Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MOp » 09.11.2007 21:00

Kasičky pro platbu dovozného byly 28. září 1985 nahrazeny označovači jízdenek Merona, jelikož bylo zavedeno bezpeněžní odbavování cestujících. Původní turnikety zabraňující vstupu do přepravního prostoru metra byly odstraněny postupně.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: Pražské metro

Příspěvek od Martin » 09.11.2007 20:11

Jaký byl důvod odtranění turniketů v metru v roce - tuším - 1985?

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Pražské metro

Příspěvek od Bobek » 09.11.2007 8:43

Na webu se objevilo oznámení EIA pro V.A1 a V.A2.

admirak

Re: Pražské metro

Příspěvek od admirak » 29.10.2007 10:37

Tak na Palmovce nám zase nějaká žena spadla pod metro.
http://www.novinky.cz/krimi/prazske-met ... 5hu0o.html

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pražské metro

Příspěvek od MF » 26.10.2007 15:02

Vážení, přijde mi, že NĚKTEŘÍ z nás si to představují jak Hurvínek válku.
V popisovaném případě strojvedoucí osobu viděl spadnout do kolejiště, viděl i jak se snaží vylézt, ale přesto neměl šanci vlak zastavit. Co se týká činnosti personálu, tak v první řadě je nutné vyházet lidi z vlaku a ze stanice. Zjišťuje se samozřejmě také jak je to s osobou. Personál musí nejprve zajistit svojí bezpečnost což je vypnutí napájení PK, zkratování (i když to je jen sychr). V tomto případě se osoba nacházela vedle zadního sběrače 2. vozu. Sice ještě žila, ale je nad slunce jasné, že to měla spočítaný. Jestli si někdo myslí, že tak jen tak ležela pod přívodkou s oděrky a s úsměvem volala na perón o pomoc, tak to vážně ne. Ono dostat ránu od sice brzdící soupravy v rychlosti okolo 60 km/h (vlak zastavil v půlce nástupiště) a být vedle 2. vozu doslovo zmuchlán a zlámán moc šancí na přežití nedává. I když vím o případech, kdy osoba přežila (či byla i nezraněna!) díky tomu žlábku. Ale to je fakt těžká náhoda a většinou jí mají opilci, kteří se nesnaží vylézt, lehnou si do žlábku spíš "únavou".
Rozpojování M1 je jednoduché, ale stejně pak je potřeba část vlaku při vyprošťování odtlačit a to je nutné ve větším počtu lidí (hasiči). Pokud je však osoba pod vlakem nenamotaná a nežije, se soupravou se po dokumentaci MU odjede vlastní silou a následně se osoba vyzvedne.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: Pražské metro

Příspěvek od Martin » 26.10.2007 0:33

Oskar píše:Myslím, že na prvním místě by měla být záchrana života, pak až nějaká psychologie... Samozřejmě je to hodně riziková věc, ale než 20 minut sledovat, jak přejetý pomalu umírá, to radši přejet ho ještě jednou a okamžitě poskytnut první pomoc...
Pokud je postižený v bezvědomí, tak samozřejmě není nějaká psychologie potřeba, ale pokud je dotyčný při vědomí a můžeš s ním komunikovat, tak to taky musíš činit po celou dobu záchrany. Zjistit od něj, kde a co ho bolí, jaké pocity cítí atp. No a samozřejmě se maximálně snažit ho uklidnit. Těžko budeš vysvětlovat člověku, nad kterým stojí vlak, aby se nehýbal, že to přes něj posunou ještě jednou. On chce slyšet, že mu pomůžeš a dáš to co nejšetrněji pryč. Navíc bys s ním musel v tom malém prostoru hýbat, aby nevadil v profilu, což pacientovi může ještě víc ublížit.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Oskar » 25.10.2007 23:23

Myslím, že na prvním místě by měla být záchrana života, pak až nějaká psychologie... Samozřejmě je to hodně riziková věc, ale než 20 minut sledovat, jak přejetý pomalu umírá, to radši přejet ho ještě jednou a okamžitě poskytnut první pomoc...
Já si totiž při představě prostorového uspořádání Metra nedokážu moc dobře představit, jak dostat postiženého zpod vozu a zároveň s vozem nepopojet...

stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Re: Pražské metro

Příspěvek od stteep » 25.10.2007 23:04

Oskar píše:Jinak moc dobře nechápu smysl toho rozpojování... Přece je málo pravděpodobné, že oběť zůstane přesně pod mezerou mezi vozy - ve většině případů zůstane pod vozem takže předpokládám, že se tak jako tak bude muset popojet... Nebylo by teda rovnou lepší vlakem okamžitě po evakuaci cestujících couvnout zpět do tunelu?
Ty si koukám asi nedovedeš představit, jaký je to psychycky pro toho nešťastlivce náročný. Víš jaký to musí bejt když tě přejedou 3 vagony? a Teď by tě měli přejet ještě jednou a to plánovaně... Slyšel si někdy o psychologii? jestli ne tak doporučuji alespoň základy si přečíst

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Oskar » 25.10.2007 22:21

Jabberwocky píše:Neměl by se tedy onen posvátný momentový klíč vozit v každé soupravě, aby byl po ruce prvnímu, kdo tam dorazí?
I kdyby tam posvátný klíč byl, moc si nedovedu představit, jak by strojvedoucí soupravu rozpojil - s vypnutým napájením - řekl bych že i za asistence dvou Dozorců nebude s to s vlakem pohnout...

Jinak moc dobře nechápu smysl toho rozpojování... Přece je málo pravděpodobné, že oběť zůstane přesně pod mezerou mezi vozy - ve většině případů zůstane pod vozem takže předpokládám, že se tak jako tak bude muset popojet... Nebylo by teda rovnou lepší vlakem okamžitě po evakuaci cestujících couvnout zpět do tunelu?

A nebo se to dělení soupravy dělá proto, aby se pak dotyčný vůz zvedl jeřábem? Tohle jsem nějak nepochopil...

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Tonda Ježek » 25.10.2007 21:29

Jabberwocky píše: No tam se ovšem nemělo nic zastavovat, nýbrž naopak soupravu řácky rozjet. Těch by škoda nebyla :-/
Bohužel odjet nešlo, sprejeři znají jistý fígl, jak odjezdu zabránit.
Ad nehoda na C: Neměl by se tedy onen posvátný momentový klíč vozit v každé soupravě, aby byl po ruce prvnímu, kdo tam dorazí? Ta doba je fakt děsně dlouhá, to zraněnému ani nemusí být nic extra vážného, a stejně pod vlakem umře (třeba vykrvácí, ačkoli by provisorně stačilo ránu jenom zaškrtit, což umím i já). A jinak souhlas s tím, že jestli to šlo přeříznout, tak se to přeříznout mělo. Tím nechci dělat generála po bitvě, ale do budoucna by to zřejmě opravdu chtělo zrychlit.
Pokud bys tu soupravu rozřízl, tak bys měl pak velký problém, jak ji dostat z trati. Následná likvidace by se tím hodně prodloužila. Nehledě na to, že ten chlapec s největší pravděpodobností stejně neměl šanci.
Edit: Ještě se zeptám, na metrowebu se objevil tenhle odkaz: http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=23.10 ... 38v=119066 (reportáž o záchraně cestujícího zpod metra - některé záběry ke konci jsou dost naturalistické, tak kdo nemáte silnější žaludek, neklikat). Nějak mi to ale neštymuje - stará souprava na A? A televisní štáb u toho? Není to spíš nějaké cvičení? Nebo je ta reportáž z dřívějška? Ptám se tady, protože tam nemám login a ani si ho nechci zakládat, neb tam nepřispívám. Díky.
Jedná se skutečně o starší záležitost. Záběry z místa nejsou pořízeny TV štábem, ale pracovníky DP, který záběry dal Nově k dispozici (viz aktuální DP-KONTAKT).

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od PvvS » 25.10.2007 16:39

No jestli tim pris neni myslen tzv razovy klic, ktery za pomoci pruzin ten sroub povoli narazem a ne tahem jak obvykleZatuhly srouby se tim trhaji normalne .

