Chodby "co nikam nevedou" jsou zpravidla zamknuty. Tunelové propojky jsou propojkami proto, aby tudy mohl proudit vzduch v režimech DSM či OSM, když je zaslepíš dveřmi, tak ti jsou kničemu. Žádné evakuační značení v tunelech není, tidíž není co zahušťovat...P_V píše:Možná by stálo za úvahu tu evakuaci v tunelu i na dosavadních trasách prakticky rozpracovat - důsledně zamykat chodby co nikam nevedou, zřídit v tunelových propojkách požární přepážky s únikovými dveřmi, zahustit evakuační značení, ryché spuštění evakuačního režimu - vypne se pk, rozsvítí se a ventilace se spustí v definovaném režimu, možnost spustit evakuaci samotným fírou...
Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské metro
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Ano, to tlačítko je skutečně jen "znamení k řidiči" a nemá vliv na schopnost jízdy vlaku. Takže postup je stejný - strojvedoucí v nejbližší stanici zjistí, co bylo důvodem použití tlačítka.Damir Holas píše:Dotaz: jak funguje nouzové červené tlačítko ve vozech metra? To je obdoba "Znamení k řidiči" v tramvajích a busech? A v případě, že ho cestující použije, jaký je další postup?
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: Pražské metro
Dotaz: jak funguje nouzové červené tlačítko ve vozech metra? To je obdoba "Znamení k řidiči" v tramvajích a busech? A v případě, že ho cestující použije, jaký je další postup?
Re: Pražské metro
V jedné osobě možná; plazit se, zatímco se přes tebe zmateně pohrne ostatních 999 pasažérů, to asi nebude úplně nejpříjemnější zážitek.jeffer píše:Takže pár sekúnd po zastavení ti aj moja 3W čelovka bude na nič, pretože tunel bude totálne zadymený (akýmkoľvek svetlo osvetlíš iba dym). Pri troche šťastia a trochu dýchateľnom dyme sa do stanice doplazíš po hmate (napríklad za hlavu koľajnice - dym by mal byť hore, takže držať sa dole by mohlo pomôcť). Zažiť IRL by som asi nechcel, prípadného nácviku by som sa rád zúčastnil - aj s tými dymovnicami.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Více informací a možná i foto snad bude během dne...metross píše:hlásim že včera v odpoledních hodinách se TONDA ROZJEL
(kbyby někdo nevěděl: Tonda je razicí štít č. 609, který vyrazil v protisměru ze staveniště Vypich směr Dejvická, kam by měl dorazit koncem příštího roku)
Re: Pražské metro
Takže pár sekúnd po zastavení ti aj moja 3W čelovka bude na nič, pretože tunel bude totálne zadymený (akýmkoľvek svetlo osvetlíš iba dym). Pri troche šťastia a trochu dýchateľnom dyme sa do stanice doplazíš po hmate (napríklad za hlavu koľajnice - dym by mal byť hore, takže držať sa dole by mohlo pomôcť). Zažiť IRL by som asi nechcel, prípadného nácviku by som sa rád zúčastnil - aj s tými dymovnicami.
Re: Pražské metro
Omlouvám se, nepojízdná souprava mi unikla. To bych nikomu nepřál. Našel jsem studii o šíření kouře v silničních tunelech http://www.satra.cz/pdf/cost_cz.pdf . Časy tam uváděné nedávají moc šanci na únik a metro má menší průřez.
Re: Pražské metro
Možná by stálo za úvahu tu evakuaci v tunelu i na dosavadních trasách prakticky rozpracovat - důsledně zamykat chodby co nikam nevedou, zřídit v tunelových propojkách požární přepážky s únikovými dveřmi, zahustit evakuační značení, ryché spuštění evakuačního režimu - vypne se pk, rozsvítí se a ventilace se spustí v definovaném režimu, možnost spustit evakuaci samotným fírou...
Re: Pražské metro
Rozebíráme případ, že do stanice z nějakého důvodu dojet nemůže. Samozřejmě že pokud je vlak jízdy schopný, tak je dojetí do stanice priorita.
K tomu "poslepu" jsem přeci psal, že jakés takés svítidlo má dnes v kapse každý.
K tomu "poslepu" jsem přeci psal, že jakés takés svítidlo má dnes v kapse každý.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Evakuace lidí do tunelu je to nejkrajnější řešení a v každém případě to v podstatě znamená totální masakr. Mezi provozními pracovníky metra je legendární cvičná evakuace do tunelu u stanice Jinonice, kdy se do tunelu pro atmosféru naházelo snad i několik dýmovnic. I když šlo o akci předem naplánovanou a kompars tvořili lidé psychicky odolní, tak cvičení dopadlo naprostým fiaskem a nakonec se většina z "obětí" naprosto nekoordinovaně rozprchla.
Zahoření soupravy za jízdy už se minimálně jednou stalo a instrukce byly jasné, dojet se soupravou do stanice (v tomto případě CE), kde lidé mohou rychle a bezpečně opustit soupravu a hasiči zde mají mnohem snažší podmínky k samotnému zásahu.
Je nutné si uvědomit, že mezistaniční vzdálenost většinou je mezi jednou až dvěma minutami a za tu dobu se snad zas požár tolik nerozšíří. A při jízdě se odvádí díky průvanu kouř dozadu, takže cestující mají relativně přísun "čistého" vzduchu. Kdežto tunel by byl hned po zastavení zadýmen. Dojet se soupravou do stanice mnohdy vychází i jako rychlejší varianta. Protože kdyby měli cestující skákat do tunelu, tak to bude všechno trvat mnohem delší dobu.
Zahoření soupravy za jízdy už se minimálně jednou stalo a instrukce byly jasné, dojet se soupravou do stanice (v tomto případě CE), kde lidé mohou rychle a bezpečně opustit soupravu a hasiči zde mají mnohem snažší podmínky k samotnému zásahu.
Je nutné si uvědomit, že mezistaniční vzdálenost většinou je mezi jednou až dvěma minutami a za tu dobu se snad zas požár tolik nerozšíří. A při jízdě se odvádí díky průvanu kouř dozadu, takže cestující mají relativně přísun "čistého" vzduchu. Kdežto tunel by byl hned po zastavení zadýmen. Dojet se soupravou do stanice mnohdy vychází i jako rychlejší varianta. Protože kdyby měli cestující skákat do tunelu, tak to bude všechno trvat mnohem delší dobu.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Ano, strojvedoucí má nakázáno dojet do nejbližší stanice.vlakoň píše:Myslím, že to někde bude dané, jak se má strojvedoucí zachovat. Kdyby někdo věděl, ať se podělí. Můj názor je určitě dojet do stanice.
1) Mluvíme tady o půl nebo jedné minutě, kdy vlak dojede do stanice - nechat lidi běžet pět až deset minut tunelem je jednoznačně větší riziko udušení.P_V píše:Nesmysl. Pokud vlak není vzduchotěsně uzavřen, tak se velmi rychle udusí, a pokud je, tak se udusí o něco později.
Zatímco v tunelu šanci mají, hlavně z počátku, než se to rozhoří. Utrpět úraz od kompletně zakryté přívodky vyžaduje velké umění, zejména pokud by se evakuovalo čelem - bočními dveřmi může někdo zavadit od sběrač. Že se rozutečou do postranních chodeb... Kdo se chce zachránit, ten použije mozek a půjde podél kolejí (komu mozek chybí, tomu to řekne fíra). Co se týče tmy, dnes má téměř každý v kapse mobilní telefon, a i to málo světla pro orientaci stačí (lze vlastnoručně otestovat třeba ve vítkovském tunelu). A i to rozsvícení a vypnutí DC se snad dá zařídit výrazně dřív, než tam dorazí komando sekuriťáků, aby natáhli mlíko a ohlídali všechny odbočky.
2) Ve vlaku je několik set lidí, takže je velká šance, že vypukne panika.
3) Zdravý rozum velí jít podle kolejí, ale koleje se také mohou dělit nebo si lidé mohou myslet, že je na kolejích přejede další vlak a budou hledat únikové chodby...
4) Kde vezmeš tu skupinu sekuriťáků, to bych rád viděl...
