Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 17.10.2006 18:47

Sirka píše:Psalo se o návrhu ze strany MČ P7 dát 25 do dvojic a 15 nechat - byly by na to vozy? Jak to vidíte do blízké budoucnosti s 15 a 25?

Já bych 25 do těch dvojic dát zkusil. Pochopitelně pouze ve všední dny. O víkendech plná zrovna nejezdí... 8-)
A 15 bych ponechal. Ta je obsazená akorát.
Na období Vánoc jako v minulých letech doufám, že bude v soupravě jezdit "4". Už na ROPIDu zjistili, že v tomhle období bývá krušné s ní v sobotu odpoledne jezdit... :roll: :roll: Z:idea: Z:idea: Z:idea:

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od Sirka » 17.10.2006 18:17

Psalo se o návrhu ze strany MČ P7 dát 25 do dvojic a 15 nechat - byly by na to vozy? Jak to vidíte do blízké budoucnosti s 15 a 25?

K-M

Příspěvek od K-M » 10.10.2006 14:24

pawel píše: (už jsem tento příspěvek uváděl na K-r, tak by mě zajímalo, co tomu řeknete tady..)

To samé co tam :-)
zajímavé, leč krkolomné. Přetěžování tramvají na Letné je dáno nepravidelností intervalů a zpoždění, první tramvaj jede na st 4, druhá na st.3 a třetí na st. 2 a pak zase 7 minut nic. Tradiční problém pokusů o proklady a dogmatu intervalů 8/10/15/20. Až Ropid přestane lpět na grafikonových schématech, bude líp.
Chicht, ta 12 by se prostě na Strossu křížila, nebo míjela (varianta Stross-Tržnice-Dělnická-Výstaviště-Stross- Letná) a nemusíme přečíslovávat.
Taky by se ovšem mohla upravit do trasy Výstaviště-Dělnická-Tržnice-Letná-Chotkovy sady-Malostr.-Barr. a 5 zrušit (a 26 přes Floru), což bych možná dokonce preferoval a ještě ušetříme (já vím šetřit se teď v Praze nechce a nemusí, ale ono to přijde)
Komplexnější řešení ale zřejmě bude vynuceno až tou výlukou po roce 2009: Napaječ Petřin a Liboce l.č.2 v int 4/5/10, zrušená 20 a 18, linky 1 a 26 v int 4/5/10, 8,15,25 jako teď a pobere se to na Letné nádherně.
Budoucnost patří bagrům!

K-M

Příspěvek od K-M » 10.10.2006 14:23

itelv píše:Bude to tak, že u Ministerstva vnitra bude zřízena provizorní smyčka. Takže některá (é) linka (y) bude (ou) jezdit na Letnou, jině to objednou přes Malostranskou.
Spíš u Sparty, ne?

Uživatelský avatar
itelv
Uživatel
Příspěvky: 88
Registrován: 05.1.2006 11:25
Bydliště: Praha 7

Příspěvek od itelv » 10.10.2006 8:01

adam_r píše:...Idealni by byla provizorni trat na Letne cca 200m jizne od soucasne...
Bude to tak, že u Ministerstva vnitra bude zřízena provizorní smyčka. Takže některá (é) linka (y) bude (ou) jezdit na Letnou, jině to objednou přes Malostranskou.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 09.10.2006 23:00

pawel píše:Letenské nám.-Špejchar 10/2007-12/2009 (!!!)
Partyzánská-Trojská 07/2009-10/2009
Špejchar-Prašný most 11/2009-10/2010 (!)
Hládkov-Octárna 12/2007-09/2011 (!)
Ten Hladkov - Octarna je vpodstate nezajimavy usek - je tam jen jedna zastavka, ktera nebude obslouzena. Trojska bude jen na 3 mesice, a navic to jde soubezne s metrem.

Ale s tim Spejcharem to bude docela tragicke. Bude potreba vymyslet nejake dlouhodobe reseni, ktere vypadek Hradcanska - Stross nahradi. Idealni by byla provizorni trat na Letne cca 200m jizne od soucasne.

Asi to dopadne tak, ze se bude jezdit pres Malostranskou. Casove to vychazi o 5 minut dele, nez pres Letnou. Cast lidi taky presedla na krtka. Bude ale treba zrevidovat propustnost na svetelnych krizovatkach. Take je potreba pocitat s narustem IGK v dane oblasti. Rozhodne by ale bylo dobre vsechny trate v okoli uvest do stavu, aby nebyla treba zadna dalsi vyluka po dobu cele uzavirky.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2386
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 09.10.2006 21:29

čím častěji teď jezdím tramvají přes letnou a holešovice na palmovku, o to víc jsem přemýšlel o řešení neúměrného přetěžování tramvajových linek v relaci Pražská tržnice-VL-Letná a zároveň jistého nadbytku kapacity na Libeňském mostě. tramvaje na letné jsou podle mě vrcholem nekulturního cestování, a to ve všech směrech i většině časových období týdne.

nejprve jsem uvažoval o odklonění linky 3 z VL na Letnou (+prodloužení 12 na Lehovec apod.), podle mých pozorování ale 3 zas tak nevytížená v holešovicích zdaleka není, ba naopak.

pak mě napadla další myšlenka: odklonit linku 12 z Dělnické kolem tržnice na Špejchar. v praxi bych to viděl tak, že by v úseku Barrandov-Nádr.Holešovice jela jako d-12, zde by se změnila na 27, jedoucí v trase NH-Špejchar. v JŘ linek 12 i 27 by byla poznámka typu "Ze zastávky Nádraží Holešovice pokračuje jako linka 27 přes zastávky Dělnická, Vltavská a Letenské nám. do zastávky Špejchar, kde je ukončena." podobné hlášky by se mohly objevit i ve vozidlech na posledních zastávkách před "převléknutím" linky. s převlékáním by nebyl problém vzhledem k nasazení vozů s BUSE na současnou d-12.

variantně, abychom zabili více much jednou ranou a zbavili se zároveň sólo vozů, které jednoznačně negativně ovlivňují stav tramvajové dopravy na P7 (výhybkové kontakty, přeplněnost a z toho plynoucí delší zastávkové pobyty a zejména tristní úroveň kultury cestování), by bylo možno udělat změnu v této podobě: označit navrhovanou 27 jako 25, nynější 25 zrušit, linku 15 zavést ve standardních provozních parametrech (cd, ct, 2xT) a prodloužit do trasy Bílá Hora-Nádr.Hol.-Vozovna Kobylisy.

---

nicméně je asi stejně tento návrh k ničemu, neboť jak jsem se dočetl, bude P7 i P6 v brzké době silně negativně ovlivněna dopady výstavby MO Malovanka - Pelc-Tyrolka. uzavírky tram tratí budou následovné:

Letenské nám.-Špejchar 10/2007-12/2009 (!!!)
Partyzánská-Trojská 07/2009-10/2009
Špejchar-Prašný most 11/2009-10/2010 (!)
Hládkov-Octárna 12/2007-09/2011 (!)

i tak by ale odkloněná 12 (resp. 27 (25)) mohla být součástí svazku linek, zajišťující v době výluky přepravu mezi Letenským nám. a Holešovicemi. jak bude vypadat linkové vedení během výluky, to už je ale jiná kapitola. každopádně je současný stav tram dopravy v západo-východním směru na P7 dost tragický.

(už jsem tento příspěvek uváděl na K-r, tak by mě zajímalo, co tomu řeknete tady..)

K-M

Příspěvek od K-M » 05.10.2006 10:37

218 píše:Tak to jasné, jak to dopadne :twisted:
Btw. Nevymyslel tu 11 z Vokovic nějaký šotouš, kterému je líto, že tam před 30 lety jezdila a už nejezdí? :wink:
Některá opatření z poslední doby tak vypadají, třeba ty polookružní linky při výluce Ohrada, když šlo linkové vedení změnit jednoduše a logicky - vážně se zabývám myšlenkou, že někam do nějaké příslušné funkce přišel nějaký čerstvě vyštudovaný šotouš. :P :P :P

218
Uživatel
Příspěvky: 72
Registrován: 16.11.2003 22:14
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 218 » 05.10.2006 9:36

K-M píše:... půjde o to, jestli bude špičkový int. 10 minut a 11 dál vyjíždět z Vokovic, nebo jestli se zachová 8 minut a 11 vyjede jen ze Strašnic a maximálně z Pankráce a Žižkova i za cenu stěsnání vozů ve vozovnách a přesunů řidičů.
Tak to jasné, jak to dopadne :twisted:
Btw. Nevymyslel tu 11 z Vokovic nějaký šotouš, kterému je líto, že tam před 30 lety jezdila a už nejezdí? :wink:

