Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 01.3.2019 16:58

Došlo ke změně ústředny pro oblast a do nové dokumentace pro ústředu nějakým nedopatřením nebyla zapracována drobná změna z roku 2009, která tehdy způsobila zprovoznění preference. Je třeba dokumentaci změnit, schvalovací kolečko a realizaci. Už se na tom pracuje. Díky za upozornění.

U Libeňáku je asi problém s detekcí, asi jen ZC. Opakuje se. Předáno.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod parrot v 26.2.2019 23:40

Grossáku, mohu prosím pár dotazů?

Nemáš info proč je už asi 2 týdny vypnutá preference na Bubenském nábřeží x Argentinská? Od Pražské tržnice nefunguje vůbec preference a čeká se tam na volno klidně ke 2 minutám.

Z opačného směru byl dnes večer okolo 20.h stejný problém na SSZ na Vltavské ve směru od Vltavské k tržnici. Také čekačka před čočkami asi k 1 minutě.

A do třetice:) proč je nefunkční preference na předmostí Libeňského mostu? Volno svítí krátkou chvíli, a pak jde z obou směrů do jízdy na stůj. Také zaznamenáno dnes v odpoledních/večerních hodinách. Minulý týden jsem přes PD řešil utržený přihlašovák na Maninách ve směru na most, a ten už je opravený...

Děkuji za info.
parrot
Uživatel
 
Založen: 25.9.2013 15:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod mart337 v 15.2.2019 16:51

No ono jde asi hlavně o to, kdo jaké pozemky vlastní. Město je v tomto ohledu na tom dost bledě. Ve vlastnictví města je pouze současný stav, a to ještě majitel pozemků stavby vlastní ještě kousek (výsek) v křižovatce! Takže o nějakém rozšiřování si můžeme nechat zdát. Ta široká promenáda okolo domu je vlastně na jeho pozemku.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod P_V v 15.2.2019 12:35

V územním plánu je rozšíření komunikace zakresleno. Při územním řízení to tomu snad muselo vyhovět. Nový metropolitní plán, ve kterém úmyslně takové detaily nejsou, zatím ještě neplatí. Zatím to vypadá, že developr dodržel jen šířku prostoru, ale zaplácl ho stáním. Ovšem na té vizualizaci zas nově vedle kolejí přibylo místo ve směru dc. Takže je to takové zmatené.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod 9001 v 15.2.2019 12:22

Bohužel developer k tomu ani není nucený... Viz reakce pana Auto*mata Fillera na FB. Prý je dnes trend vše cpát na koleje, takže to je vlastně v pořádku...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod kruťák v 15.2.2019 12:01

To jako, že by si developer ukrojil kus svého pozemku, aby se mohly posunout blbý koleje? :twisted: Na obrázku jedou auta po kolejích, to je, myslím, odpověď na tvou otázku :cry:
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
 
Založen: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod P_V v 14.2.2019 13:00

Jak bude vypadat nová budova na rohu Partyzánské/Na zátorách. Co myslíte, bude víc prostoru vedle kolejí? Na vizualizacích je prt vidět.
http://www.earch.cz/cs/architektura/v-h ... a-hnilicky
https://www.hnilicka.cz/cs/architektura ... ovice/216/

Obrázek
zatory.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 07.2.2019 0:06

Zkus popátrat. Psal jsi zde pak příspěvek, třeba dohledáš šichtu a nějaké časy průjezdů. Pokud se to tedy zrovna tehdy stalo.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 06.2.2019 22:51

Jak si to hned nenapíšu, tak je to marný...
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 06.2.2019 22:14

Karosáku, vzpomeneš si, kdy se Ti na SSZ Ruská - Moskevská stalo, že by se TRAM DC samovolně odhlásila? Nejlépe přesný čas, ale pomohla by i přibližná hodina a třeba drobný popis. Tím se obracím na všechny. Datum a čas. Díky.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 31.1.2019 6:17

Sídliště ZM už funguje, v noci jsem tam žádný problém už neregistroval.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 31.1.2019 5:34

Včera jsem měl ranní a na Sídlišti Zahradním městě jsem běhal s kličkou - totálně potmě. Poprvé při výjezdu cca 6:30, pak asi v 8:30. DC přitom zcela OK. Další info neposkytnu, bo se tam asi týden nechystám :P Hlášeno PDT s tím, že už to hlásil někdo přede mnou Z:idea:
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 31.1.2019 0:08

Kdy naposledy to nefungovalo?
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 30.1.2019 12:59

Děkuji za zajímavé počtení, vskutku příběh na pokračování Z:idea:

Jinak umřela detekce na Sídlišti Zahradním městě ZC. Musí se běhat s kličkou. Hlášeno vícekrát, takže se na tom nejspíš pracuje.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 29.1.2019 17:19

Děkuji za postřehy k Vršovické. Asi je pravdou, že z centra je plynulost o trochu nižší než do centra. Důvodem je, že do centra má signalizace na Petrohradské větší předstih přihlášení díky zastávce a že Nádraží Vršovice díky děleným přechodům zase tak velký předstih nepotřebuje. Pokud bychom chtěli zlepšit plynulost ZC (na Petrohradské a Sportovní), lze zvážit přihlašování tramvaje „přes křižovatku“. Na několika místech v Praze se tak děje, dělá se to asi třemi různými způsoby. Vždy je však třeba ošetřit možnost, že tramvaj může být zastavena ještě první signalizací a pak je informace o tramvaji bezcenná, či dokonce škodlivá. Pokud provedeme nějaké ověření dle aktuálního stavu řízení SSZ Petrohradská (jede tramvaj a očekávám, že projede, protože má nebo bude mít volno), je možné vygenerovat nějaký signál, kterým lze získat cca 7 s předstihu navíc pro Sportovní ZC. Ke zlepšení průjezdu na Petrohradské ZC by asi podobná metoda nebyla vhodná, protože na Nádraží Vršovice jsou určité rozptyly pobytů. Ale snad by šlo více užívat vloženou fázi na Petrohradské. K tomu by bylo vhodné, aby s tramvají jela i auta ZC, protože současná vložená fáze není moc produktivní. Budeme to sledovat a případně oslovíme kompetentní.
Přiznám se, že už si do detailu nepamatuji, jak byla v minulosti Vršovická napevno zkoordinovaná. Také se to v průběhu času měnilo. Vím, že DC se začínalo na Koh-i-nooru. Pak se snad stíhal průběh volna na Sportovní, dále cca začátek volna na Petrohradské. A pak si pamatuji na jízdu rychlostí cca 25 km/h, aby to padlo do jízdy U Vršovického nádraží. Což celkem šlo, ale vše bylo vykoupeno častým čekáním na Koh-i-nooru, který uměl vygenerovat pěkný vláček tramvají. To dnes prakticky neznáme.
Z centra nevím vůbec. Ale obousměrně zkoordinovat 3 SSZ po cca 200 m v cyklu 80 s nejde, takže zcela plynule to taky být nemohlo. Navíc je třeba připomenout, že do roku 2010 bylo SSZ U Vršovického nádraží jen o dvou fázích, bez povoleného levého odbočení ZC, které je nyní řešeno směrovým signálem a zkracuje tak délku volna pro TRAM běžně o 15 – 20 s. A o stejnou dobu prodlužuje stůj. Také levé odbočení na Petrohradské se muselo posílit, navíc zde jezdí BUSy, které vypadly kvůli nové zastávce z koordinace a je třeba to aspoň částečně kompenzovat.
Zajímavý postřeh k SSZ Ruská - Moskevská. Ta křižovatka je nešťastná a zastávka DC v soutěsce tomu dala korunu. Blbé je, že auta z kolejí musí odtékat zespoda i zeshora, ale jsou vzájemně v kolizi a kolony se často tvoří v obou směrech. Pokud by opravdu pomohlo, kdyby od vzdáleného kontaktu na vjezdu do zastávky bylo trochu více váženo ve prospěch zelené shora, je to minimálně k zamyšlení. Co se týče samovolného odhlášení tramvaje, také jsem to už viděl. Nikdy nikdo nic nezjistil, takže ani nevíme, zda je to v elektrice, nebo v SW…
Maniny jsou v řešení. Probíhají nějaké úpravy. Dnes 15 z 19 OK, ale ještě to chce přidat. Rychlost není dle všeho jediný vliv. Uvítám další postřehy.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: von Špilberk a 3 návštevníků

cron