T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9881
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 18.11.2020 20:48

P_V: Tak není Praha poslední kdo to u nějaké rekonstrukce používá?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3768
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 18.11.2020 19:35

Možná je na čase přejít na nějaký rozměrově méně náročný konektor, než tohle kovářské veledílo z poloviny minulého století, dimenzované na mnoho ampérů v každém kolíku. (a na co tolik kolíků, když je to digitální?)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3606
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 18.11.2020 19:20

Jo a k wanám - zásuvka sice nebude, ale ukrytá svorkovnice ano, takže případnému budoucímu požadavku na spřahovatelnost bude možné vyhovět Z:idea:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3606
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 18.11.2020 13:42

mart337 píše:
18.11.2020 8:47
Přesně, souhlas. Jsou kousky, kterýma se prostě rychle jezdit moc nedá. Občas ani 40. Ale řekl bych, že na vině je hlavně opotřebovaná kolejnice, kde je to už hodně ojetý a potřebovalo by to navařit a nebo rovnou vyměnit.
Všechny aspekty hrají roli. Třeba "naše" 8533 má "taneční" uložení podvozků. Prostě celá šíleně houpavá. Když jsem se poprvé rozjel z Malého Břevnova k Vypichu, tak to v oblouku u Benziny "chytilo harmonickou" a v 52 na rovince to ze mně malém vytřáslo duši a už se neuklidnilo ani při zpomalení na 30. Když jsem to jel podruhé, tak jsem oblouk jen líznul 35-40, vůz se nerozkmital a rovinku pak v pohodě proletěl 55 Z:idea: Totéž rovinka Veleslavín - Džbán. A jsou jiné stroje, které lze ve stejných místech "naložit" a drží jak střela. Totéž rovinka a esíčko Pobřežní cesta - Přístaviště. Kdyby to bylo jen kolejnicemi, tak se rozkmitá všechno. Ale tohle je co kus to originál :devilsmokin

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4033
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 18.11.2020 8:56

9001 píše:
17.11.2020 21:41
https://www.facebook.com/Tram.vcr/photo ... _tn__=EH-R
Nějaké prozření? ;-)
Wana s jedním stěračem bez čelní zásuvky?
Možná, že vypuštění jedné zásuvky a deklu nad ní bude prezentováno jako úspora nákladů. A sólo stěrač má taky menší provozní náklady než dvojice. :lol: :twisted:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 963
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 18.11.2020 8:47

Přesně, souhlas. Jsou kousky, kterýma se prostě rychle jezdit moc nedá. Občas ani 40. Ale řekl bych, že na vině je hlavně opotřebovaná kolejnice, kde je to už hodně ojetý a potřebovalo by to navařit a nebo rovnou vyměnit.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4548
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 18.11.2020 7:26

Ano, ta taky + S49.
Sjetý kola, vůz před dílnama (takže leccos rozvrklanýho/opotřebovanýho) a špatná trať (ještě k tomu na žlábcích) to rozkolíbá spolehlivě, ovšem pokud je vůz (včetně kol) v alespoň trošku slušným stavu a trať je též slušná, ani se nehne. A taky záleží na obsazení vozu (kolik lidí, kde, jestli všichni na jedný straně).

Do Řep se nedostanu, ale co chvíli do Modřan, takže můžu srovnávat - jeden stroj se kolem 50 začal vrtět, 60 bylo hodně nepříjemnejch. Jinej 60 v naprostý pohodě a klidu, ani to nebylo poznat a ještě by jel klidně i víc.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3606
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 18.11.2020 7:18

A hlavně tomu pomohla změna používaného profilu kol :!:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4548
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 18.11.2020 7:14

jeffer píše:
17.11.2020 22:41
Uznávam, že najdesivejšie skúsenosti mám z T6, ale T3 im zdatne sekundujú. Typicky jazdné vlastnosti týchto strojov na dlhých priamych úsekoch sú desivé (doporučujem jazdu plnou rýchlosťou na priamych úsekoch napríklad řepské trate – také priečne kmity človek len tak nezažije).
Úplně všechny? A vždycky? Skutečně?
Mám zkušenosti jiné. Ano, tétrojka se umí solidně rozkolíbat, nicméně jsou stroje, kde máš už ve 45 pocit, že se odstěhuješ na sousední kolej a jsou stoje, kde jedeš 60 a ani o tom nevíš. To totiž není vlastností stroje jako takovou.
Mimochodem i u těch T6 se to předěláním vypružení podvozků před pár lety podařilo eliminovat.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2106
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 17.11.2020 23:15

TVČR se zkrátka nevěří, jak nečekané 🤪
Ale bude to nejspíše 8836 😇

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9881
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 17.11.2020 22:57

trainzjohny píše:
17.11.2020 21:59
Podle původního autora bych hádal spíš "fórek". Navíc neměly se ty wany dělat v dílnách ?
Kastle se vyrábí v Krnově ne?

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od jeffer » 17.11.2020 22:41

Bobik píše:
12.11.2020 10:51
… nevidím, že by ona moderní či modernizovaná vozidla byla skutečným zlepšením a tu Tétrojku nějak výrazně (nebo vůbec nějak) překonávala, co se jízdních…
Uznávam, že najdesivejšie skúsenosti mám z T6, ale T3 im zdatne sekundujú. Typicky jazdné vlastnosti týchto strojov na dlhých priamych úsekoch sú desivé (doporučujem jazdu plnou rýchlosťou na priamych úsekoch napríklad řepské trate – také priečne kmity človek len tak nezažije).

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3007
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 17.11.2020 21:59

Podle původního autora bych hádal spíš "fórek". Navíc neměly se ty wany dělat v dílnách ?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9881
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 17.11.2020 21:41

https://www.facebook.com/Tram.vcr/photo ... _tn__=EH-R

Nějaké prozření? ;-)

Wana s jedním stěračem bez čelní zásuvky?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4548
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 12.11.2020 10:51

Afterman píše:
11.11.2020 22:58
Tvůj názor je jen zkreslen, tím že tu naší wanu znáš a pokládáš ji za vzor.
Ale vůbec ne, já Wanu (resp Tétrojku obecně) za žádnej "vzor" teda nepovažuju a modernizacím, nebo moderním vozidlům jako takovejm se rozhodně nebráním. Jenom jaksi uvažuju realisticky a nějak nevidím, že by ona moderní či modernizovaná vozidla byla skutečným zlepšením a tu Tétrojku nějak výrazně (nebo vůbec nějak) překonávala, co se jízdních, provozních, nákladových a jiných vlastností týče. V lepším případě je to akorát nahrazení jedné mouchy jinou.

Odpovědět