Příspěvek
od pawel » 09.10.2006 21:29
čím častěji teď jezdím tramvají přes letnou a holešovice na palmovku, o to víc jsem přemýšlel o řešení neúměrného přetěžování tramvajových linek v relaci Pražská tržnice-VL-Letná a zároveň jistého nadbytku kapacity na Libeňském mostě. tramvaje na letné jsou podle mě vrcholem nekulturního cestování, a to ve všech směrech i většině časových období týdne.
nejprve jsem uvažoval o odklonění linky 3 z VL na Letnou (+prodloužení 12 na Lehovec apod.), podle mých pozorování ale 3 zas tak nevytížená v holešovicích zdaleka není, ba naopak.
pak mě napadla další myšlenka: odklonit linku 12 z Dělnické kolem tržnice na Špejchar. v praxi bych to viděl tak, že by v úseku Barrandov-Nádr.Holešovice jela jako d-12, zde by se změnila na 27, jedoucí v trase NH-Špejchar. v JŘ linek 12 i 27 by byla poznámka typu "Ze zastávky Nádraží Holešovice pokračuje jako linka 27 přes zastávky Dělnická, Vltavská a Letenské nám. do zastávky Špejchar, kde je ukončena." podobné hlášky by se mohly objevit i ve vozidlech na posledních zastávkách před "převléknutím" linky. s převlékáním by nebyl problém vzhledem k nasazení vozů s BUSE na současnou d-12.
variantně, abychom zabili více much jednou ranou a zbavili se zároveň sólo vozů, které jednoznačně negativně ovlivňují stav tramvajové dopravy na P7 (výhybkové kontakty, přeplněnost a z toho plynoucí delší zastávkové pobyty a zejména tristní úroveň kultury cestování), by bylo možno udělat změnu v této podobě: označit navrhovanou 27 jako 25, nynější 25 zrušit, linku 15 zavést ve standardních provozních parametrech (cd, ct, 2xT) a prodloužit do trasy Bílá Hora-Nádr.Hol.-Vozovna Kobylisy.
---
nicméně je asi stejně tento návrh k ničemu, neboť jak jsem se dočetl, bude P7 i P6 v brzké době silně negativně ovlivněna dopady výstavby MO Malovanka - Pelc-Tyrolka. uzavírky tram tratí budou následovné:
Letenské nám.-Špejchar 10/2007-12/2009 (!!!)
Partyzánská-Trojská 07/2009-10/2009
Špejchar-Prašný most 11/2009-10/2010 (!)
Hládkov-Octárna 12/2007-09/2011 (!)
i tak by ale odkloněná 12 (resp. 27 (25)) mohla být součástí svazku linek, zajišťující v době výluky přepravu mezi Letenským nám. a Holešovicemi. jak bude vypadat linkové vedení během výluky, to už je ale jiná kapitola. každopádně je současný stav tram dopravy v západo-východním směru na P7 dost tragický.
(už jsem tento příspěvek uváděl na K-r, tak by mě zajímalo, co tomu řeknete tady..)