T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod mart337 v 02.3.2018 22:10

demon napsal: Jenže ta velká údržba na RP je téměř dokončená a další už se většina z nich nejspíš nedočká, navíc si vůbec nejsem jistý jestli lze podsedáky alá KT ukotvit i do bočnic původních T3 - brňáci to mají dle fotky na skříních VarCB.
Teplo od elektrovýzbroje bych zanedbal, zrovna v zimě z toho nijak velký množství tepla nezískáš...


Aha, to jsem nevěděl. Já to bral jako stav, když to bylo všechno na PA, kdy to byly skoro prorezlý trosky - myšlený dveře, ze kterých upadávaly kusy laku i s plechem. I když některý už zase prošly reko - to je fakt. Jinak jsem to bral jako možný, když ty sedačky jsou uchycené do boku, tak jsem myslel, že přidat krabici s topnicí a ventilátorem pod sedák by neměl být tak velký problém.
A co se týká toho topení od elektrovýzbroje tak to bylo myšleno hlavně jako výpomoc na podzim a jaro, aby se nemuselo topit topnicemi a bylo tam aspoň trochu tepleji. Samozřejmě že tím vlastní vůz nevytopíš.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod demon v 02.3.2018 21:55

mart337 napsal:Při nějaké té velké údržbě či reko by šly vyměnit sedačky a udělat topení pod sedačkami alá Brno - viz níže. A případně přes zimu klapkou odklonit a rozvést teplo od chlazení elektrovýzbroje (i když je výrazně nižší, než u zrychlovače) do těch tunelů od současného vytápění. Něco by to dalo celodenně bez další zbytečné spotřeby energií a pomohlo by to s vytápěním na podzim a na jaře.
Jenže ta velká údržba na RP je téměř dokončená a další už se většina z nich nejspíš nedočká, navíc si vůbec nejsem jistý jestli lze podsedáky alá KT ukotvit i do bočnic původních T3 - brňáci to mají dle fotky na skříních VarCB.
Teplo od elektrovýzbroje bych zanedbal, zrovna v zimě z toho nijak velký množství tepla nezískáš...
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod demon v 02.3.2018 21:41

vlakoň napsal:...do RP by to chtělo takovou tu lištu alá smeták nad dveře. Ochrana proti sevření by to taky nerozdejchala? Stačí když se ty chlupy budou skoro dotýkat. V některých exemplářích jde nad dveřmi skoro protáhnout ruka. Náklad na jeden vůz několik stokorun...
V tomhle nejsme ve při, taky bych to použil. Nebo aspoň gumové olištování jako maj KTN, ale na tohle jsme malí páni, za to jsou placeni jinde...
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod MM-Mikulovsky v 02.3.2018 20:40

mart337 napsal:..........
A co se týče dopravní osvěty, plně souhlasím, že je v zásadě "nulová", asi by stálo za to mít ve vozech více plakátů a nějaká ta osvěta na internetu a nějaké i cizojazyčné brožury. Otazník je, jestli by je někdo četl - možná tak asi my tady, případně snaživý turista. Běžný cestující nesleduje ani info o výlukách, natož pak o tom, jak otevírat dveře s tlačítkem.
Všiml si z vás někdo, že v poslední době snad na vechny dveře vozidel HD DPP bala nalepena kulatá ČB samolepka "nejedeš na černo?", ale ta má jistě minimální praktický význam - zejména cyzinci ji většinou nerozumí, i kdyby si ji vždy všimli!

Místo ní měly být dávno (např. po vzoru Brna) opatřeny tlačítka dveří piktogramy "otevření dveí + stop" a u BUSů stejně i tlačítka "STOP", ale hlavně v TRAM (jak loni v lednu na FB Prtek bylo také uvedeno) měla být změněna nyní cestující přímo matoucí popiska černého tlačítka signalizace ze současného znění "Znamení k řidiči ....(výstup s kočárkem + nouzové zastavení)" na "Signalizace ....(výstup s kočárkem + nouzové zastavení)".
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod mart337 v 02.3.2018 18:52

No, nic proti tomu, fakt je ten, že sedačky se budou postupně měnit, tak by se to dalo využít. A stará analogová RP (dnes na Žižkově a něco na Pankráci jestli se nepletu) se stejně budou muset nějak upravovat buď na Wanu, nebo alespoň digital a při tom by se to dalo postupně dělat.
Ty sedačky průběžně už nyní a ta druhá úprava při reko. Nebo ne?
Omlouvám se, napadlo mne ještě, že u Wan je výzbroj na střeše, takže to teplo by zezdola šlo asi těžko. Ale třeba by to šlo nějak "transportovat" dolů - třeba přes nějaké chlazení či nějak jinak?
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod P_V v 02.3.2018 18:34

mart337 napsal:A stále nějak nechápu jak může ve voze vzniknout průvan, když jsou zavřená okna. To mi stále nikdo nevysvětlil. Podle mne jsou stejně největší ztráty otevřenými dveřmi.
Některými škvírami dovnitř a jinými ven. Třeba horem dovnitř a po obvodě ven. Projevuje se i setrvačnost. Při zrychlování se vzduch tlačí dozadu, takže dovnitř fouká škvírami v přední části vozu, při zpomalování zas fouká v zadní části vozu, takže si užije každý.

mart337 napsal: A případně přes zimu klapkou odklonit a rozvést teplo od chlazení elektrovýzbroje (i když je výrazně nižší, než u zrychlovače) do těch tunelů od současného vytápění.
Nápad to je dobrý, protože místo aby topnice připalovaly kotníky a zahřívalo bočnici, tak by posílalo teplo dovnitř. Ale na to se mělo myslet před 15 lety, protože:

mart337 napsal:Při nějaké té velké údržbě či reko by
bylo nejlepší rekonstruovat transformací na wanu nebo jiné EVO.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod mart337 v 02.3.2018 17:05

P_V napsal:Možná i jen to, že fuka bude zvenku zacloněná, aspoň sníží tlakový nápor. Nebo by se tam mohl nalepit klín z molitanu, s životností cca 1 zimu :)


No, ten molitanový klín bych tam nedával, ten buď bude v případě vodorovného situování překážet při zavírání a nebo ve svislé poloze bude hnusně vypadat a nebude funkční. To už radši na zimu nějakou tu zástěru. A stále nějak nechápu jak může ve voze vzniknout průvan, když jsou zavřená okna. To mi stále nikdo nevysvětlil. Podle mne jsou stejně největší ztráty otevřenými dveřmi.
Ale dovolím si tvrdit, že je hlavní vyřešit vlastní vytápění vozu. Při nějaké té velké údržbě či reko by šly vyměnit sedačky a udělat topení pod sedačkami alá Brno - viz níže. A případně přes zimu klapkou odklonit a rozvést teplo od chlazení elektrovýzbroje (i když je výrazně nižší, než u zrychlovače) do těch tunelů od současného vytápění. Něco by to dalo celodenně bez další zbytečné spotřeby energií a pomohlo by to s vytápěním na podzim a na jaře.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod P_V v 02.3.2018 16:31

Možná i jen to, že fuka bude zvenku zacloněná, aspoň sníží tlakový nápor. Nebo by se tam mohl nalepit klín z molitanu, s životností cca 1 zimu :)
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod mart337 v 02.3.2018 16:17

Za mne plný souhlas co se teplot topení týče.
Jinak s tou lištou je dle mne problém. Pokud se to přidělá nad dveře, tak u dveří do V je na dvě věci, neboť tam ta fuka bude tak jako tak. To už by tam musela být pořádná "zástěra", aby to tlak "průvanu" na ty dveře přitlačil a nebyla tam fuka.
A pokavad by se to přidělalo na dveře, tak by to muselo být na fest až ke skříni ovládání a potom to buď "průvan" odtlačí a fuka tam bude zas, a nebo se to bude třít o tu skříň a pak to pude za chvíli do háje.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod vlakoň v 02.3.2018 15:55

Tak už tu máme každoroční kolorit :)

Za mě je 15°C v kabátu a šále :? trochu moc - to už bych skoro otvíral okna. Pak nemají být lidi nemocný, když z toho vylezou na mráz. Představte si, že jsou i lidi co maj doma třeba jen 19°C a choděj tam v tričku.
V 15T není žádné vedro, ale přijde mi to naprosto dostačující.

Občas si připadám jak mimozemšťan, ale ono se za to topení i platí :!: Jsou to přímotopy se slušnou porcí kW + ztráty skrz měnírnu. Platit bych to nechtěl, hlavně ne z 10Kč na den... Vynásobte si počet vozů x 20hod denně. Ale aspoň je kam rekuperovat.

Pane Démon, do RP by to chtělo takovou tu lištu alá smeták nad dveře. Ochrana proti sevření by to taky nerozdejchala? Stačí když se ty chlupy budou skoro dotýkat. V některých exemplářích jde nad dveřmi skoro protáhnout ruka. Náklad na jeden vůz několik stokorun...
vlakoň
Uživatel
 
Založen: 01.12.2007 22:57

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod mart337 v 02.3.2018 14:52

pawel napsal:nikdo nechce 20 stupnu v salonu, ale 10-15 by tam být mělo. ja jsem ted v berline, klima podobne jako u nas, a za celou zimu (podzim) si nevybavuju situaci, kdy bych v tramvaji (nebo jinem dopravnim prostredku) mrznul. v praze jsem se najezdil hodne a na delsi cesty v zime jsem vzdy preferoval T3SUCS. v T3RP to jakztakz zachranovaly polstrovane sedacky, ty uz jsou ale pomalu passe. pokud ty vozy maji jezdit jeste vic nez desetileti, mely by dostat upgrade topeni jako wana. vtipne je v tomto kontextu, ze zatimco T6 jdou pryc, nechavame si tu vozy s dirami ve dverich.

ad rezim provozu dveri: kombinace predpisu a osvety pro obe strany. predpis bez osvety je k nicemu, protoze ho nikdo nebude znat a tudiz ani dodrzovat. nevidim duvod, proc by to nemelo fungovat, kdyz to jde vsude jinde (i na vychod od nas).


Abych pravdu řekl, nikde jinde než v Praze jsem v zimním období tram nejel, takže to nemůžu porovnat. Těch 10 - 15 je hezkejch, ale dost těžko udržitelnejch. V SU se to dá celkem dobře pořídit, protože se topí vlastně odpadovým teplem nepřetržitě. Stačí jenom překlopit klapku a je to. V ostatních vozech už musíš extra topit. To znamená že od září do dubna ti pojede topení, přes celou zimu pak na plnej ceres, abys tam tu teplotu udržel. V současné době se topí podle předpisu od +5 do 0 na nižší stupeň a pod 0 na vyšší stupeň a při větší zimě na maximum, pokavad ho vůz vůbec má. A největší problém je v tom, jak je teplo po voze distribuováno. V SU jsou, jak už jsem níže psal, sedačky na sloupcích, kterými máš teplo pod tlakem tlačeno do vozu. V RP jsou - bohužel - pouze topnice u podlahy a bez ventilace, takže to vypadá tak jak to vypadá.
Ideální jsou asi výsuvné dveře jako na 15T, ale nevím, jestli by byly vhodné pro RP. Bojím se, že by dlouho nevydržely. Výklopné mají své mouchy v omezení výhledu, dalo by se to možná odstranit kamerovými systémy. Skládací zase mají problém v prohnutí do V. Podle mne, dokud neotevřeš v tram okno, tak ten průvan dveřmi je minimální (taky už jsem o tom psal). Takže ztráty jsou největší, když otevřeš dveře ve stanici. A pokud je otvíráš každou minutu, tak to nemáš šanci o těch 20 - 25 stupňů vytopit.
A co se týče dopravní osvěty, plně souhlasím, že je v zásadě "nulová", asi by stálo za to mít ve vozech více plakátů a nějaká ta osvěta na internetu a nějaké i cizojazyčné brožury. Otazník je, jestli by je někdo četl - možná tak asi my tady, případně snaživý turista. Běžný cestující nesleduje ani info o výlukách, natož pak o tom, jak otevírat dveře s tlačítkem.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod mart337 v 02.3.2018 12:44

9001 napsal:mart337: Jenže máš podstatný rozdíl... Pokud jdu venku v -10, tak se pohybuji, ale nestojím x minut jako v tramvaji...


Proto tam taky není -10, ale třeba +10. Na těch dvacet se vytápí v dopravě dálkové, kde si sedneš svlíkneš bundu nebo kabát.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod 9001 v 02.3.2018 12:31

mart337: Jenže máš podstatný rozdíl... Pokud jdu venku v -10, tak se pohybuji, ale nestojím x minut jako v tramvaji...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod pawel v 02.3.2018 12:29

nikdo nechce 20 stupnu v salonu, ale 10-15 by tam být mělo. ja jsem ted v berline, klima podobne jako u nas, a za celou zimu (podzim) si nevybavuju situaci, kdy bych v tramvaji (nebo jinem dopravnim prostredku) mrznul. v praze jsem se najezdil hodne a na delsi cesty v zime jsem vzdy preferoval T3SUCS. v T3RP to jakztakz zachranovaly polstrovane sedacky, ty uz jsou ale pomalu passe. pokud ty vozy maji jezdit jeste vic nez desetileti, mely by dostat upgrade topeni jako wana. vtipne je v tomto kontextu, ze zatimco T6 jdou pryc, nechavame si tu vozy s dirami ve dverich.

ad rezim provozu dveri: kombinace predpisu a osvety pro obe strany. predpis bez osvety je k nicemu, protoze ho nikdo nebude znat a tudiz ani dodrzovat. nevidim duvod, proc by to nemelo fungovat, kdyz to jde vsude jinde (i na vychod od nas).
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod mart337 v 02.3.2018 10:45

P_V napsal:-10°C mi nepřijde jako extrémní. Vyskytuje se to každoročně několik dnů až týdnů. To je argumentace, jako že střecha domu při extrémním dešti může protékat, nebo že silnice se při extrémním vedru může roztéci. Ale uživatele nepotěší, že musí každoročně malovat, nebo že po roce od položení asfaltu jsou vyjeté koleje. O extrémním počasí má smysl hovořit při jevech jako 100letá povodeň.


No, tady se musím zastat "demona". Nezlob se, ale nikdo netvrdí, že -10 je nějaký extrém, i když pro Prahu v posledních letech je to docela dost. Ale jde hlavně o to, že je blbost tramvaj vytápět na třeba +20, když je venku inkriminovaná teplota. Každej normální člověk je navlečenej jak pumpa, aby venku nezmrzl a v tram se sice nepohybuje, ale ani nesvléká, a tak by mu těch cca +5 - +10 mělo stačit (neberu extrémy, jako jsou "otužilci" v kraťasech a s krátkým rukávem, či experty, kteří si odpoledne vyjedou v lehké bundičce a večer pak klepou kosu). Je to městská doprava, kde se prakticky každou minutu -dvě otevíraj dveře na zastávkách a kde dochází k únikům tepla, na rozdíl od meziměstské dopravy, kde nastoupíš a jedeš třeba půl hodiny nepřetržitě.
Jiná věc je, že některé tram nejsou schopné ten prostor dostatečně v tomto případě vytopit. Nevím proč 15T, abych pravdu řekl, neměl jsem možnost se nyní za těch mrazů podívat na to, kolik je na displeji teplota v salonu. Takže nemůžu sloužit. Co se týká RP, tak jak jsem psal níže - hlavní problém je v umístění topnic - lepší by to bylo jako v Brně - pod sedačkou a foukání do prostoru. Nyní i když to pustíš na maximum, tak si tak akorát spálíš nohy od rozpálenýho krytu, ale prostor Ti to bez ventilace stejně pořádně nevytopí, a stejně se větrá dveřma při výstupu a nástupu.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron