Stránka 13 z 314

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 22:20
od demon
trainzjohny píše:
26.3.2020 20:40
Chci třeba klimatizaci, která je v mnoha městech už léta standart u nových vozů, tohle je víceméně na stejnou dobu (20+ let) a cena není v řádech miliónů, ale set tisíc, takže prodražení o 5% ? Ale už se dělá kulturnější vůz, ne plečka.
No tak si ty čísla rozebereme. Rozpočet přestavby RP na PLF je cca 8,5 mil/ks s tím, že se 2 mil/ks ušetří díky neabsolvování PO, tj. skutečná cena je někde na cca 6,5 mil/ks.
Klimatizace salonu (a budeme předpokládat, že ji na střechu skříně CB3LF lze nainstalovat tak "snadno" jako klasické VarioLF), vyjde cca na 2,5 mil./ks, tj. navýší cenu o 40%, tedy žádných 5%...
Nový řadič je cca 40 tisíc navíc, s tím souvisí nutné úpravy panelu řidiče za cca 20 tisíc, poloptg. cca 250 tisíc, s požadavkem na centrální stěrač souvisí změna umístění a typu zásuvky mnohočlenného řízení a tím i obtížná kompatibilita se zbytkem vozového parku...
Suma sumárum jsme s pár drobnými vylepšeními s přehledem na 50% navýšení ceny za rekonstrukci.
trainzjohny píše:
26.3.2020 20:40
Za 7-9 miliónů dělat z R.P. nízké R.P, kdy většina cestujících sotva pozná rozdíl drahé je.
Za 8-10 miliónů udělat totéž, ale pořáděněji (klima, třeba ty roky slibované nové OIS) trošku tomu dát nějaký design interiéru (sladit celý vnitřek barevně, materiálově ...) už pro cestující rozdíl bude výrazně větší jak v komfortu tak v dojmu.
Reálně jsme tedy z výchozích 6,5 mil. na 9 mil. s tím, že máme stále wanu. Sice vytuněnou, ale pořád wanu.
Fakt nám to stojí za to ?

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 21:08
od mart337
Afterman píše:
26.3.2020 19:17
Používat termín "prodloužení životnosti" je už spíše úsměvný. Neměli se náhodou vyřazovat RP, protože to přece bylo dočasné řešení na dvacet let?Vyřazují se? Ne, dostávají PO, což znamená dalších 20 let a asi se nebude překvapení, když ještě jedno PO dostanou. To samé wany ať už stávající nebo ty nové, to máme 40 let s jistotou. Na to jak tu budou dlouho mohlo dojít alespoň k inovaci, (ruční řadič, sběrač, zásuvky, stěrače, el. nastavitelné zrcátko na hrazdě atd.). Argument, že by to bylo drahé neberu, že to nejde taky ne, že to nikdo nechce taky ne :x , když vidím jak to u KT a v zahraničí jde, jen u nás ne. Zkrátka v DP jsou lidé, kteří nechtějí moderní staronovou tramvaj, nestačí jim nostalgická linka, ale chtějí udržovat alespoň polovinu vozového parku ve vzoru 60. let.
V tomto bodu v zásadě souhlas. Když jsem začínal, tak se ve škole akorát objevila 5516 s ručním řadičem jako alternací. Byla to celkem paráda s tím takto jezdit a dost se mluvilo o případném přechodu na ruku. Fakt je ale ten, že dost řidičů tehdy nedalo na řízení nohama dopustit. Nevím jak dnes. A tehdy se mluvilo o předělání na ruku v ceně cca 70 tisíc. Pantograf je mi fuk, to je jen pro parádu změna.
Ale co se týká zbytku připomínek - zrcátko a hlavně stěrače a klimatizace - se není o čem bavit.
Za deště z té tram není nikam vidět - je to jako v tanku úzký průzor a to ještě když jsou stěrače dobře seřízené. A abych viděl někam jinam než jenom pět metrů před tramvaj - si můžu nechat zdát. No a v létě ty pařáky - hrůza. Bez klimatizace je to za současných stavů letního počasí nevydržitelné!!!