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 05.10.2006 9:32

K-M píše:10/16/4 jsou maskované 22/23, 15/25 nebo 9.
Problém pražské MHD přijde odjinud než čekáte: Vydává se moc peněz neefektivním způsobem. Jen proto je pražská MHD na vcelku dobré úrovni a ještě zbyde na plýtvání. Velký boj bude o to aby se omezilo plýtvání ale ne kvalita. Z prognózy vývoje HDP plyne, že to nastane nejpozději napřesrok.
Ilustrativně (nevysvětlujte mi nic, je to příklad, abyste pochopili, kde ten pes, resp. celá smečka psů, je zakopána): půjde o to, jestli bude špičkový int. 10 minut a 11 dál vyjíždět z Vokovic, nebo jestli se zachová 8 minut a 11 vyjede jen ze Strašnic a maximálně z Pankráce a Žižkova i za cenu stěsnání vozů ve vozovnách a přesunů řidičů.
Ano přesně tak, kde se berou vůbec prachy na vyjíždění 11 z Vokovic, Kobylis , 21 z Hloubětína??? :roll:

K-M

Příspěvek od K-M » 05.10.2006 9:20

10/16/4 jsou maskované 22/23, 15/25 nebo 9.
Problém pražské MHD přijde odjinud než čekáte: Vydává se moc peněz neefektivním způsobem. Jen proto je pražská MHD na vcelku dobré úrovni a ještě zbyde na plýtvání. Velký boj bude o to aby se omezilo plýtvání ale ne kvalita. Z prognózy vývoje HDP plyne, že to nastane nejpozději napřesrok.
Ilustrativně (nevysvětlujte mi nic, je to příklad, abyste pochopili, kde ten pes, resp. celá smečka psů, je zakopána): půjde o to, jestli bude špičkový int. 10 minut a 11 dál vyjíždět z Vokovic, nebo jestli se zachová 8 minut a 11 vyjede jen ze Strašnic a maximálně z Pankráce a Žižkova i za cenu stěsnání vozů ve vozovnách a přesunů řidičů.

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 05.10.2006 8:41

Mapl píše:Ano, v Evropě jsme dopadli vůbec nejlépe ... a myslím že zcela oprávněne. :shock:
Hustota linkového vedení v Praze je velmi vysoká a její kvalita v podstatě také... :) 8-)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: (bez komentáře)

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 05.10.2006 6:44

Ano, v Evropě jsme dopadli vůbec nejlépe ... a myslím že zcela oprávněne. :shock:
Hustota linkového vedení v Praze je velmi vysoká a její kvalita v podstatě také... :) 8-)

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 05.10.2006 1:30

DP v životě nemůže přilákat nové cestující za současného stavu, ať už vedení, ať už linkové vedení, řidiči tramvají, ať už vozidla, interval... a jéje. Docela se az tohoto stavu divím, že i přesto tolik lidí jede MHD, pokud vím, dopadli jsme v Evropě velice dobře podle posledních průzkumů. A to tu nemáme bezbarierové vstupy všude (chápu, že leckde je to problém), moderní nízkopodlažní vozidla (neargumentujte prosím 2 Škodovka a cca 8 kačenama), vcelku slušné jsou autobusy (i když Paříž například jiné než nízké nemá (ale u nás to chce čas a i to jsem ochoten pochopit)), další nedostatky jsou například, že nám v centru města jezdí velice málo autobusovýych linek, neříkám prošpikovat to, ale tramvaj a metro je trochu málo a někma by skutečně stálo za to vzít Midi busy eventuelně normální... A je toho ještě hodně. Informovanost je mizerná, profesionálnost některých zaměstnanců také, počínaje TM,... :roll:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro || Tramvaje

Příspěvek od demon » 04.10.2006 23:48

Quetzalcoatl píše:Souběh s metrem až tak moc nevadí. Přecijen metro je doprava na dlouhé vzdálenosti, zatímco tramvaj je určena na kratší úseky. Na jeden mezistaniční úsek metra se vejdou dva až tři úseky tramvaje. Kdo chce cestovat na dlouhéí vzdálenosti, pojede metrem, kdo chce jet nakrátko, pojede električkou. Souzi a soužky také pochopili, že paralelní tratě s metrem není třeba rušit.
Ano, souzi a soužky pochopili, tak ještě aby také ostatní "optimalizátoři"pochopili, že cesta omezování současných linek , byť je třeba vedena buhvíjak bohulibými účely, není tou cestou která by přilákala do osidel MHD nové zákazníky a ty současné pomohla udržet...

Odpovědět