Stránka 41 z 324

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 03.8.2017 6:39
od demon
Pohon od motorku k převodkám je řešen bowdenem, což je v pružina, takže kladou-li ramínka na suchém skle odpor, bowden se víc stáhne a stíraná plocha se zmenší.
Osa převodovky je dlouhá asi 25 cm, půlmetr fakt ne a je to kvůli její montáži za ochranný rám (ten kterej tam podle některých zdejších "expertů" není a proto je T3 tak "nebezpečná").
Apexy DT-06 se nakupujou dle smlouvy v počtu 150 ks ročně, takže časem se dostane na všechny vozy, ale přednostně se dávaj do vozů s vysílačem určitého typu (LG).
Budou-li se předělávat další RP na wany, tak přednostně ty nejstarší najíždějící do oprav vyššího stupně. Stáří železa na to nemá až tak velkej vliv.
Skříň 8156 se klidně může použít jinde, ale to už je záležitostí současnýho majitele.

Hafíku, ty tvoje slinty možná přišly někomu ze začátku trochu vtipný, ale to už dávno vyprchalo, tak by sis to mohl odpustit... :wink:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.8.2017 22:09
od Bobik
mart337 píše:...a jaký odpor to má při pohybu po skle.
Jo, nad tím jsem taky dumal a napadly mě právě ty slabý motorky. Třeba u 15T, nebo i KTN nepoznáš rozdíl, akorát za sucha to (pochopitelně) vrže. Ale na chod to vliv nemá.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.8.2017 19:46
od mart337
Ono je to asi dost o té údržbě, ale I o tom jak vydatně prší a jaký odpor to má při pohybu po skle. Některý se na suchu skoro nehne a některý za většího deště lítá jak splašenej.
Tuhle jsem měl ten druhej případ, kdy mi stěrač vyskočil až na boční sklo. A díky tomu se uvnitř nějak uvolnil, že už nešel ani rychlou rotou opravit a vyměňovalo se. Docela jsem byl překvypenej, že když se takhle uvolnil, tak se dal prakticky vytáhnout ven i s osou, která byla možná tak půl metru dlouhá. Myslel jsem si, že motorky stěračů jsou někde u kastle, ale takhle to vypadá že jsou hluboko ve voze.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.8.2017 18:00
od Bobik
fricoolinek2 píše:Ad stěrače - když už dva, tak alespoň, že nemůžou bejt orientovány jako u starých KT8, kdy se jejich dráhy uprostřed skla překryjí a nezůstává tam ten průzor á-la půlené sklo.
Nojo, jenže u starých KT to mělo zase nevýhodu, že v základní poloze byly ramena kolmo k zemi, což tolik nevadilo, bo řidič seděl uprostřed (ale stejně to bylo "divný"), zatímco u R.P sedí drobet vlevo, takže by měl stěrač v klidový poloze přímo proti očím.
Ale nevím, přijde mi, že je to spíš o vyběhanosti, utaženosti a údržbě (možná slabý motorky), bo někde u R.P běhaj stěrače krásně, někde udělaj jen trapnej pohyb pár cm na obě strany. 8-[

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.8.2017 16:42
od ZXS91
Bobik píše:...No, zbylo nám ve vozovně jedno R.P s DT01 (832? tuším 6)...
Jojo, 8326, aspoň už ji depo dává jako zadní, dnes jsem ji měl na 25

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.8.2017 16:37
od fricoolinek2
No a tedy nedávalo by smysl předělávat nejstarší R.P se skříní za "zlatých šedesátých" než R.PV z roku 2004?

A třeba skříň 8156 (by) nenašla ještě nějaké využítí jako ND?


