T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 07.2.2006 8:14

izzy píše:Nutno si take priznat ze rucni radic neni zrovna nejlevnejsi zarizeni...
Co vím z DP Liberec tak prej ten ruční řadič vyjde skoro na stejno jako nožní.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 07.2.2006 6:23

9001 píše:A není lepší u klasiky šáhnout po tlačítku záchraná brzda?
jistě, teoreticky ano (i když bys tu ruku musel mít připravenou a to nemáš)
v praxi to nikdy žádný řidič nepoužije - prostě si na to v tu desetinu sekundy nevzpomene - to je prostě fakt
izzy píše:Nutno si take priznat ze rucni radic neni zrovna nejlevnejsi zarizeni...
to není pravda, stejně se tam musí dávat nový nožní řadič
v ceně tramvaje je to naprosto nezajímavá položka

Uživatelský avatar
izzy
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 28.5.2005 15:03
Bydliště: Brno, Ostrava (VSB-TU)

Příspěvek od izzy » 07.2.2006 0:18

Nutno si take priznat ze rucni radic neni zrovna nejlevnejsi zarizeni...a taky si asi nema smysl delat moc velke nadeje ohledne cel a oken...proste se asi dockame klasiky T3R.PV jen s NP casti coz docela zamrzi kdyz Brno a Ostrava investuji do plnohodnotnych reko s asynchronni vyzbroji, lepenymi skly a novymi cely...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 06.2.2006 20:52

A není lepší u klasiky šáhnout po tlačítku záchraná brzda? A nemusí se přeslapovat žadný pedál a efekt téměř okamžitý.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 05.2.2006 23:14

imho největší výhoda ručního řadiče je v mnohem rychlejším přechodu z jízdy do nouzové brzdy - trhnout pákou k sobě je lepší než přešlapávat na jiný pedál a ten pak zadupnout - a to jsou desetinky vteřiny, které mohou být při nehodě zásadní

kromě toho je to pohodlnější pro řidiče

dřív, když byl problém s přeškolováním na ruční řízení jsem chápal, že se reka dělají na nohu, ale dneska? podle mě je škoda, že se v tom trendu pokračuje

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 05.2.2006 21:24

vozum je uplne jedno jaky maji radic. Dulezite je jake jdou ovladaci signaly pres zasuvky . A ty jsou shodne. Predni vuz muze mit klidne kontroler na kliku, pokud to bude umet vyzbroj . Rozdil je pouze pro ridice. Signaly jak z pedalu, tak rucky jdou do stejne ovladaci jednotky, kde se vyhodnoti a prevedou na potrebne signaly.

Norton

Příspěvek od Norton » 05.2.2006 21:20

Ruční řadič: přijde mi, že by měl být v rekonstrukcích POŽADOVANÝM standardem, neboť 98% populace má v rukou větší cit, než v noze, tudíž i udržení "konstatní" rychlosti je na ručním řadiči jednodušší, než pedálem. Výhodné hlavně v zatáčkách, průjezdy výhybek, smyčky... Jenže to by si mnozí fírové nemohli za jízdy balit fidlátka, když ví, že na další zastávce budou střídáni...
A uživatelé těchto "wan", pokud dojde na takovéto rozmístění seslí (a jakože asi ne), si zahrají solidní tetris (spíše Sokobana), koukli jste se na "zapasování" kočárku a vozíku? A pokud ty šedé obdelníčky jsou sklopné sedačky, tak potěškoště, ti u dveří budou sedět v tyčích dveří... Někdo se hold uchrtil na počet židlí (viz. 14T)...

Dušan: klávesy "?" a ":" jsou vedle sebe, takže v příspěvku z 18:36 mělo být: "Dušan:" Překlep se může stát komukoliv. Pokud Vás mám oslovovat "moderátor Dušan", prosím, stačí říci. Vyhvězdičkování beru, ale ne ten doprovodný efekt - tučně, červeně, kapitálkama. Sorry, ale byly tu horší "příspěvky" a ty se "jen" vypískávaly... Howgh.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 05.2.2006 21:07

DavidD píše:A teď se naskytuje otázka jestli jel s ričnim řadičem? No a pokud by to šlo tak nevidim žádnej realnej problém proč nedat do wan ruční řadiče! #-o
Já jsem pouze nastínil možnou variantu, jak by to mohlo být. Potvrdit či vyvrátit to musí někdo blíže znalý tamnějších poměrů (myšleno pankráckých, ještě lépe školy ED).
BTW: Musím na sebe dávat pozor, slovo POKUD používám nějak moc často...

DavidD

Příspěvek od DavidD » 05.2.2006 21:03

Fořtík píše:Asi záleží na vlstním provedení zapojení. 5516 má dva řidiče, zapojené (dle mého úsudku) paralelně. To znamená, že pokud je v činnosti jeden, není v činnosti druhý a tudíž pro tramvaj teoreticky neexistuje. Pokud byl tedy v činnosti ruční řadič a 5516 byl spřažen s klasickým T3R.P vozem, lze dojít k závěru, že se neomezují. POkud vím, 5516 již v soupravě s civilním vozem byl.
A teď se naskytuje otázka jestli jel s ričnim řadičem? No a pokud by to šlo tak nevidim žádnej realnej problém proč nedat do wan ruční řadiče! #-o

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 05.2.2006 20:43

DavidD píše:Měl by dotaz, dá se spojit dva vozy(stejné výzbroje),jeden s ručnim řadičem a jeden s nožnim řadičem:?:
Asi záleží na vlstním provedení zapojení. 5516 má dva řidiče, zapojené (dle mého úsudku) paralelně. To znamená, že pokud je v činnosti jeden, není v činnosti druhý a tudíž pro tramvaj teoreticky neexistuje. Pokud byl tedy v činnosti ruční řadič a 5516 byl spřažen s klasickým T3R.P vozem, lze dojít k závěru, že se neomezují. POkud vím, 5516 již v soupravě s civilním vozem byl.

Uživatelský avatar
Ostravák
Uživatel
Příspěvky: 160
Registrován: 18.6.2005 16:11
Bydliště: kousek od tramvajové zastávky Antonína Poledníka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ostravák » 05.2.2006 19:54

Tom píše:A pointa je díky nešetrnému moderátorskému zákroku úplně fuč :)
Přesně tak. Bylo to myšleno jako vtip a teď je z toho mezinárodní zápletka. Nebude to řešit OSN? :D

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 05.2.2006 19:31

A pointa je díky nešetrnému moderátorskému zákroku úplně fuč :)

Uživatelský avatar
Ostravák
Uživatel
Příspěvky: 160
Registrován: 18.6.2005 16:11
Bydliště: kousek od tramvajové zastávky Antonína Poledníka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ostravák » 05.2.2006 19:10

Nevím co tady zase nějakému Dušanovi vadilo. Poslední dobou je to tady opravdu hrůza. Nechtěl jsem se do toho plést, ale kvůli jednomu slovu dělat takový humbuk a ještě to psát červeně? Zlatý k-report. Nedivím se, že se hodně lidí odregistrovalo.

Norton: Můžeš mi prosímtě napsat na mail, popř. na k-reportu jaké bylo to velmi ,,drsné" slovíčko, že to někdo nemohl tolerovat?
dušan píše:1. toto byl můj první zásah do příspěvku, kdy jsem vymazal jedno slovo
2. jestli někdo chce psát nevhodná slova na adresu spoluobčanů, nechť tak činí tam, kde mu to projde, mne to uráží a proto ten můj zásah.
moderátor "nějaký"

Norton

Příspěvek od Norton » 05.2.2006 18:36

Dušan? Myslím, že se nemusí dělat takový "veřejný odstřel" kvůli jednomu výrazu... Když tu nejde vložit symbol "vozíku", tož co mám psát? "Místo určené pro osoby se snížnou hybností, resp. pro důchodce, či dlouhodobě nemocné či pro slepce se psem"? Tak dlouhá formulace je správná, leč zbytečně dlouhá... A byly tam ty uvozovky, takže to slovo bylo míněno obrazně=v uvozovkách. Napsat tam výraz krikař - mnozí nepochopí a mnohým bude vadit jako hanlivý, že?

Sorry za OT...

DavidD

Příspěvek od DavidD » 05.2.2006 18:02

Měl by dotaz, dá se spojit dva vozy(stejné výzbroje),jeden s ručnim řadičem a jeden s nožnim řadičem:?:

Odpovědět