní trakční motory, které vyžadují cizí chlazení..? Tedy pokud ovšem ty ventilátory pulzních měničů nechladí kromě měničů i motory. :?:

Pokusím se upřesnit Karotku, snad správně: Motorgenerátor je na všech T3, T3SU i T3M. Je to motor na cca 600V ss, dynamo na cca 24V ss a ventilátor na jedné hřídeli.
Marek
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha

Odeslatod manil v 20.12.2005 22:08

Gagarin napsal:Co to fučí v tramvajích T3P? :) Po zastavení vlaku se to cca. po 3 sekundách vypne... Mám dojem, že to je i u T3 tramvají, akorát že tam to běží neustále i při stání.

To co tak hučí jsou přesněji ventilátory pulsních měničů. V Brně to na některých T3P (konkrétně 1595 a 1564 rekonstruovaných v Ostravě) a K2T způsobuje vibrace celým vozem, někdy až do té míry, že je to dost nepříjemné :wink:
Uživatelský avatar
manil
Uživatel
 
Založen: 26.11.2005 23:32
Bydliště: Brno

Odeslatod Karotka v 20.12.2005 20:54

Gagarin napsal:Co to fučí v tramvajích T3P? :) Po zastavení vlaku se to cca. po 3 sekundách vypne... Mám dojem, že to je i u T3 tramvají, akorát že tam to běží neustále i při stání.
Je to chlazení, plus ve starých T3 a některých T3M ještě motorgenerátor (tj. mechanický střídač: motor na ss proud a alternátor na jedné hřídeli)
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod fricoolinek2 v 20.12.2005 20:36

Kolik se ještě bude dělat R.P ????

Furt cca 35-40 vozů/rok a k tomu konec tohoto renovačního procesu v nedohlednu, či konec u 8599 ????
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Odeslatod MOp v 20.12.2005 19:57

Anonymous napsal:Dobře je to vydět na Barrandov v létě to T3P učí ještě 10minut po zastavení na konečný!

neumi se podepsat a uz vubec neumi cesky :!:
MOp
 

Odeslatod Návštěvník v 20.12.2005 19:49

Gagarin napsal:Co to fučí v tramvajích T3P? :) Po zastavení vlaku se to cca. po 3 sekundách vypne... Mám dojem, že to je i u T3 tramvají, akorát že tam to běží neustále i při stání.


Je to chlacení motorů a el. výzbroje.U T3 to fouká neustále u reko se to po čase vypne(na délce záleží na teplotě motorů).Dobře je to vydět na Barrandov v létě to T3P učí ještě 10minut po zastavení na konečný!
Návštěvník
 

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron