T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 931
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od ZXS91 » 28.3.2020 19:00

Co delší stěrače, aby to aspoň setřelo celý vokno. Tam by byl nějaký problém?

Osobně sedím vcelku vysoko, takže při dešti mám na výběr: buď uvidím prdlajz nebo uvidím, ale nebude se mi sedět pohodlně. A když tam sedím x hodin, rád bych alespoň trochu toho pohodlího měl.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3606
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 28.3.2020 18:47

Souhlas, ale to prý neprošlo přes vedení. Zřejmě neodmyslitelná vize spojování wan. Sice nikdo neví kdy a jestli, ale je to asi dost silné na to, aby zabránilo pokroku :-#

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3068
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od kruťák » 28.3.2020 17:43

Když se řeší ta zásuvka. Zkusím se kacířsky zeptat: K čemu vlastně na waně vpředu zásuvku? :twisted: Kolikrát je v provozu opravdu nezbytně potřeba? Když zhebne až tak, že nebude schopna vlastního pohybu, tak se stejně odbrzdí a povleče neelektricky. A ano, uznávám, že se vloni jednou stalo, že waně nešmrdlaly stěrače, tak si jedno půlkolo odjela vzadu za wlkem a pak ji vyměnili. Ale jinak?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3606
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 28.3.2020 14:33

Petr píše:
28.3.2020 14:08
Jenže proč jinde to jde a jen v Praze se řeklo ne?

Proč nezkusit zásuvky vzor Brno. Kabeláž je přitažena k hlavě spřáhla a tam je zásuvka.
Ad1) Souhlas. Upřímně nevím. Možná proto, že norma není závazná, tak do toho legálně mohli jít a neřešili zpovykance, kterých před 20 lety nebylo tolik, ale v Praze je vše předpos... a hned by se toho někdo chytil. A furt panuje/panovala kletba ceny ruky, bohužel :roll:

Ad2) Husí krk supr, řeší to několik problémů najednou. Především to plandání. Jsem pro. Ale na konci husího krku je zase Harting. A tím opět vzniká nekompatibilita, tedy další disproporce v (ne)jednotnosti vozového parku.
(Leda by se někomu povedlo tu předpotopní obludu (©©©) nabastlit na spřáhlo, blé).
Jó mít provoz ála Budapešť, tak se holt staré wany dají na levý břeh, nové wany ma pravý a k nim se upraví adekvátní počet wlků. Nebo brněnský model stálých souprav.
Ale provozovatel holt aplikuje jiný, "trhací" koncept 8-[

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3606
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 28.3.2020 14:15

MKzB: přesně.
MKzB píše:
28.3.2020 13:56
Hlavně, kdyby se realizovala možnost 1, příp. 2, tak si toho nikdo z nás ani nevšimne.
Ale přesto to přijde na velmi podobné peníze bez přidané hodnoty. A když už se z takové akce odvádí DPH, tak je namístě, když to tu PH získá Z:idea:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1964
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petr » 28.3.2020 14:08

Karosák píše:
28.3.2020 1:16
Ještě k té ergonomii - to je překážka, na kterou narazila i TK při snaze alespoň nějaké zlepšení přinést. V nějaké normě je to zakotvené (budu rád, když TK doplní) a to se neututlá, když už teď se o tom ví. Takže první netáhlo si udělá bebí a "namůže si ramínko" a půjde na PN a pokud se nepřidají další, zajistí se alespoň mediální výstup proti DP. A pak se to za další velké love bude předělávat. Bohužel, nejsme tu první den, že.
Jenže proč jinde to jde a jen v Praze se řeklo ne? Myslím si, že u tramvaje, která přijde v podobě holé kastle a stejně se v ní truhlařina dělá prostě nová mi přijde možnost úpravy levého stolku úplná kapička v moři rozpočtu....
Karosák píše:
28.3.2020 1:16
Podobně svatá trojice řadič-stěrač-zásuvka není "jen". Jednoramenný stěrač uprostřed, resp jeho pohon zevnitř, který už v tomto případě není veden bovdeny zpod stolku, koliduje se současnou předpotopní megazásuvkou. Ano, toto je opravdu slabý článek v podobě archaického komponentu. Jenže...může to vyřešit Harting*, ale to pochopitelně způsobí nekompatibilitu. (Nebo rozjet dnes zcestnou akci Hartingů a jednostěračů pro všechny RP?! :smt101) Níže velkou zásuvku nelze - zaprvé bude potřeba zajistit níže a o spřáhlo plandající kabel, ale to by asi šlo řešit, ale už tu velkou zásuvku nedáme do nižších partií, neb tam dlí kysna nožního řadiče. Tento bychom tedy museli změnit na ruční a kvůli ergonomii tedy pravděpodobně i překopat panel. A zde již cítíme, že to není "jen" a že to bude něco stát..
Proč nezkusit zásuvky vzor Brno. Kabeláž je přitažena k hlavě spřáhla a tam je zásuvka. Po mechanickém spojení vozů se zásuvky na obou spřáhlech propojí krátkým husím krkem. Brno tím momentálně nahrazuje i mezivozová spřáhla na svých vozech T6A5...

Prostě.... Mně Wany úplně žíly netrhají. Jen mi přijde smutné, že po takřka patnácti letech od té první pražské jsme se s nimi pohli dál v podobě bezdotykových tlačítek pro cestující (8285), změnou laku a barevným cirkusem na dveřích (8284)... Jinak se vlastně nezměnilo v zásadě nic. A to to má být vlastně "nový" vůz....

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 304
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MKzB » 28.3.2020 13:56

Když to tady tak čtu,tak bych to asi shrnul.
Na nákup nových tramvají teď nejsou peníze, musí se ještě doplatit 15T a předpokládám, že vláda ČR bude muset škrtat všude stejně jako po povodních v roce 2002, aby zaplatila následky toho coronacirkusu. Jenže je třeba s něčím jezdit a T3R.P(V) začínají pomalu najíždět km do GO (nebo jak se ta oprava jmenuje).
Nedělal bych z toho senzaci. Nových wan má být max 65 ks. T3R.P(V) máme cca 355 ks, z čehož plyne, že max 18% vysokopodlah T3 půjde zwanizovat, podle stavu kastle.

U těch špatných kastlí máme celkem 4 možnosti.
1. GO kastle
2. Použít kastli z jiné odporové T3, která ještě nestihla odjet na východ nebo do šrotu.
3. Koupit novou kastli VarCB3.
4. Koupit novou kastli VarCB3LF.

Ať se na to dívám, jak se na to dívám, možnost 4 mi vychází v takové situaci jako nejvýhodnější.
Hlavně, kdyby se realizovala možnost 1, příp. 2, tak si toho nikdo z nás ani nevšimne.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3606
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 28.3.2020 13:24

P_V píše:
28.3.2020 12:18
Škoda, že s wanami někdo nepřišel v době, kdy se DP loučilo s vidinou levných NP tramvají z ČKD, a chtě nechtě se pustilo do generálkování T3 na RP.
To bezpochyby. Když v poslední křeči 90's zvládlo ČKD ještě vypotit KTN, mohl s tím svinout nápad wan a v roce 2000 místo RP, začít s PLF. Ale to se nestalo...
Tedy třeba ten nápad byl, ale nebyl takový tlak na NP a při všeobecném mínění, že RP bude "jen" na 15 let to prostě zapadlo v opojení blyštivé fata morgany prebohatých zítřků a automatizované blízké budoucnosti.
A protože se to stalo vcelku nedávno, čekal bych, že to dnešní opojení budeme trochu mírnit, ale nevypadá to. Tak nás holt musí umírnit vyšší moc...

A soukromník by se rozhodl také třeba jinak, ve "veřejném podniku" :) to prostě funguje tichu jinak 8-[

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2107
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 28.3.2020 13:13

Kdyby DPP a demon alespoň trochu chtěl, mohlo to mít minimálně stěrač a řadič, to je v těch milionech pár drobných, když už to tu bude strašit dalších 20 let :devilsmokin
A to samé RP po dílnách...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3769
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 28.3.2020 12:18

Škoda, že s wanami někdo nepřišel v době, kdy se DP loučilo s vidinou levných NP tramvají z ČKD, a chtě nechtě se pustilo do generálkování T3 na RP.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9882
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 28.3.2020 11:52

Karosák: Ono je dobré i napsat, že tohle se říkalo i v roce 2001 s R.P... První tu máme skoro 20 let a evidentně dostanou další PO a nejhorší kusy novou waní skřín... protože jinak nebude s čm jezdit... U novowan bude prodloužení životnosti nejspíš taky na dalších 20 let...Upřímně nedivil bych se, kdyby se první řádně vyřazená 14T byla daleko dřiv než wana...

Metro na mě působí, že bylo domluveno už dávno při první objednávce full servisu. Proč by tam jinak byla ta opce?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6299
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 28.3.2020 10:45

Díky kolego. Tak nějak mi přijde, že tu někteří házejí miliardami, které jaksi v systému chybí, podle vzoru doktora rebela Mareše v básníkách: "Vaší povinností je peníze sehnat"...
Nejsem z wan rozhodně odvázanej, jak se mi tu leckdo snaží podsouvat, ale dokážu jednoduše pochopit, že jsou mnohem lepší variantou, než zakonzervování stavu na úrovni dalších oprav velkých nehod a provádění druhé PO na nejstarších analogových šumperákách a PO na Krnovech, protože to možností vývoje a nikoliv nákup nových vozů v potřebném množství.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3606
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 28.3.2020 1:16

Já také netvrdím, že jsem "většina řidičů", avšak vím jistě, že nejsem jediný! Ovšem když se přejde centrálně na ruku, nebudu se kvůli tomu vázat na strom. Za nějaký čas bych opět odmítal nohu... Z:idea:

Jinak teď budu fakt rád, že neskončíme na dlažbě a budu jezdit klidně na kliku. Takže jestli budou wany, EVA, nebo Stadlery, nebo ojeté E1... :-W
Proto mi závažnost "kauzy" v kontextu dnešních dnů a budoucnosti ekonomiky a oboru přijde vskutku spíše řečnická.

Ještě k té ergonomii - to je překážka, na kterou narazila i TK při snaze alespoň nějaké zlepšení přinést. V nějaké normě je to zakotvené (budu rád, když TK doplní) a to se neututlá, když už teď se o tom ví. Takže první netáhlo si udělá bebí a "namůže si ramínko" a půjde na PN a pokud se nepřidají další, zajistí se alespoň mediální výstup proti DP. A pak se to za další velké love bude předělávat. Bohužel, nejsme tu první den, že.

Podobně svatá trojice řadič-stěrač-zásuvka není "jen". Jednoramenný stěrač uprostřed, resp jeho pohon zevnitř, který už v tomto případě není veden bovdeny zpod stolku, koliduje se současnou předpotopní megazásuvkou. Ano, toto je opravdu slabý článek v podobě archaického komponentu. Jenže...může to vyřešit Harting*, ale to pochopitelně způsobí nekompatibilitu. (Nebo rozjet dnes zcestnou akci Hartingů a jednostěračů pro všechny RP?! :smt101) Níže velkou zásuvku nelze - zaprvé bude potřeba zajistit níže a o spřáhlo plandající kabel, ale to by asi šlo řešit, ale už tu velkou zásuvku nedáme do nižších partií, neb tam dlí kysna nožního řadiče. Tento bychom tedy museli změnit na ruční a kvůli ergonomii tedy pravděpodobně i překopat panel. A zde již cítíme, že to není "jen" a že to bude něco stát.
*Edit: také si všimnete, že vpodsatě žádný Harting není v ose vozu, ale vždy šoupnutý kousek jinam. To je výsledek kolize s pohonem jednoramenného stěrače Z:idea:

A teď považte: má to cenu, když jde jen o to "prodloužení životnosti"? To už by byl lepší nový vozejk, jasně. Ale na ten nám nikdo nedá love. Tak se na to vykašleme a uděláme jen běžné PO VP vozu? Ale to je přeci dnes problém, když chce ROPID a obecenstvo více NP. Nemyslíte, že tento problém má opravdu těžiště jinde, než v šotoboji? Co třeba analogie s metrem?
Druhé kolo modernizací 81-71 je přípustný kompromis, nebo rozhodnutí šotoušské kliky ultras ruských vozů?
Jak byste rozhodovali vy na pozici vedoucích technických úseků? A co Jan Tleskač?
Naposledy upravil(a) Karosák dne 28.3.2020 12:49, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6299
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 27.3.2020 22:07

Afterman píše:
27.3.2020 21:15
Tenhle blábol už jsi tady psal několikrát. Podstatná část řidičů ruční řadič vítá...
Po pár letech od kurzu jsem řídil RP cvičku, dal si jí na ruku, stačila chvíle a hned si člověk zvykne. O žádné ne ergonomii nemůže být ani řeč a cena už dnes také není argument.
Hele, že si to zrovna ty přeješ, to fakt vůbec nic neznamená. Já jsem ti popsal realitu jaká je, ne takovou jaká by se ti zalíbila. Názor kolegů máš kousek pod mým, tak zkus projevit trochu tolerance k názorům ostatních.
Afterman píše:
27.3.2020 21:15
V jaký plný palbě? Ty archaické komponenty z 60. let(kromě PTG) stojí mnohem více peněz než moderní řešení.
Platí totéž co jsem psal 9001, že si něco myslíš zrovna ty vůbec neznamená, že to tak doopravdy je. V tomhle případě je prostě přání otcem myšlenky.
Nemáš nejmenší tušení co stojí jakýkoliv agregát a prezentuješ jen své dojmy, na hony vzdálené od reality. To je prostě smutným údělem šotoušů, Povyšuješ svoje představy vidění světa nad jakoukoliv ekonomickou a technickou realitu. Ale dobrá zpráva je, že z toho můžeš vyrůst a dostat rozum.
Afterman píše:
27.3.2020 21:15
A, ano jsi obhajovatel retra a šotouš, z několikaletého pozorování tvých názorů zde a na zelených nelze dospět k jinému závěru. 8-)
Další chyba, nedopustil jsem se prezentace vlastního názoru, jen osvětluju neználkům jako jsi ty důvody, proč bylo zvoleno právě toto řešení. :wink:

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 139
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Afterman » 27.3.2020 21:15

demon píše:
27.3.2020 6:27
Navíc podstatná část řidičů ruční řadič odmítá...
Tenhle blábol už jsi tady psal několikrát. Podstatná část řidičů ruční řadič vítá...

Po pár letech od kurzu jsem řídil RP cvičku, dal si jí na ruku, stačila chvíle a hned si člověk zvykne. O žádné ne ergonomii nemůže být ani řeč a cena už dnes také není argument.
demon píše:
26.3.2020 22:25
Takže opravdu chceš wanu v plný palbě. a o mě, kterej je proti tomu píšeš doslova "Největší obhajovatel retra a šotouš" ?
V jaký plný palbě? Ty archaické komponenty z 60. let(kromě PTG) stojí mnohem více peněz než moderní řešení.

A, ano jsi obhajovatel retra a šotouš, z několikaletého pozorování tvých názorů zde a na zelených nelze dospět k jinému závěru. 8-)

Odpovědět