T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 23.4.2005 20:50

Já bych byl spíše pro 2+1. Dříve jsem sice obhajoval 1+1, ale to bylo v době, kdy tramvaje jezdily plnější. Dneska je v 95% případů tramvaj plná tak, že by se i stojící sestující měli pohodlně i při 2+1. Nadruhou stranu je pravda, že v situaci velkého zaplnění vozu, což se přeci jen občas stává, je výhodnější uspořádání 1+1 (viz noční linky). Nicméně se situací přeplněnosti jde vždycky něco dělat. Takže bych v erpéčkách bych byl pro 2+1 (stejně jsou sedačky ve dvojicích vždy né všude). A to i s nějakou rezervou několika vozů s normálním 1+1.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: BN12

Příspěvek od Tonda Ježek » 23.4.2005 20:15

Kotelník píše:BN12 Conexu je takový mutant se třemi dveřmi. Svez se nějakým normální(DP Liberec) a uvidíš,že Citybus je prasečina. V Liberci Citybusy nesnášíme a BN12 milujeme
Já jsem to použil jako příklad proto, že jsem s tím zrovna dneska poprvé jel. A jak jsem sledoval reakce ostatních cestujících, tak zrovna moc pochvalné nebyly, dost jich říkalo, že ty starší (asi myšleno CB), jsou mnohem lepší a že vnitřek je řešen dost neštěstně.

A abych se vrátil k tématu...dva cestující, sedící na dvousedačkách, měli na sedadle u okna tašku a to ten autobus byl zaplněný. Takže když si představím takovouto situaci v T3R.P...

Kotelník
Uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: 15.11.2004 9:17
Bydliště: Liberec

BN12

Příspěvek od Kotelník » 23.4.2005 19:27

Tonda Ježek píše:Doporučuji se svézt SORem BN 12 (Connex Praha - na l.č. 165) a budeš ještě na CB vzpomínat...
BN12 Conexu je takový mutant se třemi dveřmi. Svez se nějakým normální(DP Liberec) a uvidíš,že Citybus je prasečina. V Liberci Citybusy nesnášíme a BN12 milujeme

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 23.4.2005 19:24

Tom píše:ale to je zase nějaký zvláštní argument... tohle se děje i na jednosedácích ... že si někdo položí tašku a stojí nad tím. Takže ani takové argumenty nebrat.
Bohužel se to ale vyskystuje v celkem velké míře a je také nutno počítat...
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 23.4.2005 20:13, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 23.4.2005 18:49

9001 píše:Jo jenže najdou se i takový blbí kaštani,kteří si dají na sedačku u okna tašku s nákupem a na druhou si sednou.
ale to je zase nějaký zvláštní argument... tohle se děje i na jednosedácích ... že si někdo položí tašku a stojí nad tím. Takže ani takové argumenty nebrat.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9614
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 23.4.2005 18:40

Jo jenže najdou se i takový blbí kaštani,kteří si dají na sedačku u okna tašku s nákupem a na druhou si sednou.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 23.4.2005 18:21

Marek píše:Obecný problém uspořádání 1+1 nebo 2+1 je asi nerozhodnutelný, ale zrovna u T3R.P je situace jednoduchá - vzhledem k uchycení sedáků k bočnici je prý 1+1 jedinou možností, 2+1 by to nemuselo unést.
V Ostravě to unese, není problém kdyžtak použít jiné nosníky...

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 23.4.2005 18:19

watslaw píše: Ano platí to i pro autobusy. Citybusy budiž odstrašující případ, jak sedačky nemají vypadat. Jezdím tím pravidelně a zatímco je obsazena jen polovina sedadel (ty u uličky), tak u dveří je nával a člověk se tam nemůže nacpat. Ale jinak dvousedadla se samozřejmě dají uspořádat i lépe. (je rozdíl mezi uličkou v 2+2, a uličkou v 2+1).
Doporučuji se svézt SORem BN 12 (Connex Praha - na l.č. 165) a budeš ještě na CB vzpomínat...

Ono dvousedačky jsou docela problém, jenom se podívejta tam kde jsou, kolik lidí sedí na tý u uličky a blokuje tím tu druhou, protože mnoho cestujících raději zůstanou stát, než by se propasírovávali na tu k oknu. Další věcí je také obsaditelnost, když jsou sedačky 1+1, tak je větší a o to DP asi jde. Protože ve špičce jezdí tramvaje dost plné a když náhodou přijede T6 2+1, tak je o něco víc plnější. A kdysi DP Praha snad tvrdil, že uspořádání 1+1 si na základě průzkumů přáli sami cestující. Kždopádně já bych byl pro takový kompromis, jak zde již psal TOM, 2+1 pouze vzadu.
TOM píše: Já mám vždycky pocit že o tramvajích rozhoduje někdo, kdo tramvajemi vůbec nejezdí.
Podle mě o celé veřejné dopravě rozhodují většinou lidé, kteří jezdí zásadně v autech...
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 23.4.2005 18:22, celkem upraveno 1 x.

