trainzjohny píše: ↑22.11.2020 11:23
Proč by proboha musel ten systém být jednotný ? Jediné k čemu by to bylo dobré by bylo brutální prodražení a zesložitění celého systému. Každá trakce má jiné normy, předpisy i požadavky (a i jiný rozpočet) a není absolutně nutné mít věci vzájemně nahraditelné. I když pochopitelně navrhované funkce by byly fajn, ale jsme zase u toho, že u 15T už tohle všechno mělo být z výroby.
Protože je to podmínka ROPIDu pro sdružení dat, protože pak nebudou vznikat věci typu na busu zobrazíme piktogram přestup na metro A, v tramvají jen obecný přestup na metro. Pokud koupíme nový OIS teď jen do tramvají, tak super, třeba budeme umět s uzavřením stanice metra online ve vozidle zrušit informaci o přestupu na metro a nahradit jí informací o uzavření stanice, jen čekám kdo za 5 let přiběhne s tím proč to jde v tramvaji a proč to nejde v autobusu?...
Určitě souhlasím, že každá trakce to musí mít ušité na své potřeby, ale základ by měl být stejný, to je ale už na jinou debatu.
trainzjohny píše: ↑22.11.2020 11:23
Mě přijde, že u tramvají se těžce zaspala doba a nevyužila se řada vhodných příležitostí na změnu (začátek R.Péček, dodávka 15T) a teď se neustále látá systém, který je už značně přežitý.
Podle mě kupovat náhradní díly na sběrnici kterou už mimo muzeí používá jen DPP bude ve výsledku dražší, než koupit věci nové na ethernet. Stejně na to jednou dojde, už proto, že se přestanou věci na IBIS vyrábět. Neznám do podrobna jak přesně náročná změna je u změna komunikace u jednotlivých periferií, ale podle mě by to šlo udělat bez nutnosti výměny celého kusu, vyměnila by se základovka, nebo jen konektor a postupně by se celý systém dal povyšovat výš.
Ano určitě je informák poplatný době vzniku, ale myslím si, že se určitě nezaspal u RP ani snad ani u 15T. Trochu historie, OIS v Praze je zaveden od roku 1996, první RPčko bylo hotovo v roce 2000. Dostalo nové transparenty, DT01 a nový hlásič se schopností skládat vety podle slov se schopností automaticky hlásit výluky-fakt to zaspalo dobu, co to mělo umět víc?
A u vozidel 15T nové LCD panely(obzvláště jedno široké instalované od vozu 9250, to snad byla jedna z prvních tramvaj v evropě s touto technologií), systém transparentů LED bez terčíků, dotykový DT04, vanové uspořádaní komponentů OIS atd. Opět se ptám co tam mělo být jinak nebo lépe? Připomínám, že vůz 15T je projekčně rok 2006-2008, tedy doby kdy už konečně z aut zmizely audiopásky a nahradili je CDčka a v nejdražších výbavách se již ukázali USB porty.
Sběrnice IBIS zase takový dinosaurus není, spousty kosmonautů dostala do vesmíru, oproti Ethernetu je jednoduchá, blbovzdorná, stačí ti jen pár drátků, seriový port, čip který naprogramuje každý hekr středoškolák, tedy cenově je to naopak lacinější. Předělání periferií je právě ten největší problém, nikdo ti z výrobců nebude dělat změnu základní desky do 20let starého transparentu, pro výrobce je lepší ti rovnou prodat celý nový transparent. Aktuálně existují pro staré transparenty převodníky ETH-IBIS, ale to ti nepomůže, protože periferie je stále připojená na IBIS a nic nové očekávat nemůžeš.Vlastně tímto systémem je vybaveno 15T.
trainzjohny píše: ↑22.11.2020 11:23
Tohle není o politicích, tohle je daleko pod jejich rozlišovací schopnost, pokud by se to mělo dělat jako v Brně najednou, tak ano, ale když by se to dělalo jako klima při PO, tak je to jen jiná položka v nákladech na ND a to nikdo řešit nebude. Stejně tak je blbost, že by to vadilo v provozu, nevadila dálniční známka, nevadí nové a staré palubáky, nevadilo by ani toto, vozů by neubylo, jen by se muselo dávat pozor, který je který. Navíc u R.Péček není problém všechny s novou sběrnicí rvát do jedné vozovny, aby se problém snížil. Doufejme že už konečně se zodpovědní chytili za nos a "nové" vozy jsou náznakem, že se tenhle stoletý systém jednou něčím nahradí.
Právě to je ono, při PO se díly z vozu vyndají, očistí, vymění se baterie a kondenzátory, případně vadné součástky a jede sa dál. Oproti nákupu nového dílu je to za 1/3 ceny. Uvidíme jaká to bude mít úspěch na nových wanách a KTčká..
Na vozovnách to je docela problém, jelikož za normálního stavu se noční vozy spojují, tak jak za sebou přijedou a hned jedou ven aniž by sjeli z objízdně koleje, nevím jak by jsi řešil když by přijela kombinace nový OIS, starý OIS, nový OIS.. /šibovat ve 4 ráno v plné vozovně se vážně nedá/