Nějaké úpravy by si to zasloužilo, ale obecně to lavíruje mezi bublinou a úplnými kravinami.
Ono to v březnu normálně a bez větších problémů vyjede, kdybych si měl tipnout.
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Nějaké úpravy by si to zasloužilo, ale obecně to lavíruje mezi bublinou a úplnými kravinami.
No já nevím, takový Mariánky to jeden čas měly dost nahnutý, protože malý město a drahý provoz.
Bobiku, prosimtě, že není špatný nápad zadrátovat víc než kopec v Prosecké, přece nebyla nějaká jasnozřivost. S tím, že by se provozovala plnohodnotná linka pouze s využitím cancouru v Prosecké, se nikdy nepočítalo (a ani nemohlo - kupř. stran kapacity napájení). Od začátku to bylo prezentováno jako zkušební úsek pro ověření technologií s tím, že pro případnou plnohodnotnou linku, která se nakonec realizovala, bude část technologií využita.Bobik píše: ↑21.8.2023 21:26Ústečák: Ne, neděje. Jediné co vzniklo a co dává smysl, je zkušební trať v proseckém kopci. Nejdřív jenom v tom kopci, až časem se to zadrátovalo dál, čímž došlo k tomu, co jsem říkal už dávno, tedy že parciální tykadlák na jednu stranu není špatný nápad, ale aby to dávalo ekonomicky smysl, musí být zadrátováno podle profilu tak 2/3 - 3/4 trati. Protože byť je elektro vlastně starší vynález, než spalovák, pořád, už skoro dvě stě let, co je ten princip znám, to chcípe na jednu věc, se kterou se nedaří nějak efektivně hnout - baterky. Jejich kapacitou počínaje, dobou "tankování" (nabíjení) konče a spoustou dalších mušek mezi tím. Spalovací motor je o nějakých 50 let mladší vynález a jakou cestu za tu dobu ušel. A od toho se odvíjí to hlavní - ekonomičnost. Takže na jednu stranu cpeme šílený prachy do nákladných a provozně drahých řešení a na druhou stranu šetříme každou korunu, aby na ten provoz vůbec bylo a hádáme se o to, co kde zrušit, zkrátit, změnit, kde prodloužit interval a vymýšlíme rovnáky na vohejbák typu poloprázdninový JŘ a podobně.
Čili tykadlák je super nápad do kopcovitého terénu, nebo na místa, kde je dobré řešit lokální bezemisnost a zároveň není potřeba odvézt najednou velké množství lidí. Tam, kde je potřeba odvézt najednou větší množství lidí, na to máme tramvaj (u fakt velkýho množství metro) a na zbytek je ekonomičtější dýzlovej bus.
Kdyby alespoň jedno z toho platilo tak pecka, ale ono je to o tom, že se špiní někde jinde (to jako nevidíme) a tváříme se že je to super. Levnější to také není a ještě dlouho nebude.