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 23.4.2005 18:08

Obecný problém uspořádání 1+1 nebo 2+1 je asi nerozhodnutelný, ale zrovna u T3R.P je situace jednoduchá - vzhledem k uchycení sedáků k bočnici je prý 1+1 jedinou možností, 2+1 by to nemuselo unést.

Ale přece jen k obecném problému: Pro špatné časy (třeba na linky X-A a X-B) by podle mě mělo být vždy k dispozici dost vozů s uspořádáním 1+1.

watslaw
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 17.8.2004 15:13

Příspěvek od watslaw » 23.4.2005 17:44

Tom píše:
Karotka píše:Ve špičce se jeví výhodnějším 1+1. Kdo vystupuje na méně frekventovaných zastávkách, by se nemusel stihnout vyškrábat z dvousedadla a propasírovat se mezi stojícím kaštanstvem ... proto jsou často ve vozech s 2+1 sedačky u okna volné. Řešením by možná byly sedačky proti sobě - jako ve vlaku.
to je takový všeobecný argument, který ale platí jak pro metro, autobusy, vlak, lanovku... :lol: :D Tenhle tedy nebrat...

ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?
Ano platí to i pro autobusy. Citybusy budiž odstrašující případ, jak sedačky nemají vypadat. Jezdím tím pravidelně a zatímco je obsazena jen polovina sedadel (ty u uličky), tak u dveří je nával a člověk se tam nemůže nacpat. Ale jinak dvousedadla se samozřejmě dají uspořádat i lépe. (je rozdíl mezi uličkou v 2+2, a uličkou v 2+1). To 2+1 mi připadá nejlepší kompromis, mezi počtem míst k sezení a propustností, a to i v tramvajích i v busech.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 23.4.2005 17:08

Béďa Trávníček píše:
Tom píše:ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?
Já nerad sedávám na dvousedadle "vzádu", protože se bojím jaká existence si jedne vedle mě... Ale zase pokud si někdo vedle mě sedne (a vypadá slušně), tak se nemusejí pouštět důchodci...
Každý máme na dvousedadla svůj názor, mě se například třebas vůbec nelíbí...
Hmm, tak mě napadá, není tu někdo komu se nelíbí vůbec žádná sedadla... tedy aby tam bylo jen místo k stání ? A nebo někdo kdo by radči trojsedadla?

Béďa Trávníček

Příspěvek od Béďa Trávníček » 23.4.2005 16:48

Tom píše:ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?
Já nerad sedávám na dvousedadle "vzádu", protože se bojím jaká existence si jedne vedle mě... Ale zase pokud si někdo vedle mě sedne (a vypadá slušně), tak se nemusejí pouštět důchodci...
Každý máme na dvousedadla svůj názor, mě se například třebas vůbec nelíbí...

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 23.4.2005 15:59

Karotka píše:Ve špičce se jeví výhodnějším 1+1. Kdo vystupuje na méně frekventovaných zastávkách, by se nemusel stihnout vyškrábat z dvousedadla a propasírovat se mezi stojícím kaštanstvem ... proto jsou často ve vozech s 2+1 sedačky u okna volné. Řešením by možná byly sedačky proti sobě - jako ve vlaku.
to je takový všeobecný argument, který ale platí jak pro metro, autobusy, vlak, lanovku... :lol: :D Tenhle tedy nebrat...

ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 23.4.2005 15:36

Ve špičce se jeví výhodnějším 1+1. Kdo vystupuje na méně frekventovaných zastávkách, by se nemusel stihnout vyškrábat z dvousedadla a propasírovat se mezi stojícím kaštanstvem ... proto jsou často ve vozech s 2+1 sedačky u okna volné. Řešením by možná byly sedačky proti sobě - jako ve vlaku.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 23.4.2005 14:42

pawel píše:jenže pořád je to víc míst k sezení. kolik by bylo sedaček v T3, kdyby byly zády k oknu? samozřejmě daleko více. stejně jako bylo víc místa k sezení v T1 oproti T3.
(nejsem proponent podélného sezení, jen souhlasím s tomem v tom, že počet sedaček v T3P je tristní)
Já teda z oněch lavic u oken v 81-71 a i v těch nových vozech nadšen nejsem... to je "na truc" cestujícím. Ovšem to co se tu snažím říci je to že míst k sezení je v tramvajích typu T3 požehnaně málo. A to je vše. Zárážející je to, že s tím DP zatím nehodlá nic dělat. Já mám vždycky pocit že o tramvajích rozhoduje někdo, kdo tramvajemi vůbec nejezdí.
Naposledy upravil(a) Tom dne 23.4.2005 15:56, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět