Stránka 10 z 324

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 12.12.2020 20:35
od demon
Zatim nerozhodnuto, adeptů je hned několik.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 12.12.2020 14:57
od JANEK L.
Ze kterého vozu vznikne 36. wana? Díky

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.12.2020 16:03
od P_V
Patrně to chce robustnější kabeláž, než prašivé utp cat5e s dráty z šizené mědi, co se lámou při zlém pohledu.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.12.2020 14:53
od kruťák
MKzB: Jenže budova se jaksi, mimo případná zemětřesení, nehýbe a nedrncá. V tom bych viděl největší rozdíl mezi IT a dopravou.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.12.2020 13:25
od MKzB
Když už se tu řešilo IBIS vs. ethernet.
Já bych se toho ethernetu do budoucna nebál. V IT se už používá hodně dlouho a jsou tlaky u něj zůstat, dokud to půjde, protože spousta administrativních a průmyslových budov je protkána kilometry kabelů cat5. A každý radši zaplatí dražší síťové prvky, než aby měl měnit celou kabeláž.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.12.2020 10:57
od von Špilberk

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 23.11.2020 19:12
od trainzjohny
Na GSM jsem myslel pouze jako "doplněk" k Tetře,která co jsem slyšel je dost brzda provozu, protože její kapacita není nafukovací, tedy volalo by se stále stejně, ale například data o linkovém vedení, přestupy, názvy zastávek a podobně by se aktualizovalo přes GSM, aby i při jeho výpadku fungoval OIS, ale jen omezeně.

Co vím, tak třeba autobusy "musí" kvůli malé propustnosti posílat GPS souřadnice jen každou třetí zastávku, protože síť by víc nevzala.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 23.11.2020 17:30
od DavidD
trainzjohny píše:
23.11.2020 16:41
Nebo vybavím vůz moderní sběrnicí a periferiemi (s tím, že je zatím nemohu naplno využít kvůli vysílačce a řekněme "mozku systému") a pak dodám nový modul vysílačky (dneska klidně GSM) a mám v budoucnu po problému. Nebo do vozu nacpu starou sběrnici a starou vysílačku a nikdy se nehnu, protože prostě teď to celý nejde a udělat si nějakou přípravu aby to časem šlo je přece zbytečné, dyť ta tramvaj bude jezdit jenom 30-40 let, tak proč dělat něco dopředu #-o #-o

Přesně tenhle názor nás řadí spíš na východ a ne na ten západ, protože mi si ten špatný stav vědomě a záměrně konzervujeme i když víme, že už je zastaralý v době pořízení, ale takhle se to tu dělalo a dělá teď.
Také bych si to Honzo přál, aby jsem to dostali do lepšího stavu a jsem rád, že to nemám na starost, protože je to o nervy..
Pokud se budou dělat nové tramvaje určitě již budou na základu ethernetu, ale připomínám že v letech 2006-2008 v době vzniku 15T určitě ještě nepatřil ke standartům doby. A byl bych s tou přípravou též opatrný, jelikož technika v tomto oboru jde relativně rychle, například je ve vozidle příprava pro nahrávání kamerového systému. Ta byla naprojektovaná kolem roku 2010 a bohužel když se vloni záznam začal montovat, již se příprava nedala použít, jelikož provedení dnešních systémů je uplně jiné než před desetilety..

Jak jsi přišel na použití GSM, když dopravím poknikům je nařízeno použití Tetry. Nevím jestli je to od ministerstav dopravy, DÚ? Ale i Brno v RIS 2 používá Tetru..

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 23.11.2020 16:41
od trainzjohny
DavidD píše:
23.11.2020 9:55
[No a o tom to je! Bud vyměníš periférii ve vozidle a nebude komunikovat s hlavními komponenty v OIS, nebo vyměníš hlavní komponenty a sběrnici s tím ponecháš staré periférie a je to furt stejný nebo vybavíš celý nový vůz, ale furt budeš mít klasický Doris a pomalou komunikaci přes Tetru. Pokud to celý nevyrubeš a neuděláš znovu, tak se prostě nepohneme s místa.

S rovnání s ostatními DP nejen v Německu je hezké, ale DORIS byl v Evropě opět jeden z prvních a většina Německých DP se na něj do Prahy jezdila dívat. Problém je v tom, že to zavedli pár let po nás a tím mají pro dnešek výhodu. Nemluvě o tom, že pokud mám podnik o 100 vozech, tak si můžu dovolit třeba i mít na dispečinku dva PC a každý z nich komunikuje jen s částí vozidel. Nebo koupíš 50 nových vozů s novým OISem a sám si do zbylých 50 dokoupíš to samé, hned jsou ty čísla o něčem jiném než v počtu pro Prahu..
Nebo vybavím vůz moderní sběrnicí a periferiemi (s tím, že je zatím nemohu naplno využít kvůli vysílačce a řekněme "mozku systému") a pak dodám nový modul vysílačky (dneska klidně GSM) a mám v budoucnu po problému. Nebo do vozu nacpu starou sběrnici a starou vysílačku a nikdy se nehnu, protože prostě teď to celý nejde a udělat si nějakou přípravu aby to časem šlo je přece zbytečné, dyť ta tramvaj bude jezdit jenom 30-40 let, tak proč dělat něco dopředu #-o #-o

