Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 163
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Pražské metro

Příspěvek od vs-metrak » 29.4.2011 12:26

P_V píše:Možná by stálo za úvahu tu evakuaci v tunelu i na dosavadních trasách prakticky rozpracovat - důsledně zamykat chodby co nikam nevedou, zřídit v tunelových propojkách požární přepážky s únikovými dveřmi, zahustit evakuační značení, ryché spuštění evakuačního režimu - vypne se pk, rozsvítí se a ventilace se spustí v definovaném režimu, možnost spustit evakuaci samotným fírou...
Chodby "co nikam nevedou" jsou zpravidla zamknuty. Tunelové propojky jsou propojkami proto, aby tudy mohl proudit vzduch v režimech DSM či OSM, když je zaslepíš dveřmi, tak ti jsou kničemu. Žádné evakuační značení v tunelech není, tidíž není co zahušťovat...

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Proxy » 23.4.2011 9:13

Damir Holas píše:Dotaz: jak funguje nouzové červené tlačítko ve vozech metra? To je obdoba "Znamení k řidiči" v tramvajích a busech? A v případě, že ho cestující použije, jaký je další postup?
Ano, to tlačítko je skutečně jen "znamení k řidiči" a nemá vliv na schopnost jízdy vlaku. Takže postup je stejný - strojvedoucí v nejbližší stanici zjistí, co bylo důvodem použití tlačítka.

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Pražské metro

Příspěvek od Damir Holas » 23.4.2011 8:56

Dotaz: jak funguje nouzové červené tlačítko ve vozech metra? To je obdoba "Znamení k řidiči" v tramvajích a busech? A v případě, že ho cestující použije, jaký je další postup?

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 392
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: Pražské metro

Příspěvek od piskvorrr » 15.4.2011 15:42

jeffer píše:Takže pár sekúnd po zastavení ti aj moja 3W čelovka bude na nič, pretože tunel bude totálne zadymený (akýmkoľvek svetlo osvetlíš iba dym). Pri troche šťastia a trochu dýchateľnom dyme sa do stanice doplazíš po hmate (napríklad za hlavu koľajnice - dym by mal byť hore, takže držať sa dole by mohlo pomôcť). Zažiť IRL by som asi nechcel, prípadného nácviku by som sa rád zúčastnil - aj s tými dymovnicami.
V jedné osobě možná; plazit se, zatímco se přes tebe zmateně pohrne ostatních 999 pasažérů, to asi nebude úplně nejpříjemnější zážitek.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od kasme » 15.4.2011 10:56

metross píše:hlásim že včera v odpoledních hodinách se TONDA ROZJEL :)
Více informací a možná i foto snad bude během dne...
(kbyby někdo nevěděl: Tonda je razicí štít č. 609, který vyrazil v protisměru ze staveniště Vypich směr Dejvická, kam by měl dorazit koncem příštího roku)

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 150
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Pražské metro

Příspěvek od jeffer » 15.4.2011 9:39

Takže pár sekúnd po zastavení ti aj moja 3W čelovka bude na nič, pretože tunel bude totálne zadymený (akýmkoľvek svetlo osvetlíš iba dym). Pri troche šťastia a trochu dýchateľnom dyme sa do stanice doplazíš po hmate (napríklad za hlavu koľajnice - dym by mal byť hore, takže držať sa dole by mohlo pomôcť). Zažiť IRL by som asi nechcel, prípadného nácviku by som sa rád zúčastnil - aj s tými dymovnicami.

