Jo, to je právě to. Čili bude to dražší. Čili je potřeba na to zajistit finance, nebo se pozitiva obrátí v negativa. Já proti klimě jako takový apriori nemám nic, když pojedu rychlikem třeba do Ústí, budu za ní vděčný. Ovšem za předpokladu, že bude fungovat rozumně. A to je právě to. Ono by to šlo, souhlasím, že nejde o žádnou jadernou fúzi. Jenže - právě ty finance, resp. neochota je uvolnit, ten přínos potom výrazně sráží, takže z toho vznikají všelijaký zpotvořený bazmeky, jelikož primárním zájmem není optimální fungování, nýbrž snaha ušetřit. Vždyť si jenom vezmi ty tanečky ohledně klimy pro řidiče do R.P a její "kvalitní" fungování. V půlce Wan nefunguje vůbec a v tý druhý půlce jenom od podzimu do jara.
T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2234
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Já jsem si pořád říkal, proč jezdím vždycky prázdný. A oni všichni čekají na wanu, tak to je pak jasný
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Technici jsou ti, co tu dopravu dělají, nikoliv šotouši.trainzjohny píše: ↑19.8.2022 16:06T3 je starý vrak. Když do 14T dáš klimu, naprostá většina cestujících to bude brát za dobrý moderní vozidlo, kdyžto wana bude stoletý vrak, tady je názorně vidět, jak by technici do toho měli kecat co možná nejmíň.
Doprava se totiž nedělá pro šotouše, ale pro cestující a ti raději nechají ujet 14T nebo 15T bez klimy a počkají si na wanu.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Já samozřejmě uvažuju stav, kdy to funguje, jak má. Je jasné, že je třeba to kombinovat s rozumným používáním dveřního automatu a předvolby. Ale osobně jsem zatím nikdy problém s klimou na 15T nezažil. Halt mě asi maj rády, protože se k nim snažím taky chovat hezky.
Každopádně nevymýšlíme jadernou fúzi, klimatizační systémy pro interiéry vozidel městské dopravy jsou funkční záležitost ve velké části světa včetně klimaticky mnohem náročnějších zemí. Samozřejmě jde o další systém, který se může porouchat, který více žere a který si musí popovídat s řídicím systémem vozidla. A samozřejmě to bude u určitých typů a značek tramvají fungovat lépe a u jiných hůře. Ale většina cestujících to halt (logicky) požaduje a musíme se smířit s tím, že vozidel MHD s klimou bude čím dál víc, pokud chceme nabízet alternativu k IAD.
Mmch ve vedrech to má ještě jednu poměrně opomíjenou konsekvenci. V neklimatizovaných tramvajích nám v parných dnech poměrně často (pár lidí za den) kolabují lidé. Z pohledu celkového počtu přepravených cestujících je to samozřejmě marginálie, z hlediska řízení dopravy, tedy dopadu na ostatní cestující, už ale jde vcelku o problém. Který u klimatizovaných tramvají prakticky odpadá.
Každopádně nevymýšlíme jadernou fúzi, klimatizační systémy pro interiéry vozidel městské dopravy jsou funkční záležitost ve velké části světa včetně klimaticky mnohem náročnějších zemí. Samozřejmě jde o další systém, který se může porouchat, který více žere a který si musí popovídat s řídicím systémem vozidla. A samozřejmě to bude u určitých typů a značek tramvají fungovat lépe a u jiných hůře. Ale většina cestujících to halt (logicky) požaduje a musíme se smířit s tím, že vozidel MHD s klimou bude čím dál víc, pokud chceme nabízet alternativu k IAD.
Mmch ve vedrech to má ještě jednu poměrně opomíjenou konsekvenci. V neklimatizovaných tramvajích nám v parných dnech poměrně často (pár lidí za den) kolabují lidé. Z pohledu celkového počtu přepravených cestujících je to samozřejmě marginálie, z hlediska řízení dopravy, tedy dopadu na ostatní cestující, už ale jde vcelku o problém. Který u klimatizovaných tramvají prakticky odpadá.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Tenhle problém mívám v SORce kde mi přijde že skoro v celém voze fičí ve výšce hlavy, ale v 15T tedy opravdu nemám problém a většinou je mi v ní opravdu pocitově příjemně, i když někdy v nějakých 33°+ je pravda, že vejít dovnitř je docela šok, ale po pár minutách je to pryč.Bobik píše: ↑19.8.2022 18:06Mimoto i kdyby to nějakým ta klima zázrakem dovedla, jak asi zdravý bude krátkodobý prudký střídání teplot byť i o pět stupňů? Ve 30 vlízt do pětadvaceti, po pár zastávkách zas 30 na přestupu, dalších pětadvacet na pár zastávek a venku zas vedro? A samozřejmě, díky tomu, že tím taky jezdím coby kaštan, tak vím moc dobře, o čem mluvím. Buď stejně vedro, nebo na mě odněkud neskutečně táhne. A hledat v tramvaji vhodný místo, kam si sednou, nebo stoupnout, aby na mě, zvenku zpocenýho, odněkud blbě netáhla zima z klimy, taky dost dobře nejde vždycky. Vlastně skoro nikdy, protože v tý tramvaji samozřejmě nejsem sám.