Přesně tenhle názor nás řadí spíš na východ a ne na ten západ, protože mi si ten špatný stav vědomě a záměrně konzervujeme i když víme, že už je zastaralý v době pořízení, ale takhle se to tu dělalo a dělá teď.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 23.11.2020 11:34
od DavidD
trainzjohny píše:
23.11.2020 7:33
Takže se dala moderní periferie na starou a pomalou sběrnici, což vede k tomu, že to stejně neumí zobrazit nic navíc proti starému transparentu. A původní sliby jak to bude ukazovat mapu, odjezdy a podobně byly jen kecy, protože se to nedá do toho transparentu dostat, což i vysvětluje, proč to tak brzy po prvních vozech utichlo.
Ještě jsem zapomněl na mapu na LCD, několikrát se to zkoušelo a snaha byla docela velká. Tentokrát byl problém s určením polohy na mapě, současná GPS na vozech je typově z roku 2003 a její přesnost je poplatná době. Osobně jsem viděl zobrazení místo Prašného mostu, že byla v Kralupech nad Vltavou. Sice to politici slibovali, protože jim manažeři řekli že vůz má GPS a tak přeci není problém, když pak se dostalo teprve na slova techniků a zjistili co všechno by museli vyměnit a udělat jinak, tak už je zase ticho po pěšině..

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 23.11.2020 9:55
od DavidD
trainzjohny píše:
23.11.2020 7:33
Takže se dala moderní periferie na starou a pomalou sběrnici, což vede k tomu, že to stejně neumí zobrazit nic navíc proti starému transparentu. A původní sliby jak to bude ukazovat mapu, odjezdy a podobně byly jen kecy, protože se to nedá do toho transparentu dostat, což i vysvětluje, proč to tak brzy po prvních vozech utichlo.

Ono i o té supermodernosti mám dost pochyby, v Německu mnohde mají interiérové LCD i ve vozech z podobné doby, které navíc umí i ukazovat více informací, ale o tom se nebudu přít, nejsem si jist pořízením.
No a o tom to je! Bud vyměníš periférii ve vozidle a nebude komunikovat s hlavními komponenty v OIS, nebo vyměníš hlavní komponenty a sběrnici s tím ponecháš staré periférie a je to furt stejný nebo vybavíš celý nový vůz, ale furt budeš mít klasický Doris a pomalou komunikaci přes Tetru. Pokud to celý nevyrubeš a neuděláš znovu, tak se prostě nepohneme s místa.

S rovnání s ostatními DP nejen v Německu je hezké, ale DORIS byl v Evropě opět jeden z prvních a většina Německých DP se na něj do Prahy jezdila dívat. Problém je v tom, že to zavedli pár let po nás a tím mají pro dnešek výhodu. Nemluvě o tom, že pokud mám podnik o 100 vozech, tak si můžu dovolit třeba i mít na dispečinku dva PC a každý z nich komunikuje jen s částí vozidel. Nebo koupíš 50 nových vozů s novým OISem a sám si do zbylých 50 dokoupíš to samé, hned jsou ty čísla o něčem jiném než v počtu pro Prahu..

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 23.11.2020 7:33
od trainzjohny
Takže se dala moderní periferie na starou a pomalou sběrnici, což vede k tomu, že to stejně neumí zobrazit nic navíc proti starému transparentu. A původní sliby jak to bude ukazovat mapu, odjezdy a podobně byly jen kecy, protože se to nedá do toho transparentu dostat, což i vysvětluje, proč to tak brzy po prvních vozech utichlo.

Ono i o té supermodernosti mám dost pochyby, v Německu mnohde mají interiérové LCD i ve vozech z podobné doby, které navíc umí i ukazovat více informací, ale o tom se nebudu přít, nejsem si jist pořízením.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 22.11.2020 21:08
od demon
MOp píše:
22.11.2020 21:01
Ale kdepak.. Už v roce 2011 jsem to viděl v depu při DOD.
Což se nevylučuje, že jo. V tom samym roce jsi to mohl vidět i na tý 9250 a jedna z prvních neni totéž co první...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 22.11.2020 21:06
od DavidD
MOp píše:
22.11.2020 21:01
DavidD píše:
22.11.2020 20:35
A u vozidel 15T nové LCD panely(obzvláště jedno široké instalované od vozu 9250, to snad byla jedna z prvních tramvaj v evropě s touto technologií)
Ale kdepak.. Už v roce 2011 jsem to viděl v depu při DOD. Foto z roku 2013.warszawa-800-pesa-3168-placzawiszy-l24,interier-teplomer-bocni.jpg
Ano stále platí, že byla jedna z prvních..

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 22.11.2020 21:01
od MOp
DavidD píše:
22.11.2020 20:35
A u vozidel 15T nové LCD panely(obzvláště jedno široké instalované od vozu 9250, to snad byla jedna z prvních tramvaj v evropě s touto technologií)
Ale kdepak.. Už v roce 2011 jsem to viděl v depu při DOD. Foto z roku 2013.
warszawa-800-pesa-3168-placzawiszy-l24,interier-teplomer-bocni.jpg