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 20:48
od Afterman
demon píše:
26.3.2020 19:44
Takže si trochu protiřečíte, nechcete znízkopodlažněná RP, ale chcete je mít s poloptg. Přínos nula (vyjma toho, že na fotce bude vypadat super), to by vám najednou nevadilo ?
Neprotiřečím, nikde jsem nepsal, že jsem proti wanám, to teda nevím, kde jsi tohle vzal... Rozporuji to, jak mají vypadat v roce 202x 3x.
demon píše:
26.3.2020 19:44
Sorry, ale doprava se zkrátka fakt nedělá pro šotouše. :wink:
To bych i pochopil, ale ono se dlabe i na řidiče :)

Největší obhajovatel retra a šotouš jsi tady ty :lol:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 20:40
od trainzjohny
demon píše:
26.3.2020 19:44
Používat termín "prodloužení životnosti" je zjevně nutný, protože mnozí si pod akcí představují nákup nových vozidel, což vůbec neodpovídá skutečnosti.
Vyřazovat RP se dle některých variant původních plánů skutečně vyřazovat měly, ale jednak to u velké části vozů není nezbytné a jednak na jejich náhradu prostě nejsou finance. Inovace jistě byly možné, návrhů se sešlo několik stovek, ale s takovou inovací by rekonstrukce přišla klidně na dvojnásobek. Takže si trochu protiřečíte, nechcete znízkopodlažněná RP, ale chcete je mít s poloptg. Přínos nula (vyjma toho, že na fotce bude vypadat super), to by vám najednou nevadilo ?
Sorry, ale doprava se zkrátka fakt nedělá pro šotouše. :wink:
Chci třeba klimatizaci, která je v mnoha městech už léta standart u nových vozů, tohle je víceméně na stejnou dobu (20+ let) a cena není v řádech miliónů, ale set tisíc, takže prodražení o 5% ? Ale už se dělá kulturnější vůz, ne plečka.
Drobnosti jako ruční řadič (stojí údajně stejně jako pedály), pantograf (ten mě tedy vůbec neuráží), nebo typ oken neřeším. Řeším, to že se tu dělá věc, která před deseti lety byla zastaralá a počítá se u ní s životností 20-30 let, to je prostě otřesný a neobstojí to ani v kontextu toho, že se do toho dají "moderní" hnusný nerezový tyče a novější čudlíky ... tyhle vozy prostě patří 10-15 let pět a aktuálně mají být v polovině životnosti, ne výhled na dalších x let dopředu.
demon píše:
26.3.2020 20:35
To je trumfové eso, milý Plho. :devilsmokin
Odpůrci se prostě ve své "argumentaci" sami ztrácí, to je celé.
Aneb nechceme wany, protože je to drahé. Jo takhle kdyby byly dražší, to by byla jiná.
Jakpak se tomu jen říká... :lol:
Za 7-9 miliónů dělat z R.P. nízké R.P, kdy většina cestujících sotva pozná rozdíl drahé je.
Za 8-10 miliónů udělat totéž, ale pořáděněji (klima, třeba ty roky slibované nové OIS) trošku tomu dát nějaký design interiéru (sladit celý vnitřek barevně, materiálově ...) už pro cestující rozdíl bude výrazně větší jak v komfortu tak v dojmu.

Když už tu bídu musíme dělat, proč jí trošku nenavonět ? To není o miliónech, ale o přístupu.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 20:35
od demon
P_V píše:
26.3.2020 20:29
Jak se říká takovém tomu způsobu argumentace, kdy se z několika nadnesených připomínek vybere ta nejméně důležitá a exemplárně se rozcupuje?
To je trumfové eso, milý Plho. :devilsmokin
Odpůrci se prostě ve své "argumentaci" sami ztrácí, to je celé.
Aneb nechceme wany, protože je to drahé. Jo takhle kdyby byly dražší, to by byla jiná.
Jakpak se tomu jen říká... :lol:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 20:29
od P_V
demon píše:
26.3.2020 19:44
Afterman píše:
26.3.2020 19:17
mohlo dojít alespoň k inovaci, (ruční řadič, sběrač, zásuvky, stěrače, el. nastavitelné zrcátko na hrazdě atd.).
nechcete znízkopodlažněná RP, ale chcete je mít s poloptg. Přínos nula
Jak se říká takovém tomu způsobu argumentace, kdy se z několika nadnesených připomínek vybere ta nejméně důležitá a exemplárně se rozcupuje?

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 19:44
od demon
Afterman píše:
26.3.2020 19:17
Používat termín "prodloužení životnosti" je už spíše úsměvný. Neměli se náhodou vyřazovat RP, protože to přece bylo dočasné řešení na dvacet let?Vyřazují se? Ne, dostávají PO, což znamená dalších 20 let a asi se nebude překvapení, když ještě jedno PO dostanou. To samé wany ať už stávající nebo ty nové, to máme 40 let s jistotou. Na to jak tu budou dlouho mohlo dojít alespoň k inovaci, (ruční řadič, sběrač, zásuvky, stěrače, el. nastavitelné zrcátko na hrazdě atd.). Argument, že by to bylo drahé neberu, že to nejde taky ne, že to nikdo nechce taky ne :x , když vidím jak to u KT a v zahraničí jde, jen u nás ne. Zkrátka v DP jsou lidé, kteří nechtějí moderní staronovou tramvaj, nestačí jim nostalgická linka, ale chtějí udržovat alespoň polovinu vozového parku ve vzoru 60. let.
Používat termín "prodloužení životnosti" je zjevně nutný, protože mnozí si pod akcí představují nákup nových vozidel, což vůbec neodpovídá skutečnosti.
Vyřazovat RP se dle některých variant původních plánů skutečně vyřazovat měly, ale jednak to u velké části vozů není nezbytné a jednak na jejich náhradu prostě nejsou finance. Inovace jistě byly možné, návrhů se sešlo několik stovek, ale s takovou inovací by rekonstrukce přišla klidně na dvojnásobek. Takže si trochu protiřečíte, nechcete znízkopodlažněná RP, ale chcete je mít s poloptg. Přínos nula (vyjma toho, že na fotce bude vypadat super), to by vám najednou nevadilo ?
Sorry, ale doprava se zkrátka fakt nedělá pro šotouše. :wink:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 19:41
od Petrpes
Stínový ovčáček Demon se nám pěkně rozjel, inu wany forever, dílny přesto nestíhají :devilsmokin

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 19:17
od Afterman
demon píše:
26.3.2020 18:24
Což tady ani v nejmenším není cílem. Jde jen o prodloužení životnosti v současnosti provozovaných vozů a jejich znízkopodlažnění, a to za minimálních nákladů (odhad je asi 23% ceny nového vozu), které ještě dál sníží neprovedení nutné prohlídky stupně PO na stávajících RP.
Používat termín "prodloužení životnosti" je už spíše úsměvný. Neměli se náhodou vyřazovat RP, protože to přece bylo dočasné řešení na dvacet let?Vyřazují se? Ne, dostávají PO, což znamená dalších 20 let a asi se nebude překvapení, když ještě jedno PO dostanou. To samé wany ať už stávající nebo ty nové, to máme 40 let s jistotou. Na to jak tu budou dlouho mohlo dojít alespoň k inovaci, (ruční řadič, sběrač, zásuvky, stěrače, el. nastavitelné zrcátko na hrazdě atd.). Argument, že by to bylo drahé neberu, že to nejde taky ne, že to nikdo nechce taky ne :x , když vidím jak to u KT a v zahraničí jde, jen u nás ne. Zkrátka v DP jsou lidé, kteří nechtějí moderní staronovou tramvaj, nestačí jim nostalgická linka, ale chtějí udržovat alespoň polovinu vozového parku ve vzoru 60. let.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 19:04
od mart337
S těma čtyřčlánkama bych to moc nepřeháněl. Sice to bude mít větší kapacitu, ale do podmínek v Praze by to bylo dost nepraktické. Byly by dobré na tu uvažovanou příměstskou přepravu do Jesenice, ale motat se s tím centrem nevím. Zabijou se tím průjezdy křižovatek u těchhle stonožek.
A asi velmi zajímavá by byla deponace ve vozovnách, jak tam různé typy vozů poskládat a aby byly dobře přístupné. Už dnes se po vozovnách bloudí mezi soupravami a hledá se cesta, protože každá řada má jiné rozestupy a spojovací můstky jsou na dvě věci. A jak je tu dříve psáno, tak v Praze je taky problém s délkou staničních ostrůvků. Musely by se většinou předělat a někam by ani nešly nacpat. Všechno jezdí přes centrum, kde by se asi moc protahovat zastávky nedaly (třeba Jiráskovo náměstí směr ND). Prostě to není reálné.
A jak psal "demon" je rozumné za současného stavu finací "zrekonstruovat" RP na Wany v rámci "generální údržby" za třetinovou cenu, a později, až budou prachy, rozjet jiné nové vozy, stejně budou postupně odcházet stávající RP.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 18:27
od demon
MKzB píše:
26.3.2020 17:36
Když už se řeší ty středněkapacitní vozy, Škoda 15T je defacto souprava třech tramvají a měla by jít přeskládat na dvoučlánek a čtyřčlánek.
Mohla by jít, ale jak už jsem psal - není zájem a kroky projektanta veřejného prostoru tomu velmi výrazně brání i kdyby v budoucnu zájem třeba byl...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 18:24
od demon
trainzjohny píše:
26.3.2020 17:23
...kde mimochodem umí ty wany alespoň dělat s klimatizací, lepenými okny... prostě pořádně odpodlahy...
Což tady ani v nejmenším není cílem. Jde jen o prodloužení životnosti v současnosti provozovaných vozů a jejich znízkopodlažnění, a to za minimálních nákladů (odhad je asi 23% ceny nového vozu), které ještě dál sníží neprovedení nutné prohlídky stupně PO na stávajících RP.
trainzjohny píše:
26.3.2020 17:23
Jinak právě otázka náhrady vozového parku se takhle dost zabijí, protože se utratí poměrně vysoké prostředky za vozy které tu dlouho budou a obměna vozového parku je kde ... v :zadnice protože nebudou ani peníze a vlastně ani potřeba, když nám tu sto let budou jezdit T3 #-o
Nemluvě o tom, že "výhodou" tohoto řešení budou další odstavené modernější vozy, které se už teď nestíhají opravovat [-o<
Tohle je fakt nesmysl, viz odstavec výš a jak už jsem napsal, souvislost s odstavenými "modernějšími" vozy je nulová.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 18:21
od 9001
4 článek se skoro nikam nevejde pač zastávky na 2T a mnohé nové... #-o

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 17:36
od MKzB
Když už se řeší ty středněkapacitní vozy, Škoda 15T je defacto souprava třech tramvají a měla by jít přeskládat na dvoučlánek a čtyřčlánek.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 26.3.2020 17:23
od trainzjohny
LIberec je dost svébytná kapitola, Brno kupuje T6 "na chvíli" právě aby neudělalo tu blbost, že si draze opraví vozy, které už jsou tak na cestu do šrotu, zatímco tyhle šroty si koupí za pár kaček. My si budeme taky kupovat vysokopodlažní ojetiny a pak si tady místo moderní MHD budovat zkanzen.
U KTéček se to dá pochopit snahou mít jeden rozšířenější NP obousměrný vůz, i za cenu poměrně vysokých nákladů, ale u wan je to prostě existeční cesta na Ukrajinu (kde mimochodem umí ty wany alespoň dělat s klimatizací, lepenými okny... prostě pořádně odpodlahy)

Zatímco my za cenu skoro poloviny takového Tanga (27 miliónů) budeme dělat historickou wanu. Ta nebude mít klimu, vypadá jak z "pravěku" atd, nemluvě o velikosti a kvalitě.

Jinak právě otázka náhrady vozového parku se takhle dost zabijí, protože se utratí poměrně vysoké prostředky za vozy které tu dlouho budou a obměna vozového parku je kde ... v :zadnice protože nebudou ani peníze a vlastně ani potřeba, když nám tu sto let budou jezdit T3 #-o
Nemluvě o tom, že "výhodou" tohoto řešení budou další odstavené modernější vozy, které se už teď nestíhají opravovat [-o<