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 25.10.2007 13:26

Momentový klíč je podle mě na utažení, ne na povolení. Když to nepovolíte nějakým momentem a větší silou nesmíte, tak to nepovolíte nikdy.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské metro

Příspěvek od XSC » 25.10.2007 9:56

Jabberwocky píše:Edit: Ještě se zeptám, na metrowebu se objevil tenhle odkaz: http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=23.10 ... 38v=119066 (reportáž o záchraně cestujícího zpod metra - některé záběry ke konci jsou dost naturalistické, tak kdo nemáte silnější žaludek, neklikat). Nějak mi to ale neštymuje - stará souprava na A? A televisní štáb u toho? Není to spíš nějaké cvičení? Nebo je ta reportáž z dřívějška? Ptám se tady, protože tam nemám login a ani si ho nechci zakládat, neb tam nepřispívám. Díky.
Nova v té 112 běžně dává starší akce. Některé záběry pak dotočí, něco převezme ze záznamu hasičů.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Pražské metro

Příspěvek od Jabberwocky » 25.10.2007 0:53

Štěpán píše:Nejlepší na tom večeru bylo, že během tohodle museli dispečeři ještě navíc řešit nějakou bandu *****ů, která na Áčkovým Můstku vlezla do kolejiště, kde začali sprejovat soupravu.
No tam se ovšem nemělo nic zastavovat, nýbrž naopak soupravu řácky rozjet. Těch by škoda nebyla :-/

Ad nehoda na C: Neměl by se tedy onen posvátný momentový klíč vozit v každé soupravě, aby byl po ruce prvnímu, kdo tam dorazí? Ta doba je fakt děsně dlouhá, to zraněnému ani nemusí být nic extra vážného, a stejně pod vlakem umře (třeba vykrvácí, ačkoli by provisorně stačilo ránu jenom zaškrtit, což umím i já). A jinak souhlas s tím, že jestli to šlo přeříznout, tak se to přeříznout mělo. Tím nechci dělat generála po bitvě, ale do budoucna by to zřejmě opravdu chtělo zrychlit.

Jo a velmi se přimlouvám jak za rozšíření informace o možnosti využití kanálu, tak především za opravdu výrazné označení tlačítek včetně šipek k nim. Já třeba o kanálu jisté povědomí měl (asi ještě z dětství), ale vůbec jsem si nebyl jist, zda to je pravda.

Edit: Ještě se zeptám, na metrowebu se objevil tenhle odkaz: http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=23.10 ... 38v=119066 (reportáž o záchraně cestujícího zpod metra - některé záběry ke konci jsou dost naturalistické, tak kdo nemáte silnější žaludek, neklikat). Nějak mi to ale neštymuje - stará souprava na A? A televisní štáb u toho? Není to spíš nějaké cvičení? Nebo je ta reportáž z dřívějška? Ptám se tady, protože tam nemám login a ani si ho nechci zakládat, neb tam nepřispívám. Díky.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Pražské metro

Příspěvek od cwapa » 24.10.2007 23:27

I.am.good píše:
cwapa píše:Tak to co píšeš je pěkná hovadina podle mě KT8 3článková a to nikomu nevymluvíš ,to je to samé jako metro je 5ti článkové. Pořád se to nechá rozpojit.
Jak si všímám na tvých příspěvcích, tak ty jsi nejchytřejší zřejmě. Jeden vůz KT8 je tříčlánkový, souprava metra typu M1 je pětivozová.
Obrovský rozdíl je v tom, že ač je to metro rozpojitelné leda nějakým tím speciálním klíčem, tak rozpojitelné je. Jednotlivé články KT8 ale rozpojit nejdou, ty se musí demontovat. Navíc pro rozčlánkování potřebuješ dva podvozky navíc. Plus ten čas - to metro rozpojili za 20minut, oddělit od sebe dva články na KT8 je práce na 20 hodin a to ssebou bude muset ten dělník hejbnout.
Dokázali jsme si tedy, že mám pravdu. Tak příště, prosím, nebuď tak arogantní ve svých příspěvcíh. Děkuji!
Já jsem věděl ,že se chytíš :lol: Jen tak jsem to plácnul a vida.

Odpovědět