Opravdu beru 15T jako ideální stav v těchto vedrech a neváhám si na ní i počkat, jelikož na mé trase jich jezdí hodně a krom jednoho případu, kde ve dvou článcích klima nešla si jízdu v nich oproti všem typům příjemně užiju a to mám T3 rád, ale v současnosti je to historický relikt, stejně jako jsem měl rád karosy, ale dneska už pro ně doba (bohužel) není.
A to neberu jako šotouš, nebo technik, ale pohled většinového cestujícícho, několikrát jsem v poslední době na Andělu slyšel rozhovor typu "nech tu starou odjet, pojede ta nová s klimou" což byla mnohdy reakce nejen na T3, ale KT.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
A máš taky fotky, za jakou cenu, když minimálně v celým centru se všude otevřou všechny dveře, velký jak vrata od stodoly? Nevykládej mi nic o tom, že ta klima nemusí jet jak lednice, aby tam v tom případě těch "přijemných" pětadvacet udržela. Že se to dochladí někde před konečnou, kdy lidi už moc necouraj, to samozřejmě nerozporuju.
Zbytek viz Demon.
Mimoto i kdyby to nějakým ta klima zázrakem dovedla, jak asi zdravý bude krátkodobý prudký střídání teplot byť i o pět stupňů? Ve 30 vlízt do pětadvaceti, po pár zastávkách zas 30 na přestupu, dalších pětadvacet na pár zastávek a venku zas vedro? A samozřejmě, díky tomu, že tím taky jezdím coby kaštan, tak vím moc dobře, o čem mluvím. Buď stejně vedro, nebo na mě odněkud neskutečně táhne. A hledat v tramvaji vhodný místo, kam si sednou, nebo stoupnout, aby na mě, zvenku zpocenýho, odněkud blbě netáhla zima z klimy, taky dost dobře nejde vždycky. Vlastně skoro nikdy, protože v tý tramvaji samozřejmě nejsem sám.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Cca všechno běžný člověk nevidí, pro cestující jsou to nový tramvaje, T3 je starý vrak. Když do 14T dáš klimu, naprostá většina cestujících to bude brát za dobrý moderní vozidlo, kdyžto wana bude stoletý vrak, tady je názorně vidět, jak by technici do toho měli kecat co možná nejmíň.demon píše: ↑19.8.2022 11:07Co je probůh zrovna na 14T moderního ? Vždyť wana je proti tomu totální moderna. 14T je konstrukčně I. polovina 19. století.
Pevný podvozky, podélný sezení, nevyvětratelnej a k cestujícím nepřátelskej interiér, hluk pohonů jak od Křižíka a stovky konstrukčních vad...
Tady je názorně vidět, že by šotouši měli do techniky kecat co možná nejmíň.
Opakovaně je v tomto počasí vidět, jak cestující raději nechají ujet T3 a svezou se 15T s klimou, protože to je tramvaj odpovídající dnešní době. Cestující zajímá komfort, počet sezení, jak si tam jde stoupnout a ne jaký má podvozky, konstrukční vady nebo problémový servis, protože to není jejich tramvaj, ale dopravní prostředek z bodu A do bodu B .
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Jo jo, už přes měsíc ten "tisíckrát opakovaný nesmysl" řešim.Ústečák píše: ↑19.8.2022 7:38Že se tramvaj neuchladí klimou v běžném provozu je tisíckrát opakovaný nesmysl, který spolehlivě vyvrátí byť jediná jízda takovou tramvají. Mám v telefonu iks fotek, kde po celém půlkole s 15T je venku 30 °C a uvnitř je příjemných pětadvacet. Navíc tím jezdím i jako kaštan - funguje to dobře.
Ta klima funguje tak bezvadně a bezproblémově, že jich vůbec není třetina mimo provoz, protože v letošních teplotách není schopná uchladit ani sama sebe.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Co je probůh zrovna na 14T moderního ? Vždyť wana je proti tomu totální moderna. 14T je konstrukčně I. polovina 19. století.fricoolinek2 píše: ↑18.8.2022 22:12A pokud by se dala klima i do 14T (pokud by to šlo?), tak i ony, pokud se přimhouří očkem.
Pevný podvozky, podélný sezení, nevyvětratelnej a k cestujícím nepřátelskej interiér, hluk pohonů jak od Křižíka a stovky konstrukčních vad...
Tady je názorně vidět, že by šotouši měli do techniky kecat co možná nejmíň.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Že se tramvaj neuchladí klimou v běžném provozu je tisíckrát opakovaný nesmysl, který spolehlivě vyvrátí byť jediná jízda takovou tramvají. Mám v telefonu iks fotek, kde po celém půlkole s 15T je venku 30 °C a uvnitř je příjemných pětadvacet. Navíc tím jezdím i jako kaštan - funguje to dobře. A to klima jede právě tak, aby se interiér nepřechlazoval. Není problém tam, když je přes třicet, udělat pod dvacet, ale takové nastavení by v běžném provozu samozřejmě nebylo žádoucí.
Já se, Bobiku, divím, že to tu taky opakuješ, vždyť tím taky musíš jezdit...
Já se, Bobiku, divím, že to tu taky opakuješ, vždyť tím taky musíš jezdit...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ale jistě, tak na to ovšem sežeň peníze (jak na pořízení, tak hlavně každoročně na provoz a údržbu). Ani státní tiskárna, ani evropská tiskárna peněz to nezachrání. Ba naopak. Ostatně sám ve financích děláš, takže výhody a nevýhody takového kvantitativního uvolňování (eufemismus pro tu tiskárnu peněz ), nebo kořeny inflace ti jsou známy. Ale jistě, dalo by se alespoň něco, ovšem na úkor něčeho jiného, ne však v situaci kdy požadavky mají prakticky všichni na všechno.
Navíc, přiznejme si, klima v tramvaji je vlastně taky taková kvadratura kruhu. Třeba v dálkovém busu, nebo vlaku, prosím, ale v tramvaji, která co chvíli někde staví a otvírá dveře - buď tam bude stejně vedro, protože se to neuchladí a akorát to bude zbytečně žrát bez valného efektu elektriku, nebo, aby tam bylo alespoň nějak chladněji a to věčné otvírání a vedro z venku tomu tolik nevadilo, tam bude lednice, což je zase o nastydnutí.
Jenže jak to vyvětrat, když díky nízký podlaze nejde výzbroj dát jinam, než na střechu, díky výzbroji na střeše do ní nelze udělat větrací díry, takže zbývají jen okna a díky bezpečnostním předpisům ty okna nejde ani udělat dostatečně velký, ani je pořádně otevřít, aby to větralo alespoň jimi.
Mimoto o doplnění klimy do alespoň všech 15T se jednalo. Několikrát. Vždycky to krachlo na neochotě města uvolnit peníze.
Takže ono je krásné říct, že v jednadvacátém století by přece.....jenže za co, soudruzi, za co....
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Pánové, dohadujete se úplně zbytečně. Situace je zatím taková, jaká je. Za chvíli Vám tramvaje stejně zruší, protože nebude na proud.
Na lítačku nafasujete koloběžku, klimatizaci nebudete potřebovat, protože je otevřená, v zimě se zahřejete vlastním pohybem. Na nic jiného nebude!
Na lítačku nafasujete koloběžku, klimatizaci nebudete potřebovat, protože je otevřená, v zimě se zahřejete vlastním pohybem. Na nic jiného nebude!
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Přesně. Moderní tramvaji odpovídá 125(+1 ks) 15T4. Pokud se do nich dá klima, tak i zbývajících 124 ks 15T původní serie. A pokud by se dala klima i do 14T (pokud by to šlo?), tak i ony, pokud se přimhouří očkem.
Kachny i wany jsou beznadějně zastaralé krumply s 70-80% podílem značně vysoké podlahy.
Kachny i wany jsou beznadějně zastaralé krumply s 70-80% podílem značně vysoké podlahy.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
MPL: A nejsou? Že to proženou lehkým FL fakt není inovace....
Moderní vozový park má být 100% NP, s klimou a ne 3x repasovaná prolézačka...
Navíc jsem zastáncem, že sola do pražského provozu jsou kravina...
Moderní vozový park má být 100% NP, s klimou a ne 3x repasovaná prolézačka...
Navíc jsem zastáncem, že sola do pražského provozu jsou kravina...