T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
K-M

Příspěvek od K-M » 06.9.2006 12:37

vláčky87 píše:Pro K-M:
Nevím jaké máš vzdělání a praxi, ale považuji za nesolidní kritizovat . O ostatním z tvého příspěvku nehodlám polemizovat, je to vše subjektivní názor pozorovatele asi z řad cestujících. Ale stál jsem "za prknem", 7 let řídil tramvaje a řadu let je prodával, a tak mi nedalo zareagovat na tvé znehodnocení technické práce.
Vzdělání nemám pochopitelně žádné (to tu ví každý, někdo si tu i myslí, že mé vzdělání dosahuje dokonce záporných hodnot :-) ), mou kvalifikací je CESTUJÍCÍ, pro kterého se ty tramvaje dělají a který si je ostatně i platí. To myslím stačí. Na objektivní problémy se v této zemi vymlouvalo 40 let: "jinak to udělat nejde". Teď je ale důležitý to co ty pejorativně nazýváš "subjektivní názor pozorovatele".
Obávám se, že již existují tramvaje vyřešené lépe než 14T.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 06.9.2006 12:35

K-M píše:R31: Obě konečné samozřejmě nebudeme počítat, že.
hele KM neštvi a zajdi si k očnímu
Obrázek
jednoznačně 9 zastávek + 2 konečné

ad hluk - pár minutám pískání v R.P dám kdykoliv přednost před desítkama minut souvislého hukotu MG - a nejsem sám, jak jsem se o tom bavil s pár kamarádama (vše nešotouši)

K-M

Příspěvek od K-M » 06.9.2006 12:32

Demon3 píše: jenže ten zvuk se u R.P ozývá podstatně kratší dobu než hluk MG u vozů T3.
.
Ten zvuk se ozývá PO CELOU DOBU našlápnutí jízdy.

K-M

Příspěvek od K-M » 06.9.2006 12:30

Inu přátelé, vysvětlení je prosté - převažují zde tramvajáci nebo šotouši. Pohlédněte někdy na kaštany, jak často čtou ty tabulky. Poptejte se kaštanů, jestli znají trasu více než těch dvou linek co jim jezdí kolem domu. A pak si sedněte na první sedadlo vpravo za středními dveřmi. Ne teď, ale v listopadu. A zjistíte jak vypadá nezrušitelné náporové větrání.
A hluk? Stačí vám, jak vám to vysvětlil Karotka?
R31: Obě konečné samozřejmě nebudeme počítat, že.

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od vláčky87 » 06.9.2006 12:26

Pro K-M:
Nevím jaké máš vzdělání a praxi, ale považuji za nesolidní kritizovat projektanty nové 14T / i když ani mne moc neuchvacuje/. Zapomínáš na některé fyzikální zákony, pojmy jako tření nebo neprostupnost hmoty asi považuješ za zpozdilé. prostě ti konstruktéři se museli prostřednictvím obsaditelnosti vypořádat s přenosem sil mezi kolem a kolejnicí a to za všech adhezních podmínek plného i prázdného vozu. Koncepce pojezdu je dána 100% nízkopodlažností a zatim se nikomu nepodařilo schovat pod podlahu o výšce 350mm kola 700mm s pevnou nápravou. A to ještě na ta kola musejí být v interiéru schována pod "budníky". Kola zmenšovat taky nejde do nekonečna, kvůli průjezdu výhybkami a křížením. O ostatním z tvého příspěvku nehodlám polemizovat, je to vše subjektivní názor pozorovatele asi z řad cestujících. Ale stál jsem "za prknem", 7 let řídil tramvaje a řadu let je prodával, a tak mi nedalo zareagovat na tvé znehodnocení technické práce.

Demon3

Příspěvek od Demon3 » 06.9.2006 12:25

Karotka píše:Vysoký zvuk bude vždy méně příjemný než hlasitější hluboký zvuk.
Tak jo, na tom by jsme se mohli shodnout, jenže ten zvuk se u R.P ozývá podstatně kratší dobu než hluk MG u vozů T3.
S dveřma nevim, já to vypozoroval tak jak jsem popsal, ale pokud si na vozovnách upilujou vačky víc než je zdrávo, pak se to určitě může stávat i u R.P.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 06.9.2006 12:18

Radek píše:Jinak je docela fascinující rozdíl hlučnosti mezi různými T3SUCS - někde člověk opravdu neslyší vlastního slova, jinde si motorgenerátoru skoro nevšimne.
Divil by ses (no ty možná až tolik ne, ale ostatní asi jo :lol: ), jaký kravál dokáže dělat obyčejný kus igelitu, který motorgenerátor někde nasaje. Jinak samozřejmě hlučnost "erpéček" a "MG klasik" srovnat nejde, to opravdu nebe a dudy.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 06.9.2006 12:17

Ad hluk - možná podle měření je T3R.P tišší (= menší únik akustické energie), ale lidský sluch není stroj. Vysoký zvuk bude vždy méně příjemný než hlasitější hluboký zvuk.

