Stránka 12 z 324

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 21.11.2020 14:04
od Bobik
Stálý soupravy, jsou problém spíš kvůli nedostatku vozů (nehody, nový zázraky se co chvíli se.ou a podobně, takže se vozy porůznu přeposílaj mezi vozovnama, aby všude byl dostatek, rozkuplovávaj na noční a ráno zase spojujou a podobně. Ostatně záměr na stálý soupravy už tu byl, viz vínový vleky k Wanám, kdysi. A jak sám víš, nakonec to nedopadlo.
Stálý soupravy byly možný v době, kdy bylo vesměs všecko vysoký. Dneska je trend nízkopodlažnosti, takže vysoká souprava spíše vyjímečně a používaj se spíš sola. A hlavně náklady, náklady, náklady, nikdo nebude držet stálou soupravu přes víkend ve vozovně a místo ní vyžene jiný solo, to už se to spíš rozkupluje a doma se nechá jen druhej vůz.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 21.11.2020 14:04
od trainzjohny
Až na tu drobnost, že aby nová vozidla nebyla jiná, koupí se stejně starou výbavou, nikdo přece nebude udržovat dva zcela odlišné systémy, když ten první se neruší ...

Každopádně se přidávám k poděkování vysvětlení kde jsou brzdy pokroku.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 21.11.2020 13:46
od Karosák
To ano, ale už to vím v souvislostech a neirituje mně to tolik, jako paragraf 1. Na věci to samozřejmě nic nemění. Ale prostě nic není "jenom". U BUSů celý proces urychluje menší životnost a cena vozidel a rychlejší obnova flotily, než vozidel drážních. A zase jsme u té dlouhodobé koncepce 8-[ Z:idea:

A fakt by nešlo i v Praze, využít této chvíle a zkusit stálé soupravy? Nemyslím změnu koncepce provozu, to ani není cílem, ale zkusit třeba 10 souprav na vyzkoušení a odladění.
Prostě když přijde nová wana, tak už k ní vyhlídnout RP na PO, kterému by se už při PO také udělal Ethernet, nemusela by se dodělávat klima, případě by se zadní vůz mohl oholit o zbytné příslušenství, a toto malé ušetření nákladů by mírně kompenzovalo investicí do novější technologie OISu.

Jenže si i trochu odpovím - to nejde, protože PO už běží podle původního plánu, který nějaká zlepšení neobsahoval a už je podepsána dodávka na klimy, materiál...takže se to musí dobastlit postaru. A navíc proč to dělat, když se přece další generace vozidel nakoupí s novou výbavou bez bastlení. Nebo ne? :devilsmokin :D To je fakt ježek v kleci :roll:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 21.11.2020 12:40
od von Špilberk
Karosák píše:
21.11.2020 12:29
Konečně trochu zajímavých informací. Díky chlapci Z:idea:
Zajímavé to je, ale poněkud smutné. Dozvěděli jsme se (vlastně náhodou), jak jsme zaostalí. :(
Je vidět, že šotoušárny mají přednost před technologickým pokrokem, který není na první pohled vidět a nedá se vyfotit. 8-)

A když jsme u technologického pokroku, tak trochu OT: neměl být rok 2020 tím rokem, kdy se BUSy DP vybaví terminály pro bezhotovostní nákup jízdenek :?: Kde se to zase zaseklo :?: #-o

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 21.11.2020 12:29
od Karosák
Konečně trochu zajímavých informací. Díky chlapci Z:idea:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 21.11.2020 12:01
od trainzjohny
Tedy problémy jsou v podstatě dva - "interní" komunikace v rámci vozu, a komunikace mezi vozy.
Cca polovina vozového parku první problém nemá, protože s ničím nekomunikuje (KT,14T,15T) ovšem všechny jsou aktuálně "zakonzervované" na IBISu a jediná naděje je předělat to v rámci PO (aby byla minimální práce navíc) a používat vyměněné díly jako náhradní na ostatní nepředělané vozy a v horizontu desítky let bude předěláno.
U spřahovaných vozů by šlo výše uvedené aplikovat s tím, že by ale mezi vozová komunikace byla pak problém, protože by se musela R.Péčka rozdělit na dva typy. Je asi na místě se ptát, zda třeba zároveň s tím nevyměnit i mezivozovou zásuvku a kabely a posunout celé R.Péčko od T3 z 60. let dál do 21. století.
Řešit to má asi cenu jen u perspektivních R.Péček, T3M2 i retrovozy "vem čert", přesněji veme je čas.

Otázka je, dělají se první vlaštovky až teď (miškolecké KT, nové wany) a tedy se značně zaspala doba, ale je naděje, že se současný stav konečně přestane konzervovat na další desítky let, nebo se třeba něco aplikovalo už na 15T ?

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 21.11.2020 9:21
od DavidD
Ano umi, napriklad hlašení zastavek je na nem uz dnes..

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 21.11.2020 8:48
od Radek
Zvědavej dotaz: umí DT-06 jak IBIS tak ethernet? Jestli by třeba nešlo některé periferie nechat na IBISu a něco píchnout na ethernet...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 21.11.2020 7:49
od DavidD
Ja pevne verim, ze kodovani smen pujde i za soucasneho stavu(stale se ceka na vyrazeni vsech DT01-aktualne zadni vozy a sluzebni vozy). I kdyz se jedna o prenos velkeho mnozstvi dat do vozidla z dispecinku a tam jsme opet omezeny ibis sbernici mezi DTckem a vysilackou..horsi je to s myslenkou treba kompletnich jizdnich radu, zobrazovani informaci na transparentech typu prestup na metro A,B,C ci prestup na vlak apod.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 21.11.2020 7:31
od von Špilberk
trainzjohny píše:
20.11.2020 19:32
To že neumí "službu", takže si musí řidiči musí měnit kódy a hlídat na konečných koleje...
Tak na školeních nám už x-krát říkali, že až skončí DT01, tak to půjde. Teď, z reakcí ne tento příspěvek, to vypadá, že zase nic. #-o
Ještě je otázka, co DT04, který je na velké části vozů 15T.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 21.11.2020 6:41
od demon
trainzjohny píše:
20.11.2020 19:32
Konečně děláš s tím sám, tak víš jak i přes malé pokroky je to stále hloupé zařízení.
Už mě předběhl David, tak jen dovětek - každý takový zařízení je tak chytrý, jak chytrá je jeho obsluha a teď tim výjimečně nemyslim řidiče.
Podívej se jak dlouho trvá banální zapracování dávno dohodnutých změn v přednastavených hlášeních do salonu... #-o
Řešíme od roku 2016 !!!

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 20.11.2020 22:00
od DavidD
trainzjohny píše:
20.11.2020 19:32
Tak možnosti pražského tramvajového palubáku jsou asi nejmizernější v republice, v podstatě i autobus v horní dolní má modernější palubák s více funkcemi. Nebo víš o nějakém systému který by uměl ještě míň než ten z pražských tramvají ?

To že neumí "službu", takže si musí řidiči musí měnit kódy a hlídat na konečných koleje, což třeba autobusy umí nějakých .. 20 let (ano bez volby koleje) ?!
To že údajně nemá dost kapacity na nějaké doplňková hlášení ... tak jak to umí autobusy už od doby co zrušili magnetofon ?
To že to neumí ani naadresovat dost periferií, takže nejdou přidat strojky do vozu, nemluvě o tom, že ani nejdou dočasně vypnout ?
To že se DT06 nepřešlo na nový palubák, ale jen se mírně vylepšil zoufale zastaralý palubák, který byl zastaralý už v době kdy se o DT06 ještě ani nezačalo uvažovat ?
A to nemluvím o tom, jak je údajně šílené postavit pro palubák trasy, hlášení a podobně, to se snad dělá ještě v DOSu, ale o tom nevím, tak se nebudu pouštět do spekulací.

