T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6709
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 22.8.2022 6:27

trainzjohny píše:
21.8.2022 22:06
Každý typ má něco a každý člověk má nějaké preference, ale jen démon si myslí, že většina lidí preferuje wanu před 15T s klimou jako moderní tramvaj.
Konečně jsi pochopil o čem je řeč, no sláva.
Takže se vraťme k podstatě. Cestující preferují tramvaje, které vedle toho, že je dovezou na místo určení, považují za komfortní, prostorné, vyvětratelné, a to nejsou ty uskákané a uvrzané ingoty z jejichž 16 motorů si šotouši jako vy dva ucvrnkávají...
Bobik píše:
20.8.2022 6:17
V půlce Wan nefunguje vůbec a v tý druhý půlce jenom od podzimu do jara. :D
Můžeš to nějak rozvést, protože tuhle pohádku slyšim poprvé. Asi před dvěma roky se řešil problém s 10 kusy (sic !) klimatizací Thermoking, pro které v jeden čas nebyl k dispozici měnič a jejich výkon se ukázal v provozu jako nedostatečný, takže bylo rozhodnuto o jejich nahrazování, ale o nějakých "dvou půlkách nefungujících" slyším poprvé...
Mnohem větší problémy jsou v současnosti s klimou do 15T.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 21.8.2022 22:06

demon píše:
21.8.2022 21:16
trainzjohny píše:
20.8.2022 9:34
...počkají si na tu vychlazenou 15T, kde si sednou, protože má víc sedaček a lepší interiér...
Já ti to klidně zopakuju... :roll:
"...raději nechají ujet 14T nebo 15T bez klimy a počkají si na wanu."
Ten zbytek nesmyslů už jsem ti rozebral já nebo Bobik, takže se nemá smysl opakovat.
Většina vozů typu 14T nebo 15T u cestujících propadá a vzývají je jen šotouši, protože přes všechny jejich nevýhody, je pro ně nejpodstatnější datum výroby a ten jediný správný výrobce... :zadnice
Ale já se nebavím o chybě v podobě 15T bez klimy, ale tou s klimou, jak jsem sám opakovaně psal, klima je velký rozdíl pro cestující a velká ostuda, že byla odebrána bez ní a nedodělala se tam (14T už jsem zlomil hůl). Takže můžšeš mě přesvědčovat o 15T bez klimy, když já mluvím o té s klimou, protože to jsou aktuálně jediné moderní tramvaje v Praze, i přes své neduhy a konstrukční omezení, tohle jsou tramvaje které cestující považují za moderní, ne šedesát let starou wanu (tak jí vidí).

Každý typ má něco a každý člověk má nějaké preference, ale jen démon si myslí, že většina lidí preferuje wanu před 15T s klimou jako moderní tramvaj.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 21.8.2022 21:32

Šotouši jsou pro 15T a Škodu, to je ale zajímavost :roll:
Já znám jen šotouše, co jsou pro T3, Karosu a Béčka.
Naopak znám spousta lidí z oboru, i mimo obor, co jsou pro 15T, pro Pantery, nové autobusy, atd.
A běžný řidič, nešotouš, si taky raději zajezdí s něčím novým 🤪

Ale zajisté jsou demonické informace ty jediné správné, nechť si každý vybere 🙈

Někdy si říkám, zda Demon není spíše troll, neb takový názory nemůže mít normální člověk. Řekni že celou dobu jenom provokuješ, poprvé ti budu něco věřit ⚠️

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6709
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 21.8.2022 21:16

trainzjohny píše:
20.8.2022 9:34
...počkají si na tu vychlazenou 15T, kde si sednou, protože má víc sedaček a lepší interiér...
Já ti to klidně zopakuju... :roll:
"...raději nechají ujet 14T nebo 15T bez klimy a počkají si na wanu."
Ten zbytek nesmyslů už jsem ti rozebral já nebo Bobik, takže se nemá smysl opakovat.
Většina vozů typu 14T nebo 15T u cestujících propadá a vzývají je jen šotouši, protože přes všechny jejich nevýhody, je pro ně nejpodstatnější datum výroby a ten jediný správný výrobce... :zadnice

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 20.8.2022 18:40

trainzjohny píše:
20.8.2022 9:34
Ono proč by taky někdo nechal ujet vychlazenou 15T s přehledným interiérem a lezl do prolejzačky kde bude na padnutí, pokud nemá nějaký mentální problém s 15T...
Tak to asi mentální problém mám. :D Teda, ne že bych to nechal ujet, obvykle si to nemůžu dovolit, ale nadšením rozhodně nehýkám. Prolejzačka T3? Kde? Tím myslíš tu širokou rovnou podlahu a přehledný interiér? Ano, musí se nahoru po schodech. Třech. Šílenost, srovnatelná s výstupem na Sněžku, chápu. :D Možnost si sednout více lidí v 15T? Jo, to vidím každou chvíli, jak je jeden z dvousedáku obsazenej taškou, nebo jenom ten do uličky, protože spousta lidí nemá zájem se na někoho druhýho mačkat. Přehledný interiér? Tím myslíš tu úzkou uličku a prostor akorát přede dveřmi, odkud musí všichni ven, jelikož nemají kam jinam uhnout, pokud chce někdo ze sedících či z uličky vystoupit? Nízká podlaha? A proto báby u Wany zásadně lezou po schodech, i když tam tu možnost nízkýho vstupu mají taky? :D

A když je teda klíma tak príma, tak proč má přes léto fůra lidí problémy s nastydnutím a dutinama?

Nicméně neber to jako nějakou obhajobu skvělosti Wan. To je jen konstatování, že ač spousta lidí hýká cosi o moderní době a podobně, reálně se pořád nic, co by překonávalo ty mnohými proklínaný tétrojky jaksi nepodařilo sestrojit. Zatím u všeho je to odstranění jednoho problému za cenu výroby problému jiného (mnohdy bohužel většího). Tomu se pokrok rozhodně říkat nedá. Spíš úkrok stranou.
A ano, na vzhled to nejezdí, jenže to je právě to, pokud to má horší vlastnosti, než to, co to má nahrazovat, pak moderní kabát to "zachrání" pouze na pohled.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 20.8.2022 9:34

demon píše:
19.8.2022 22:58
trainzjohny píše:
19.8.2022 16:06
T3 je starý vrak. Když do 14T dáš klimu, naprostá většina cestujících to bude brát za dobrý moderní vozidlo, kdyžto wana bude stoletý vrak, tady je názorně vidět, jak by technici do toho měli kecat co možná nejmíň.
Technici jsou ti, co tu dopravu dělají, nikoliv šotouši.
Doprava se totiž nedělá pro šotouše, ale pro cestující a ti raději nechají ujet 14T nebo 15T bez klimy a počkají si na wanu. :wink:
No ale krom dvou techniků jako ty žádný takový cestující v PRaze není, tady se nechá ujet ta wana (byť super na údržbu a provoz) a počkají si na tu vychlazenou 15T, kde si sednou, protože má víc sedaček a lepší interiér, ale to technik nevidí (nebo nechce vidět).
Ono proč by taky někdo nechal ujet vychlazenou 15T s přehledným interiérem a lezl do prolejzačky kde bude na padnutí, pokud nemá nějaký mentální problém s 15T.
Takže si dál mel věci o šotouších, ale realita je taková, že jak to od přelomu května/června do konce září co je teplo, nemá klimu, je to pro cestující starý vrak, nebo blbá 14T/15T bez klimy.

A i když chápu, že se ty wany dělají prioritně na noční (kde je NP k prdu) tak nevybavení klimou je odsouvá do pozice starého vraku po opravě a tak to cestující uvidí a tak to prostě je, můžeš s tím polemizovat, můžeš nazývat ten milión lidí co to tak vidí šotouši, blbci nebo jak chceš, ale nic tím nezměníš, prostě se opravuje tramvaj do stavu jaký měla mít před 20 lety a jak vypadala už před 60 lety, což v dnešní době s výhledem provozu dalších 30 let je ostuda.

Imho kdyby to bylo tak strašně super, tak proč ostatní města která wany před 15-20 dělala je nedělá dál ?! Asi proto, že už to prostě není řešení, už je na ně pozdě. Bylo to dobré řešení, ale tak v roce 2005, ne o 20 let později.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 20.8.2022 6:17

Ústečák píše:
19.8.2022 19:37
Samozřejmě jde o další systém, který se může porouchat, který více žere a který si musí popovídat s řídicím systémem vozidla. A samozřejmě to bude u určitých typů a značek tramvají fungovat lépe a u jiných hůře.
Jo, to je právě to. Čili bude to dražší. Čili je potřeba na to zajistit finance, nebo se pozitiva obrátí v negativa. Já proti klimě jako takový apriori nemám nic, když pojedu rychlikem třeba do Ústí, budu za ní vděčný. Ovšem za předpokladu, že bude fungovat rozumně. A to je právě to. Ono by to šlo, souhlasím, že nejde o žádnou jadernou fúzi. Jenže - právě ty finance, resp. neochota je uvolnit, ten přínos potom výrazně sráží, takže z toho vznikají všelijaký zpotvořený bazmeky, jelikož primárním zájmem není optimální fungování, nýbrž snaha ušetřit. Vždyť si jenom vezmi ty tanečky ohledně klimy pro řidiče do R.P a její "kvalitní" fungování. V půlce Wan nefunguje vůbec a v tý druhý půlce jenom od podzimu do jara. :D

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 19.8.2022 23:27

Já jsem si pořád říkal, proč jezdím vždycky prázdný. A oni všichni čekají na wanu, tak to je pak jasný 🤪🙈⚠️

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6709
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 19.8.2022 22:58

trainzjohny píše:
19.8.2022 16:06
T3 je starý vrak. Když do 14T dáš klimu, naprostá většina cestujících to bude brát za dobrý moderní vozidlo, kdyžto wana bude stoletý vrak, tady je názorně vidět, jak by technici do toho měli kecat co možná nejmíň.
Technici jsou ti, co tu dopravu dělají, nikoliv šotouši.
Doprava se totiž nedělá pro šotouše, ale pro cestující a ti raději nechají ujet 14T nebo 15T bez klimy a počkají si na wanu. :wink:

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 188
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Ústečák » 19.8.2022 19:37

Já samozřejmě uvažuju stav, kdy to funguje, jak má. Je jasné, že je třeba to kombinovat s rozumným používáním dveřního automatu a předvolby. Ale osobně jsem zatím nikdy problém s klimou na 15T nezažil. Halt mě asi maj rády, protože se k nim snažím taky chovat hezky. :D

Každopádně nevymýšlíme jadernou fúzi, klimatizační systémy pro interiéry vozidel městské dopravy jsou funkční záležitost ve velké části světa včetně klimaticky mnohem náročnějších zemí. Samozřejmě jde o další systém, který se může porouchat, který více žere a který si musí popovídat s řídicím systémem vozidla. A samozřejmě to bude u určitých typů a značek tramvají fungovat lépe a u jiných hůře. Ale většina cestujících to halt (logicky) požaduje a musíme se smířit s tím, že vozidel MHD s klimou bude čím dál víc, pokud chceme nabízet alternativu k IAD.

Mmch ve vedrech to má ještě jednu poměrně opomíjenou konsekvenci. V neklimatizovaných tramvajích nám v parných dnech poměrně často (pár lidí za den) kolabují lidé. Z pohledu celkového počtu přepravených cestujících je to samozřejmě marginálie, z hlediska řízení dopravy, tedy dopadu na ostatní cestující, už ale jde vcelku o problém. Který u klimatizovaných tramvají prakticky odpadá.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 19.8.2022 18:42

Bobik píše:
19.8.2022 18:06
Mimoto i kdyby to nějakým ta klima zázrakem dovedla, jak asi zdravý bude krátkodobý prudký střídání teplot byť i o pět stupňů? Ve 30 vlízt do pětadvaceti, po pár zastávkách zas 30 na přestupu, dalších pětadvacet na pár zastávek a venku zas vedro? A samozřejmě, díky tomu, že tím taky jezdím coby kaštan, tak vím moc dobře, o čem mluvím. Buď stejně vedro, nebo na mě odněkud neskutečně táhne. A hledat v tramvaji vhodný místo, kam si sednou, nebo stoupnout, aby na mě, zvenku zpocenýho, odněkud blbě netáhla zima z klimy, taky dost dobře nejde vždycky. Vlastně skoro nikdy, protože v tý tramvaji samozřejmě nejsem sám.
Tenhle problém mívám v SORce kde mi přijde že skoro v celém voze fičí ve výšce hlavy, ale v 15T tedy opravdu nemám problém a většinou je mi v ní opravdu pocitově příjemně, i když někdy v nějakých 33°+ je pravda, že vejít dovnitř je docela šok, ale po pár minutách je to pryč.
Opravdu beru 15T jako ideální stav v těchto vedrech a neváhám si na ní i počkat, jelikož na mé trase jich jezdí hodně a krom jednoho případu, kde ve dvou článcích klima nešla si jízdu v nich oproti všem typům příjemně užiju a to mám T3 rád, ale v současnosti je to historický relikt, stejně jako jsem měl rád karosy, ale dneska už pro ně doba (bohužel) není.

A to neberu jako šotouš, nebo technik, ale pohled většinového cestujícícho, několikrát jsem v poslední době na Andělu slyšel rozhovor typu "nech tu starou odjet, pojede ta nová s klimou" což byla mnohdy reakce nejen na T3, ale KT.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 19.8.2022 18:06

Ústečák píše:
19.8.2022 7:38
Mám v telefonu iks fotek, kde po celém půlkole s 15T je venku 30 °C a uvnitř je příjemných pětadvacet.
A máš taky fotky, za jakou cenu, když minimálně v celým centru se všude otevřou všechny dveře, velký jak vrata od stodoly? Nevykládej mi nic o tom, že ta klima nemusí jet jak lednice, aby tam v tom případě těch "přijemných" pětadvacet udržela. Že se to dochladí někde před konečnou, kdy lidi už moc necouraj, to samozřejmě nerozporuju.
Zbytek viz Demon.

Mimoto i kdyby to nějakým ta klima zázrakem dovedla, jak asi zdravý bude krátkodobý prudký střídání teplot byť i o pět stupňů? Ve 30 vlízt do pětadvaceti, po pár zastávkách zas 30 na přestupu, dalších pětadvacet na pár zastávek a venku zas vedro? A samozřejmě, díky tomu, že tím taky jezdím coby kaštan, tak vím moc dobře, o čem mluvím. Buď stejně vedro, nebo na mě odněkud neskutečně táhne. A hledat v tramvaji vhodný místo, kam si sednou, nebo stoupnout, aby na mě, zvenku zpocenýho, odněkud blbě netáhla zima z klimy, taky dost dobře nejde vždycky. Vlastně skoro nikdy, protože v tý tramvaji samozřejmě nejsem sám.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 19.8.2022 16:06

demon píše:
19.8.2022 11:07
Co je probůh zrovna na 14T moderního ? Vždyť wana je proti tomu totální moderna. 14T je konstrukčně I. polovina 19. století.
Pevný podvozky, podélný sezení, nevyvětratelnej a k cestujícím nepřátelskej interiér, hluk pohonů jak od Křižíka a stovky konstrukčních vad...
Tady je názorně vidět, že by šotouši měli do techniky kecat co možná nejmíň.
Cca všechno běžný člověk nevidí, pro cestující jsou to nový tramvaje, T3 je starý vrak. Když do 14T dáš klimu, naprostá většina cestujících to bude brát za dobrý moderní vozidlo, kdyžto wana bude stoletý vrak, tady je názorně vidět, jak by technici do toho měli kecat co možná nejmíň.

Opakovaně je v tomto počasí vidět, jak cestující raději nechají ujet T3 a svezou se 15T s klimou, protože to je tramvaj odpovídající dnešní době. Cestující zajímá komfort, počet sezení, jak si tam jde stoupnout a ne jaký má podvozky, konstrukční vady nebo problémový servis, protože to není jejich tramvaj, ale dopravní prostředek z bodu A do bodu B .

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6709
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 19.8.2022 11:12

Ústečák píše:
19.8.2022 7:38
Že se tramvaj neuchladí klimou v běžném provozu je tisíckrát opakovaný nesmysl, který spolehlivě vyvrátí byť jediná jízda takovou tramvají. Mám v telefonu iks fotek, kde po celém půlkole s 15T je venku 30 °C a uvnitř je příjemných pětadvacet. Navíc tím jezdím i jako kaštan - funguje to dobře.
Jo jo, už přes měsíc ten "tisíckrát opakovaný nesmysl" řešim.
Ta klima funguje tak bezvadně a bezproblémově, že jich vůbec není třetina mimo provoz, protože v letošních teplotách není schopná uchladit ani sama sebe. :roll:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6709
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 19.8.2022 11:07

fricoolinek2 píše:
18.8.2022 22:12
A pokud by se dala klima i do 14T (pokud by to šlo?), tak i ony, pokud se přimhouří očkem.
Co je probůh zrovna na 14T moderního ? Vždyť wana je proti tomu totální moderna. 14T je konstrukčně I. polovina 19. století.
Pevný podvozky, podélný sezení, nevyvětratelnej a k cestujícím nepřátelskej interiér, hluk pohonů jak od Křižíka a stovky konstrukčních vad...
Tady je názorně vidět, že by šotouši měli do techniky kecat co možná nejmíň.

Odpovědět