Blouděnka - pomoc s vyplněním
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Blouděnka - pomoc s vyplněním
Co bych u vozový knihy spíš uvítal je to, aby měla nějakou zpětnou vazbu. Tedy aby se z ní netrhaly listy, nebo klidně i trhaly, ale aby na voze zůstával třeba průklep s popisem závady a hlavně reakcí depa. Spousta řidičů do knihy moc nepíše, protože má dojem, že to nemá cenu, když několikrát popisovali jednu a tu samou závadu a ono furt nic. Za pár dní mají ten samý vůz a závada se vyskytuje pořád. Nebo si to mezi sebou řeknou. Pak jsou z toho (logicky) akorát řeči, že depo na to se.e a že psát závady nemá moc smysl. A z pohledu řidičů tomu tak opravdu je.
Ale je mi jasné, že nejen "nikdysetotaknedělalo", a hlavně "nikdysetotakdělatnebude", protože v naprosté většině případů to není chyba depa, nýbrž někoho výš (depo nemá příslušný náhradní díl, případně nemá čas závadu odstranit, protože vůz musí zase poslat ven, závada není natolik závažná aby "bránila provozu vozu", atd. atd.).
Ale je mi jasné, že nejen "nikdysetotaknedělalo", a hlavně "nikdysetotakdělatnebude", protože v naprosté většině případů to není chyba depa, nýbrž někoho výš (depo nemá příslušný náhradní díl, případně nemá čas závadu odstranit, protože vůz musí zase poslat ven, závada není natolik závažná aby "bránila provozu vozu", atd. atd.).
Re: Blouděnka - pomoc s vyplněním
von Špilberk píše: ↑27.2.2021 15:18Absenci štítku ještě pochopím, ale kdybych byl bez vozové knihy, kam bych zaznamenával závady a problémy s vozem
Ono by bohatě stačilo, kdyby se psalo do knihy pouze pokud je třeba zaznamenat závadu. Těch zbytečně popsaných A4 bez závady s jedním či dvěma zápisy směny by se dalo spočítat za rok na tuny, ale to je v DPP stejně kacířská myšlenka jako výplatní páska na email.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Blouděnka - pomoc s vyplněním
Výhoda metra je, že umíme přečíslovat oběhy, tím se to dá po skončení MU relativně rychle vrátit do GVD. Nicméně v soupravách a ve směnách je pak guláš o to větší.Ústečák píše: ↑27.2.2021 12:45Já vím, to byl jen takový vtípek, u kterého jsem měl nutkavou potřebu si ho neodpustit. Však to platí i u nás - odklon, obzvláště v trase podobné té původní - je požehnání, nejhorší je dělení provozních úseků (typicky centrum - Smíchovské nádraží a Hlubočepy - Barrandov) a následné rovnání a otáčení do pořadí a časů. Práce na půl dne - a uvědomuju si, že tohle se v metru může stát ve zcela totožném rozsahu.vs-metrak píše: ↑27.2.2021 12:11Tak v metru se sice nejezdí odklony, ale v případě mimořádných událostí se jezdí malá kola a je v tom pak úplně stejnej, ne-li díky následnému přečíslování oběhů, pak ještě větší guláš, jako když jedou tramvaje odklonem. Ve výsledku ten vlak taky neujede dráhu danou GVD, stejně tak jako fíra nevykonává službu danou rozpisem.
Re: Blouděnka - pomoc s vyplněním
Já vím, to byl jen takový vtípek, u kterého jsem měl nutkavou potřebu si ho neodpustit. Však to platí i u nás - odklon, obzvláště v trase podobné té původní - je požehnání, nejhorší je dělení provozních úseků (typicky centrum - Smíchovské nádraží a Hlubočepy - Barrandov) a následné rovnání a otáčení do pořadí a časů. Práce na půl dne - a uvědomuju si, že tohle se v metru může stát ve zcela totožném rozsahu.vs-metrak píše: ↑27.2.2021 12:11Tak v metru se sice nejezdí odklony, ale v případě mimořádných událostí se jezdí malá kola a je v tom pak úplně stejnej, ne-li díky následnému přečíslování oběhů, pak ještě větší guláš, jako když jedou tramvaje odklonem. Ve výsledku ten vlak taky neujede dráhu danou GVD, stejně tak jako fíra nevykonává službu danou rozpisem.
