Stránka 312 z 315

Napsal: 23.4.2005 18:19
od Tonda Ježek
watslaw píše: Ano platí to i pro autobusy. Citybusy budiž odstrašující případ, jak sedačky nemají vypadat. Jezdím tím pravidelně a zatímco je obsazena jen polovina sedadel (ty u uličky), tak u dveří je nával a člověk se tam nemůže nacpat. Ale jinak dvousedadla se samozřejmě dají uspořádat i lépe. (je rozdíl mezi uličkou v 2+2, a uličkou v 2+1).
Doporučuji se svézt SORem BN 12 (Connex Praha - na l.č. 165) a budeš ještě na CB vzpomínat...

Ono dvousedačky jsou docela problém, jenom se podívejta tam kde jsou, kolik lidí sedí na tý u uličky a blokuje tím tu druhou, protože mnoho cestujících raději zůstanou stát, než by se propasírovávali na tu k oknu. Další věcí je také obsaditelnost, když jsou sedačky 1+1, tak je větší a o to DP asi jde. Protože ve špičce jezdí tramvaje dost plné a když náhodou přijede T6 2+1, tak je o něco víc plnější. A kdysi DP Praha snad tvrdil, že uspořádání 1+1 si na základě průzkumů přáli sami cestující. Kždopádně já bych byl pro takový kompromis, jak zde již psal TOM, 2+1 pouze vzadu.
TOM píše: Já mám vždycky pocit že o tramvajích rozhoduje někdo, kdo tramvajemi vůbec nejezdí.
Podle mě o celé veřejné dopravě rozhodují většinou lidé, kteří jezdí zásadně v autech...

Napsal: 23.4.2005 18:08
od Marek
Obecný problém uspořádání 1+1 nebo 2+1 je asi nerozhodnutelný, ale zrovna u T3R.P je situace jednoduchá - vzhledem k uchycení sedáků k bočnici je prý 1+1 jedinou možností, 2+1 by to nemuselo unést.

Ale přece jen k obecném problému: Pro špatné časy (třeba na linky X-A a X-B) by podle mě mělo být vždy k dispozici dost vozů s uspořádáním 1+1.

Napsal: 23.4.2005 17:44
od watslaw
Tom píše:
Karotka píše:Ve špičce se jeví výhodnějším 1+1. Kdo vystupuje na méně frekventovaných zastávkách, by se nemusel stihnout vyškrábat z dvousedadla a propasírovat se mezi stojícím kaštanstvem ... proto jsou často ve vozech s 2+1 sedačky u okna volné. Řešením by možná byly sedačky proti sobě - jako ve vlaku.
to je takový všeobecný argument, který ale platí jak pro metro, autobusy, vlak, lanovku... :lol: :D Tenhle tedy nebrat...

ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?
Ano platí to i pro autobusy. Citybusy budiž odstrašující případ, jak sedačky nemají vypadat. Jezdím tím pravidelně a zatímco je obsazena jen polovina sedadel (ty u uličky), tak u dveří je nával a člověk se tam nemůže nacpat. Ale jinak dvousedadla se samozřejmě dají uspořádat i lépe. (je rozdíl mezi uličkou v 2+2, a uličkou v 2+1). To 2+1 mi připadá nejlepší kompromis, mezi počtem míst k sezení a propustností, a to i v tramvajích i v busech.

Napsal: 23.4.2005 17:08
od Tom
Béďa Trávníček píše:
Tom píše:ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?
Já nerad sedávám na dvousedadle "vzádu", protože se bojím jaká existence si jedne vedle mě... Ale zase pokud si někdo vedle mě sedne (a vypadá slušně), tak se nemusejí pouštět důchodci...
Každý máme na dvousedadla svůj názor, mě se například třebas vůbec nelíbí...
Hmm, tak mě napadá, není tu někdo komu se nelíbí vůbec žádná sedadla... tedy aby tam bylo jen místo k stání ? A nebo někdo kdo by radči trojsedadla?

Napsal: 23.4.2005 16:48
od Béďa Trávníček
Tom píše:ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?
Já nerad sedávám na dvousedadle "vzádu", protože se bojím jaká existence si jedne vedle mě... Ale zase pokud si někdo vedle mě sedne (a vypadá slušně), tak se nemusejí pouštět důchodci...
Každý máme na dvousedadla svůj názor, mě se například třebas vůbec nelíbí...

Napsal: 23.4.2005 15:59
od Tom
Karotka píše:Ve špičce se jeví výhodnějším 1+1. Kdo vystupuje na méně frekventovaných zastávkách, by se nemusel stihnout vyškrábat z dvousedadla a propasírovat se mezi stojícím kaštanstvem ... proto jsou často ve vozech s 2+1 sedačky u okna volné. Řešením by možná byly sedačky proti sobě - jako ve vlaku.
to je takový všeobecný argument, který ale platí jak pro metro, autobusy, vlak, lanovku... :lol: :D Tenhle tedy nebrat...

ne každý jede jednu stanici... někdo jede dál, a tomu se vyplatí se zašít dál, nebo když jedou dva lidi... tak je taky výhodnější dvousedadlo... ne?

Napsal: 23.4.2005 15:36
od Karotka
Ve špičce se jeví výhodnějším 1+1. Kdo vystupuje na méně frekventovaných zastávkách, by se nemusel stihnout vyškrábat z dvousedadla a propasírovat se mezi stojícím kaštanstvem ... proto jsou často ve vozech s 2+1 sedačky u okna volné. Řešením by možná byly sedačky proti sobě - jako ve vlaku.

Napsal: 23.4.2005 14:42
od Tom
pawel píše:jenže pořád je to víc míst k sezení. kolik by bylo sedaček v T3, kdyby byly zády k oknu? samozřejmě daleko více. stejně jako bylo víc místa k sezení v T1 oproti T3.
(nejsem proponent podélného sezení, jen souhlasím s tomem v tom, že počet sedaček v T3P je tristní)
Já teda z oněch lavic u oken v 81-71 a i v těch nových vozech nadšen nejsem... to je "na truc" cestujícím. Ovšem to co se tu snažím říci je to že míst k sezení je v tramvajích typu T3 požehnaně málo. A to je vše. Zárážející je to, že s tím DP zatím nehodlá nic dělat. Já mám vždycky pocit že o tramvajích rozhoduje někdo, kdo tramvajemi vůbec nejezdí.

Napsal: 23.4.2005 12:35
od pawel
jenže pořád je to víc míst k sezení. kolik by bylo sedaček v T3, kdyby byly zády k oknu? samozřejmě daleko více. stejně jako bylo víc místa k sezení v T1 oproti T3.
(nejsem proponent podélného sezení, jen souhlasím s tomem v tom, že počet sedaček v T3P je tristní)

Napsal: 23.4.2005 12:29
od Tom
9001 píše:
Tom píše: Ale to je už starý šrot... :lol: I když T3 a další všelijaké modifikace také... :?
Ale i nové série M1 popř. 87-71M mají téke ve střední části podélné sezení.
Protože to tak cestující chtěli 8-) Většina sedadel je ale 2+1.

Napsal: 23.4.2005 12:25
od 9001
Tom píše:
9001 píše:Tome ted jsis naběhl. Vozy 87-71-71 mají taky jenom podelné sezení. Takže obdobně jako tramvaje :lol:
Ale to je už starý šrot... :lol: I když T3 a další všelijaké modifikace také... :?
Ale i nové série M1 popř. 87-71M mají téke ve střední části podélné sezení.

Napsal: 23.4.2005 12:23
od Tom
9001 píše:Tome ted jsis naběhl. Vozy 87-71-71 mají taky jenom podelné sezení. Takže obdobně jako tramvaje :lol:
Ale to je už starý šrot... :lol: I když T3 a další všelijaké modifikace také... :?

Napsal: 23.4.2005 12:19
od 9001
Tome ted jsis naběhl. Vozy 87-71-71 mají taky jenom podelné sezení. Takže obdobně jako tramvaje :lol:

Napsal: 23.4.2005 12:07
od Tom
fricoolinek2 píše:
Tom píše: Rozhodně jo... tohle mi přijde jako by tam něco chybělo... resp. jako kdyby podnik neměl na sedačky... :lol:
Samozřemně by byl tu zasejc problém s ranní špičkou, přece jenom se do 2+1 vejde o něco míň lidí :oops: :oops: :oops:
může to být jen od druhých dveří ke třetím...
Já si prostě stojím za tím že současné sezení stojí za staré bačkory a málo lidí si tam sedne... já bych si třeba ty sedačky takhle rozmístěné v autobuse nebo v metru nedovedl představit..., je to přinejmenším divné.

Napsal: 23.4.2005 10:25
od 9001
2+1 vs.1+1 je nekonečná diskuze.

Jinak 1+1 je praktičtější levnější...