Stránka 34 z 324

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 01.3.2018 21:16
od mart337
9001 píše:demon: Ne nestačí :D.

Brno http://foto.bmhd.cz/foto.php?6681 Stejné reko jako v Praze a vypadá, že bez fuky... Tady sice nová kastle, ale taky to jde http://foto.bmhd.cz/foto.php?7771.
No, když jsem se tedy probíral pár fotkama z Prahy a Brna, on ten rozdíl zase není až tak moc velkej. Myslím tím to, že i v Praze jsou vršky dveří schované za rámem dveřního otvoru, a že i v Brně se najdou tramvaje s dveřma do V, což je ten základní problém jak vzniká fuka. Pokavad je tram relativně nově po reko, jak jsou ty nahoře - jedna je přímo z výstavy, tak se i v Praze najdou dveře do roviny - http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/5 ... ka-v-praze.
Na druhou stranu stejně jako v Praze - https://www.dopravacek.eu/NEHODA-8164-8165.php, lze i v Brně najít tram s dveřmi do V kudy fouká - http://foto.bmhd.cz/foto.php?79286. Ani v Brně nemají na dveřích nějaké extra basmeky proti průvanu - http://foto.bmhd.cz/foto.php?14505. Takže by to chtělo vyjádření někoho z Brna, jestli to tam fouká či ne, když jsou dveře do V.
Takže je to asi o tom, jak se dají ty dveře seřídit. U nových vozů to jde asi lépe, otazník jak to jde u starších déle sloužících vozů, kdy jsme asi rádi, že tam ty dveře vůbec drží a nerozpadnou se - to je asi na vyjádření depa a ÚD.

Jinak tady je podle mne ten typ topení, který je lepší, než ten tunel u podlahy - http://foto.bmhd.cz/foto.php?132144. To by chtělo vyjádření někoho z Brna, jak to vytápí, jestli dostatečně či ne.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 01.3.2018 20:13
od 9001
demon: Ne nestačí :D.

Brno http://foto.bmhd.cz/foto.php?6681 Stejné reko jako v Praze a vypadá, že bez fuky... Tady sice nová kastle, ale taky to jde http://foto.bmhd.cz/foto.php?7771.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 01.3.2018 14:57
od thriller2
Asi T3M.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 01.3.2018 13:21
od Karosák
Technická: Co jsou Motry? A o jaké plastové dveře, které nejde napasovat do starých kastlí je řeč? Díky.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 01.3.2018 12:08
od demon
To se pořád bavíme o RP v kterých teda podle mě až takovej problém nebývá. Za mě jednoznačně nejhůř topí 15T, pak Motry (jelikož nemaj přídavek od zrychlu), pak asi ty RP a T6 (kde se snižoval výkon), KTN, slušný teplo je u SUček a největší kentus jsou 14T, kde je mi vždycky na z vedra a smradu (ne z bezdomáčů, ale ta tram prostě smrdí) na blití.
Smutný že nejnovější vozy zabíraj obě strany žebříčku, přičemž ani jednu nelze označit za špičku.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 01.3.2018 10:37
od Bobik
Ale v tomhle problém není. Problém je v tý fuce nade dveřma. Spousta dveří u klasik taky kolikrát připomínala spíš harmoniku a přesto netáhlo (bo nahoře byla guma). I kdyby byly dveře úplně rovný, ta fuka tam bude pořád.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 01.3.2018 10:28
od P_V
Pokud si dobře pamatuju, tak na KT8 byly gumy na hraně dveří s vzájemným přesahem. Takže při zavírání se dotkly mnohem dřív, než se dveře úplně zavřely, a v té fázi síla mezi hranami dveří ještě nebyla tak velká a přimáčknutí by podle mě šlo detekovat.

▒▒▒▒██▄▄ ▀▀██▒▒▒▒

Zatímco nynější dveře, jakož i T3 klasik, mají gumy kontaktní, a tak do styku přijdou až při dovření. Při snaze o dovření do roviny by asi odpor skřípnutého předmětu nešel v pohonu detekovat, protože už je na konci dráhy příliš velký převod mezi posunem hrany a otáčením pantu. Proto se asi dveře seřizují tak, aby zůstaly prohnuté (a netěsné).

▒▒▒▒███ ███▒▒▒▒

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 01.3.2018 6:04
od Bobik
9001 píše:Proč to u klasické T3 šlo i bez gum?
Ty gumy tam jsou, jenže zvenku. Zevnitř při zavřených dveřích nejsou vidět. Jistě, fuka tam byla menší, jenže, jak už psal Demon, dneska to má šílenou ochranu proti sevření (která bohužel reaguje i na to, když se na ty dveře vošklivě podíváš), což dřív nebylo, takže počítám, že guma už sice někoho napadla, ale protože to právě díky tý ochraně proti sevření přinášelo problémy se zavíráním, tak se nedala.
Špatný rozvod tepla určitě, ale ty fuky nade dveřma tomu taky dost přidávaj. A brečet je potřeba na magistrátu, aby dal DP prachy i na něco užitečnýho pro lidi (na věci, o kterejch si politici myslej, že jim přinesou body do voleb je peněz dost).
Bobek píše:Stejně tak není řídkým jevem luftování všemi dveřmi i na zastávkách typu Solidarita.
Jo, tohle taky u některejch kolegů nechápu. Maj 15T, kde to má nejen předvolbu, ale i automat, ovšem oni to musí roztlemit celý a čekat do času. :roll: Nojo, no, někteří holt sice už jezdí drahně let, ale řídit se bohužel ještě nenaučili... #-o

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 28.2.2018 22:05
od demon
MM-Mikulovsky píše:Tak skládací (T3) a vyklápěcí (T6) dveře přee nejsou jediné možnosti/typy mechanismu otvírání/zavírání dveří vozidel HD - dle mě je překonaly dveře předsuvné, které jsou použité nejen u vozů Škody Tramsport, ale i asi posledního (pod)typu TRAM vyvinuté(ho) ČKD (KT8N - dodaných Brnu koncem 90.let přímo z výroby originálně s nískopodlažními středními články), protože nevybavuji si, že by měly neduhy těch uváděných předchozých typů (táhnutí - skládacích nebo překážení ve výhledu řidiči či potřebu vně vozu velkého prostoru na své otevření/zavření)!
A proto se od nich upouští a třeba Ostrava na novějších Variích přešla zpět na skládací.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 28.2.2018 22:03
od P_V
9001: Ajo, zdání klame. :)

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 28.2.2018 21:45
od mart337
9001 píše:P_V: Určitě nemá ;-)

http://foto.bmhd.cz/foto.php?8622
Hm. To by mne zajímalo, jak je to s výdrží těch předních dveří? To ještě nikomu nezůstaly v ruce nebo se nevylomily, když se o ně někdo opřel? Nebo to má nějaké extra pevné vedení, aby to hodně vydrželo? Když si vezmu ty stopy na kastli u 15T, tak když se o tyhle někdo pořádně opře ...?

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 28.2.2018 21:44
od demon
9001 píše:Trochu si rýpnu do dveří...
Proč to u klasické T3 šlo i bez gum?
Nestačí jedna odpověď ?
demon píše:No jo, když ty původní dveře byly schopný ti urvat ruku, což už se dneska nesmí...
Jsou tam kontaktní lišty, hlídání proudu motorů aby náhodou neublížily ani dětský ručce a do toho co kastle, to originál ve všech směrech, na což dojely třeba nejnovější plastový dveře, protože se prostě nedaj natvarovat dle kastle.
Když prostě mezi dveřmi nesmí zůstat fuka a zároveň nesmí lišty proti sobě tlačit, jiná možnost asi není.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 28.2.2018 21:09
od 9001

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 28.2.2018 21:04
od mart337
Ano, uznávám že dveře u starších vozů mají menší fuky (nevím proč), na druhou stranu jsem toho názoru, že to není hlavní důvod, proč se RP blbě vytápí. Pokud jsou zavřena všechna okna a ventilace pod stropem, "průvan" nad dveřmi je minimální. Podle mne je hlavní problém opravdu v tom nedostatečném rozvodu tepla po voze. Topnice bez ventilace u podlahy v koutě Vám nezajistí nikdy dostatečný rozptyl tepla po voze - mrzne Vám zadek a pálí se kotníky! :!: :!: :!: :lol: :lol:
A co se týká posuvných dveří, ty jsou použitelné na rovných částech karoserií (u RP prostřední dveře), kde při "opření se cestujícího o dveře" dojde jen k přitlačení na okolní karoserii (viz odřený lak v okolí dveří u 15T), jinak by určitě dlouho nevydržely.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 28.2.2018 21:03
od P_V
MMM: KT8N z ČKD mají stejné dveře jako T6A5, tj. překážejí u bezbariérového nástupiště.