Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Kasičky pro platbu dovozného byly 28. září 1985 nahrazeny označovači jízdenek Merona, jelikož bylo zavedeno bezpeněžní odbavování cestujících. Původní turnikety zabraňující vstupu do přepravního prostoru metra byly odstraněny postupně.
Re: Pražské metro
Jaký byl důvod odtranění turniketů v metru v roce - tuším - 1985?
Re: Pražské metro
Na webu se objevilo oznámení EIA pro V.A1 a V.A2.
Re: Pražské metro
Tak na Palmovce nám zase nějaká žena spadla pod metro.
http://www.novinky.cz/krimi/prazske-met ... 5hu0o.html
http://www.novinky.cz/krimi/prazske-met ... 5hu0o.html
Re: Pražské metro
Vážení, přijde mi, že NĚKTEŘÍ z nás si to představují jak Hurvínek válku.
V popisovaném případě strojvedoucí osobu viděl spadnout do kolejiště, viděl i jak se snaží vylézt, ale přesto neměl šanci vlak zastavit. Co se týká činnosti personálu, tak v první řadě je nutné vyházet lidi z vlaku a ze stanice. Zjišťuje se samozřejmě také jak je to s osobou. Personál musí nejprve zajistit svojí bezpečnost což je vypnutí napájení PK, zkratování (i když to je jen sychr). V tomto případě se osoba nacházela vedle zadního sběrače 2. vozu. Sice ještě žila, ale je nad slunce jasné, že to měla spočítaný. Jestli si někdo myslí, že tak jen tak ležela pod přívodkou s oděrky a s úsměvem volala na perón o pomoc, tak to vážně ne. Ono dostat ránu od sice brzdící soupravy v rychlosti okolo 60 km/h (vlak zastavil v půlce nástupiště) a být vedle 2. vozu doslovo zmuchlán a zlámán moc šancí na přežití nedává. I když vím o případech, kdy osoba přežila (či byla i nezraněna!) díky tomu žlábku. Ale to je fakt těžká náhoda a většinou jí mají opilci, kteří se nesnaží vylézt, lehnou si do žlábku spíš "únavou".
Rozpojování M1 je jednoduché, ale stejně pak je potřeba část vlaku při vyprošťování odtlačit a to je nutné ve větším počtu lidí (hasiči). Pokud je však osoba pod vlakem nenamotaná a nežije, se soupravou se po dokumentaci MU odjede vlastní silou a následně se osoba vyzvedne.
V popisovaném případě strojvedoucí osobu viděl spadnout do kolejiště, viděl i jak se snaží vylézt, ale přesto neměl šanci vlak zastavit. Co se týká činnosti personálu, tak v první řadě je nutné vyházet lidi z vlaku a ze stanice. Zjišťuje se samozřejmě také jak je to s osobou. Personál musí nejprve zajistit svojí bezpečnost což je vypnutí napájení PK, zkratování (i když to je jen sychr). V tomto případě se osoba nacházela vedle zadního sběrače 2. vozu. Sice ještě žila, ale je nad slunce jasné, že to měla spočítaný. Jestli si někdo myslí, že tak jen tak ležela pod přívodkou s oděrky a s úsměvem volala na perón o pomoc, tak to vážně ne. Ono dostat ránu od sice brzdící soupravy v rychlosti okolo 60 km/h (vlak zastavil v půlce nástupiště) a být vedle 2. vozu doslovo zmuchlán a zlámán moc šancí na přežití nedává. I když vím o případech, kdy osoba přežila (či byla i nezraněna!) díky tomu žlábku. Ale to je fakt těžká náhoda a většinou jí mají opilci, kteří se nesnaží vylézt, lehnou si do žlábku spíš "únavou".
Rozpojování M1 je jednoduché, ale stejně pak je potřeba část vlaku při vyprošťování odtlačit a to je nutné ve větším počtu lidí (hasiči). Pokud je však osoba pod vlakem nenamotaná a nežije, se soupravou se po dokumentaci MU odjede vlastní silou a následně se osoba vyzvedne.
Re: Pražské metro
Pokud je postižený v bezvědomí, tak samozřejmě není nějaká psychologie potřeba, ale pokud je dotyčný při vědomí a můžeš s ním komunikovat, tak to taky musíš činit po celou dobu záchrany. Zjistit od něj, kde a co ho bolí, jaké pocity cítí atp. No a samozřejmě se maximálně snažit ho uklidnit. Těžko budeš vysvětlovat člověku, nad kterým stojí vlak, aby se nehýbal, že to přes něj posunou ještě jednou. On chce slyšet, že mu pomůžeš a dáš to co nejšetrněji pryč. Navíc bys s ním musel v tom malém prostoru hýbat, aby nevadil v profilu, což pacientovi může ještě víc ublížit.Oskar píše:Myslím, že na prvním místě by měla být záchrana života, pak až nějaká psychologie... Samozřejmě je to hodně riziková věc, ale než 20 minut sledovat, jak přejetý pomalu umírá, to radši přejet ho ještě jednou a okamžitě poskytnut první pomoc...
Re: Pražské metro
Myslím, že na prvním místě by měla být záchrana života, pak až nějaká psychologie... Samozřejmě je to hodně riziková věc, ale než 20 minut sledovat, jak přejetý pomalu umírá, to radši přejet ho ještě jednou a okamžitě poskytnut první pomoc...
Já si totiž při představě prostorového uspořádání Metra nedokážu moc dobře představit, jak dostat postiženého zpod vozu a zároveň s vozem nepopojet...
Já si totiž při představě prostorového uspořádání Metra nedokážu moc dobře představit, jak dostat postiženého zpod vozu a zároveň s vozem nepopojet...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 02.1.2007 17:39
- Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)
Re: Pražské metro
Ty si koukám asi nedovedeš představit, jaký je to psychycky pro toho nešťastlivce náročný. Víš jaký to musí bejt když tě přejedou 3 vagony? a Teď by tě měli přejet ještě jednou a to plánovaně... Slyšel si někdy o psychologii? jestli ne tak doporučuji alespoň základy si přečístOskar píše:Jinak moc dobře nechápu smysl toho rozpojování... Přece je málo pravděpodobné, že oběť zůstane přesně pod mezerou mezi vozy - ve většině případů zůstane pod vozem takže předpokládám, že se tak jako tak bude muset popojet... Nebylo by teda rovnou lepší vlakem okamžitě po evakuaci cestujících couvnout zpět do tunelu?
Re: Pražské metro
I kdyby tam posvátný klíč byl, moc si nedovedu představit, jak by strojvedoucí soupravu rozpojil - s vypnutým napájením - řekl bych že i za asistence dvou Dozorců nebude s to s vlakem pohnout...Jabberwocky píše:Neměl by se tedy onen posvátný momentový klíč vozit v každé soupravě, aby byl po ruce prvnímu, kdo tam dorazí?
Jinak moc dobře nechápu smysl toho rozpojování... Přece je málo pravděpodobné, že oběť zůstane přesně pod mezerou mezi vozy - ve většině případů zůstane pod vozem takže předpokládám, že se tak jako tak bude muset popojet... Nebylo by teda rovnou lepší vlakem okamžitě po evakuaci cestujících couvnout zpět do tunelu?
A nebo se to dělení soupravy dělá proto, aby se pak dotyčný vůz zvedl jeřábem? Tohle jsem nějak nepochopil...
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Bohužel odjet nešlo, sprejeři znají jistý fígl, jak odjezdu zabránit.Jabberwocky píše: No tam se ovšem nemělo nic zastavovat, nýbrž naopak soupravu řácky rozjet. Těch by škoda nebyla :-/
Pokud bys tu soupravu rozřízl, tak bys měl pak velký problém, jak ji dostat z trati. Následná likvidace by se tím hodně prodloužila. Nehledě na to, že ten chlapec s největší pravděpodobností stejně neměl šanci.Ad nehoda na C: Neměl by se tedy onen posvátný momentový klíč vozit v každé soupravě, aby byl po ruce prvnímu, kdo tam dorazí? Ta doba je fakt děsně dlouhá, to zraněnému ani nemusí být nic extra vážného, a stejně pod vlakem umře (třeba vykrvácí, ačkoli by provisorně stačilo ránu jenom zaškrtit, což umím i já). A jinak souhlas s tím, že jestli to šlo přeříznout, tak se to přeříznout mělo. Tím nechci dělat generála po bitvě, ale do budoucna by to zřejmě opravdu chtělo zrychlit.
