T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: K T3RP...
A nejsou u všech vozoven, nebo jen někde? Fakt jsem přesvědčen, že jsem to v tramvaji viděl....slimman píše:Právě že nejsou.
Jsem asi divný, ale VŽDY když už naskočím do tramvaje, tak vím kam jede (nebo si to myslím), a "teploměr" mě v tom jen utvrdí. Hlavní přestupní body znám, stejně jako 99% pravidelných cestujících a pro to zbývající procento tu jsou "teploměry", které jim s přesností blížící se jistotě oznámí, že devátá, osmá, sedmá....zkrátka x-tá následující zastávka je ta jejich, na které vystupují, a kterou bezpečně znají ! Oni opravdu nepotřebují vědět, která je pro nás "znalé" ta hlavní...XSC píše:Už kolikrát jsem skočil narychlo do tramvaje, protože jsem věděl, že jede asi tam, kam chci a pak jsem se podíval na teploměr, abych si byl jistý.
Re: K T3RP...
Právě že nejsou. A jsem přesvědčen, že zvenčí by taky byly užitečnější než jen příští zastávka. Párkrát jsem psal na DP, ale odezva žádná. U autobusů to tak je/bylo (dříve u všech, pak se jim tam prý dostal nějaký virus(??) a teď to chodí snad jen Kačerovu a Řepím (ten vnitřní)).demon píše: A vevnitř snad ty hlavní jsou, ne?
Re: K T3RP...
Už kolikrát jsem skočil narychlo do tramvaje, protože jsem věděl, že jede asi tam, kam chci a pak jsem se podíval na teploměr, abych si byl jistý. Mně na tom digi teploměru v T3.RP vadí jeho malý jas. Přeci jen itronový displej se hodí doma na video, ale když na něj v tramvaji zasvítí slunce, je k ničemu. Zajímalo by mě, co to vlastně stojí - možná by se dneska vyplatilo tam dát vedle sebe 2 LCD monitory a mohlo by to na ně malovat cokoliv.demon píše:Taková cedule je na každé zastávce a říká se jí jízdní řád....
Nechápu k čemu ti taková cedule zvenku na tramvaji bude, to poběžíš vedle tramvaje aby jsi si přečet kam jede? A vevnitř snad ty hlavní jsou, ne?
Já nevím, co se tady řeší. Pokud člověk nastupuje do tramvaje, dá se očekávat, že ví, kam pojede, a ne že bude potřebovat číst si to na ceduli. Ne každý ovšem přesně ví, kde jeho cílová stanice leží - tedy kdy přijde na řadu (případně se mu to nechce počítat). Proto je vhodný teploměr - už jen proto, že se na něm dříve či později, nicméně s dostatečným předstihem objeví všechny zastávky. A závěrem: předpokládám, že cedule se léta používaly proto, že nic lepšího nebylo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jízdního řádu jsem si všiml. Mnohdy bývá u sloupku taková fůra lidí, že se tam nebudu cpát jak ovce, mimo jiné taky proto, že se rád vozím v druhém voze. To že jsou hlavní zastávky vevnitř je mi nanic, pokud se rozhoduji, zda nastoupím či ne. Na tištěné ceduli se dá rychleji najít požadovaná informace než čekat, kdy se to zobrazí na BUSE. Pokud je system cedulí nepraktický, proč se tedy s úspěchem používal tolik let? (Tedy krom toho, že se nedá vyměnit linka stiknutím tlačítka.)
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: K T3RP...
Taková cedule je na každé zastávce a říká se jí jízdní řád....Quetzalcoatl píše:...absence cedulí s hlavními zastávkami venku a všemi uvnitř...
Nechápu k čemu ti taková cedule zvenku na tramvaji bude, to poběžíš vedle tramvaje aby jsi si přečet kam jede? A vevnitř snad ty hlavní jsou, ne?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
K T3RP...
T3RP považuji za dobrou modernizaci, ale jediné co mi vadí (a to nejen u RP, ale i T6) je absence cedulí s hlavními zastávkami venku a všemi uvnitř. Mohlo by se to skombinovat jak s digitálním teploměrem, tak s LED panely. Protože je to ale low-tech záležitost, tak se to pravděpodobně neujalo/neujme.
Vláčky87 - chicht, včerejší reportáž TV Nova jsem neviděl, ale vyhledám si jí, vidím, že na nějaký problém myslí víc lidí najednou (o čem byla, abych věděl co mám hledat?) - polovičaté modernizace lokomotiv vidíš asi i ty a holt jediný rozdíl mezi námi bude, že ty to konstruuješ a já užívám Prostě jsem jen chtěl upozornit, že autorské či šoutouší nadšení nemusí kaštani sdílet, nic víc.
OK, někdy si napíšeme kontakt.
OK, někdy si napíšeme kontakt.
Pro TOMIKA: Řadiče mohly být vždy různé, ruční nebo nožní, je to poplatné především módě, zvyklostem a především představám zástupců objednatele. Miniaturizace ovšem výrazně zmenšila jejich rozměry a konstrukční pojetí. Vždyť klasický starý kontrolér je vlastně řadič na síťové napětí.
Pro K-M: nemá smysl dále polemizovat, že něco jiného jsou autobusy a něco jiného kolejová vozidla, vtipně jsi do toho zamotal hodnotnou kritiku televize NOVA ze včerejšího vysílání a navíc polovičaté modernizace lokomotiv. Nová a převratná řešení se většinou rodí v potu tváře a ne uklouznutím na kuličce, jak se nás snaží přesvědčit jedna současná reklama. Omlouvám se, ale další polemiku považuji za neproduktivní.
Tím se nebráním kontaktu mimo toto forum,ale asi bychom ostatní unavovali a opakovali obehrané písničky.
Pro K-M: nemá smysl dále polemizovat, že něco jiného jsou autobusy a něco jiného kolejová vozidla, vtipně jsi do toho zamotal hodnotnou kritiku televize NOVA ze včerejšího vysílání a navíc polovičaté modernizace lokomotiv. Nová a převratná řešení se většinou rodí v potu tváře a ne uklouznutím na kuličce, jak se nás snaží přesvědčit jedna současná reklama. Omlouvám se, ale další polemiku považuji za neproduktivní.
Tím se nebráním kontaktu mimo toto forum,ale asi bychom ostatní unavovali a opakovali obehrané písničky.
Pro vláčky: Nene, politiku bych do toho určitě netahal, ono se vymlouvalo na to, že prostě se vždycky dělal jeden jogurt a jinej ne máme přeci všichni stejné žaludky. Karosa vyvinula jeden bus a ten jezdil všude s 5 i 50 lidma. A hle jak to dneska s autobusama jde, že jo. To o tom věku T3 jsi ani neměl psát - já vím že životnost kolejových vozidel je Xnásobně delší než gumokolních a že je to dáno konstrukcí a blablabla kdesi cosi. Ovšem cestující nevnímá 45 let provozu T3, 50 let provozu typu T a 80 let existence koncepce jako výsledek práce zlatých rukou našich techniků, ale jako zápor téhož. Autobusy se za tu dobu vyměnily 5x a každý byl jiný, nízkopodlažní bus je dneska normální v každém maloměstě, na nízkopodlažní tramvaj se sbíhá podívat celé město.
Ale ono to není jen u tramvají. Dráhy předělají šukafon, napevno ho spojí s druhým, zakulatí tvary a schody zvenčí dají dovnitř a vydávají to za podzimní hit lokálek, který je má spasit. "Zbrusu nový" 954 je předělané D a ještě se mu dá čelo podle módy před 50 lety - no a na výstavě dostane dokonce medaili. Lehké osobní vlaky spasí předělaný a strojvůdci nenáviděný Pielstick. Nejstarší skříňová lokomotiva prošla omlazovací kůrou (přičemž se ukázalo, že lepší motor stejně od té doby vymyšlen nebyl) a má před sebou dalších 30 let veselé služby. Tak bych s těmi novými výrobky byl opatrný. Nic ve zlém.
Ale ono to není jen u tramvají. Dráhy předělají šukafon, napevno ho spojí s druhým, zakulatí tvary a schody zvenčí dají dovnitř a vydávají to za podzimní hit lokálek, který je má spasit. "Zbrusu nový" 954 je předělané D a ještě se mu dá čelo podle módy před 50 lety - no a na výstavě dostane dokonce medaili. Lehké osobní vlaky spasí předělaný a strojvůdci nenáviděný Pielstick. Nejstarší skříňová lokomotiva prošla omlazovací kůrou (přičemž se ukázalo, že lepší motor stejně od té doby vymyšlen nebyl) a má před sebou dalších 30 let veselé služby. Tak bych s těmi novými výrobky byl opatrný. Nic ve zlém.
Nějak mi uniká smysl zobrazování hlavních zastávek na venkovním panelu. Vždyť by to cestující akorát mátlo, kdyby se je třeba ve Štěpánské na buse objevilo I.P.Pavlova. Aby tam někdo sledoval běžící text, tak na to zase tolik času mít nebude. Já považuju současný "teploměr" za ideální řešení, případně doplnit cedulí s celou trasou, ale tam je riziko velmi časté neaktuálnosti. Kromě toho snad o přestupních bodech informuje vnitřní panel pod stropem (smyčka současná zastávka-příští zastávka-konečná zastávka-přes zastávky), aspoň jsem to tak nejednou viděl, ale přiznám se že to programově nesleduju.slimman píše:Co jsem tu psal před chvílí...... hlavní zastávky zobrazovat na vnitřním stropním panelu !! I na tom venkovním bočním. Ale DP se k tomu nemá.
pro K-M:
Nevím co považuješ za pejorativní na vyjádření "subjektivní názor", toto dělení na subjektivní a objektivní panuje od nepaměti. V celém příspěvku jsem se záměrně vyhnul jakémukolikoliv vyjádření, které by mohlo být vnímáno jako napadání přispěvatelů, čehož ty jsi se dopustil klidně vyjádřením o neschopných projektantech. Ve svém vyjádření ale jsi použil sdělení, že na objektivní problémy se vymlouvalo 40let, ale zapomínáš, že probíráme problémy technické a ne politické. Přírodní zákony nezrušime ani na Staroměstském nebo Václavském náměstí jako ne u Bastilly nebo výstřelem z Aurory.
P.S. Velmi rád se poučím o lepších řešeních 100% NP tramvají než je 14T. A že už jsem ve světě něco viděl. Ani originální řešeni ULF nebo Combino nejsou prosta problémů a nikdo neví jak budou tyto tramvaje vypadat ve věku dnešních T3.
Nevím co považuješ za pejorativní na vyjádření "subjektivní názor", toto dělení na subjektivní a objektivní panuje od nepaměti. V celém příspěvku jsem se záměrně vyhnul jakémukolikoliv vyjádření, které by mohlo být vnímáno jako napadání přispěvatelů, čehož ty jsi se dopustil klidně vyjádřením o neschopných projektantech. Ve svém vyjádření ale jsi použil sdělení, že na objektivní problémy se vymlouvalo 40let, ale zapomínáš, že probíráme problémy technické a ne politické. Přírodní zákony nezrušime ani na Staroměstském nebo Václavském náměstí jako ne u Bastilly nebo výstřelem z Aurory.
P.S. Velmi rád se poučím o lepších řešeních 100% NP tramvají než je 14T. A že už jsem ve světě něco viděl. Ani originální řešeni ULF nebo Combino nejsou prosta problémů a nikdo neví jak budou tyto tramvaje vypadat ve věku dnešních T3.