Re: Blouděnka - pomoc s vyplněním
Tak v metru se sice nejezdí odklony, ale v případě mimořádných událostí se jezdí malá kola a je v tom pak úplně stejnej, ne-li díky následnému přečíslování oběhů, pak ještě větší guláš, jako když jedou tramvaje odklonem. Ve výsledku ten vlak taky neujede dráhu danou GVD, stejně tak jako fíra nevykonává službu danou rozpisem.
Re: Blouděnka - pomoc s vyplněním
Nechápu, jak se na metru vůbec můžeme obejít bez takových věcí, jako je štítek a vozová kniha...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blouděnka - pomoc s vyplněním
Jojo, velká škoda, že DORIS neumí historii a nedá se to tedy klidně dohledat i v něm ... Podle mě štítek je dávno přežitý a měl být nahrazen, ale to se nikdy nedělalo a u DPP panuje láska k papíru, místo něčeho digitálního, takže ještě pár desítek let budeme ničit lesy a archivovat tuny papíru.
Nebo že by i data z DORISu se archivovala a dala tedy klidně kdykoliv dohledat .
Nebo že by i data z DORISu se archivovala a dala tedy klidně kdykoliv dohledat .
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Blouděnka - pomoc s vyplněním
Jo, jenže máme Doris. inteligentní systém ještě dlouho mít nebudeme. Pokud vůbec. Bohužel.von Špilberk píše: ↑27.2.2021 8:11
Inteligentní systém by mohl seznam vlaků, které projely čidlem mimo pravidelnou linku, vyhodit sám, aby se 80 vlaků ručně rozklikávat nemuselo. A opravdu smart systém by rovnou přepočítal kilometry a opravil výkazy sám od sebe. Nakonec by jen podal hlášení u kolika vlaků to udělal a proč.
Jinak slyšel jsem i vysvětlení, že štítek se "nerozbije" a tudíž je to jakási záloha, kdyby klekly počítače/zmizela data, aj., neboť je nějakou dobu (několik let) archivován. A že se už několikrát stalo, že se v tom archlívu hrabalo a štítky hledaly (třeba jako důkaz k soudu).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Blouděnka - pomoc s vyplněním
Inteligentní systém by mohl seznam vlaků, které projely čidlem mimo pravidelnou linku, vyhodit sám, aby se 80 vlaků ručně rozklikávat nemuselo. A opravdu smart systém by rovnou přepočítal kilometry a opravil výkazy sám od sebe. Nakonec by jen podal hlášení u kolika vlaků to udělal a proč.
Re: Blouděnka - pomoc s vyplněním
Potom by však stačilo, aby se štítky, pokud řidič jede mimo svou v trasu a musel by ho napsat, tak aby takový štítek byl vracen a odevzdáván vždy ve své mateřské vozovně, tak jak tomu kdysi bývalo. A k tomu by to bylo povinnost výpravčího si to ohlídat. Šlo by to... Jen by se muselo chtít.Petr píše: ↑26.2.2021 19:27Souhlas. Stejně jako s vozovou knihou. Žádná změna, žádný šítek, žádna kniha.... Jenže prostě může nastat situace (ano, lidská chyba, pokrývající lidskou chybu), že výpravčí nezadá řidiče do správné směny, ten řidič jezdí v jiné vozovně, tamější výpravší nedostane štítek... No a už se to veze.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blouděnka - pomoc s vyplněním
Souhlas. Stejně jako s vozovou knihou. Žádná změna, žádný šítek, žádna kniha.... Jenže prostě může nastat situace (ano, lidská chyba, pokrývající lidskou chybu), že výpravčí nezadá řidiče do správné směny, ten řidič jezdí v jiné vozovně, tamější výpravší nedostane štítek... No a už se to veze.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blouděnka - pomoc s vyplněním
Samozřejmě to Doris umí. Jen si musíš rozkliknout konkrétní spoj. Výpravčí má opradu docela dost práce. Představa, že celý večer nedělá nic jiného, než hledá, jestli nějaké pořadí (například v Motole cca 80 vlaků denně) během dne nejelo někam jinam je úplně zcestná.
Re: Blouděnka - pomoc s vyplněním
No. Štítek je zatím stále dokladem o tom, že jsi v práci a zůstává jím ještě několik let, dokud nedojde ke skartování.