Strojvedoucí je ve vlaku sám, možná tam bude instruktor. Jinak se na evakuaci bude podílet staniční personál z nejbližší stanice, což jsou 1 - 3 lidé. Bude štěstí, když se podaří rychle sehnat nějaké městské strážníky... Takže evakuaci by řídilo cca 1 - 7 lidí proti několika stovkám cestujících ... Prosím, buďme realisté
Re: Pražské metro
Asi by to chtělo přesunout do jiné diskuse.
Ale nedá mi to. Takže když hoří ve vlaku, tak se lidi uvnitř udusí, když hoří v o málo větším tunelu tak ne? Kam budete evakuovat (dopředu nebo dozadu, kvůli odtahu kouře) a kdo to rychle rozhodne a zařídí to při davové panice Viděl jste nějakou fotku, jak vypadá tunel metra? Jak tam asi budou pajdat lidi poslepu mezi pražci, kolejemi, držáky přívodky, atd.
Myslím, že to někde bude dané, jak se má strojvedoucí zachovat. Kdyby někdo věděl, ať se podělí. Můj názor je určitě dojet do stanice.
Ale nedá mi to. Takže když hoří ve vlaku, tak se lidi uvnitř udusí, když hoří v o málo větším tunelu tak ne? Kam budete evakuovat (dopředu nebo dozadu, kvůli odtahu kouře) a kdo to rychle rozhodne a zařídí to při davové panice Viděl jste nějakou fotku, jak vypadá tunel metra? Jak tam asi budou pajdat lidi poslepu mezi pražci, kolejemi, držáky přívodky, atd.
Myslím, že to někde bude dané, jak se má strojvedoucí zachovat. Kdyby někdo věděl, ať se podělí. Můj názor je určitě dojet do stanice.
Re: TT Hlubočepy - Barrandov
Nesmysl. Pokud vlak není vzduchotěsně uzavřen, tak se velmi rychle udusí, a pokud je, tak se udusí o něco později.Proxy píše:...Pustit lidi do neosvětlených tunelů pod proudem je stejně bezpečná varianta jako nechat je v hořícím vlaku
Zatímco v tunelu šanci mají, hlavně z počátku, než se to rozhoří. Utrpět úraz od kompletně zakryté přívodky vyžaduje velké umění, zejména pokud by se evakuovalo čelem - bočními dveřmi může někdo zavadit od sběrač. Že se rozutečou do postranních chodeb... Kdo se chce zachránit, ten použije mozek a půjde podél kolejí (komu mozek chybí, tomu to řekne fíra). Co se týče tmy, dnes má téměř každý v kapse mobilní telefon, a i to málo světla pro orientaci stačí (lze vlastnoručně otestovat třeba ve vítkovském tunelu). A i to rozsvícení a vypnutí DC se snad dá zařídit výrazně dřív, než tam dorazí komando sekuriťáků, aby natáhli mlíko a ohlídali všechny odbočky.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Hlubočepy - Barrandov
Nejrychlejší možná, ale znovu se zeptám s kolika mrtvými počítáš?P_V píše:Nejrychlejší by byla evakuace skrz čelo vlaku metra, neboť v prázdném tunelu je víc místa, než v mezeře po straně, a díky reflektorům je tam i vidět. Nejlépe třeba nouzové dveře u fíry v čele, které se vyklopí kupředu a jsou na nich schůdky. Jenže u nynějšího vozového parku nic takového neexistuje.
Podmínkou každé evakuace ze soupravy je zapnout osvětlení v tunelu, vypnout napájení a zazkratovat zbytkový proud v přívodní kolejnici. Dále je nutný zajistit doprovod, aby se ti lidé nerozutekli do různých spojek, větraček a podobně. Pustit lidi do neosvětlených tunelů pod proudem je stejně bezpečná varianta jako nechat je v hořícím vlaku
Re: TT Hlubočepy - Barrandov
Nejrychlejší by byla evakuace skrz čelo vlaku metra, neboť v prázdném tunelu je víc místa, než v mezeře po straně, a díky reflektorům je tam i vidět. Nejlépe třeba nouzové dveře u fíry v čele, které se vyklopí kupředu a jsou na nich schůdky. Jenže u nynějšího vozového parku nic takového neexistuje.