T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 28.3.2020 10:45

Díky kolego. Tak nějak mi přijde, že tu někteří házejí miliardami, které jaksi v systému chybí, podle vzoru doktora rebela Mareše v básníkách: "Vaší povinností je peníze sehnat"...
Nejsem z wan rozhodně odvázanej, jak se mi tu leckdo snaží podsouvat, ale dokážu jednoduše pochopit, že jsou mnohem lepší variantou, než zakonzervování stavu na úrovni dalších oprav velkých nehod a provádění druhé PO na nejstarších analogových šumperákách a PO na Krnovech, protože to možností vývoje a nikoliv nákup nových vozů v potřebném množství.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 28.3.2020 1:16

Já také netvrdím, že jsem "většina řidičů", avšak vím jistě, že nejsem jediný! Ovšem když se přejde centrálně na ruku, nebudu se kvůli tomu vázat na strom. Za nějaký čas bych opět odmítal nohu... Z:idea:

Jinak teď budu fakt rád, že neskončíme na dlažbě a budu jezdit klidně na kliku. Takže jestli budou wany, EVA, nebo Stadlery, nebo ojeté E1... :-W
Proto mi závažnost "kauzy" v kontextu dnešních dnů a budoucnosti ekonomiky a oboru přijde vskutku spíše řečnická.

Ještě k té ergonomii - to je překážka, na kterou narazila i TK při snaze alespoň nějaké zlepšení přinést. V nějaké normě je to zakotvené (budu rád, když TK doplní) a to se neututlá, když už teď se o tom ví. Takže první netáhlo si udělá bebí a "namůže si ramínko" a půjde na PN a pokud se nepřidají další, zajistí se alespoň mediální výstup proti DP. A pak se to za další velké love bude předělávat. Bohužel, nejsme tu první den, že.

Podobně svatá trojice řadič-stěrač-zásuvka není "jen". Jednoramenný stěrač uprostřed, resp jeho pohon zevnitř, který už v tomto případě není veden bovdeny zpod stolku, koliduje se současnou předpotopní megazásuvkou. Ano, toto je opravdu slabý článek v podobě archaického komponentu. Jenže...může to vyřešit Harting*, ale to pochopitelně způsobí nekompatibilitu. (Nebo rozjet dnes zcestnou akci Hartingů a jednostěračů pro všechny RP?! :smt101) Níže velkou zásuvku nelze - zaprvé bude potřeba zajistit níže a o spřáhlo plandající kabel, ale to by asi šlo řešit, ale už tu velkou zásuvku nedáme do nižších partií, neb tam dlí kysna nožního řadiče. Tento bychom tedy museli změnit na ruční a kvůli ergonomii tedy pravděpodobně i překopat panel. A zde již cítíme, že to není "jen" a že to bude něco stát.
*Edit: také si všimnete, že vpodsatě žádný Harting není v ose vozu, ale vždy šoupnutý kousek jinam. To je výsledek kolize s pohonem jednoramenného stěrače Z:idea:

A teď považte: má to cenu, když jde jen o to "prodloužení životnosti"? To už by byl lepší nový vozejk, jasně. Ale na ten nám nikdo nedá love. Tak se na to vykašleme a uděláme jen běžné PO VP vozu? Ale to je přeci dnes problém, když chce ROPID a obecenstvo více NP. Nemyslíte, že tento problém má opravdu těžiště jinde, než v šotoboji? Co třeba analogie s metrem?
Druhé kolo modernizací 81-71 je přípustný kompromis, nebo rozhodnutí šotoušské kliky ultras ruských vozů?
Jak byste rozhodovali vy na pozici vedoucích technických úseků? A co Jan Tleskač?
Naposledy upravil(a) Karosák dne 28.3.2020 12:49, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 27.3.2020 22:07

