trainzjohny píše: ↑20.11.2020 19:32
Tak možnosti pražského tramvajového palubáku jsou asi nejmizernější v republice, v podstatě i autobus v horní dolní má modernější palubák s více funkcemi. Nebo víš o nějakém systému který by uměl ještě míň než ten z pražských tramvají ?
To že neumí "službu", takže si musí řidiči musí měnit kódy a hlídat na konečných koleje, což třeba autobusy umí nějakých .. 20 let (ano bez volby koleje) ?!
To že údajně nemá dost kapacity na nějaké doplňková hlášení ... tak jak to umí autobusy už od doby co zrušili magnetofon ?
To že to neumí ani naadresovat dost periferií, takže nejdou přidat strojky do vozu, nemluvě o tom, že ani nejdou dočasně vypnout ?
To že se DT06 nepřešlo na nový palubák, ale jen se mírně vylepšil zoufale zastaralý palubák, který byl zastaralý už v době kdy se o DT06 ještě ani nezačalo uvažovat ?
A to nemluvím o tom, jak je údajně šílené postavit pro palubák trasy, hlášení a podobně, to se snad dělá ještě v DOSu, ale o tom nevím, tak se nebudu pouštět do spekulací.
Konečně děláš s tím sám, tak víš jak i přes malé pokroky je to stále hloupé zařízení.
Palubák je ok, dostatečně dimenzovaný a s tím co popisuješ by asi většinu zvládnul, je to klasický Linux..
Problém je dnes spíš s výbavou vozidla neboli s perifériemi. Vše je připojeno přes sběrnici IBIS, která je va dnešní poměry pomalá a značně i hloupá..
Palubní PC udělá vše velice rychle a pak čeká, než se stihne vše přesypat přes IBIS a to trvá někdy i řádově několik desítek sekund!
Pokud bychom chtěli předělat komunikační sběrnici na ethernet, znamená to výměnu všech komponentů ve vozidle(transparenty, označovače, vysílačka atd) a hlavně celé kabeláže - to je asi finančně někde jinde.Jisté pokusy se dělají na nových KT8 a wanách(od 8286), bohužel nemůžeš změnit struktůru programu dokud nebudou předělaný všechny vozy v Praze. Není možné provozovat 20 vozů, kde kóduješ směny a 500 vozidel, kde nastavuješ po linkách..
Již víc než půl roku se v dílnách DP řeší problematika spojení nové wany s OISem na ethernetu s RPčkem s komunikační sběrnicí IBIS..Bohužel pro zajištění funkčnosti se bude muset udělat převodník, který downgraduje v soupravě funkce nové wany s ethernetem na ibisovou, jelikož by v opačném případě nebyla spojitelná s vozy vybavené IBISem. Bohužel není to v tak velkém provozu jako Praha jednoduché, ale třeba v Liberci by se vytvořila jedna ucelená souprava a ta by uměla mnohem více funkcí než ostatní, ale dané vozy by se nikdy nespojily s ničím jiným (např. odkoupené Olomouce). Hezká myšlenka, ale to není v Praze možné..
Pro Prahu je aktuálně jediné možné řešení vyhodit celý informační systém (jak na vozidlech, tak stacionární na dispečinku) a koupit nový. To v počtu vozidel, dimenzace komunikačních linek, napojení na jednotný centrální systém, sjednocení se soukromými dopravci je tak ohromná suma, že asi i před koronou nereálná...