T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 19.11.2020 0:54

mart337: To je dobrá otázka. I když sockowanu na ruku má Liberec a první vlny Plzně.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 19.11.2020 0:49

Doba se vyvíjí a mění! Nastupoval jsem k DPP v roce 2007 a k dispozici byly na ruku jen T6. A na ty se dělaly papíry stejně dodatečně. Jinak všechno bylo na nohu. Akorát přišla do školy jestli se nepletu 5016, která měla jako první taky řízení na ruku, což jsme si taky trochu nadšeně okrajově vyzkoušeli. Už tehdy se vedly řeči o případných úpravách na ruku při přestavbách na RP a kritiky dvou "prdítek" stěračů. Bohužel tehdy nebyla dostatečná konstelace. Většina vozů byla na nohu a většina řidičů na to byla taky zvyklá a "novinky"odmítali. Stará generace nedala na T3 dopustit. Ono to na tu nohu má taky něco do sebe.
Pak přišla krize a až po ní s dodávkami nových vozů na ruku a obměnou i staré generace řidičů dochází ke změně.
Asi tedy konečně dozrála doba a dojde konečně alespoň na tu úpravu stěračů. Ty jsou opravdu tragické a konečně řidič taky z vozu uvidí za deště něco víc než uzoučký "tankový" průzor.
Jestli dojde i na ruční řízení, to nevím. Nemusely by na to být asi extra papíry?

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Afterman » 18.11.2020 23:25

Víte co je zajímavé? Že o zásuvce a stěračích se vědělo už dávno v době, kdy tu jistí diskutéři psali, že to nikdo nechce, nebyl požadavek, není k tomu rozumný důvod atd. :devilsmokin :zadnice :lol:

Kdo ví, třeba další wana po této bude mít ruční řadič. Ikdyž pochybují, vždyť ho přece nikdo nechce 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 18.11.2020 20:48

P_V: Tak není Praha poslední kdo to u nějaké rekonstrukce používá?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 18.11.2020 19:35

Možná je na čase přejít na nějaký rozměrově méně náročný konektor, než tohle kovářské veledílo z poloviny minulého století, dimenzované na mnoho ampérů v každém kolíku. (a na co tolik kolíků, když je to digitální?)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 18.11.2020 19:20

Jo a k wanám - zásuvka sice nebude, ale ukrytá svorkovnice ano, takže případnému budoucímu požadavku na spřahovatelnost bude možné vyhovět Z:idea:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 18.11.2020 13:42

mart337 píše:
18.11.2020 8:47
Přesně, souhlas. Jsou kousky, kterýma se prostě rychle jezdit moc nedá. Občas ani 40. Ale řekl bych, že na vině je hlavně opotřebovaná kolejnice, kde je to už hodně ojetý a potřebovalo by to navařit a nebo rovnou vyměnit.
Všechny aspekty hrají roli. Třeba "naše" 8533 má "taneční" uložení podvozků. Prostě celá šíleně houpavá. Když jsem se poprvé rozjel z Malého Břevnova k Vypichu, tak to v oblouku u Benziny "chytilo harmonickou" a v 52 na rovince to ze mně malém vytřáslo duši a už se neuklidnilo ani při zpomalení na 30. Když jsem to jel podruhé, tak jsem oblouk jen líznul 35-40, vůz se nerozkmital a rovinku pak v pohodě proletěl 55 Z:idea: Totéž rovinka Veleslavín - Džbán. A jsou jiné stroje, které lze ve stejných místech "naložit" a drží jak střela. Totéž rovinka a esíčko Pobřežní cesta - Přístaviště. Kdyby to bylo jen kolejnicemi, tak se rozkmitá všechno. Ale tohle je co kus to originál :devilsmokin

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 18.11.2020 8:56

9001 píše:
17.11.2020 21:41
https://www.facebook.com/Tram.vcr/photo ... _tn__=EH-R
Nějaké prozření? ;-)
Wana s jedním stěračem bez čelní zásuvky?
Možná, že vypuštění jedné zásuvky a deklu nad ní bude prezentováno jako úspora nákladů. A sólo stěrač má taky menší provozní náklady než dvojice. :lol: :twisted:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 18.11.2020 8:47

Přesně, souhlas. Jsou kousky, kterýma se prostě rychle jezdit moc nedá. Občas ani 40. Ale řekl bych, že na vině je hlavně opotřebovaná kolejnice, kde je to už hodně ojetý a potřebovalo by to navařit a nebo rovnou vyměnit.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 18.11.2020 7:26

Ano, ta taky + S49.
Sjetý kola, vůz před dílnama (takže leccos rozvrklanýho/opotřebovanýho) a špatná trať (ještě k tomu na žlábcích) to rozkolíbá spolehlivě, ovšem pokud je vůz (včetně kol) v alespoň trošku slušným stavu a trať je též slušná, ani se nehne. A taky záleží na obsazení vozu (kolik lidí, kde, jestli všichni na jedný straně).

Do Řep se nedostanu, ale co chvíli do Modřan, takže můžu srovnávat - jeden stroj se kolem 50 začal vrtět, 60 bylo hodně nepříjemnejch. Jinej 60 v naprostý pohodě a klidu, ani to nebylo poznat a ještě by jel klidně i víc.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 18.11.2020 7:18

A hlavně tomu pomohla změna používaného profilu kol :!:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 18.11.2020 7:14

jeffer píše:
17.11.2020 22:41
Uznávam, že najdesivejšie skúsenosti mám z T6, ale T3 im zdatne sekundujú. Typicky jazdné vlastnosti týchto strojov na dlhých priamych úsekoch sú desivé (doporučujem jazdu plnou rýchlosťou na priamych úsekoch napríklad řepské trate – také priečne kmity človek len tak nezažije).
Úplně všechny? A vždycky? Skutečně?
Mám zkušenosti jiné. Ano, tétrojka se umí solidně rozkolíbat, nicméně jsou stroje, kde máš už ve 45 pocit, že se odstěhuješ na sousední kolej a jsou stoje, kde jedeš 60 a ani o tom nevíš. To totiž není vlastností stroje jako takovou.
Mimochodem i u těch T6 se to předěláním vypružení podvozků před pár lety podařilo eliminovat.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 17.11.2020 23:15

TVČR se zkrátka nevěří, jak nečekané 🤪
Ale bude to nejspíše 8836 😇

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 17.11.2020 22:57

trainzjohny píše:
17.11.2020 21:59
Podle původního autora bych hádal spíš "fórek". Navíc neměly se ty wany dělat v dílnách ?
Kastle se vyrábí v Krnově ne?

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od jeffer » 17.11.2020 22:41

Bobik píše:
12.11.2020 10:51
… nevidím, že by ona moderní či modernizovaná vozidla byla skutečným zlepšením a tu Tétrojku nějak výrazně (nebo vůbec nějak) překonávala, co se jízdních…
Uznávam, že najdesivejšie skúsenosti mám z T6, ale T3 im zdatne sekundujú. Typicky jazdné vlastnosti týchto strojov na dlhých priamych úsekoch sú desivé (doporučujem jazdu plnou rýchlosťou na priamych úsekoch napríklad řepské trate – také priečne kmity človek len tak nezažije).

Odpovědět