Afterman píše:
27.3.2020 21:15
Tenhle blábol už jsi tady psal několikrát. Podstatná část řidičů ruční řadič vítá...
Po pár letech od kurzu jsem řídil RP cvičku, dal si jí na ruku, stačila chvíle a hned si člověk zvykne. O žádné ne ergonomii nemůže být ani řeč a cena už dnes také není argument.
Hele, že si to zrovna ty přeješ, to fakt vůbec nic neznamená. Já jsem ti popsal realitu jaká je, ne takovou jaká by se ti zalíbila. Názor kolegů máš kousek pod mým, tak zkus projevit trochu tolerance k názorům ostatních.
Afterman píše:
27.3.2020 21:15
V jaký plný palbě? Ty archaické komponenty z 60. let(kromě PTG) stojí mnohem více peněz než moderní řešení.
Platí totéž co jsem psal 9001, že si něco myslíš zrovna ty vůbec neznamená, že to tak doopravdy je. V tomhle případě je prostě přání otcem myšlenky.
Nemáš nejmenší tušení co stojí jakýkoliv agregát a prezentuješ jen své dojmy, na hony vzdálené od reality. To je prostě smutným údělem šotoušů, Povyšuješ svoje představy vidění světa nad jakoukoliv ekonomickou a technickou realitu. Ale dobrá zpráva je, že z toho můžeš vyrůst a dostat rozum.
Afterman píše:
27.3.2020 21:15
A, ano jsi obhajovatel retra a šotouš, z několikaletého pozorování tvých názorů zde a na zelených nelze dospět k jinému závěru. 8-)
Další chyba, nedopustil jsem se prezentace vlastního názoru, jen osvětluju neználkům jako jsi ty důvody, proč bylo zvoleno právě toto řešení. :wink:

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Afterman » 27.3.2020 21:15

demon píše:
27.3.2020 6:27
Navíc podstatná část řidičů ruční řadič odmítá...
Tenhle blábol už jsi tady psal několikrát. Podstatná část řidičů ruční řadič vítá...

Po pár letech od kurzu jsem řídil RP cvičku, dal si jí na ruku, stačila chvíle a hned si člověk zvykne. O žádné ne ergonomii nemůže být ani řeč a cena už dnes také není argument.
demon píše:
26.3.2020 22:25
Takže opravdu chceš wanu v plný palbě. a o mě, kterej je proti tomu píšeš doslova "Největší obhajovatel retra a šotouš" ?
V jaký plný palbě? Ty archaické komponenty z 60. let(kromě PTG) stojí mnohem více peněz než moderní řešení.

A, ano jsi obhajovatel retra a šotouš, z několikaletého pozorování tvých názorů zde a na zelených nelze dospět k jinému závěru. 8-)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 27.3.2020 18:29

9001 píše:
27.3.2020 17:56
Ovšem pak je to naprostá neschopnost DP resp. odpovědných v DP v kombinaci naprosto dementním vedení města.... a výsledek je to, že v roce 2026 vyjede co vyjede #-o
I na takto hloupý názor máš právo... =D>
Ale nelíbí-li se ti to, můžeš to změnit, zasponzoruj kapitolu doprava a budeš mít tramvaje na přání. Takových 6,5 miliardy by pro začátek mohlo stačit. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 27.3.2020 17:56

Demon: Ovšem pak je to naprostá neschopnost DP resp. odpovědných v DP v kombinaci naprosto dementním vedení města.... a výsledek je to, že v roce 2026 vyjede co vyjede #-o

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 27.3.2020 17:31

P_V píše:
27.3.2020 11:39
Tam není nějaké hlídání dolní koncové polohy?
Akustické, jak složenej panťák bouchne o střechu... :D
A pak optické popsané v D1/2 - řidič je povinen se přesvědčit...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 27.3.2020 13:06

Mě je to v zásadě jedno. Řízení na nohu není pro mne v současnosti žádný problém. Poté, co už nejsou v běžném provozu vozy s malou kabinou (SU) a stará KT, tak je to v pohodě - s mojí maličkostí se naskládat do příhodné polohy, abych vůbec mohl šlapat na pedály (do starého KT jsem se vůbec nevešel díky pedálům ne stupínku). Při řízení na ruku je výhoda, že na prostoru tolik nezáleží. Při nočních službách je zase lepší řízení na nohu, protože řadící páka nepřekáží při odpočinku na konečné. :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 27.3.2020 12:19

Subjektivní postřeh - ruka x noha. Když jsem ještě nejezdil a chtěl bejt taky chytrej a dozvěděl se o ruce, říkal jsem si bomba a divil se proč to Praha nedává. Když jsem začal jezdit, lačnil jsem po ruce z technologických, nikoliv ergonomických důvodu. No a po 10 letech Strašničení už je pro mně ruka opruz. Nechci jí, noha už dělá všechno za mně :wink: Takže je to hodně o zvyku a délce expozice vůči dané technologií. Když přišly parní stroje, taky továrníkům odpůrci přeřezávali transmise...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 27.3.2020 11:39

Tam není nějaké hlídání dolní koncové polohy?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 27.3.2020 11:13

Petr píše:
27.3.2020 7:58
Ani netušíte, kolikrát jsem viděl, jak řidič leze do pojistek a košový ptg je vesele na troleji.... Takže prostě jen pro zvýšení bezpečnosti je pro mně elektricky stahovaný ptg v 21. století nutnost. Řidiči dost často ve spěchu a stresu zmatkují a dělají kraviny.... Proč tomu trochu nezabránit.
Tomu ale imho celkem blbuvzdorně brání aretace krytu odpojovače, navíc JISTOTU elektrický pohon pantografu skutečně dát nemůže, i ten se může v nejmíň příznivou chvíli porouchat a nechat tak lištu na troleji...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 27.3.2020 10:57

mart337 píše:
27.3.2020 0:00
Inovace stěračů by měla být samozřejmostí. Mohly by i zůstat dva, ale rozhodně větší - delší, aby stíraly větší plochu. Měly by tedy být masivnější než dosavadní "šmrdlátka".
@3644
Souhlas, taky vidím jako hlavní nedostatek (pro řidiče) stěrače.
Ruční řadič nepotřebuju, na polopantografu netrvám. A spíš než elektricky ovládané zrcátko bych teda ocenil elektricky vyhřívané boční okno. Ono je pěkné mít vyhřívané zrcátko, ale bez vyhřívaného okna to jaksi není ono. 8-)

Bohužel zájem cokoliv vylepšit je zjevně nulový (až záporný) a nehodlám rozvíjet diskuzi, jestli za to může Saša, Pavel či Jindra, jen to konstatuji.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petr » 27.3.2020 7:58

mart337 píše:
26.3.2020 21:08
Pantograf je mi fuk, to je jen pro parádu změna.
Mně je pantograf taky vcelku fuk... Jen u toho polopantografu máme zatím jistotu, že je elektricky stahovaný. Což u košového nějak nikdo zatím nechce moc dovymyslet.... A za mně elektricky stahovaný pantograf jednoznačné plus. Ta "JISTOTA", že poté, co řidič leze do pojistek a pantograf prostě automaticky sjede na střechu je k nezaplacení. Ani netušíte, kolikrát jsem viděl, jak řidič leze do pojistek a košový ptg je vesele na troleji.... Takže prostě jen pro zvýšení bezpečnosti je pro mně elektricky stahovaný ptg v 21. století nutnost. Řidiči dost často ve spěchu a stresu zmatkují a dělají kraviny.... Proč tomu trochu nezabránit.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 27.3.2020 6:27

9001 píše:
26.3.2020 23:47
K té zásuvce. Je to opravdu takový problém? Plzenské T3 mají zásuvku tesně pod steračem a ok...
Ruční řadič by měl být u standard... :-(.
Demone, zkus trochu pochopit i druhou stranu.
Ad zásuvka: Není to problém, je to opravdu JEN otázka peněz.
Ad ruční řadič: A s tím souvisí nutná úprava panelu řidiče, protože varianta použitá na cvičkách je prostě neergonomická - řadič je příliš vzadu. Opět, vůbec nejsem proti, je to JEN otázka peněz. Navíc podstatná část řidičů ruční řadič odmítá...
Ad pochopení: Chápu. Je to JEN otázka peněz. Za cenu prodloužení životnosti 65 wan si pořídím cca 6,5 nových vozů a zůstane mi 65 vysokopodlažních RP, kterým budu muset za 130 mega prodloužit životnost zhruba na úroveň wan. V tu chvíli je pro mě varianta wana prostě přijatelnější.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 27.3.2020 0:00

Inovace stěračů by měla být samozřejmostí. Mohly by i zůstat dva, ale rozhodně větší - delší, aby stíraly větší plochu. Měly by tedy být masivnější než dosavadní "šmrdlátka".
Celovozová klimatizace je blbost a zbytečnost. Na rozdíl od ostatních vozů lze u T3 v pohodě větrat velkými otevřenými okny, na rozdíl od "pařeniště" nejnovějších vozů. Ono by to i u nich bylo příjemnější, kdyby někdo myslel a místo vhánění vzduchu od stropu dolů, ten horký vzduch pod střechou odsával přes léto pryč. Mimochodem metro C je nemlich to samé. Ze stropu u dveří tam foukají malé ventilátorky, ale přehřátý vydýchaný vzduch není nijak vyveden pryč. V tomto případě zlaté staré ruské vagony.

Odpovědět