Ad dveře - rozevření/dovření se dost liší vůz od vozu, ale spíš se mi zdá, že se R.P otevírají méně.

Demon3

Příspěvek od Demon3 » 06.9.2006 12:12

Anonymous píše:Ono by také bylo řešením uvádět místo 9 následujících zastávek hlavní body na trase linky, tedy to, co kdysi zobrazovaly papírové cedule...
Informace o zastávkách, ať už důležitých na trase nebo několika následujících je stejně převážně pro turisty nebo přespolní, takže to co navrhuješ by mohlo být, ale pouze jako doplňková informace k seznamu těch několika následujících zastávek, protože to až tolik lidí nezajímá. Většinu zajímá hlavně zastávka na které má vystupovat a tu vidí v dostatečném předstihu na "teploměru".

Demon3

Příspěvek od Demon3 » 06.9.2006 12:04

radek31 píše:...všechno...
Už sem se chtěl rozepisovat, ale koukam že to mám bez práce... Díky
Jen bych ještě doplnil dveře. Neřekl bych, že ta fuka nad nimi je nějak výrazně větší než u T3, pravda je že by nemusela být vůbec. Na druhou stranu se zase dveře u R.P víc otevírají (je větší průchod) a těsněji zavírají (není mezi nimi mezera). Ale srovnávat otevřené dveře a dveře se škvírou, to je sakra rozdíl!

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 06.9.2006 11:53

Ono by také bylo řešením uvádět místo 9 následujících zastávek hlavní body na trase linky, tedy to, co kdysi zobrazovaly papírové cedule, z obou stran, než se z druhé začaly polepovat seznamem všech zastávek (pouze však v základním stavu), což se poprvé uskutečnilo na lince 1, kde byly dokonce barevně odlišené trasy linek metra, na něž se dalo přestupovat..

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 06.9.2006 11:44

Moclipak se toho dává v tramvaji pod sedačky?
překvapivě hodně
Tišší? Nenech se vysmát. Pročpak asi s novými tramvajemi je najednou omezení v centru v noci na 40km/h?
blbost, hluk od výzbroje je naprosto nicotný
práskání LS ti nevadí?
v T3R.P se na rozdíl od zrychlovače/T3M dá i telefonovat, protože neřve MG
Teploměr informuje o 7 nejbližších zastávkách
sakra nezdá se ti trapné kritizovat, když neznáš fakta? je to 9 zastávek
navíc je v každé tramvaji přehledná mapka s celou Prahou a všema linkama (denní i noční)
nemluvě o tom, že při každé výluce, odklonu je to k nezaplacení
Klidnější jízda? Tak to se asi řidiči neumějí rozjíždět - všimni si prudkého trhnutí při rozjezdu každé modernizované T3.
nejen u T3R.P, ale i u nového KT - ano, je to POUZE!!!! tím, že se řidiči (někteří) neumí, nebo nechtějí umět rozjíždět
když se projedeš se slušným řidičem T3R.P a pak zrychlovačem, zjistíš, že to je o 100% lepší na T3R.P

K-M

Příspěvek od K-M » 06.9.2006 11:34

Aby mi bylo rozuměno, nechť si blikající teploměr klidně je, ale místo na teploměr papírový by se taky mohlo najít - jako u T6.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 06.9.2006 11:30

K-M píše: A mám rozebírat 14T, která mě sice zvenčí dostala v dobrém slova smyslu, ovšem když jsem zjistil, že kvůli omezení zatížení na neotočný podvozek je interiér řešen pomocí polodvojsedadel a tlustých parapetů pod okny, aby se snížil počet stojících cetujících, omývali mě. Neschopnost projektantů odskáčou cestující.
Jo a sorry, že jsem původní psaní odeslal bez podpisu, ale ono to poznat asi bylo, čí to je :-)
Poznat to tedy bylo. :) Teploměr ani panely bych rozhodně nezatracoval, trasa se na nich dá operativně měnit, což u cedulí nejde. Cestjícímu se může víc hodit těch osm zastávek, taky ví hned kam jede. Co mě ale dost štve je to, že vnitřní panel (i boční venkovní) nezobrazuje i hlavní zastávky jako u busů. Asi dvakrát jsem kvůli tomu psal na DP, odezva ovšem žádná. :?
A 14T ? No když se někdo z radnice chtěl chlubit tramvají s nejmenším počtem schodů, ovšem koncepce ala Vektra, tak to nakonec takhle dopadlo.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 06.9.2006 11:03

K-M: taky jsem byl původně proti digitálním teploměrům, ale když vidím, jak často je lidi používají při výjezdech z vozovny, změnil jsem názor. Spíš je to (když už) otázka doplnění klasické cedule mezi 2. a 3. dveře. Tišší skutečně je, viz tuším minulý DPK, prostě motorgenerátor je motorgenerátor. A že se teď omezila rychlost? No prostě hygienici přitvrzují, jako ostatně všude.
Jinak je docela fascinující rozdíl hlučnosti mezi různými T3SUCS - někde člověk opravdu neslyší vlastního slova, jinde si motorgenerátoru skoro nevšimne.

Odpovědět