T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6299
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 27.3.2020 18:29

9001 píše:
27.3.2020 17:56
Ovšem pak je to naprostá neschopnost DP resp. odpovědných v DP v kombinaci naprosto dementním vedení města.... a výsledek je to, že v roce 2026 vyjede co vyjede #-o
I na takto hloupý názor máš právo... =D>
Ale nelíbí-li se ti to, můžeš to změnit, zasponzoruj kapitolu doprava a budeš mít tramvaje na přání. Takových 6,5 miliardy by pro začátek mohlo stačit. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9883
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 27.3.2020 17:56

Demon: Ovšem pak je to naprostá neschopnost DP resp. odpovědných v DP v kombinaci naprosto dementním vedení města.... a výsledek je to, že v roce 2026 vyjede co vyjede #-o

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6299
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 27.3.2020 17:31

P_V píše:
27.3.2020 11:39
Tam není nějaké hlídání dolní koncové polohy?
Akustické, jak složenej panťák bouchne o střechu... :D
A pak optické popsané v D1/2 - řidič je povinen se přesvědčit...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 964
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 27.3.2020 13:06

Mě je to v zásadě jedno. Řízení na nohu není pro mne v současnosti žádný problém. Poté, co už nejsou v běžném provozu vozy s malou kabinou (SU) a stará KT, tak je to v pohodě - s mojí maličkostí se naskládat do příhodné polohy, abych vůbec mohl šlapat na pedály (do starého KT jsem se vůbec nevešel díky pedálům ne stupínku). Při řízení na ruku je výhoda, že na prostoru tolik nezáleží. Při nočních službách je zase lepší řízení na nohu, protože řadící páka nepřekáží při odpočinku na konečné. :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3606
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 27.3.2020 12:19

Subjektivní postřeh - ruka x noha. Když jsem ještě nejezdil a chtěl bejt taky chytrej a dozvěděl se o ruce, říkal jsem si bomba a divil se proč to Praha nedává. Když jsem začal jezdit, lačnil jsem po ruce z technologických, nikoliv ergonomických důvodu. No a po 10 letech Strašničení už je pro mně ruka opruz. Nechci jí, noha už dělá všechno za mně :wink: Takže je to hodně o zvyku a délce expozice vůči dané technologií. Když přišly parní stroje, taky továrníkům odpůrci přeřezávali transmise...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3771
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 27.3.2020 11:39

Tam není nějaké hlídání dolní koncové polohy?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6299
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 27.3.2020 11:13

Petr píše:
27.3.2020 7:58
Ani netušíte, kolikrát jsem viděl, jak řidič leze do pojistek a košový ptg je vesele na troleji.... Takže prostě jen pro zvýšení bezpečnosti je pro mně elektricky stahovaný ptg v 21. století nutnost. Řidiči dost často ve spěchu a stresu zmatkují a dělají kraviny.... Proč tomu trochu nezabránit.
Tomu ale imho celkem blbuvzdorně brání aretace krytu odpojovače, navíc JISTOTU elektrický pohon pantografu skutečně dát nemůže, i ten se může v nejmíň příznivou chvíli porouchat a nechat tak lištu na troleji...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 27.3.2020 10:57

mart337 píše:
27.3.2020 0:00
Inovace stěračů by měla být samozřejmostí. Mohly by i zůstat dva, ale rozhodně větší - delší, aby stíraly větší plochu. Měly by tedy být masivnější než dosavadní "šmrdlátka".
@3644
Souhlas, taky vidím jako hlavní nedostatek (pro řidiče) stěrače.
Ruční řadič nepotřebuju, na polopantografu netrvám. A spíš než elektricky ovládané zrcátko bych teda ocenil elektricky vyhřívané boční okno. Ono je pěkné mít vyhřívané zrcátko, ale bez vyhřívaného okna to jaksi není ono. 8-)

Bohužel zájem cokoliv vylepšit je zjevně nulový (až záporný) a nehodlám rozvíjet diskuzi, jestli za to může Saša, Pavel či Jindra, jen to konstatuji.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1964
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petr » 27.3.2020 7:58

mart337 píše:
26.3.2020 21:08
Pantograf je mi fuk, to je jen pro parádu změna.
Mně je pantograf taky vcelku fuk... Jen u toho polopantografu máme zatím jistotu, že je elektricky stahovaný. Což u košového nějak nikdo zatím nechce moc dovymyslet.... A za mně elektricky stahovaný pantograf jednoznačné plus. Ta "JISTOTA", že poté, co řidič leze do pojistek a pantograf prostě automaticky sjede na střechu je k nezaplacení. Ani netušíte, kolikrát jsem viděl, jak řidič leze do pojistek a košový ptg je vesele na troleji.... Takže prostě jen pro zvýšení bezpečnosti je pro mně elektricky stahovaný ptg v 21. století nutnost. Řidiči dost často ve spěchu a stresu zmatkují a dělají kraviny.... Proč tomu trochu nezabránit.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6299
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 27.3.2020 6:27

9001 píše:
26.3.2020 23:47
K té zásuvce. Je to opravdu takový problém? Plzenské T3 mají zásuvku tesně pod steračem a ok...
Ruční řadič by měl být u standard... :-(.
Demone, zkus trochu pochopit i druhou stranu.
Ad zásuvka: Není to problém, je to opravdu JEN otázka peněz.
Ad ruční řadič: A s tím souvisí nutná úprava panelu řidiče, protože varianta použitá na cvičkách je prostě neergonomická - řadič je příliš vzadu. Opět, vůbec nejsem proti, je to JEN otázka peněz. Navíc podstatná část řidičů ruční řadič odmítá...
Ad pochopení: Chápu. Je to JEN otázka peněz. Za cenu prodloužení životnosti 65 wan si pořídím cca 6,5 nových vozů a zůstane mi 65 vysokopodlažních RP, kterým budu muset za 130 mega prodloužit životnost zhruba na úroveň wan. V tu chvíli je pro mě varianta wana prostě přijatelnější.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 964
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 27.3.2020 0:00

Inovace stěračů by měla být samozřejmostí. Mohly by i zůstat dva, ale rozhodně větší - delší, aby stíraly větší plochu. Měly by tedy být masivnější než dosavadní "šmrdlátka".
Celovozová klimatizace je blbost a zbytečnost. Na rozdíl od ostatních vozů lze u T3 v pohodě větrat velkými otevřenými okny, na rozdíl od "pařeniště" nejnovějších vozů. Ono by to i u nich bylo příjemnější, kdyby někdo myslel a místo vhánění vzduchu od stropu dolů, ten horký vzduch pod střechou odsával přes léto pryč. Mimochodem metro C je nemlich to samé. Ze stropu u dveří tam foukají malé ventilátorky, ale přehřátý vydýchaný vzduch není nijak vyveden pryč. V tomto případě zlaté staré ruské vagony.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9883
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 26.3.2020 23:47

Demon: Tak poloptg je kravina, která při tramvajových rychlostech nemá smysl... Pokud si budeme hrát na elektriku, tak elektricky jde stahovat i koš... Nebyl náhodou na Ječmínkovi? :-).

K té zásuvce. Je to opravdu takový problém? Plzenské T3 mají zásuvku tesně pod steračem a ok...
http://www.plzensketramvaje.cz/?page=t3rplf.htm#

Ruční řadič by měl být u standard... :-(.

Navíc k nočním linkám. Nevím jestli tu psal Bobík, ale zrovna taková prolézačka na nočky? Si lidi akorát rozbijí ústa :D.

Demone, zkus trochu pochopit i druhou stranu. Současné vedení DP a radnice vlastně schvaluje, že vyrobíme T3 vzor 1960 s nízkou podlahou i v roce 2026 s minimální životnostní do roku 2046... Půlka z nás co sem chodíme s nimi snad pojede i na hřbitov :D.

Jsme si dělali :zadnice ze socíku, že jsme bouchali T3 i v roce 1989, že Boleslav vyráběla Škodu 120 prakticky bez inovací a my ted prakticky děláme to samé....

Řekněme si to narovinu. Prostě tam nesedí nikdo, a to jak na radnici tak v DP, kdo by si dokázal dupnout a něco udělat.... To je to same, když člověk reaguje magistrátu na bydlení :D Oni přece nemůžou dát 1 mld ročně na stavbu MĚSTSKÝCH bytů, ale šikanovat ostatní budou....

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3771
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 26.3.2020 23:12

Stěrače jsou ostuda T3 už asi tak půl století. Cca od chvíle, kdy přišla inovace s celistvým čelním sklem, ale soudruzi z ČKD už nepovažovali za nutné inovovat i stěrače. Takže tam dodnes straší šmrdlátka, které každé stírá jen půlku neexistujícího děleného skla. Dokonce ani na novějších tramvajích hranatého designu, kde půlené sklo nikdy nebylo, jim to nepřišlo blbý. Až teprv u T6A5 někdo použil mozek.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2108
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 26.3.2020 22:49

Je úsměvné, jak ten stínový Demon za wany a ÚDDP ve svém volném čase opravdu a doslova dýchá 🤣😎😘

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6299
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 26.3.2020 22:25

Afterman píše:
26.3.2020 20:48
...nikde jsem nepsal, že jsem proti wanám, to teda nevím, kde jsi tohle vzal... Rozporuji to, jak mají vypadat v roce 202x 3x.
Viz odpověď Trainzjohnymu.
Takže opravdu chceš wanu v plný palbě. a o mě, kterej je proti tomu píšeš doslova "Největší obhajovatel retra a šotouš" ?
Význam slova chucpe si určitě vygooglíš sám... :wink:

Odpovědět