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Pražské metro

Příspěvek od vlakoň » 12.4.2011 17:58

Omlouvám se, nepojízdná souprava mi unikla. To bych nikomu nepřál. Našel jsem studii o šíření kouře v silničních tunelech http://www.satra.cz/pdf/cost_cz.pdf . Časy tam uváděné nedávají moc šanci na únik a metro má menší průřez.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 12.4.2011 17:32

Možná by stálo za úvahu tu evakuaci v tunelu i na dosavadních trasách prakticky rozpracovat - důsledně zamykat chodby co nikam nevedou, zřídit v tunelových propojkách požární přepážky s únikovými dveřmi, zahustit evakuační značení, ryché spuštění evakuačního režimu - vypne se pk, rozsvítí se a ventilace se spustí v definovaném režimu, možnost spustit evakuaci samotným fírou...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 12.4.2011 17:22

Rozebíráme případ, že do stanice z nějakého důvodu dojet nemůže. Samozřejmě že pokud je vlak jízdy schopný, tak je dojetí do stanice priorita.
K tomu "poslepu" jsem přeci psal, že jakés takés svítidlo má dnes v kapse každý.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 12.4.2011 17:20

Evakuace lidí do tunelu je to nejkrajnější řešení a v každém případě to v podstatě znamená totální masakr. Mezi provozními pracovníky metra je legendární cvičná evakuace do tunelu u stanice Jinonice, kdy se do tunelu pro atmosféru naházelo snad i několik dýmovnic. I když šlo o akci předem naplánovanou a kompars tvořili lidé psychicky odolní, tak cvičení dopadlo naprostým fiaskem a nakonec se většina z "obětí" naprosto nekoordinovaně rozprchla.
Zahoření soupravy za jízdy už se minimálně jednou stalo a instrukce byly jasné, dojet se soupravou do stanice (v tomto případě CE), kde lidé mohou rychle a bezpečně opustit soupravu a hasiči zde mají mnohem snažší podmínky k samotnému zásahu.
Je nutné si uvědomit, že mezistaniční vzdálenost většinou je mezi jednou až dvěma minutami a za tu dobu se snad zas požár tolik nerozšíří. A při jízdě se odvádí díky průvanu kouř dozadu, takže cestující mají relativně přísun "čistého" vzduchu. Kdežto tunel by byl hned po zastavení zadýmen. Dojet se soupravou do stanice mnohdy vychází i jako rychlejší varianta. Protože kdyby měli cestující skákat do tunelu, tak to bude všechno trvat mnohem delší dobu.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Proxy » 12.4.2011 17:13

vlakoň píše:Myslím, že to někde bude dané, jak se má strojvedoucí zachovat. Kdyby někdo věděl, ať se podělí. Můj názor je určitě dojet do stanice.
Ano, strojvedoucí má nakázáno dojet do nejbližší stanice.
P_V píše:Nesmysl. Pokud vlak není vzduchotěsně uzavřen, tak se velmi rychle udusí, a pokud je, tak se udusí o něco později.
Zatímco v tunelu šanci mají, hlavně z počátku, než se to rozhoří. Utrpět úraz od kompletně zakryté přívodky vyžaduje velké umění, zejména pokud by se evakuovalo čelem - bočními dveřmi může někdo zavadit od sběrač. Že se rozutečou do postranních chodeb... Kdo se chce zachránit, ten použije mozek a půjde podél kolejí (komu mozek chybí, tomu to řekne fíra). Co se týče tmy, dnes má téměř každý v kapse mobilní telefon, a i to málo světla pro orientaci stačí (lze vlastnoručně otestovat třeba ve vítkovském tunelu). A i to rozsvícení a vypnutí DC se snad dá zařídit výrazně dřív, než tam dorazí komando sekuriťáků, aby natáhli mlíko a ohlídali všechny odbočky.
1) Mluvíme tady o půl nebo jedné minutě, kdy vlak dojede do stanice - nechat lidi běžet pět až deset minut tunelem je jednoznačně větší riziko udušení.
2) Ve vlaku je několik set lidí, takže je velká šance, že vypukne panika.
3) Zdravý rozum velí jít podle kolejí, ale koleje se také mohou dělit nebo si lidé mohou myslet, že je na kolejích přejede další vlak a budou hledat únikové chodby...
4) Kde vezmeš tu skupinu sekuriťáků, to bych rád viděl...
Strojvedoucí je ve vlaku sám, možná tam bude instruktor. Jinak se na evakuaci bude podílet staniční personál z nejbližší stanice, což jsou 1 - 3 lidé. Bude štěstí, když se podaří rychle sehnat nějaké městské strážníky... Takže evakuaci by řídilo cca 1 - 7 lidí proti několika stovkám cestujících ... Prosím, buďme realisté :wink:

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Pražské metro

Příspěvek od vlakoň » 12.4.2011 16:48

Asi by to chtělo přesunout do jiné diskuse.

Ale nedá mi to. Takže když hoří ve vlaku, tak se lidi uvnitř udusí, když hoří v o málo větším tunelu tak ne? Kam budete evakuovat (dopředu nebo dozadu, kvůli odtahu kouře) a kdo to rychle rozhodne a zařídí to při davové panice #-o Viděl jste nějakou fotku, jak vypadá tunel metra? Jak tam asi budou pajdat lidi poslepu mezi pražci, kolejemi, držáky přívodky, atd. :roll:
Myslím, že to někde bude dané, jak se má strojvedoucí zachovat. Kdyby někdo věděl, ať se podělí. Můj názor je určitě dojet do stanice.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od P_V » 12.4.2011 16:34

Proxy píše:...Pustit lidi do neosvětlených tunelů pod proudem je stejně bezpečná varianta jako nechat je v hořícím vlaku :oops:
Nesmysl. Pokud vlak není vzduchotěsně uzavřen, tak se velmi rychle udusí, a pokud je, tak se udusí o něco později.
Zatímco v tunelu šanci mají, hlavně z počátku, než se to rozhoří. Utrpět úraz od kompletně zakryté přívodky vyžaduje velké umění, zejména pokud by se evakuovalo čelem - bočními dveřmi může někdo zavadit od sběrač. Že se rozutečou do postranních chodeb... Kdo se chce zachránit, ten použije mozek a půjde podél kolejí (komu mozek chybí, tomu to řekne fíra). Co se týče tmy, dnes má téměř každý v kapse mobilní telefon, a i to málo světla pro orientaci stačí (lze vlastnoručně otestovat třeba ve vítkovském tunelu). A i to rozsvícení a vypnutí DC se snad dá zařídit výrazně dřív, než tam dorazí komando sekuriťáků, aby natáhli mlíko a ohlídali všechny odbočky.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od Proxy » 12.4.2011 14:57

P_V píše:Nejrychlejší by byla evakuace skrz čelo vlaku metra, neboť v prázdném tunelu je víc místa, než v mezeře po straně, a díky reflektorům je tam i vidět. Nejlépe třeba nouzové dveře u fíry v čele, které se vyklopí kupředu a jsou na nich schůdky. Jenže u nynějšího vozového parku nic takového neexistuje.
Nejrychlejší možná, ale znovu se zeptám s kolika mrtvými počítáš?
Podmínkou každé evakuace ze soupravy je zapnout osvětlení v tunelu, vypnout napájení a zazkratovat zbytkový proud v přívodní kolejnici. Dále je nutný zajistit doprovod, aby se ti lidé nerozutekli do různých spojek, větraček a podobně. Pustit lidi do neosvětlených tunelů pod proudem je stejně bezpečná varianta jako nechat je v hořícím vlaku :oops:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Hlubočepy - Barrandov

Příspěvek od P_V » 12.4.2011 14:38

Nejrychlejší by byla evakuace skrz čelo vlaku metra, neboť v prázdném tunelu je víc místa, než v mezeře po straně, a díky reflektorům je tam i vidět. Nejlépe třeba nouzové dveře u fíry v čele, které se vyklopí kupředu a jsou na nich schůdky. Jenže u nynějšího vozového parku nic takového neexistuje.

Odpovědět