
O té plynofikaci by se dalo debatovat, jde asi o to, že magistrát uvažuje s "čistou" výrobou elektřiny do budoucna. Ale nerad bych tu teď začal diskutovat koncepci energetiky v příštích 50 letech, to už je off topic.
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Tady je nutno podotknout, že v devadesátých letech se masivně kupovaly autobusy, což se po povodních silně omezilo, kolem roku 2000 se ve velkém kupovaly M1 a reko 8171, které skončily někdy kolem roku 2010 (? teď si přesně nevzpomenu). Busy se neustále stářím limitně blíží 9 letům, což je povolené maximum.trainzjohny píše: ↑19.4.2020 9:10Takže nejpozději tak v roce 2040-50 v Praze dojezdí tramvaje ?
Protože od devadesátých let jsme slyšeli že na nové tramvaje není a najednou se objednalo 60 14T následované objednávkou 250 15T a jde to, DPP nekrachuje, město má na jiné investice ... a pak že nejsou peníze a tak dále a tak dále.
Není třeba odebrat 300 vozů hned, ale napsat rámcovku na 5-8 let s odběrem 100 kusů a obcí na dalších 100-200 už bude pro výrobce zajímavé a pro rozpočet únosné. Je to klasické kdo chce hledá možnosti, kdo nechce hledá důvody ... my máme v zásobě spoustu důvodů a reikarnujeme (nic proti legendárním T3) šroty.
Ale na to aby ten provoz existoval nejde do nekonečna opravovat T3, To nefunguje dokonce ani na tý Ukrajině. Jednou za čas se prostě musí koupit něco nového a nebo provoz zavřít. A provozovat dopravu v hlavním městě by mělo mít nějakou úroveň.
Tak se třeba trošku zpomalí výstavba metra D a bude i na udržení současného stavu tramvají a busů.
Takže nejpozději tak v roce 2040-50 v Praze dojezdí tramvaje ?demon píše: ↑18.4.2020 22:39Investice stovek miliard při 80 mld rozpočtu a průměrných investicích ve výši pětiny rozpočtu ?
No za deset let se na ty stovky kumulovaně dostaneme, takže na tramvaje se dostane už někdy kolem roku 2030. Super.![]()
OK, reálně na to prostě DP mít nebude, ve skutečnosti budou problémy už s desetinovým objemem zakázky. Účetní zisk se jen vyjímečně pohybuje nad 1 mld. což při zachování ostatních potřeb obnovy vozového parku autobusů dovolí nákup možná tak 10 tramvajových vozů ročně při zmrazení ostatních investičních akcí, zbytek bude muset být pokryt úvěry a při znalosti problémů při získávání záruk za předchozí úvěry...
No sněte klidně dál.![]()
Kdyby se vypsalo výběrko na 300 ks, tak město vyhlásí bankrot...
Jj, přesně takhle jsem si bastlil panel ve 14 letech. Fakt to maj zmáklý...
Ano, prodlužuje život Tatrám co to jen jde, jelikož ty masařky na nových strojích jsou podobné velikosti jako naše a kapsy taky nemaj nejplnější.
Tak na doučování našeho šotoušského potěru si samozřejmě čas vždycky najdu a projekt Miškolc jede podle plánu. žádnej strach.
No to je... přestaň už sem cpát odkazy na ty ruský štětky
Plzeň, Brno a Ostrava to mají dobře vymyšlené a o bastlení nemůže být řeč
Zatímco střední evropa se tatrovek, duwagů zbavuje a posílá je do těch nejchudších provozů, Praha jakožto hlavní město a tramvajová velmoc tu bude RP a PLF reinkarnovat ve stávající podobě na věky věků a ještě pořizovat další...
No ty máš času evidentně dost, možná by to chtělo jít taky něco dělat ať ty maďarské šroty doděláte alespoň do konce 2030, do té doby Praha koupí Brněnské KT, které to nejdůležitější už splňují a pak přijde odkup ze Severní Koreje kam jsme je s velkou slávou poslali. Takže více pracovat a méně diskutovat na sítích