Pokud si pamatuju, tak to je kombinace vlastností některých vozů a pak taky ojetí kolejí. Nějaký ten čas to byl otřes jak třeba v Modřanech, tak i na Řepech či na Barrandov. Byly i kusy (vozy), že se na rovným úseku nedalo jet víc jak třicet, abych nespadnul ze sedačky. Říkal jsem tomu "šejkr", jak jsem tam lítal v kabině ze strany na stranu.
T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
...což i tedy odpovídá dedikované životnosti 15-20 lety.MKzB píše: ↑12.8.2022 18:17Ano, bylo by lepší pořídit nové tramvaje, ale problémem jsou peníze. Pokud vím, tak 15T nejsou ještě zaplacené.
Opakuji, že se nejedná o nové tramvaje, ale víceméně se jede podle toho, že nejstarší T3R.P dojíždí kilometry do GO a oprava jejich kastle by byla spíš novostavbou. Proto je levnější nová kastle a když už, tak s NP středem.
Ovšem tedy ty R.Pčka budou za chvíli dojíždět km do GO (odovzuji z rychlosti modernizací v první půlce 00s) tempem 3-4 kusy měsíčně. A tímto tempem, přepkládám, nové wany vyjíždět z UDDP nebudou.
Takže bude početní stav vozů úbývat? V okamžiku rozšiřování sítě o Holyni/Slivenec, Libuš a Dědinu?
A propo - už se daří nějak racionlizovat tempo oprav 15T po MU? Už je někde na skladě po několika kusech ND, které jsou nejčastěji zasaženy při nehodě - nárazníky, světla, čelní skla? Se ŠT je uzavřena nějaká dohoda na opravu po těžší nehodě, kdyby takovou operaci mohli případně provést rychleji?
T3 je starý krumpl s velmi vysokými schody. Wanizace je v podstatě jen 1/3 řešení.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
T3 byla konstruována na 65 km/h a této závratné rychlostí zatím nikde v Praze nelze legálně dosáhnout.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Co tou reálností myslíš ? To že se vedle opravárenský haly už rok válí nové karoserie, na které se od dodání nešáhlo ?! Podle mě to, že se se šrotů vyrabují použitelné díly nejsou rozpracování nového vozu, ale rozborka starého...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Bohužel souvisí. Jako kdyby jsi "vytuněněnou" Š100 v dnešní době "prodával" coby "moderní vozidlo". Lidi, co tomu nerozumí, tedy běžní cestující, pořád vidí tu starou kastli. Která je podle nich už "out", zvlášť, když jsou k vidění modernější (vzhledově) vozidla. Nějaké jízdní vlastnosti, či cena za údržbu jsou pod jejich rozlišovací schopnosti a kdyby se ty "starý" vnitřnosti (na kterých ale není moc co vymýšlet) nacpaly do moderní kastle (což je vlastně třeba EVO), budou "spokojený".
Značný. Tím nejdůležitějším je přechodnost. S 15T zkrátka nejde jezdit jako s T3, má jinak zavěšené podvozky (krajní nemají čep ve středu, mezičlánkové mají čepy dva, takže vlastně tvoří nepřiznané články), což se projevuje vlivem na trať i na jízdních vlastnostech, má díky nízký podlaze a výzbroji na střeše vysoko těžiště, což se projevuje na jízdních vlastnostech, nemá osy, takže mechanické brzdy působí přímo na kola, což přináší problémy. Zjednodušeně řečeno, oblouky je s 15T nutno projíždět rychlostí cca o 10-15km nižší. Z technického hlediska je to zkrátka "něco za něco", jenže z pohledu laika působí "moderně".
K houpání T3 na rovné trati dochází ve vyšších rychlostech u ojetých vozů (před prohlídkami) a to je způsobeno tím, že T3 pro nějaké vysoké rychlosti nebyla konstruována.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Nechybí tomu nic, ale taky to nemá nic navíc. Celé zlepšení je 1/3 nízkopodlažnosti. Řidič může ocenit klimatizaci kabiny, pokud funguje.
Jinak si myslím, že to s mediálním pojetím souvisí: přehnaná reklama vyvolává přehnanou kritiku.
Ostuda je, že nemáme na nové tramvaje a musíme obnovovat dokola tramvaje staré.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Reálně je rozpracováno asi 20 vozů, na všechny nejsou ještě ani "dárci orgánů".von Špilberk píše: ↑15.8.2022 11:18Reálně vznikly 2, protože kapacita ÚD. Přitom RP po železárnách se slušně nahromadily.
Třeba že má větší výkon jízdy i brzdy, pravda je to vynucené navýšením hmotnosti díky tomu, že je delší.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
von Špilberk: díky za analýzu, já ale zopakuji svůj dotaz: co je na nich "ostuda"? Tato náleopka může těžko souviset s mediálními akcemi DP. Nejsem řidič tramvaje, takže opravdu nevím, jak velký rozdíl v jízdních vlastnostech je mezi jednotlivými modely. To jako, že 15T se na "křivolaké" trati nehoupe a T3 na "rovné" ano?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Skoro bych řekl, že hlavní problém je reklama, kterou tomu záměru dělá vedení města a DP, aby předvedlo, že něco dělá. Můžeme si to zrekapitulovat: záměr byl původně až 120 wan, pak 90, teď 60. Reálně vznikly 2, protože kapacita ÚD. Přitom RP po železárnách se slušně nahromadily. Kdyby se šlo cestou, že se průběžně kupuje pár kastlí ročně, aby bylo s čím jezdit, tak by to bylo OK. Je to věc, která si podle mne nezaslouží větší mediální pozornost.
