T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 22.11.2020 13:00

trainzjohny píše:
22.11.2020 11:23
Stejně tak je blbost, že by to vadilo v provozu, nevadila dálniční známka, nevadí nové a staré palubáky, nevadilo by ani toto, vozů by neubylo, jen #-o by se muselo dávat pozor, který je který.
Jak jsi přišel na to, že to nevadilo? :D Já mám pocit, že vadilo a docela dost. Známky problém při spojování vozů, vypravení s omezenou přechodností, problém při odklonech... no docela peklo. Dále tu David výše zmínil, že i staré DT jsou jednou z brzd rozvoje funkcí. Takže seznam jsi napsal věcný, ale všeho problematického, zvláště v podmínkách DPP :devilsmokin
Ikdyž například nápad soustřeďování novinek pod jednu střechu je cesta, ale je-li nedostatek vozů, už to znemožňuje operativní rošády apod. No z tohohle je fakt asi cesta jen přes velkou investici 8-[ A také je zde skvělé propracovaný systém drolení odpovědnosti, takže vlastně každý článek se z toho může nějak vykecat :roll:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 22.11.2020 11:23

DavidD píše:
21.11.2020 21:00
No así nejlepší řešení je to všechno vyhodit a koupit nové a to jak výbavu do vozidel i na dispečinku stejně jako to udělali vloni v Brně s RIS 2kou..
Ono to totiž není jen o tom, abychom uměli kódovat služby, zobrazovali potřebné informace na transparentech, ale je třeba to navrhnout zase pro funkčnost na dalších 20 let. To spočívá v modernizaci DORISu hlavně v komunikačních kanálech umožňující jak fónickou i datovou komunikaci na vozidlo nejen přes TETRU, ale i pomocí mobilních dat, umožnění posílání dat vně podnik, komunikaci s vozidlem na diagnostické bázi (stahování online závad na dispečink a dep, kontrola verzí SW vozu a případnou vzdálenou správu, dálkové jednotné zapínání topení či klimatizace), jednotnou komunikaci pro platbu kartou, jednotný systém určení polohy pro všechny komponenty ve vozidle, záznam kamer, online komunikace se zařízením na trati(semafory, vyhybky, zastávky atd.)
No když to shrneme, tak je to obdobné co mají v Brně jenomže u nich je to cca za 150 mil. V Praze to musí být jednotné pro tram, bus a metro, pro DPP, ROPID a soukromé dopravce a hned je to cca za 2 miliardy :(
Proč by proboha musel ten systém být jednotný ? Jediné k čemu by to bylo dobré by bylo brutální prodražení a zesložitění celého systému. Každá trakce má jiné normy, předpisy i požadavky (a i jiný rozpočet) a není absolutně nutné mít věci vzájemně nahraditelné. I když pochopitelně navrhované funkce by byly fajn, ale jsme zase u toho, že u 15T už tohle všechno mělo být z výroby.

Mě přijde, že u tramvají se těžce zaspala doba a nevyužila se řada vhodných příležitostí na změnu (začátek R.Péček, dodávka 15T) a teď se neustále látá systém, který je už značně přežitý.
Podle mě kupovat náhradní díly na sběrnici kterou už mimo muzeí používá jen DPP bude ve výsledku dražší, než koupit věci nové na ethernet. Stejně na to jednou dojde, už proto, že se přestanou věci na IBIS vyrábět. Neznám do podrobna jak přesně náročná změna je u změna komunikace u jednotlivých periferií, ale podle mě by to šlo udělat bez nutnosti výměny celého kusu, vyměnila by se základovka, nebo jen konektor a postupně by se celý systém dal povyšovat výš.
Tohle není o politicích, tohle je daleko pod jejich rozlišovací schopnost, pokud by se to mělo dělat jako v Brně najednou, tak ano, ale když by se to dělalo jako klima při PO, tak je to jen jiná položka v nákladech na ND a to nikdo řešit nebude. Stejně tak je blbost, že by to vadilo v provozu, nevadila dálniční známka, nevadí nové a staré palubáky, nevadilo by ani toto, vozů by neubylo, jen by se muselo dávat pozor, který je který. Navíc u R.Péček není problém všechny s novou sběrnicí rvát do jedné vozovny, aby se problém snížil. Doufejme že už konečně se zodpovědní chytili za nos a "nové" vozy jsou náznakem, že se tenhle stoletý systém jednou něčím nahradí.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 22.11.2020 10:49

No pánové, myslím, že v situaci, kdy město - DPP splácí a ještě nějaký rok splácet bude stávající nejnovější 15T, tak asi horko těžko bude ihned objednávat za miliardy nějaké další nové tramvajové vozy, a nebo do těch starých pořizovat nové "vnitřnosti" také za miliardy.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 22.11.2020 9:41

Tak to by mne zajímalo, co a komu v Praze káplo bokem, když se rozhodlo modernizovat sólo vozy bastlením wan místo nákupem nových vozů. :-k
Tady bych spíš viděl opačnou logiku: jelikož nikomu do kapsy nic bokem nepřistálo, tak se nákup nových vozů odsouvá na neznámo. :D :D

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MKzB » 22.11.2020 8:26

demon píše:
21.11.2020 18:48
Politik si nechá vypracovat tři varianty, vybere (resp. prachy dá na) tu nejlevnější a to rozhodně nebude ta nejmodernější. Tady nejde o výběr vozparku služební flotily Supů...
Tady naprosto souhlas se Špilberkem...
Chyba. Politikovi jsou peníze úplně u :zadnice. Peníze nejsou problém, však ti blbci dole to zaplatí.*1 Politik vybere nabídku, ze které mu nejvíce kápne bokem. Podle zákona nemusí vybrat nabídku nejlevnější, ale nejvýhodnější. A ta největší výhoda se dá i u té nejdražší nabídky nějak politicky vysvětlit. Aneb vítejte v mafiánském kapitalismu.

*1 Jeden můj kolega čekal v Paříži na letišti na odbavení. Před ním byl ve frontě jeden ministerský náměstek a přesně tuhle větu řekl česky do telefonu spoléhajíc na to, že v Paříži mu nikdo nerozumí.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od DavidD » 21.11.2020 21:00

No así nejlepší řešení je to všechno vyhodit a koupit nové a to jak výbavu do vozidel i na dispečinku stejně jako to udělali vloni v Brně s RIS 2kou..
Ono to totiž není jen o tom, abychom uměli kódovat služby, zobrazovali potřebné informace na transparentech, ale je třeba to navrhnout zase pro funkčnost na dalších 20 let. To spočívá v modernizaci DORISu hlavně v komunikačních kanálech umožňující jak fónickou i datovou komunikaci na vozidlo nejen přes TETRU, ale i pomocí mobilních dat, umožnění posílání dat vně podnik, komunikaci s vozidlem na diagnostické bázi (stahování online závad na dispečink a dep, kontrola verzí SW vozu a případnou vzdálenou správu, dálkové jednotné zapínání topení či klimatizace), jednotnou komunikaci pro platbu kartou, jednotný systém určení polohy pro všechny komponenty ve vozidle, záznam kamer, online komunikace se zařízením na trati(semafory, vyhybky, zastávky atd.)

No když to shrneme, tak je to obdobné co mají v Brně jenomže u nich je to cca za 150 mil. V Praze to musí být jednotné pro tram, bus a metro, pro DPP, ROPID a soukromé dopravce a hned je to cca za 2 miliardy :(

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 21.11.2020 18:48

trainzjohny píše:
21.11.2020 14:26
Politik kecá do obecných a velkých věcí, tohle je pod jeho rozlišovací schopnost.
Politik si nechá vypracovat tři varianty, vybere (resp. prachy dá na) tu nejlevnější a to rozhodně nebude ta nejmodernější. Tady nejde o výběr vozparku služební flotily Supů...
Tady naprosto souhlas se Špilberkem...
Karosák píše:
21.11.2020 13:46
A fakt by nešlo i v Praze, využít této chvíle a zkusit stálé soupravy? Nemyslím změnu koncepce provozu, to ani není cílem, ale zkusit třeba 10 souprav na vyzkoušení a odladění.
Na to skutečně není dostatek vozů. Teď nás zachraňuje Covidové omezení, ale po jeho skončení se dá očekávat ještě větší problém než byl vloni.
Radek píše:
21.11.2020 16:14
A ještě se zeptám, jak se má projekt Galileo? :)
Podle posledního infa, cca půl roku starého, vše zdárně pokračuje...
9001 píše:
21.11.2020 17:17
...sice drážní vozidlo sice má delší životnost, ale taky projde cca každých 8 let? PO, kde se stejně všechno sundá.... + větší nehody, kde se to dá taky dodělat...
Každých 15 let dejme tomu. Akorát by to trochu rozbilo snahu mít co nejvíc funkčních celků jednotlivých typů vozů ve shodném provedení pro co možná nejlevnější a nejsnadnější opravy a údržbu, programování z toho nevyjímaje...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 21.11.2020 17:17

Karosák: Ano, sice drážní vozidlo sice má delší životnost, ale taky projde cca každých 8 let? PO, kde se stejně všechno sundá.... + větší nehody, kde se to dá taky dodělat...

Prostě se nechce...

K té krabici Apexu. Ono když se chce, tak to jde... Třeba Kodiaq RS má baterku v kufru, protože by se díky biturbu do motorového prostoru nevešla...

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Radek » 21.11.2020 16:14

Taky díky za informace.
A ještě se zeptám, jak se má projekt Galileo? :)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 21.11.2020 15:15

trainzjohny píše:
21.11.2020 14:26
...pokud zadám správně výběrko, mohu dostat jak moderní tak nejlepší co chci...
Jsi si jistý? Mám pocit, že pokusy o tohle už byly, ale vždycky to skončilo odvoláním neúspěšných uchazečů. A protože rozhodovací instituce čas netlačí, tak se to vleklo a vleklo a nebylo nic, čili přišel befel od toho upustit a jít cestou "nejmenšího odporu" (cena).

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 21.11.2020 14:26

Neházel bych všechno na politiky, tohle je bordel u DPP, pokud zadám správně výběrko, mohu dostat jak moderní tak nejlepší co chci, ale kdy se takové naposledy vypsalo...
Politik kecá do obecných a velkých věcí, tohle je pod jeho rozlišovací schopnost.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 21.11.2020 14:18

trainzjohny píše:
21.11.2020 14:04
Každopádně se přidávám k poděkování vysvětlení kde jsou brzdy pokroku.
Brzdou pokroku jsou prachy, resp. politik, který požaduje na všechno nejlevnější řešení, a ne nejlepší nebo nejmodernější.
RETRO NAVŽDY...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 21.11.2020 14:04

Stálý soupravy, jsou problém spíš kvůli nedostatku vozů (nehody, nový zázraky se co chvíli se.ou a podobně, takže se vozy porůznu přeposílaj mezi vozovnama, aby všude byl dostatek, rozkuplovávaj na noční a ráno zase spojujou a podobně. Ostatně záměr na stálý soupravy už tu byl, viz vínový vleky k Wanám, kdysi. A jak sám víš, nakonec to nedopadlo.
Stálý soupravy byly možný v době, kdy bylo vesměs všecko vysoký. Dneska je trend nízkopodlažnosti, takže vysoká souprava spíše vyjímečně a používaj se spíš sola. A hlavně náklady, náklady, náklady, nikdo nebude držet stálou soupravu přes víkend ve vozovně a místo ní vyžene jiný solo, to už se to spíš rozkupluje a doma se nechá jen druhej vůz.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 21.11.2020 14:04

Až na tu drobnost, že aby nová vozidla nebyla jiná, koupí se stejně starou výbavou, nikdo přece nebude udržovat dva zcela odlišné systémy, když ten první se neruší ...

Každopádně se přidávám k poděkování vysvětlení kde jsou brzdy pokroku.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 21.11.2020 13:46

To ano, ale už to vím v souvislostech a neirituje mně to tolik, jako paragraf 1. Na věci to samozřejmě nic nemění. Ale prostě nic není "jenom". U BUSů celý proces urychluje menší životnost a cena vozidel a rychlejší obnova flotily, než vozidel drážních. A zase jsme u té dlouhodobé koncepce 8-[ Z:idea:

A fakt by nešlo i v Praze, využít této chvíle a zkusit stálé soupravy? Nemyslím změnu koncepce provozu, to ani není cílem, ale zkusit třeba 10 souprav na vyzkoušení a odladění.
Prostě když přijde nová wana, tak už k ní vyhlídnout RP na PO, kterému by se už při PO také udělal Ethernet, nemusela by se dodělávat klima, případě by se zadní vůz mohl oholit o zbytné příslušenství, a toto malé ušetření nákladů by mírně kompenzovalo investicí do novější technologie OISu.

Jenže si i trochu odpovím - to nejde, protože PO už běží podle původního plánu, který nějaká zlepšení neobsahoval a už je podepsána dodávka na klimy, materiál...takže se to musí dobastlit postaru. A navíc proč to dělat, když se přece další generace vozidel nakoupí s novou výbavou bez bastlení. Nebo ne? :devilsmokin :D To je fakt ježek v kleci :roll:

Odpovědět