Stránka 6 z 324

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 18.8.2022 21:02
od 9001
MPL: A nejsou? Že to proženou lehkým FL fakt není inovace....

Moderní vozový park má být 100% NP, s klimou a ne 3x repasovaná prolézačka...

Navíc jsem zastáncem, že sola do pražského provozu jsou kravina...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 18.8.2022 20:25
od Petrpes
Demon: To už je fakt bizár :D T3 vzor 1960 r.v. 2030 :D

To šotoušům nevysvětlíš 🤪🙈⚠️

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 18.8.2022 17:34
od MPL
9001 píše:
18.8.2022 13:32
Demon: To už je fakt bizár :D T3 vzor 1960 r.v. 2030 :D
A já se tedy zeptám (možná naprosto blbě) znovu: fakt to jsou "stejný tramvaje" jako v roce 1960? Ano, vypadají velmi podobně, no a co? To opravdu všechno, co nevypadá každých X let jinak (i kdyby jediné, co se na nich změní bude právě a jenom ten vzhled) je naprosto špatně? Proč, proboha?

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 18.8.2022 13:32
od 9001
Demon: To už je fakt bizár :D T3 vzor 1960 r.v. 2030 :D

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 18.8.2022 6:30
od demon
fricoolinek2 píše:
18.8.2022 3:03
Co bude s těmi 333 dalšími, které budou na GO zralé do cca 10 let....
Nebudou zralé na GO do 10 let, ale tak do 25 let.
Dost času na to, přikoupit další.
fricoolinek2 píše:
18.8.2022 3:03
Dejme tomu, že 13 dalších tato wanizace také nemine.
Pořád tvým počtům nerozumím.
Proč 13 ?
fricoolinek2 píše:
18.8.2022 3:03
Ovšem pak stále budeme šul-nul, zatímco přubude Dědina, Libuš, možná Zdiby.....
V plánu je minimálně 30 + opce po roce 2025, nikde není řečeno že po roce 2030 to nemůže být dalších 150 vozů.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 18.8.2022 3:03
od fricoolinek2
demon píše:
15.8.2022 22:58
fricoolinek2 píše:
15.8.2022 21:48
...což i tedy odpovídá dedikované životnosti 15-20 lety.
Teď úplně nevím, co mám z tvé dojmologie rozporovat dřív.
Nejstarší kusy mají 22 let a dál jezdí, průměrná doba do GO 25 let tak není problém.
Dojíždění kilometrů do prohlídek se plánuje s ohledem na kapacity a vzhledem k prodloužení proběhů oproti minulosti a rozložení prací na více kooperantů je provádění GO tempem 2-3 vozy měsíce určitě reálné.
Vozový park se bude rozhodně rozšiřovat, zapomínáš totiž na Kachny a připravovaný nákup nových vozů.
Ok, máme (měli jsme) tady nějakých 350 vozů T3R.P(/V). U 17 z nich je (přinejmenším) plánována wanizace. Co bude s těmi 333 dalšími, které budou na GO zralé do cca 10 let....

Dejme tomu, že 13 dalších tato wanizace také nemine.

Logicky/teoreticky by se měl zbylý počet nahradit 160ks 30M vozů. 10 z nich bychom mohli mít ze zbylých miškovických kachen. Zbývá tedy 150 ks.

Ovšem pak stále budeme šul-nul, zatímco přubude Dědina, Libuš, možná Zdiby.....

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 17.8.2022 15:23
od Bobik
MPL píše:
16.8.2022 17:53
No nevím, asi tedy nebudu "lidi"...
Tak nechtěl jsem přímo napsat nemyslící ovce, které nadšeně odhýkají kdejakou dostatečně "krásnou" myšlenku a které se pak hlasitě dožadují, aniž by se nad reálností a proveditelností onoho dokázali hlouběji zamyslet.
Zkrátka celý "problém" vznikl tak, že aktivisti ve vedení města si nejdřív dali a slavnostně vyhlásili "socialistické závazky" (viz 100% nízkopodlažnost do roku tuším 25), jenže pak jaksi narazili na realitu. A ty ovce, které to nadchlo, se toho teď dožadují. Jenže chtít po nich nějaké hlubší zamyšlení, například, že vždycky je to něco za něco (100% nízkopodlažnost versus jízdní vlastnosti, bezpečnost versus prakticky neotevíratelný okna atd..), je marné. Zkrátka nejde jim vysvětlit, že dobře větratelná tramvaj přirozenou cestou s výzbrojí na střeše a kvůli tomu, aby nějaký tydýt nemohl vystrčit hlavu ven tak s minimálně otvíratelnými okny, nebo tramvaj, kde si všichni budou moci sednout na pohodlné židle, aniž by se na ně někdo další mačkal, ale která zároveň bude houmlesprostá a čistá, ač si tam každý druhý přinese svačinu a to všechno pokud možno za jízdné zadarmo a bez zvyšování daní, je něco, jako kvadratura kruhu.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 17.8.2022 15:08
od Bobik
Voko23 píše:
17.8.2022 14:56
Na něco jsem zapomněl?
Vliv na trať. Koncepce podvozku (skutečně otočný, s jedním čepem v podélném středu) ty koleje, hlavně v obloucích, ojíždí podstatně méně.
Až bude někdo tvrdit cosi o otočnosti podvozků 15T, ať ten stoj dá na zvedáky a zkusí hnout s mezičlánkovými podvozky. :D

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 17.8.2022 14:56
od Voko23
Pokud se na to někdo podívá z pohledu řádného hospodáře...tak pro provoz wan mluví :
Spolehlivost výzbroje
Celková spolehlivost
Cenové náklady na ND
Dostupnost většiny ND (sám si je DP opraví)
Cenové náklady na údržbu (personál)
Variabilita provozu - sólo a dvojice
Spotřeba el.energie
Zavedené technologie údržby...
Na něco jsem zapomněl?
No a šotouši mají stále co fotit :-))))

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 16.8.2022 17:53
od MPL
Děkuji všem za reakce na moji otázku. Zejména mne zaujaly odpovědi:
Bobik: Lidi, co tomu nerozumí, tedy běžní cestující, pořád vidí tu starou kastli. Která je podle nich už "out", zvlášť, když jsou k vidění modernější (vzhledově) vozidla. No nevím, asi tedy nebudu "lidi", protože já pojedu radši T3, kde sedím jak přibitý a můžu si otevřít okénko, než v "moderní" tramvaji, kde lítám na sedačce jak ořech ve skořápce a ještě je to kombinace s návštěvou poloviční sauny.
von Špilberk: Ostuda je, že nemáme na nové tramvaje a musíme obnovovat dokola tramvaje staré. Tohle je ale ostuda politické reprezentace a nikoli těch tramvají, s tím souhlasím.
Kromě toho zaznělo, že jsou technologicky "jiné". No aby nebyly, že? Ale, že by byly nějak zásadně "špatné" tu nezaznělo.
Bohužel, autor původního příspěvku, na který jsem reagoval (Petrpes), mi svoje vidění pojmu "ostuda" nevysvětlil.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 16.8.2022 11:29
od demon
MKzB píše:
16.8.2022 7:58
Zatím se wanizují pouze bouračky, u kterých se oprava skříně nevyplatí. Ostatně hádám, že ta wanizace bude spíš nahodilá. RP najede do GO a podle stavu kastle se buď opraví, nebo se koupí nová wana.
Už máme odstavené adepty i bez bouračky a vytipované další s nájezdem do konce tohoto roku.
9001 píše:
16.8.2022 9:00
Takže ty kastle mají cca 50 let provoz v pražském provozu....
To sice jo, ale už jednou GO, část z nich i dvěma, prošly, takže tady bych problém neviděl. Rám je dostatečně pevnej a plech se vymění...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 16.8.2022 9:00
od 9001
MKzB: Ono je otázka, jak ty vozy budou vypadat... Protože narozdíl od jiných měst jsme brali původní T3... Takže ty kastle mají cca 50 let provoz v pražském provozu....

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 16.8.2022 7:58
od MKzB
Ad připravovaný nákup nových vozů: Jestli se ta výběrka potáhnou jak s trolejbusy v Brně, tak potěš koště. Nicméně dokud nebude na 120% jisté, že něco nového přijde, tak by se s tím nemělo počítat.

Ad wanizace: Zatím se wanizují pouze bouračky, u kterých se oprava skříně nevyplatí. Ostatně hádám, že ta wanizace bude spíš nahodilá. RP najede do GO a podle stavu kastle se buď opraví, nebo se koupí nová wana.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 22:58
od demon
fricoolinek2 píše:
15.8.2022 21:48
...což i tedy odpovídá dedikované životnosti 15-20 lety.
Teď úplně nevím, co mám z tvé dojmologie rozporovat dřív.
Nejstarší kusy mají 22 let a dál jezdí, průměrná doba do GO 25 let tak není problém.
Dojíždění kilometrů do prohlídek se plánuje s ohledem na kapacity a vzhledem k prodloužení proběhů oproti minulosti a rozložení prací na více kooperantů je provádění GO tempem 2-3 vozy měsíce určitě reálné.
Vozový park se bude rozhodně rozšiřovat, zapomínáš totiž na Kachny a připravovaný nákup nových vozů.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 22:41
od Bobik
mart337 píše:
15.8.2022 22:13
Pokud si pamatuju, tak to je kombinace vlastností některých vozů a pak taky ojetí kolejí. Nějaký ten čas to byl otřes jak třeba v Modřanech, tak i na Řepech či na Barrandov. Byly i kusy (vozy), že se na rovným úseku nedalo jet víc jak třicet, abych nespadnul ze sedačky.
Nezapomínej, že T3 je "teréňák", schopný jezdit i po poli po plaňkách od plotu (15T by nezvládla ani polovinu z toho). Ovšem zkus s takovým teréňákem jet rychlostní závody. Navíc po tom poli. :D
Jasně, pokud je v perfektním stavu (hlavně kola a podvozky) a je v perfektním stavu i trať, pak v ní 65 ani nepoznáš a mnohé by klidně daly i víc. Ovšem kombinace ojetého vozu a navíc ne moc kvalitního žlábku (žlábková kolej taky není konstruovaná na žádné závratné rychlosti) způsobuje to houpání.
Samozřejmě je to věcí nákladů. I ta houpavá tramvaj je pro normální provoz ve městě naprosto dostačující. Akorát se s ní nedá jet rychle. Takže otázka spíš politická.