T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 19.3.2007 15:20

MF píše:S K2 jsem se svezl v Blavě a byl to hašiš. Co sy týká průj. profilu, tak je asi obdobný T3. Moc jsem to nesrovnával.
rozdílů mezi K2 a T3 bude víc, hlavní je délka, K2 není jako 2XT3 a ani jako T3... elektrická výzbroj je zde jiná než u T3, viz. článek na prazsketramvaje.cz
ale protože má stejnou kabinu, řidiči si jí pletou :lol:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 19.3.2007 15:20

To máš, pravdu, že stát by se to nemělo. Jenže, můžu stokrát vědět, že mám třeba KT8 a když proti mě s T3 někdo přehlédne potkávačku a jsem namydlenej... Bohužel někteří kolegové mají za to, že pokud s KT nejezdí, tak potkávačky se jich netýkají. Asi si myslí, že když oni s KT nejedou, tak mají přednost.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 19.3.2007 15:15

chápu, že chyby se stávají, ale splést si wanu s R.P by se stávat nemělo. protože průjezd obloukem se zákazem potkávání by mohl dopadnou velice špatně - nehodou
stejně tak, jako splést si v autě typ převodovky, většina lidí o kterých jeden zdejší uživatel mluvil jako o početné skupině, právě tu nehodu pak měla (Fábie ve Vltavě, atd.)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 19.3.2007 15:10

S K2 jsem se svezl v Blavě a byl to hašiš. Co sy týká průj. profilu, tak je asi obdobný T3. Moc jsem to nesrovnával.

Co se týká kvality jízdního personálu tak je fakt, že bývalý DN Ing. Kebrle byl tvrdší a řidičů - pitomců bylo méně než teď.

Když se zadrželo Oprávnění k řízení, tak většinou následovalo mimořádné přezkoušení s důrazem na to proč bylo zadrženo. Dnes o navrácení rozhoduje VJPT, který tuto činnost delegoval na vedoucí vozoven. Ti samozřejmě řidiče znají více a ví co je to zač. Jestli se přestupek opakuje, nebo je to jen chvilkové selhání. Bohužel se v poslední době stává, že spíš mu jsou sebrány jen prémie + napomenutí a jezdí se dál...

Já osobně jel jinam jednou a to při výjezdu z vozovny Motol s linkou 7 na šejdr. Všechny 7 vyjížděli do Řep, jen ta moje potvora rovnou do města. Byl jsem namozřejmě naštvaný, protože celý dopolední výkon padl na odebraný prémie, ale děkovat jsem mohl jen sám sobě! Bohužel ostatní řidiči jsou svou chybou ještě dotčený a vybíjí se na lidech. Chápu, že třeba živí rodiny a platí hypotéhy - to i já, ale za chyby se platí nejen u DP

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 19.3.2007 14:59

Ono záleží dost jak se sjetí z trasy stane. Jestli řidič jede jinam s úmyslem, že tam má jet tak to je ještě "v pohodě" - jede do nedobrého směru v přesvědčení, že tam linka vede, resp. jede na volno na čočkách apod.

Horší je to, když chce jet třeba přímo a má výhybku doleva. Pak je překvapen... Buď se nic nestane, anebo proti je tramvaj a nehoda.

Když je to zmatkař, tak tam dá reverz a couvne od panelu (což je bez zajištění zakázané) a nakupluje tramvaj za sebou, nebo jede odklonem. Je jisté, že ho to nějakých 500 kč stát bude...

Lidi nadšený nebudou, ale musí se s nimi umět jednat. Nejlepší je se omluvit a přiznat, že nemá svůj den...

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 19.3.2007 14:56

věřím, že těm 75% řidičů se nestane aby si spletli wanu s R.P a těch 25% by ani tu tramvaj neměli řídit. konečně někdo alespoň trochu chápe, to co se tu snažím říct, že je hlavně všechno o lidech a ne o strojích, stroj postaliv člověk a taky ho většinou ovládá a jak, to právě záleží na něm. jinak, škoda, že v Praze nemáme K2, to by byl mazec kdyby si jí někdo z řidičů spletl s T3.....rozdíl tam asi trochu přecejen bude ale kabina je stejná.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 19.3.2007 14:52

MF píše:To se klidně může stát a může to být hned ráno bez únavy. Ne každý má tuto práci jako koníčka a vzhledem k tomu jaký se sem bere materiál...

Stávat by se to ale nemělo s ohledem na automatické stavění vlakové cesty hlásičem APEX. Horší je to, když je výhybka nastavená správně (třeba přímo) a řidič se splete a rozjede se na čočky vpravo a z oblouku jede něco proti.... :cry:
tak díky že vím, že se to stát může.... doufám, že takového řidiče nikdy nepotkám a ne jen já, myslím že lidi v salónu by se k němu asi hezky nechovali, když by čekali jinou trasu a on jel úplně jinudy bez oznámení....
Vím, že každý totu práci nemá jako koníčka, ale je přeci seznámen s vozovým parkem, má nějaké oprávnění, musí mít nějaké znalosti o vozidle, které řídí...pokud je nemá, nemá ani oprávnění

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 19.3.2007 14:51

A čím by si chtěl jezdit? Myslíš, že autem si pomůžeš? Co se týká řidičů, tak je tak 75procent normálních a 25 procent kterým to řízení moc nejde. Z těch 25 procent tak polovina jezdí bez nehod, ale ne s např. dobrou technikou jízdy a ta druhá polovina jsou pitomci, kteří mají mindrák a chtějí se v práci vybít na cestujících a IAD. Pak jdou z práce dost strhaný, než lidi, kteří jsou v pohodě. No a kazí pověst těm, co se snaží... Viz třeba řidiči MHD navštěvující tyto stránky

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 19.3.2007 14:47

jara píše: Ono stačí, dneska když přesedneš z reka do krnováka co poznáš???? Nic moc podle kabiny.
a má reko a krnovák nějaký zásadní rozdíl jako wana a R.P? já myslím že ne, průjezdný profil je u nich stejný, takže tam je jedno, když nevíš v čem jedeš.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 19.3.2007 14:45

To se klidně může stát a může to být hned ráno bez únavy. Ne každý má tuto práci jako koníčka a vzhledem k tomu jaký se sem bere materiál...

Stávat by se to ale nemělo s ohledem na automatické stavění vlakové cesty hlásičem APEX. Horší je to, když je výhybka nastavená správně (třeba přímo) a řidič se splete a rozjede se na čočky vpravo a z oblouku jede něco proti.... :cry:

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 19.3.2007 14:43

asi přestanu jezdit tramvají, protože nebudu mít jistotu, že řidič ví co řídí a na jaké lince. to se nedá nazvat jinak, než bordel! škoda, že nemáme metro jako v Paříži, kde se křižuje mnoho linek úrovnově. to by byl teprve mazec. kdybych jel áčkem a najednou bych byl na Zličíně

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Re: Určení typu vozu z kabiny

Příspěvek od mechurav » 19.3.2007 14:40

MF píše:...rozpoznávání podtypů T3 tak je fakt, že pokud bych měl třeba střídat přestávky např. na Dejvické, tak budu rád, když si po pár stanicích uvědomím co jsem zrovna teď za linku a co mám za typ vozu. .
takže se můžu těšit, že v Praze je takových řidičů tramvají víc? to je super, pojedu 3 a řidič si bude myslet že jede např. 8 a na křižovatce Balabenka to vezme rovně a ne kolem Sazka arény....
vážně výborný

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 19.3.2007 14:36

[quote="jara"]No on kdo není po 8 hodinách stálé pozornosti unaven. Mě teda stačí jet trasu Uherský Brod-Praha v kuse a jsem poměrně unaven. A to jedu po dálnici. Opravdu věřím v to, že si řidič nemusí ihned uvědomit že jede s delší tramvají. quote]
to jako tvrdíš, že po opravdu dlouhé trase Uherský Brod-Praha jedeš po dálnici a najednou si myslíš že řídíš třeba Octávii a přitom máš Favorita?
ano, člověk je z takové cesty unavený a tohle jsou spíš halucinace když si představuješ že jedeš v něčem jiném.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Určení typu vozu z kabiny

Příspěvek od MF » 19.3.2007 14:33

Je pravda, že po určité době jízdy je řidič unavený. Stačí udělat dvě kola na trojce a je rád, že má pauzu. Co se týká rozpoznávání podtypů T3 tak je fakt, že pokud bych měl třeba střídat přestávky např. na Dejvické, tak budu rád, když si po pár stanicích uvědomím co jsem zrovna teď za linku a co mám za typ vozu. Jestli RP, nebo vanu - když na první pohled je v kabině jen o tlačítko navíc...

Jasné je, že rozpoznám zrychlovač a progress, či tyristor dle jízdy. T6 a KT se taky rozpozná nejen dle panelu.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 19.3.2007 14:31

jara píše:A že to není zas tak těžké. Velmi jednoduché. Zajdi na pivo s DJ lafundou budete si velmi rozumět. Jestli tedy nejste dokonce jedna osoba to si pak moc nepokecáte.
no jestli tobě osobně se to stalo že sis spletl jaké auto řídíš...tak asi nejsi v pořádku. prostě se to stát nemůže a nesmí a pokud ano, takový člověk nesmí řídit auto ani tramvaj, pokud o něm nic neví. je mi tě líto, že nevíš jak se v autě řadí, ale třeba máš automatickou převodovku a vyznáš se jen v nich, pak tedy promiň

Odpovědět