Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Proxy » 24.11.2007 13:03
MF píše:Zřejmě zásah EPV (elektricko-pneumatický ventil) z nějakého důvodu jako třeba porucha zabezpečovače.
Naopak bych řekl, že je to správná činnost vlakového zabezpečovače
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Při vjezdu na Dejvickou se to děje často, když je obsazena staniční kolej z důvodů, že nestíhá obrat, vlak odstupuje z trati nebo manipulace vlaků mezi odstavnými kolejemi.
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 13.11.2007 19:42
Zřejmě zásah EPV (elektricko-pneumatický ventil) z nějakého důvodu jako třeba porucha zabezpečovače.
-
Quetzalcoatl
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Quetzalcoatl » 13.11.2007 19:15
Karotka píše:Jinými slovy: je to naopak. Intenzivní brždění se projevuje syčením.
...brždění se totiž provádí odpuštěním vzduchu z brzdového potrubí. Koho to zajímá, dozví se víc
zde a výše.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Příspěvek
od Karotka » 13.11.2007 19:11
Jinými slovy: je to naopak. Intenzivní brždění se projevuje syčením. A příčina brždění - buď reakce fíry na něco nestandardního (skákající/padající osoby/věci), anebo zásah zabezpečovače.
-
Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Příspěvek
od Jabberwocky » 13.11.2007 19:10
A pročpak se to děje?
-
Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Tonda Ježek » 13.11.2007 18:10
Matošo píše:Už se mi podruhé v krátkém čase stalo, že se metro na lince A ve směru do Dejvic zastavilo a a začalo velmi intenzivně "syčet". Jezdím prvním vozem a syčení se ozývá přímo z pod něj, jakoby od prvního podvozku. Když to dneska začalo (1. pořadí, cca 12:00 v zastávce Hradčanská) tak metro vjíždělo do stanice a řidič začal okamžitě intenzivně brzdit a stál, dokud to nepřestalo.
Poprvé mě to potkalo hned za stanicí Hradčanská tak 3 týdny zpět. Trvalo to asi minutu a půl a lidi byli dost vystrašený, mysleli si, že někde uniká sarin a čekali kdo začne první vykašlávat krev. Ňejaká pani dokonce zakřičela: "Pusťte nás ven!", ale nevim kam chtěla v tunelu jít, navíc by si při vystupování rozbila kokos...
To syčení je únik vzduchu z brzdového potrubí. Takže fírovi ani nezbývá nic jiného než zastavit.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Matošo
- Uživatel
- Příspěvky: 279
- Registrován: 06.6.2007 11:46
- Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Matošo » 13.11.2007 17:39
Už se mi podruhé v krátkém čase stalo, že se metro na lince A ve směru do Dejvic zastavilo a a začalo velmi intenzivně "syčet". Jezdím prvním vozem a syčení se ozývá přímo z pod něj, jakoby od prvního podvozku. Když to dneska začalo (1. pořadí, cca 12:00 v zastávce Hradčanská) tak metro vjíždělo do stanice a řidič začal okamžitě intenzivně brzdit a stál, dokud to nepřestalo.
Poprvé mě to potkalo hned za stanicí Hradčanská tak 3 týdny zpět. Trvalo to asi minutu a půl a lidi byli dost vystrašený, mysleli si, že někde uniká sarin a čekali kdo začne první vykašlávat krev. Ňejaká pani dokonce zakřičela: "Pusťte nás ven!", ale nevim kam chtěla v tunelu jít, navíc by si při vystupování rozbila kokos...
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 10.11.2007 19:12
Jirka: Teď jsem prakticky stejnou poznámku rozebral
u konkurence ![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
Jirka
- Uživatel
- Příspěvky: 107
- Registrován: 07.9.2004 17:53
- Bydliště: JZM
Příspěvek
od Jirka » 10.11.2007 19:06
Oskar píše:... Myslím si, že cesta přes RFID časové jízdenky...
RFID je hezká věc, ale jak je to s jejich funkčností v případě, že jich máte třeba v peněžence víc?
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 10.11.2007 15:11
Myslím si, že lidi by neměli pracovat tam, kde můžou pracovat stroje... Navíc systém odbavování v Praze je poměrně zastaralý... Myslím si, že cesta přes RFID časové jízdenky a jednorázové papírové jízdenky s čárovým kódem či magnetickým proužkem je schůdná...
-
Martin
- Uživatel
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14.3.2007 14:37
- Bydliště: Prágl - Strašnice
Příspěvek
od Martin » 10.11.2007 12:02
Tonda Ježek píše:
Staré turnikety příliš zdržovaly.
Tak to jsem zvědav, jestli teď už zdržovat nebudou.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Nějak mi přijde jednodušší zaměstnávat revizory a podle potřeby měnit jejich počet, než budovat další technologii se vším všudy.
-
P_V
- Uživatel
- Příspěvky: 4085
- Registrován: 23.11.2003 18:49
Příspěvek
od P_V » 09.11.2007 22:44
Quetzalcoatl píše:I.B byla otevřena až po zrušení turniketů.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
No však. Nahražení turniketů se provedlo téměř zároveň s otevřením I.B. Záměr zrušit mincovní turnikety nejspíš vyplynul z úvah nad jejich smysluplností na nové trase. Hodně matně si pamatuju na nějaké Televizní noviny, kde o té novotě v předstihu referovali.
-
Quetzalcoatl
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Quetzalcoatl » 09.11.2007 21:21
P_V píše:Domnívám se že důvodem byla nemožnost dodatečné kontroly tarifní kázně. Možná i snaha, aby až v Kolbence zahouká padla nebo na Smíchov přivalí pantograf, nebyl pracující lid zbytečně zdržován před jedinou neplacenou brankou u dozorčího, určenou pro osoby s lítačkou.
I.B byla otevřena až po zrušení turniketů.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Tonda Ježek » 09.11.2007 21:12
Martin píše:Jaký byl důvod odtranění turniketů v metru v roce - tuším - 1985?
Staré turnikety příliš zdržovaly.
-
P_V
- Uživatel
- Příspěvky: 4085
- Registrován: 23.11.2003 18:49
Příspěvek
od P_V » 09.11.2007 21:10
Domnívám se že důvodem byla nemožnost dodatečné kontroly tarifní kázně. Možná i snaha, aby až v Kolbence zahouká padla nebo na Smíchov přivalí pantograf, nebyl pracující lid zbytečně zdržován před jedinou neplacenou brankou u dozorčího, určenou pro osoby s lítačkou.