Jedná se skutečně o starší záležitost. Záběry z místa nejsou pořízeny TV štábem, ale pracovníky DP, který záběry dal Nově k dispozici (viz aktuální DP-KONTAKT).Edit: Ještě se zeptám, na metrowebu se objevil tenhle odkaz: http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=23.10 ... 38v=119066 (reportáž o záchraně cestujícího zpod metra - některé záběry ke konci jsou dost naturalistické, tak kdo nemáte silnější žaludek, neklikat). Nějak mi to ale neštymuje - stará souprava na A? A televisní štáb u toho? Není to spíš nějaké cvičení? Nebo je ta reportáž z dřívějška? Ptám se tady, protože tam nemám login a ani si ho nechci zakládat, neb tam nepřispívám. Díky.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
No jestli tim pris neni myslen tzv razovy klic, ktery za pomoci pruzin ten sroub povoli narazem a ne tahem jak obvykleZatuhly srouby se tim trhaji normalne .
Re: Pražské metro
Momentový klíč je podle mě na utažení, ne na povolení. Když to nepovolíte nějakým momentem a větší silou nesmíte, tak to nepovolíte nikdy.
Re: Pražské metro
Nova v té 112 běžně dává starší akce. Některé záběry pak dotočí, něco převezme ze záznamu hasičů.Jabberwocky píše:Edit: Ještě se zeptám, na metrowebu se objevil tenhle odkaz: http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=23.10 ... 38v=119066 (reportáž o záchraně cestujícího zpod metra - některé záběry ke konci jsou dost naturalistické, tak kdo nemáte silnější žaludek, neklikat). Nějak mi to ale neštymuje - stará souprava na A? A televisní štáb u toho? Není to spíš nějaké cvičení? Nebo je ta reportáž z dřívějška? Ptám se tady, protože tam nemám login a ani si ho nechci zakládat, neb tam nepřispívám. Díky.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Pražské metro
No tam se ovšem nemělo nic zastavovat, nýbrž naopak soupravu řácky rozjet. Těch by škoda nebyla :-/Štěpán píše:Nejlepší na tom večeru bylo, že během tohodle museli dispečeři ještě navíc řešit nějakou bandu *****ů, která na Áčkovým Můstku vlezla do kolejiště, kde začali sprejovat soupravu.
Ad nehoda na C: Neměl by se tedy onen posvátný momentový klíč vozit v každé soupravě, aby byl po ruce prvnímu, kdo tam dorazí? Ta doba je fakt děsně dlouhá, to zraněnému ani nemusí být nic extra vážného, a stejně pod vlakem umře (třeba vykrvácí, ačkoli by provisorně stačilo ránu jenom zaškrtit, což umím i já). A jinak souhlas s tím, že jestli to šlo přeříznout, tak se to přeříznout mělo. Tím nechci dělat generála po bitvě, ale do budoucna by to zřejmě opravdu chtělo zrychlit.
Jo a velmi se přimlouvám jak za rozšíření informace o možnosti využití kanálu, tak především za opravdu výrazné označení tlačítek včetně šipek k nim. Já třeba o kanálu jisté povědomí měl (asi ještě z dětství), ale vůbec jsem si nebyl jist, zda to je pravda.
Edit: Ještě se zeptám, na metrowebu se objevil tenhle odkaz: http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=23.10 ... 38v=119066 (reportáž o záchraně cestujícího zpod metra - některé záběry ke konci jsou dost naturalistické, tak kdo nemáte silnější žaludek, neklikat). Nějak mi to ale neštymuje - stará souprava na A? A televisní štáb u toho? Není to spíš nějaké cvičení? Nebo je ta reportáž z dřívějška? Ptám se tady, protože tam nemám login a ani si ho nechci zakládat, neb tam nepřispívám. Díky.
Re: Pražské metro
Já jsem věděl ,že se chytíš Jen tak jsem to plácnul a vida.I.am.good píše:Jak si všímám na tvých příspěvcích, tak ty jsi nejchytřejší zřejmě. Jeden vůz KT8 je tříčlánkový, souprava metra typu M1 je pětivozová.cwapa píše:Tak to co píšeš je pěkná hovadina podle mě KT8 3článková a to nikomu nevymluvíš ,to je to samé jako metro je 5ti článkové. Pořád se to nechá rozpojit.
Obrovský rozdíl je v tom, že ač je to metro rozpojitelné leda nějakým tím speciálním klíčem, tak rozpojitelné je. Jednotlivé články KT8 ale rozpojit nejdou, ty se musí demontovat. Navíc pro rozčlánkování potřebuješ dva podvozky navíc. Plus ten čas - to metro rozpojili za 20minut, oddělit od sebe dva články na KT8 je práce na 20 hodin a to ssebou bude muset ten dělník hejbnout.
Dokázali jsme si tedy, že mám pravdu. Tak příště, prosím, nebuď tak arogantní ve svých příspěvcíh. Děkuji!