Ad stěrače - když už dva, tak alespoň, že nemůžou bejt orientovány jako u starých KT8, kdy se jejich dráhy uprostřed skla překryjí a nezůstává tam ten průzor á-la půlené sklo.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.8.2017 16:05
od von Špilberk
Bobik píše:No, zbylo nám ve vozovně jedno R.P s DT01 (832? tuším 6) a co jsem se informoval, tak předělávat se (jako zbytek "dvacítkovejch", tedy 832x co máme) na novej Apex hned tak nebude, bo to není jen výměna tý krabičky v kabině, ale i nějakejch střev vevnitř a konkrétně u tohodle stroje se to prý už nevyplatí.
Tohle je celkem zajímavá věc: na Pankráci byly původní nejstarší šumperáci (82xx) a snad na všechny se nový Apex dal. Když depo s výměnou apexů skončilo, byly šumperáci předáni na Žižkov a na PA přišly z nějaké :zadnice erpéčka komplet se starými apexy. Docela bych chtěl vidět nějaký plán (harmonogram), jaký je s těmi apexy cílový stav a kdy bude dosažen. :-k :roll:

A když se řeší 8220, tak jedna archivní :cry: Z:arrow:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.8.2017 16:04
od 9001
demon: Tak vyčíslení bude vypadat luxusně pro politika, protože se bude moc fotit s novou tramvají s celkem minimální náklady :lol: .Otázka je co cestující a řidiči...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.8.2017 15:06
od Bobik
MKzB píše:Přestavba Progressu z analogu na digitál je asi jediný vedlejší modernizační krok.
A zaplaťpánbůh za něj. Ať si kdo chce co chce říká, analog versus digitál jsou nebe a dudy.
Petrpes píše:Pro jistotu se převzalo i DT01 a stěrače vzor 1966... :D
No, zbylo nám ve vozovně jedno R.P s DT01 (832? tuším 6) a co jsem se informoval, tak předělávat se (jako zbytek "dvacítkovejch", tedy 832x co máme) na novej Apex hned tak nebude, bo to není jen výměna tý krabičky v kabině, ale i nějakejch střev vevnitř a konkrétně u tohodle stroje se to prý už nevyplatí. Proč a jestli se to udělá až v rámci "dílen", tedy PU (nebo "nikdy") jsem už v hlavě neudržel. :D
Nicméně k těm stěračům třeba - pochop pejsku, že taková jednoduchá "blbost", co by ovšem pomohla, jako třeba dát tam delší ramínka (ty s gumičkama) a silnější motorky, aby se stěrače nezastavovaly v půlce okna a nevytvářely tam "průzory z tanku", by bylo neúměrně drahý. To nejde. :lol:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.8.2017 14:23
od Petrpes
Pro jistotu se převzalo i DT01 a stěrače vzor 1966... :D
Ne mě nevěřte, PeS tomu nerozumí, ale Demon má stínovou pravdu #-o =D>

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.8.2017 12:03
od demon
Jak píše MKzB, jde o komplet přeházení agregátů (po drobných úpravách) z 8220 do skříně 8285.
Jak u přestavby 8156, tak u 8220 se vyčíslujou náklady, tak proto...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.8.2017 7:47
od MKzB
Co zbyde? Podvozky, motory, TV Progress, který se přestaví, a plno dalších věcí.
Uvědomme si, že první R.P byly dělány z velmi starých skříní, které už mají leccos za sebou. Oprava takové skříně by byla dražší, než koupě nové NP skříně.
Takže se v podstatě celé R.P přeskládá do nové skříně. Předpokládám, že původní dveře asi nebudou pasovat, proto dostane nové dveře a s okny to asi bude podobné - minimálně okna v NP části. Přestavba Progressu z analogu na digitál je asi jediný vedlejší modernizační krok.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 02.8.2017 5:04
od fricoolinek2
A co z tý 8220 tam jako zbyde? Podvozky a boční skla?

A nejdou poslat PARSu papíry a 8220 poslat bez papírů na Ukrajinu, ať to tam, mrk mrk, sešrotují, mrk mrk...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 01.8.2017 22:55
od demon
Tak jest, zítra to tu balí...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 01.8.2017 21:18
od Karosák
8220 si už koukám balí kufry na reinkarnaci do Krnova, je tak? :?: