T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 23.8.2022 9:25

Ve skutečnosti je to postavení nového vozu na papíry a pár součástí starého, tedy novostavba.
Právě že ne, tohle je lichej argument, když umíš hledat a počítat. Plzeň kupovala EVO2 za 30 mega, Olomouc krátké EVO za 22, my za wanu vypláznem nějakých 12-15 mega*, možná i víc, protože si je nemůžeme udělat a část nákladů "zmizet" jinam. To není hubička, to je většina ceny nového vozu (který mimochodem za tu cenu má klimatizaci).

Hádal jsem nedostatek argumentů výměnou za útok, tak dáme lepší - Ostrava, se sice u některých považuje za Asii, ale je to pořád stejná republika a stejné možnosti a na stejné kastly klimy aktuálně dodávají ... jakto, když to jde jen v "Asii" kde mimochodem Ukrajina není, ale vím, že nějaké drobnosti nerozlišuješ, když ti teče do bot.

*Kastle - 3 mega, repase výzbroje další mega, práce na kompletaci a doprava k někomu a zpět- bůh ví, ale oprava K2 stojí 10 mega bez dopravy, tohle asi za půlku nebude

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 22.8.2022 22:57

a) je zcela nepodstatné co z toho dělají politici, podstatné je, co je to ve skutečnosti
b) je to za hubičku oproti nákupu čehokoliv jiného nového
c) zadání bylo za co nejnižší finance znízkopodlažnit co nejvíc vozů pro použití i na nočky a to co nejdřív, vzhledem k nemožnosti koupit cokoliv nového a závazku odstraňování bariér.

Tvé dvě možnosti naopak zadání neplní, proto jsou předem vyloučené ze soutěže.

To co jde zbastlit někde v Asii opravdu nelze srovnávat s tím, co lze realizovat tady. Průměrná cena nových čínských papundeklových aut nedosahuje ani 100 tisíc. Proč si myslíš, že to ani nezkouší prodávat tady ?

To jak se to udělá opravdu není tvá starost, ale díky za péči.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 22.8.2022 22:04

A) prezentuje se to jako přestavba, takže i politici to prodávají jako "novou" tramvaj
B) cena ve vyšších řádech miliónů (jen kastle a oprava výzbroje budou 4 mega na vůz) není moc generálkou, když většina vozu bude nová
C) kdyby to byla "jen" generálka, bude vůz stejný nebo podobný, pokud z jednoho vozu vykuchám výzbroj a snad podvozky a nacpu do nového, tak udělám modernizaci, první modernizace byla z T3 na T3R.P (a to se ani nekupovala kastle, jen se opravila stávající) ta měla smysl za ty peníze a v té době a druhá teď bude udělat z nich NP, to už smysl moc nedává, v této soska verzi.

Za mě dávají smysl dvě možnosti - udělat to generálku, tedy znovu vyměnit plechy, kabely a další věci a v relativně minimální ceně udržet R.Péčka v provoz další cca 15 let a pak už jim dopřát zasloužený odpočinek
Nebo tedy pustit trošku víc peněz a udělat z toho vůz co má jezdit i za 25-30 let, tedy doplnit tomu prvky co by se po nové tramvaji (kterou tím dělám) požadovali i tak jako klimu, dveřní automat atd... ideálně pro cestující udělat i nějakou designovou změnu (aby bylo jasně vidět, že nejde jen o starou T3).

Třeba v Kyjevě si udělaly vozů s klimou, lepenýma oknama, novýma čelama, novým interiérem... prostě pořádně a to při jejich rozpočtech, možnostech a už před 10 lety.

A to se vůbec nebavíme o tom, jak se to vlastně udělá, dílny sotva stíhají opravy provozních vozů, kačeny dělají tempem hlemýždím a nelze čekat, že wany vůbec zvládnou (což je ale jiný průser DPP).

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 22.8.2022 21:07

trainzjohny píše:
22.8.2022 20:54
To že nejde dát do wany klima zkus vykládat třeba v Kyjevě, kde je mají všechny, na střechu se to pochopitelně dát dá.
To že něco jde zbastlit v UA, navíc v počtu menším než malém, vůbec nic nevypovídá o tom, že to jde postavit oficiálně.
trainzjohny píše:
22.8.2022 20:54
No a teď se dělají (v případě wan tedy spíš budou dělat) v podstatě nové vozy a bez klimy, takže jsme se rozmotali...
Problém je v tom "v podstatě".
Nedělají se nové vozy, ale provádí se generálky stávajících, navíc že jde o znouzectnost vynucenou finanční situací tvrdí démon asi 15 let, takže sis jen dal další kolečko. Bacha ať se ti z toho nezamotá hlava... :D

