9001 píše: ↑18.8.2022 21:02
Moderní vozový park má být 100% NP, s klimou a ne 3x repasovaná prolézačka...
Ale jistě, tak na to ovšem sežeň peníze (jak na pořízení, tak hlavně každoročně na provoz a údržbu).
Ani státní tiskárna, ani evropská tiskárna peněz to nezachrání.
Ba naopak. Ostatně sám ve financích děláš, takže výhody a nevýhody takového kvantitativního uvolňování (eufemismus pro tu tiskárnu peněz
), nebo kořeny inflace ti jsou známy. Ale jistě, dalo by se alespoň něco, ovšem na úkor něčeho jiného, ne však v situaci kdy požadavky mají prakticky všichni na všechno.
Navíc, přiznejme si, klima v tramvaji je vlastně taky taková kvadratura kruhu. Třeba v dálkovém busu, nebo vlaku, prosím, ale v tramvaji, která co chvíli někde staví a otvírá dveře - buď tam bude stejně vedro, protože se to neuchladí a akorát to bude zbytečně žrát bez valného efektu elektriku, nebo, aby tam bylo alespoň nějak chladněji a to věčné otvírání a vedro z venku tomu tolik nevadilo, tam bude lednice, což je zase o nastydnutí.
Jenže jak to vyvětrat, když díky nízký podlaze nejde výzbroj dát jinam, než na střechu, díky výzbroji na střeše do ní nelze udělat větrací díry, takže zbývají jen okna a díky bezpečnostním předpisům ty okna nejde ani udělat dostatečně velký, ani je pořádně otevřít, aby to větralo alespoň jimi.
Mimoto o doplnění klimy do alespoň všech 15T se jednalo. Několikrát. Vždycky to krachlo na neochotě města uvolnit peníze.
Takže ono je krásné říct, že v jednadvacátém století by přece.....jenže za co, soudruzi, za co....