Ale město a DP s tím dělá humbuk, přidává vznosné kecy o modernizaci a "rozvoji" vozového parku, a tak vzniká odpor a nesouhlas těch, co si moderní tramvaj ve 3. desetiletí 21. století představují jinak.
Kdyby se jen řeklo, že je to náhrada havarované kastle za novou, aby bylo s čím jezdit, tak by to možná i část kritiků pochopila. Jenže to by zase na magistrátu a v DP asi měl někdo pocit, že je to prezentováno málo přitažlivě.
demon: pardon, ale dotaz: v čem jsou jízdní vlastnosti wany lepší než u obyčejného RP To jsem si fakt nikdy nevšiml. Naopak: wana se houpe jak sviňa.
Ale město a DP s tím dělá humbuk, přidává vznosné kecy o modernizaci a "rozvoji" vozového parku, a tak vzniká odpor a nesouhlas těch, co si moderní tramvaj ve 3. desetiletí 21. století představují jinak.
Kdyby se jen řeklo, že je to náhrada havarované kastle za novou, aby bylo s čím jezdit, tak by to možná i část kritiků pochopila. Jenže to by zase na magistrátu a v DP asi měl někdo pocit, že je to prezentováno málo přitažlivě.
demon: pardon, ale dotaz: v čem jsou jízdní vlastnosti wany lepší než u obyčejného RP To jsem si fakt nikdy nevšiml. Naopak: wana se houpe jak sviňa.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
A to je právě ten omyl, tady byly jednoznačně eliminovány nevýhody a zvýrazněny výhody.
Nacpáním nového motoru do Š100 nezměníš komfort ani jízdní vlastnosti toho vozu, tady ano.
Aniž bych chtěl jejich modernizaci hájit, musím prostě přijmout důvody pro pokračování provozu.
Nacpáním nového motoru do Š100 nezměníš komfort ani jízdní vlastnosti toho vozu, tady ano.
Aniž bych chtěl jejich modernizaci hájit, musím prostě přijmout důvody pro pokračování provozu.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Prostě je to pořád T3 se všemi výhodami i nevýhodami...
Přeložil bych to tak, že jako, kdyby si do Škody 100 nacpal moderní TSI motor.....
Přeložil bych to tak, že jako, kdyby si do Škody 100 nacpal moderní TSI motor.....
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Petrpes, demon: Předesílám, nejsem "šotoušek" a chci se zeptat (opravdu mne to zajímá):
Co je natěch tramvajích "ostuda"? To, že vypadají hodně podobně jako modely staré 60 let nebo tomu chybí něco jiného? Pokud něco jiného, tak co?
Osobně nezastávám názor, že všechno co je staré, je "ostuda", pokud je to funkční.
Co je natěch tramvajích "ostuda"? To, že vypadají hodně podobně jako modely staré 60 let nebo tomu chybí něco jiného? Pokud něco jiného, tak co?
Osobně nezastávám názor, že všechno co je staré, je "ostuda", pokud je to funkční.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
MKzB: To je marný, tohle šotoušci prostě nepochopí...
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ano, bylo by lepší pořídit nové tramvaje, ale problémem jsou peníze. Pokud vím, tak 15T nejsou ještě zaplacené.
Opakuji, že se nejedná o nové tramvaje, ale víceméně se jede podle toho, že nejstarší T3R.P dojíždí kilometry do GO a oprava jejich kastle by byla spíš novostavbou. Proto je levnější nová kastle a když už, tak s NP středem.
Opakuji, že se nejedná o nové tramvaje, ale víceméně se jede podle toho, že nejstarší T3R.P dojíždí kilometry do GO a oprava jejich kastle by byla spíš novostavbou. Proto je levnější nová kastle a když už, tak s NP středem.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2234
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Výroba WAN v roce 2022 je více než ostuda...
Každopádně 35 nových van bych udělal a spojil je do dvojic s 35 starých WAN.
Taková souprava má alespoň 2 dveře nízké, obdoba dvojice varia.
Nicméně na noční a sólo linky, by to opravdu chtělo nové vozy, alespoň levné EVO2, ala Brno ♡
Sólo jako takové, navíc v retropodobě, do hlavního města nepatří. Třeba ty sólo 6, jsou v centru hotová ostuda!
Dvojice RP nechat dožít na šejdrech...
Ale bohužel je tu pražská šotogarnitura.
Chtělo by magistrátu vysvětlit, že projekt RPLF není tak úžasně levný, jak by se mohlo zdát...
Každopádně 35 nových van bych udělal a spojil je do dvojic s 35 starých WAN.
Taková souprava má alespoň 2 dveře nízké, obdoba dvojice varia.
Nicméně na noční a sólo linky, by to opravdu chtělo nové vozy, alespoň levné EVO2, ala Brno ♡
Sólo jako takové, navíc v retropodobě, do hlavního města nepatří. Třeba ty sólo 6, jsou v centru hotová ostuda!
Dvojice RP nechat dožít na šejdrech...
Ale bohužel je tu pražská šotogarnitura.
Chtělo by magistrátu vysvětlit, že projekt RPLF není tak úžasně levný, jak by se mohlo zdát...