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 22.8.2022 20:54

mart337 píše:
22.8.2022 15:30
No do T3 , Wan a KT by se asi klima cpala hodně blbě. Strop je poměrně nízko, na střechu už nic nedáš, okna jsou velká a otevíratelná - zkrátka vše proti.
14 T je stejně výběhový typ, kterého by bylo nejlepší se zbavit - to se nepovedlo. Časem snad upadnou v zapomnění.
A do 15 T se snad - až budou kutulili - klimy dodělaj. Jinak podle mne, kdyby v těch starejch 15 T páni inženýři ze z Plzně tak technicky nezmršili to větrání, tak to nemusela být taková hrůzná sauna.
To že nejde dát do wany klima zkus vykládat třeba v Kyjevě, kde je mají všechny, na střechu se to pochopitelně dát dá.
demon píše:
22.8.2022 11:17
Milerád tě poopravím.
Od roku 2016 mají všechny nové tramvaje klimu, zatímco první dodávka busů s klimou proběhla až v roce 2018.
Pokud něco cestující vnímají negativně, tak jsou to vozy 14T a 15T bez klimatizace, naopak kvitují vzdušnost starších vozů T3 a KT8.
Někdy vyraž do ulic a budeš to vědět taky a nebudeš se tu muset zbůhdarma točit v kruhu. :wink:
No a teď se dělají (v případě wan tedy spíš budou dělat) v podstatě nové vozy a bez klimy, takže jsme se rozmotali, i démon považuje dělat dnes nové wany jako krok zpět. Děkuji za uznání.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 22.8.2022 16:16

zbůhdarma točit v kruhu

Ano, Demon nám právě prakticky, popsal vývoj v DPP, jež v zásadě přesně znázorňuje jeho logo, tzv. Preclík.
Dostaneme se do kruhu, nikoliv ven, pak v tom kruhu zmateně jezdíme ⚠️

A v tom kruhu se samozřejmě točí i Demon, ač si to vůbec nepřipouští 🤪

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 22.8.2022 15:30

No do T3 , Wan a KT by se asi klima cpala hodně blbě. Strop je poměrně nízko, na střechu už nic nedáš, okna jsou velká a otevíratelná - zkrátka vše proti.
14 T je stejně výběhový typ, kterého by bylo nejlepší se zbavit - to se nepovedlo. Časem snad upadnou v zapomnění.
A do 15 T se snad - až budou kutulili - klimy dodělaj. Jinak podle mne, kdyby v těch starejch 15 T páni inženýři ze z Plzně tak technicky nezmršili to větrání, tak to nemusela být taková hrůzná sauna.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 22.8.2022 11:17

trainzjohny píše:
22.8.2022 9:02
Bohužel jediný tvůj argument proti 15T s klimou je že je to šoto.
Bohužel jediný argument z předložených, který jsi pochopil... :D
trainzjohny píše:
22.8.2022 9:02
Autobusáci to pochopili už před lety a i do paštik typu hrbatá SORka dávají klimu a dělají je tak "moderní", u tramvají to bohužel ještě nedocvaklo a dělají se rekonstrukce (ekvivalent nových vozů) bez ní a proto to cestující vnímají negativně.
Milerád tě poopravím.
Od roku 2016 mají všechny nové tramvaje klimu, zatímco první dodávka busů s klimou proběhla až v roce 2018.
Pokud něco cestující vnímají negativně, tak jsou to vozy 14T a 15T bez klimatizace, naopak kvitují vzdušnost starších vozů T3 a KT8.
Někdy vyraž do ulic a budeš to vědět taky a nebudeš se tu muset zbůhdarma točit v kruhu. :wink:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 22.8.2022 9:02

