T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 12.12.2020 20:35

Zatim nerozhodnuto, adeptů je hned několik.

JANEK L.
Uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od JANEK L. » 12.12.2020 14:57

Ze kterého vozu vznikne 36. wana? Díky

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 02.12.2020 16:03

Patrně to chce robustnější kabeláž, než prašivé utp cat5e s dráty z šizené mědi, co se lámou při zlém pohledu.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od kruťák » 02.12.2020 14:53

MKzB: Jenže budova se jaksi, mimo případná zemětřesení, nehýbe a nedrncá. V tom bych viděl největší rozdíl mezi IT a dopravou.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MKzB » 02.12.2020 13:25

Když už se tu řešilo IBIS vs. ethernet.
Já bych se toho ethernetu do budoucna nebál. V IT se už používá hodně dlouho a jsou tlaky u něj zůstat, dokud to půjde, protože spousta administrativních a průmyslových budov je protkána kilometry kabelů cat5. A každý radši zaplatí dražší síťové prvky, než aby měl měnit celou kabeláž.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 02.12.2020 10:57


Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 23.11.2020 19:12

Na GSM jsem myslel pouze jako "doplněk" k Tetře,která co jsem slyšel je dost brzda provozu, protože její kapacita není nafukovací, tedy volalo by se stále stejně, ale například data o linkovém vedení, přestupy, názvy zastávek a podobně by se aktualizovalo přes GSM, aby i při jeho výpadku fungoval OIS, ale jen omezeně.

Co vím, tak třeba autobusy "musí" kvůli malé propustnosti posílat GPS souřadnice jen každou třetí zastávku, protože síť by víc nevzala.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od DavidD » 23.11.2020 17:30

trainzjohny píše:
23.11.2020 16:41
Nebo vybavím vůz moderní sběrnicí a periferiemi (s tím, že je zatím nemohu naplno využít kvůli vysílačce a řekněme "mozku systému") a pak dodám nový modul vysílačky (dneska klidně GSM) a mám v budoucnu po problému. Nebo do vozu nacpu starou sběrnici a starou vysílačku a nikdy se nehnu, protože prostě teď to celý nejde a udělat si nějakou přípravu aby to časem šlo je přece zbytečné, dyť ta tramvaj bude jezdit jenom 30-40 let, tak proč dělat něco dopředu #-o #-o

Přesně tenhle názor nás řadí spíš na východ a ne na ten západ, protože mi si ten špatný stav vědomě a záměrně konzervujeme i když víme, že už je zastaralý v době pořízení, ale takhle se to tu dělalo a dělá teď.
Také bych si to Honzo přál, aby jsem to dostali do lepšího stavu a jsem rád, že to nemám na starost, protože je to o nervy..
Pokud se budou dělat nové tramvaje určitě již budou na základu ethernetu, ale připomínám že v letech 2006-2008 v době vzniku 15T určitě ještě nepatřil ke standartům doby. A byl bych s tou přípravou též opatrný, jelikož technika v tomto oboru jde relativně rychle, například je ve vozidle příprava pro nahrávání kamerového systému. Ta byla naprojektovaná kolem roku 2010 a bohužel když se vloni záznam začal montovat, již se příprava nedala použít, jelikož provedení dnešních systémů je uplně jiné než před desetilety..

Jak jsi přišel na použití GSM, když dopravím poknikům je nařízeno použití Tetry. Nevím jestli je to od ministerstav dopravy, DÚ? Ale i Brno v RIS 2 používá Tetru..

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 23.11.2020 16:41

DavidD píše:
23.11.2020 9:55
[No a o tom to je! Bud vyměníš periférii ve vozidle a nebude komunikovat s hlavními komponenty v OIS, nebo vyměníš hlavní komponenty a sběrnici s tím ponecháš staré periférie a je to furt stejný nebo vybavíš celý nový vůz, ale furt budeš mít klasický Doris a pomalou komunikaci přes Tetru. Pokud to celý nevyrubeš a neuděláš znovu, tak se prostě nepohneme s místa.

S rovnání s ostatními DP nejen v Německu je hezké, ale DORIS byl v Evropě opět jeden z prvních a většina Německých DP se na něj do Prahy jezdila dívat. Problém je v tom, že to zavedli pár let po nás a tím mají pro dnešek výhodu. Nemluvě o tom, že pokud mám podnik o 100 vozech, tak si můžu dovolit třeba i mít na dispečinku dva PC a každý z nich komunikuje jen s částí vozidel. Nebo koupíš 50 nových vozů s novým OISem a sám si do zbylých 50 dokoupíš to samé, hned jsou ty čísla o něčem jiném než v počtu pro Prahu..
Nebo vybavím vůz moderní sběrnicí a periferiemi (s tím, že je zatím nemohu naplno využít kvůli vysílačce a řekněme "mozku systému") a pak dodám nový modul vysílačky (dneska klidně GSM) a mám v budoucnu po problému. Nebo do vozu nacpu starou sběrnici a starou vysílačku a nikdy se nehnu, protože prostě teď to celý nejde a udělat si nějakou přípravu aby to časem šlo je přece zbytečné, dyť ta tramvaj bude jezdit jenom 30-40 let, tak proč dělat něco dopředu #-o #-o

Přesně tenhle názor nás řadí spíš na východ a ne na ten západ, protože mi si ten špatný stav vědomě a záměrně konzervujeme i když víme, že už je zastaralý v době pořízení, ale takhle se to tu dělalo a dělá teď.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od DavidD » 23.11.2020 11:34

trainzjohny píše:
23.11.2020 7:33
Takže se dala moderní periferie na starou a pomalou sběrnici, což vede k tomu, že to stejně neumí zobrazit nic navíc proti starému transparentu. A původní sliby jak to bude ukazovat mapu, odjezdy a podobně byly jen kecy, protože se to nedá do toho transparentu dostat, což i vysvětluje, proč to tak brzy po prvních vozech utichlo.
Ještě jsem zapomněl na mapu na LCD, několikrát se to zkoušelo a snaha byla docela velká. Tentokrát byl problém s určením polohy na mapě, současná GPS na vozech je typově z roku 2003 a její přesnost je poplatná době. Osobně jsem viděl zobrazení místo Prašného mostu, že byla v Kralupech nad Vltavou. Sice to politici slibovali, protože jim manažeři řekli že vůz má GPS a tak přeci není problém, když pak se dostalo teprve na slova techniků a zjistili co všechno by museli vyměnit a udělat jinak, tak už je zase ticho po pěšině..

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od DavidD » 23.11.2020 9:55

trainzjohny píše:
23.11.2020 7:33
Takže se dala moderní periferie na starou a pomalou sběrnici, což vede k tomu, že to stejně neumí zobrazit nic navíc proti starému transparentu. A původní sliby jak to bude ukazovat mapu, odjezdy a podobně byly jen kecy, protože se to nedá do toho transparentu dostat, což i vysvětluje, proč to tak brzy po prvních vozech utichlo.

Ono i o té supermodernosti mám dost pochyby, v Německu mnohde mají interiérové LCD i ve vozech z podobné doby, které navíc umí i ukazovat více informací, ale o tom se nebudu přít, nejsem si jist pořízením.
No a o tom to je! Bud vyměníš periférii ve vozidle a nebude komunikovat s hlavními komponenty v OIS, nebo vyměníš hlavní komponenty a sběrnici s tím ponecháš staré periférie a je to furt stejný nebo vybavíš celý nový vůz, ale furt budeš mít klasický Doris a pomalou komunikaci přes Tetru. Pokud to celý nevyrubeš a neuděláš znovu, tak se prostě nepohneme s místa.

S rovnání s ostatními DP nejen v Německu je hezké, ale DORIS byl v Evropě opět jeden z prvních a většina Německých DP se na něj do Prahy jezdila dívat. Problém je v tom, že to zavedli pár let po nás a tím mají pro dnešek výhodu. Nemluvě o tom, že pokud mám podnik o 100 vozech, tak si můžu dovolit třeba i mít na dispečinku dva PC a každý z nich komunikuje jen s částí vozidel. Nebo koupíš 50 nových vozů s novým OISem a sám si do zbylých 50 dokoupíš to samé, hned jsou ty čísla o něčem jiném než v počtu pro Prahu..

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 23.11.2020 7:33

Takže se dala moderní periferie na starou a pomalou sběrnici, což vede k tomu, že to stejně neumí zobrazit nic navíc proti starému transparentu. A původní sliby jak to bude ukazovat mapu, odjezdy a podobně byly jen kecy, protože se to nedá do toho transparentu dostat, což i vysvětluje, proč to tak brzy po prvních vozech utichlo.

Ono i o té supermodernosti mám dost pochyby, v Německu mnohde mají interiérové LCD i ve vozech z podobné doby, které navíc umí i ukazovat více informací, ale o tom se nebudu přít, nejsem si jist pořízením.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 22.11.2020 21:08

MOp píše:
22.11.2020 21:01
Ale kdepak.. Už v roce 2011 jsem to viděl v depu při DOD.
Což se nevylučuje, že jo. V tom samym roce jsi to mohl vidět i na tý 9250 a jedna z prvních neni totéž co první...

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od DavidD » 22.11.2020 21:06

MOp píše:
22.11.2020 21:01
DavidD píše:
22.11.2020 20:35
A u vozidel 15T nové LCD panely(obzvláště jedno široké instalované od vozu 9250, to snad byla jedna z prvních tramvaj v evropě s touto technologií)
Ale kdepak.. Už v roce 2011 jsem to viděl v depu při DOD. Foto z roku 2013.warszawa-800-pesa-3168-placzawiszy-l24,interier-teplomer-bocni.jpg
Ano stále platí, že byla jedna z prvních..

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MOp » 22.11.2020 21:01

DavidD píše:
22.11.2020 20:35
A u vozidel 15T nové LCD panely(obzvláště jedno široké instalované od vozu 9250, to snad byla jedna z prvních tramvaj v evropě s touto technologií)
Ale kdepak.. Už v roce 2011 jsem to viděl v depu při DOD. Foto z roku 2013.
warszawa-800-pesa-3168-placzawiszy-l24,interier-teplomer-bocni.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět