T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod P_V v 02.3.2018 9:21

-10°C mi nepřijde jako extrémní. Vyskytuje se to každoročně několik dnů až týdnů. To je argumentace, jako že střecha domu při extrémním dešti může protékat, nebo že silnice se při extrémním vedru může roztéci. Ale uživatele nepotěší, že musí každoročně malovat, nebo že po roce od položení asfaltu jsou vyjeté koleje. O extrémním počasí má smysl hovořit při jevech jako 100letá povodeň.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod demon v 02.3.2018 6:32

pawel napsal:nevyřešil by toto nějaký předpis (kombinovaný s osvětou)?
Když podnik za dvanáct let provozu nebyl schopen cestujícím předat informaci, že máme tramvaje vybavené tímhle systémem ? Když přes několikeré přísliby snad ještě déle nebyl schopen cestujícím připomenout jejich povinnosti ? Pokud tu osvětu myslíš směrem k cestujícím, pak asi ano.
pawel napsal:že pražské tramvaje v roce 2018 neumí přiměřeně topit, je hodně smutné vysvědčení českého technického umu. do nebe volající je to v případě 15T, ale smutné je to i u T3, když si uvědomím, že tu ještě budou jezdit xx let.
Kdyžtak, že ČESKÉ tramvaje a to připouštím jen díky tomu, že nevím jaká je situace jinde (byť řidiči jezdící v cizině tvrdí totéž) a je třeba si uvědomit, že současná meteorologická situace je u nás extrémní.
Budu se opakovat, ale jestliže je v tramvaji o 20-30 stupňů víc než venku, nesvědčí to o nedostatečném vytápění.
Karosák napsal:Technická: Co jsou Motry? A o jaké plastové dveře, které nejde napasovat do starých kastlí je řeč? Díky.
Motry jsou tyristorky - T3M.
Plastové dveře se pokoušely osazovat do vozů náhradou za stávající ocelové, ale neuspěly.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod Bobik v 02.3.2018 5:45

pawel napsal:nevyřešil by toto nějaký předpis (kombinovaný s osvětou)?
Starýho psa novým kouskům nenaučíš. Bohužel.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod pawel v 02.3.2018 1:43

Bobik napsal:
Bobek napsal:Stejně tak není řídkým jevem luftování všemi dveřmi i na zastávkách typu Solidarita.
Jo, tohle taky u některejch kolegů nechápu. Maj 15T, kde to má nejen předvolbu, ale i automat, ovšem oni to musí roztlemit celý a čekat do času. :roll: Nojo, no, někteří holt sice už jezdí drahně let, ale řídit se bohužel ještě nenaučili... #-o

nevyřešil by toto nějaký předpis (kombinovaný s osvětou)?

že pražské tramvaje v roce 2018 neumí přiměřeně topit, je hodně smutné vysvědčení českého technického umu. do nebe volající je to v případě 15T, ale smutné je to i u T3, když si uvědomím, že tu ještě budou jezdit xx let.
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod demon v 01.3.2018 22:57

9001 napsal:demon: Ne nestačí :D.
Sry, ale ale budeš muset líp specifikovat co ti nestačí. :devilsmokin
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod mart337 v 01.3.2018 21:16

9001 napsal:demon: Ne nestačí :D.

Brno http://foto.bmhd.cz/foto.php?6681 Stejné reko jako v Praze a vypadá, že bez fuky... Tady sice nová kastle, ale taky to jde http://foto.bmhd.cz/foto.php?7771.


No, když jsem se tedy probíral pár fotkama z Prahy a Brna, on ten rozdíl zase není až tak moc velkej. Myslím tím to, že i v Praze jsou vršky dveří schované za rámem dveřního otvoru, a že i v Brně se najdou tramvaje s dveřma do V, což je ten základní problém jak vzniká fuka. Pokavad je tram relativně nově po reko, jak jsou ty nahoře - jedna je přímo z výstavy, tak se i v Praze najdou dveře do roviny - http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/5 ... ka-v-praze.
Na druhou stranu stejně jako v Praze - https://www.dopravacek.eu/NEHODA-8164-8165.php, lze i v Brně najít tram s dveřmi do V kudy fouká - http://foto.bmhd.cz/foto.php?79286. Ani v Brně nemají na dveřích nějaké extra basmeky proti průvanu - http://foto.bmhd.cz/foto.php?14505. Takže by to chtělo vyjádření někoho z Brna, jestli to tam fouká či ne, když jsou dveře do V.
Takže je to asi o tom, jak se dají ty dveře seřídit. U nových vozů to jde asi lépe, otazník jak to jde u starších déle sloužících vozů, kdy jsme asi rádi, že tam ty dveře vůbec drží a nerozpadnou se - to je asi na vyjádření depa a ÚD.

Jinak tady je podle mne ten typ topení, který je lepší, než ten tunel u podlahy - http://foto.bmhd.cz/foto.php?132144. To by chtělo vyjádření někoho z Brna, jak to vytápí, jestli dostatečně či ne.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod 9001 v 01.3.2018 20:13

demon: Ne nestačí :D.

Brno http://foto.bmhd.cz/foto.php?6681 Stejné reko jako v Praze a vypadá, že bez fuky... Tady sice nová kastle, ale taky to jde http://foto.bmhd.cz/foto.php?7771.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod thriller2 v 01.3.2018 14:57

Asi T3M.
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod Karosák v 01.3.2018 13:21

Technická: Co jsou Motry? A o jaké plastové dveře, které nejde napasovat do starých kastlí je řeč? Díky.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod demon v 01.3.2018 12:08

To se pořád bavíme o RP v kterých teda podle mě až takovej problém nebývá. Za mě jednoznačně nejhůř topí 15T, pak Motry (jelikož nemaj přídavek od zrychlu), pak asi ty RP a T6 (kde se snižoval výkon), KTN, slušný teplo je u SUček a největší kentus jsou 14T, kde je mi vždycky na z vedra a smradu (ne z bezdomáčů, ale ta tram prostě smrdí) na blití.
Smutný že nejnovější vozy zabíraj obě strany žebříčku, přičemž ani jednu nelze označit za špičku.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod Bobik v 01.3.2018 10:37

Ale v tomhle problém není. Problém je v tý fuce nade dveřma. Spousta dveří u klasik taky kolikrát připomínala spíš harmoniku a přesto netáhlo (bo nahoře byla guma). I kdyby byly dveře úplně rovný, ta fuka tam bude pořád.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod P_V v 01.3.2018 10:28

Pokud si dobře pamatuju, tak na KT8 byly gumy na hraně dveří s vzájemným přesahem. Takže při zavírání se dotkly mnohem dřív, než se dveře úplně zavřely, a v té fázi síla mezi hranami dveří ještě nebyla tak velká a přimáčknutí by podle mě šlo detekovat.

▒▒▒▒██▄▄ ▀▀██▒▒▒▒

Zatímco nynější dveře, jakož i T3 klasik, mají gumy kontaktní, a tak do styku přijdou až při dovření. Při snaze o dovření do roviny by asi odpor skřípnutého předmětu nešel v pohonu detekovat, protože už je na konci dráhy příliš velký převod mezi posunem hrany a otáčením pantu. Proto se asi dveře seřizují tak, aby zůstaly prohnuté (a netěsné).

▒▒▒▒███ ███▒▒▒▒
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod Bobik v 01.3.2018 6:04

9001 napsal:Proč to u klasické T3 šlo i bez gum?
Ty gumy tam jsou, jenže zvenku. Zevnitř při zavřených dveřích nejsou vidět. Jistě, fuka tam byla menší, jenže, jak už psal Demon, dneska to má šílenou ochranu proti sevření (která bohužel reaguje i na to, když se na ty dveře vošklivě podíváš), což dřív nebylo, takže počítám, že guma už sice někoho napadla, ale protože to právě díky tý ochraně proti sevření přinášelo problémy se zavíráním, tak se nedala.
Špatný rozvod tepla určitě, ale ty fuky nade dveřma tomu taky dost přidávaj. A brečet je potřeba na magistrátu, aby dal DP prachy i na něco užitečnýho pro lidi (na věci, o kterejch si politici myslej, že jim přinesou body do voleb je peněz dost).
Bobek napsal:Stejně tak není řídkým jevem luftování všemi dveřmi i na zastávkách typu Solidarita.
Jo, tohle taky u některejch kolegů nechápu. Maj 15T, kde to má nejen předvolbu, ale i automat, ovšem oni to musí roztlemit celý a čekat do času. :roll: Nojo, no, někteří holt sice už jezdí drahně let, ale řídit se bohužel ještě nenaučili... #-o
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod demon v 28.2.2018 22:05

MM-Mikulovsky napsal:Tak skládací (T3) a vyklápěcí (T6) dveře přee nejsou jediné možnosti/typy mechanismu otvírání/zavírání dveří vozidel HD - dle mě je překonaly dveře předsuvné, které jsou použité nejen u vozů Škody Tramsport, ale i asi posledního (pod)typu TRAM vyvinuté(ho) ČKD (KT8N - dodaných Brnu koncem 90.let přímo z výroby originálně s nískopodlažními středními články), protože nevybavuji si, že by měly neduhy těch uváděných předchozých typů (táhnutí - skládacích nebo překážení ve výhledu řidiči či potřebu vně vozu velkého prostoru na své otevření/zavření)!
A proto se od nich upouští a třeba Ostrava na novějších Variích přešla zpět na skládací.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Odeslatod P_V v 28.2.2018 22:03

9001: Ajo, zdání klame. :)
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků

cron