demon píše:
22.8.2022 6:27
trainzjohny píše:
21.8.2022 22:06
Každý typ má něco a každý člověk má nějaké preference, ale jen démon si myslí, že většina lidí preferuje wanu před 15T s klimou jako moderní tramvaj.
Konečně jsi pochopil o čem je řeč, no sláva.
Takže se vraťme k podstatě. Cestující preferují tramvaje, které vedle toho, že je dovezou na místo určení, považují za komfortní, prostorné, vyvětratelné, a to nejsou ty uskákané a uvrzané ingoty z jejichž 16 motorů si šotouši jako vy dva ucvrnkávají...
Bohužel jediný tvůj argument proti 15T s klimou je že je to šoto. Já jako šotouš rozhodně uniformní vozový park 250 15T ve dvou odstínech nepreferuji a mnohem radši fotím starší typy, už proto, že 15T jako MODERNÍ vozidlo tady budou ještě desítky let, což historické T3 bohužel/snad ne.
Pro cestující je s nástupem tepla komfort klima TEČKA. Autobusáci to pochopili už před lety a i do paštik typu hrbatá SORka dávají klimu a dělají je tak "moderní", u tramvají to bohužel ještě nedocvaklo a dělají se rekonstrukce (ekvivalent nových vozů) bez ní a proto to cestující vnímají negativně.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 22.8.2022 6:27

trainzjohny píše:
21.8.2022 22:06
Každý typ má něco a každý člověk má nějaké preference, ale jen démon si myslí, že většina lidí preferuje wanu před 15T s klimou jako moderní tramvaj.
Konečně jsi pochopil o čem je řeč, no sláva.
Takže se vraťme k podstatě. Cestující preferují tramvaje, které vedle toho, že je dovezou na místo určení, považují za komfortní, prostorné, vyvětratelné, a to nejsou ty uskákané a uvrzané ingoty z jejichž 16 motorů si šotouši jako vy dva ucvrnkávají...
Bobik píše:
20.8.2022 6:17
V půlce Wan nefunguje vůbec a v tý druhý půlce jenom od podzimu do jara. :D
Můžeš to nějak rozvést, protože tuhle pohádku slyšim poprvé. Asi před dvěma roky se řešil problém s 10 kusy (sic !) klimatizací Thermoking, pro které v jeden čas nebyl k dispozici měnič a jejich výkon se ukázal v provozu jako nedostatečný, takže bylo rozhodnuto o jejich nahrazování, ale o nějakých "dvou půlkách nefungujících" slyším poprvé...
Mnohem větší problémy jsou v současnosti s klimou do 15T.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 21.8.2022 22:06

demon píše:
21.8.2022 21:16
trainzjohny píše:
20.8.2022 9:34
...počkají si na tu vychlazenou 15T, kde si sednou, protože má víc sedaček a lepší interiér...
Já ti to klidně zopakuju... :roll:
"...raději nechají ujet 14T nebo 15T bez klimy a počkají si na wanu."
Ten zbytek nesmyslů už jsem ti rozebral já nebo Bobik, takže se nemá smysl opakovat.
Většina vozů typu 14T nebo 15T u cestujících propadá a vzývají je jen šotouši, protože přes všechny jejich nevýhody, je pro ně nejpodstatnější datum výroby a ten jediný správný výrobce... :zadnice
Ale já se nebavím o chybě v podobě 15T bez klimy, ale tou s klimou, jak jsem sám opakovaně psal, klima je velký rozdíl pro cestující a velká ostuda, že byla odebrána bez ní a nedodělala se tam (14T už jsem zlomil hůl). Takže můžšeš mě přesvědčovat o 15T bez klimy, když já mluvím o té s klimou, protože to jsou aktuálně jediné moderní tramvaje v Praze, i přes své neduhy a konstrukční omezení, tohle jsou tramvaje které cestující považují za moderní, ne šedesát let starou wanu (tak jí vidí).

Každý typ má něco a každý člověk má nějaké preference, ale jen démon si myslí, že většina lidí preferuje wanu před 15T s klimou jako moderní tramvaj.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 21.8.2022 21:32

Šotouši jsou pro 15T a Škodu, to je ale zajímavost :roll:
Já znám jen šotouše, co jsou pro T3, Karosu a Béčka.
Naopak znám spousta lidí z oboru, i mimo obor, co jsou pro 15T, pro Pantery, nové autobusy, atd.
A běžný řidič, nešotouš, si taky raději zajezdí s něčím novým 🤪

Ale zajisté jsou demonické informace ty jediné správné, nechť si každý vybere 🙈

Někdy si říkám, zda Demon není spíše troll, neb takový názory nemůže mít normální člověk. Řekni že celou dobu jenom provokuješ, poprvé ti budu něco věřit ⚠️

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 21.8.2022 21:16

trainzjohny píše:
20.8.2022 9:34
...počkají si na tu vychlazenou 15T, kde si sednou, protože má víc sedaček a lepší interiér...
Já ti to klidně zopakuju... :roll:
"...raději nechají ujet 14T nebo 15T bez klimy a počkají si na wanu."
Ten zbytek nesmyslů už jsem ti rozebral já nebo Bobik, takže se nemá smysl opakovat.
Většina vozů typu 14T nebo 15T u cestujících propadá a vzývají je jen šotouši, protože přes všechny jejich nevýhody, je pro ně nejpodstatnější datum výroby a ten jediný správný výrobce... :zadnice

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 20.8.2022 18:40

trainzjohny píše:
20.8.2022 9:34
Ono proč by taky někdo nechal ujet vychlazenou 15T s přehledným interiérem a lezl do prolejzačky kde bude na padnutí, pokud nemá nějaký mentální problém s 15T...
Tak to asi mentální problém mám. :D Teda, ne že bych to nechal ujet, obvykle si to nemůžu dovolit, ale nadšením rozhodně nehýkám. Prolejzačka T3? Kde? Tím myslíš tu širokou rovnou podlahu a přehledný interiér? Ano, musí se nahoru po schodech. Třech. Šílenost, srovnatelná s výstupem na Sněžku, chápu. :D Možnost si sednout více lidí v 15T? Jo, to vidím každou chvíli, jak je jeden z dvousedáku obsazenej taškou, nebo jenom ten do uličky, protože spousta lidí nemá zájem se na někoho druhýho mačkat. Přehledný interiér? Tím myslíš tu úzkou uličku a prostor akorát přede dveřmi, odkud musí všichni ven, jelikož nemají kam jinam uhnout, pokud chce někdo ze sedících či z uličky vystoupit? Nízká podlaha? A proto báby u Wany zásadně lezou po schodech, i když tam tu možnost nízkýho vstupu mají taky? :D

A když je teda klíma tak príma, tak proč má přes léto fůra lidí problémy s nastydnutím a dutinama?

Nicméně neber to jako nějakou obhajobu skvělosti Wan. To je jen konstatování, že ač spousta lidí hýká cosi o moderní době a podobně, reálně se pořád nic, co by překonávalo ty mnohými proklínaný tétrojky jaksi nepodařilo sestrojit. Zatím u všeho je to odstranění jednoho problému za cenu výroby problému jiného (mnohdy bohužel většího). Tomu se pokrok rozhodně říkat nedá. Spíš úkrok stranou.
A ano, na vzhled to nejezdí, jenže to je právě to, pokud to má horší vlastnosti, než to, co to má nahrazovat, pak moderní kabát to "zachrání" pouze na pohled.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 20.8.2022 9:34

demon píše:
19.8.2022 22:58
trainzjohny píše:
19.8.2022 16:06
T3 je starý vrak. Když do 14T dáš klimu, naprostá většina cestujících to bude brát za dobrý moderní vozidlo, kdyžto wana bude stoletý vrak, tady je názorně vidět, jak by technici do toho měli kecat co možná nejmíň.
Technici jsou ti, co tu dopravu dělají, nikoliv šotouši.
Doprava se totiž nedělá pro šotouše, ale pro cestující a ti raději nechají ujet 14T nebo 15T bez klimy a počkají si na wanu. :wink:
No ale krom dvou techniků jako ty žádný takový cestující v PRaze není, tady se nechá ujet ta wana (byť super na údržbu a provoz) a počkají si na tu vychlazenou 15T, kde si sednou, protože má víc sedaček a lepší interiér, ale to technik nevidí (nebo nechce vidět).
Ono proč by taky někdo nechal ujet vychlazenou 15T s přehledným interiérem a lezl do prolejzačky kde bude na padnutí, pokud nemá nějaký mentální problém s 15T.
Takže si dál mel věci o šotouších, ale realita je taková, že jak to od přelomu května/června do konce září co je teplo, nemá klimu, je to pro cestující starý vrak, nebo blbá 14T/15T bez klimy.

A i když chápu, že se ty wany dělají prioritně na noční (kde je NP k prdu) tak nevybavení klimou je odsouvá do pozice starého vraku po opravě a tak to cestující uvidí a tak to prostě je, můžeš s tím polemizovat, můžeš nazývat ten milión lidí co to tak vidí šotouši, blbci nebo jak chceš, ale nic tím nezměníš, prostě se opravuje tramvaj do stavu jaký měla mít před 20 lety a jak vypadala už před 60 lety, což v dnešní době s výhledem provozu dalších 30 let je ostuda.

Imho kdyby to bylo tak strašně super, tak proč ostatní města která wany před 15-20 dělala je nedělá dál ?! Asi proto, že už to prostě není řešení, už je na ně pozdě. Bylo to dobré řešení, ale tak v roce 2005, ne o 20 let později.

Odpovědět