Konečně děláš s tím sám, tak víš jak i přes malé pokroky je to stále hloupé zařízení.
Palubák je ok, dostatečně dimenzovaný a s tím co popisuješ by asi většinu zvládnul, je to klasický Linux..
Problém je dnes spíš s výbavou vozidla neboli s perifériemi. Vše je připojeno přes sběrnici IBIS, která je va dnešní poměry pomalá a značně i hloupá..
Palubní PC udělá vše velice rychle a pak čeká, než se stihne vše přesypat přes IBIS a to trvá někdy i řádově několik desítek sekund!
Pokud bychom chtěli předělat komunikační sběrnici na ethernet, znamená to výměnu všech komponentů ve vozidle(transparenty, označovače, vysílačka atd) a hlavně celé kabeláže - to je asi finančně někde jinde.Jisté pokusy se dělají na nových KT8 a wanách(od 8286), bohužel nemůžeš změnit struktůru programu dokud nebudou předělaný všechny vozy v Praze. Není možné provozovat 20 vozů, kde kóduješ směny a 500 vozidel, kde nastavuješ po linkách..

Již víc než půl roku se v dílnách DP řeší problematika spojení nové wany s OISem na ethernetu s RPčkem s komunikační sběrnicí IBIS..Bohužel pro zajištění funkčnosti se bude muset udělat převodník, který downgraduje v soupravě funkce nové wany s ethernetem na ibisovou, jelikož by v opačném případě nebyla spojitelná s vozy vybavené IBISem. Bohužel není to v tak velkém provozu jako Praha jednoduché, ale třeba v Liberci by se vytvořila jedna ucelená souprava a ta by uměla mnohem více funkcí než ostatní, ale dané vozy by se nikdy nespojily s ničím jiným (např. odkoupené Olomouce). Hezká myšlenka, ale to není v Praze možné..

Pro Prahu je aktuálně jediné možné řešení vyhodit celý informační systém (jak na vozidlech, tak stacionární na dispečinku) a koupit nový. To v počtu vozidel, dimenzace komunikačních linek, napojení na jednotný centrální systém, sjednocení se soukromými dopravci je tak ohromná suma, že asi i před koronou nereálná...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 20.11.2020 19:32
od trainzjohny
Tak možnosti pražského tramvajového palubáku jsou asi nejmizernější v republice, v podstatě i autobus v horní dolní má modernější palubák s více funkcemi. Nebo víš o nějakém systému který by uměl ještě míň než ten z pražských tramvají ?

To že neumí "službu", takže si musí řidiči musí měnit kódy a hlídat na konečných koleje, což třeba autobusy umí nějakých .. 20 let (ano bez volby koleje) ?!
To že údajně nemá dost kapacity na nějaké doplňková hlášení ... tak jak to umí autobusy už od doby co zrušili magnetofon ?
To že to neumí ani naadresovat dost periferií, takže nejdou přidat strojky do vozu, nemluvě o tom, že ani nejdou dočasně vypnout ?
To že se DT06 nepřešlo na nový palubák, ale jen se mírně vylepšil zoufale zastaralý palubák, který byl zastaralý už v době kdy se o DT06 ještě ani nezačalo uvažovat ?
A to nemluvím o tom, jak je údajně šílené postavit pro palubák trasy, hlášení a podobně, to se snad dělá ještě v DOSu, ale o tom nevím, tak se nebudu pouštět do spekulací.

Konečně děláš s tím sám, tak víš jak i přes malé pokroky je to stále hloupé zařízení.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 20.11.2020 18:31
od demon
trainzjohny píše:
20.11.2020 15:12
Tak ono co si budeme nalhávat, ani výměna displeje APEX moc do 21. století neposunula, takže nahradit při tom i palubák, by bylo jen ku prospěchu věci...
Co konkrétně ti vadí na DT06 ? Na novej palubák si dobrejch 10 let zase počkáme. To neni záležitost na každoroční výměnu...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 20.11.2020 15:12
od trainzjohny
Tak ono co si budeme nalhávat, ani výměna displeje APEX moc do 21. století neposunula, takže nahradit při tom i palubák, by bylo jen ku prospěchu věci...