Stránka 7 z 324

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 22:24
od demon
P_V píše:
15.8.2022 21:19
T3 byla konstruována na 65 km/h a této závratné rychlostí zatím nikde v Praze nelze legálně dosáhnout.
65 se v Praze jezdí zcela legálně úplně běžně.
Problém není v rychlosti, jako spíš ve stavu kol. Jsou kusy co sedí v 65 jako přibyté a kusy co už v 55 mají tendenci opustit koleje.
trainzjohny píše:
15.8.2022 17:24
To že se vedle opravárenský haly už rok válí nové karoserie, na které se od dodání nešáhlo ?!
Už to, že tam stojí nové kastle znamená, že se na nich pracuje. Z nebe fakt nespadly.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 22:13
od mart337
P_V píše:
15.8.2022 21:19
Bobik píše:
15.8.2022 16:43
K houpání T3 na rovné trati dochází ve vyšších rychlostech u ojetých vozů (před prohlídkami) a to je způsobeno tím, že T3 pro nějaké vysoké rychlosti nebyla konstruována.
T3 byla konstruována na 65 km/h a této závratné rychlostí zatím nikde v Praze nelze legálně dosáhnout.
Pokud si pamatuju, tak to je kombinace vlastností některých vozů a pak taky ojetí kolejí. Nějaký ten čas to byl otřes jak třeba v Modřanech, tak i na Řepech či na Barrandov. Byly i kusy (vozy), že se na rovným úseku nedalo jet víc jak třicet, abych nespadnul ze sedačky. Říkal jsem tomu "šejkr", jak jsem tam lítal v kabině ze strany na stranu.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 21:48
od fricoolinek2
MKzB píše:
12.8.2022 18:17
Ano, bylo by lepší pořídit nové tramvaje, ale problémem jsou peníze. Pokud vím, tak 15T nejsou ještě zaplacené.
Opakuji, že se nejedná o nové tramvaje, ale víceméně se jede podle toho, že nejstarší T3R.P dojíždí kilometry do GO a oprava jejich kastle by byla spíš novostavbou. Proto je levnější nová kastle a když už, tak s NP středem.
...což i tedy odpovídá dedikované životnosti 15-20 lety.

Ovšem tedy ty R.Pčka budou za chvíli dojíždět km do GO (odovzuji z rychlosti modernizací v první půlce 00s) tempem 3-4 kusy měsíčně. A tímto tempem, přepkládám, nové wany vyjíždět z UDDP nebudou.

Takže bude početní stav vozů úbývat? V okamžiku rozšiřování sítě o Holyni/Slivenec, Libuš a Dědinu?

A propo - už se daří nějak racionlizovat tempo oprav 15T po MU? Už je někde na skladě po několika kusech ND, které jsou nejčastěji zasaženy při nehodě - nárazníky, světla, čelní skla? Se ŠT je uzavřena nějaká dohoda na opravu po těžší nehodě, kdyby takovou operaci mohli případně provést rychleji?

T3 je starý krumpl s velmi vysokými schody. Wanizace je v podstatě jen 1/3 řešení.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 21:19
od P_V
Bobik píše:
15.8.2022 16:43
K houpání T3 na rovné trati dochází ve vyšších rychlostech u ojetých vozů (před prohlídkami) a to je způsobeno tím, že T3 pro nějaké vysoké rychlosti nebyla konstruována.
T3 byla konstruována na 65 km/h a této závratné rychlostí zatím nikde v Praze nelze legálně dosáhnout.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 17:24
od trainzjohny
demon píše:
15.8.2022 16:11
Reálně je rozpracováno asi 20 vozů, na všechny nejsou ještě ani "dárci orgánů".
Co tou reálností myslíš ? :shock: :shock: To že se vedle opravárenský haly už rok válí nové karoserie, na které se od dodání nešáhlo ?! Podle mě to, že se se šrotů vyrabují použitelné díly nejsou rozpracování nového vozu, ale rozborka starého...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 16:43
od Bobik
MPL píše:
15.8.2022 16:06
co je na nich "ostuda"? Tato nálepka může těžko souviset s mediálními akcemi DP.
Bohužel souvisí. Jako kdyby jsi "vytuněněnou" Š100 v dnešní době "prodával" coby "moderní vozidlo". Lidi, co tomu nerozumí, tedy běžní cestující, pořád vidí tu starou kastli. Která je podle nich už "out", zvlášť, když jsou k vidění modernější (vzhledově) vozidla. Nějaké jízdní vlastnosti, či cena za údržbu jsou pod jejich rozlišovací schopnosti a kdyby se ty "starý" vnitřnosti (na kterých ale není moc co vymýšlet) nacpaly do moderní kastle (což je vlastně třeba EVO), budou "spokojený".
MPL píše:
15.8.2022 16:06
...jak velký rozdíl v jízdních vlastnostech je mezi jednotlivými modely...
Značný. Tím nejdůležitějším je přechodnost. S 15T zkrátka nejde jezdit jako s T3, má jinak zavěšené podvozky (krajní nemají čep ve středu, mezičlánkové mají čepy dva, takže vlastně tvoří nepřiznané články), což se projevuje vlivem na trať i na jízdních vlastnostech, má díky nízký podlaze a výzbroji na střeše vysoko těžiště, což se projevuje na jízdních vlastnostech, nemá osy, takže mechanické brzdy působí přímo na kola, což přináší problémy. Zjednodušeně řečeno, oblouky je s 15T nutno projíždět rychlostí cca o 10-15km nižší. Z technického hlediska je to zkrátka "něco za něco", jenže z pohledu laika působí "moderně".
K houpání T3 na rovné trati dochází ve vyšších rychlostech u ojetých vozů (před prohlídkami) a to je způsobeno tím, že T3 pro nějaké vysoké rychlosti nebyla konstruována.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 16:31
od von Špilberk
MPL píše:
15.8.2022 9:47
Co je natěch tramvajích "ostuda"? To, že vypadají hodně podobně jako modely staré 60 let nebo tomu chybí něco jiného? Pokud něco jiného, tak co?
Osobně nezastávám názor, že všechno co je staré, je "ostuda", pokud je to funkční.
Nechybí tomu nic, ale taky to nemá nic navíc. Celé zlepšení je 1/3 nízkopodlažnosti. Řidič může ocenit klimatizaci kabiny, pokud funguje. :D
Jinak si myslím, že to s mediálním pojetím souvisí: přehnaná reklama vyvolává přehnanou kritiku.
Ostuda je, že nemáme na nové tramvaje a musíme obnovovat dokola tramvaje staré.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 16:11
od demon
von Špilberk píše:
15.8.2022 11:18
Reálně vznikly 2, protože kapacita ÚD. Přitom RP po železárnách se slušně nahromadily.
Reálně je rozpracováno asi 20 vozů, na všechny nejsou ještě ani "dárci orgánů".
von Špilberk píše:
15.8.2022 11:18
v čem jsou jízdní vlastnosti wany lepší než u obyčejného RP :?:
Třeba že má větší výkon jízdy i brzdy, pravda je to vynucené navýšením hmotnosti díky tomu, že je delší.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 16:06
od MPL
von Špilberk: díky za analýzu, já ale zopakuji svůj dotaz: co je na nich "ostuda"? Tato náleopka může těžko souviset s mediálními akcemi DP. Nejsem řidič tramvaje, takže opravdu nevím, jak velký rozdíl v jízdních vlastnostech je mezi jednotlivými modely. To jako, že 15T se na "křivolaké" trati nehoupe a T3 na "rovné" ano?

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 11:18
od von Špilberk
Skoro bych řekl, že hlavní problém je reklama, kterou tomu záměru dělá vedení města a DP, aby předvedlo, že něco dělá. Můžeme si to zrekapitulovat: záměr byl původně až 120 wan, pak 90, teď 60. Reálně vznikly 2, protože kapacita ÚD. Přitom RP po železárnách se slušně nahromadily. Kdyby se šlo cestou, že se průběžně kupuje pár kastlí ročně, aby bylo s čím jezdit, tak by to bylo OK. Je to věc, která si podle mne nezaslouží větší mediální pozornost.
Ale město a DP s tím dělá humbuk, přidává vznosné kecy o modernizaci a "rozvoji" vozového parku, a tak vzniká odpor a nesouhlas těch, co si moderní tramvaj ve 3. desetiletí 21. století představují jinak.
Kdyby se jen řeklo, že je to náhrada havarované kastle za novou, aby bylo s čím jezdit, tak by to možná i část kritiků pochopila. Jenže to by zase na magistrátu a v DP asi měl někdo pocit, že je to prezentováno málo přitažlivě. 8-)

demon: pardon, ale dotaz: v čem jsou jízdní vlastnosti wany lepší než u obyčejného RP :?: To jsem si fakt nikdy nevšiml. Naopak: wana se houpe jak sviňa. :D

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 11:07
od demon
A to je právě ten omyl, tady byly jednoznačně eliminovány nevýhody a zvýrazněny výhody.
Nacpáním nového motoru do Š100 nezměníš komfort ani jízdní vlastnosti toho vozu, tady ano.
Aniž bych chtěl jejich modernizaci hájit, musím prostě přijmout důvody pro pokračování provozu.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 10:06
od 9001
Prostě je to pořád T3 se všemi výhodami i nevýhodami...

Přeložil bych to tak, že jako, kdyby si do Škody 100 nacpal moderní TSI motor.....

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 9:47
od MPL
Petrpes, demon: Předesílám, nejsem "šotoušek" a chci se zeptat (opravdu mne to zajímá):
Co je natěch tramvajích "ostuda"? To, že vypadají hodně podobně jako modely staré 60 let nebo tomu chybí něco jiného? Pokud něco jiného, tak co?
Osobně nezastávám názor, že všechno co je staré, je "ostuda", pokud je to funkční.

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 15.8.2022 6:32
od demon
MKzB: To je marný, tohle šotoušci prostě nepochopí...

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Napsal: 12.8.2022 18:17
od MKzB
Ano, bylo by lepší pořídit nové tramvaje, ale problémem jsou peníze. Pokud vím, tak 15T nejsou ještě zaplacené.
Opakuji, že se nejedná o nové tramvaje, ale víceméně se jede podle toho, že nejstarší T3R.P dojíždí kilometry do GO a oprava jejich kastle by byla spíš novostavbou. Proto je levnější nová kastle a když už, tak s NP středem.