Železniční doprava

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 11.3.2016 11:54

Dva chlapce z Uherskohradišťska srazil vlak projíždějící nádražím v Otrokovicích na Zlínsku. Oba chlapci přežili.



Pražskou železnici čekají opravy za miliardy. Dotknou se i mostů.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Petrpes » 09.3.2016 21:08

To už jsem poznal na trati Praha - Plzeň, 20 let staré rekonstrukce vozů Bh (dnes Bpee) a B (dnes Bee) a k tomu nepovedené ABpee z Pesy... Kde je první třída horší než je zbytek vlaku ;)

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 09.3.2016 17:56

Cestující Českých drah v rychlících mezi Trutnovem, Hradcem Králové a Prahou poznají na vlastní kůži rozsáhlou modernizaci vozidlového parku národního dopravce. Na trasu nasadí nově vozy, které dosud jezdily ve vlacích kategorii EuroCity/InterCity.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.3.2016 17:33

Správci železnic chystají u Pardubic novou železniční trať za miliardy
http://pardubice.idnes.cz/chrudim-a-par ... zpravy_jah
Správa železniční dopravní cesty chce vybudovat novou trať do Chrudimi, která povede přes Nemošice a Ostřešany. Pokud vše půjde dobře, začne se stavět už za čtyři roky. Cena? Přes dvě miliardy korun.
.......
Takzvaná ostřešanská spojka by se odpojila od koridoru v Pardubičkách a vedla by od Nemošic přes Mikulovice kolem Ostřešan přímo do Chrudimi. Tato trasa by výrazně urychlila spojení mezi Chrudimí, Pardubicemi a Hradcem.
Cestující ocení i novou zastávku
Stará trať vedoucí kolem pardubického závodiště má kvůli letišti zůstat, zbylá část by patrně zmizela. Cestující by ocenili nejenom podstatně rychlejší jízdu, ale i novou zastávku Pardubice centrum umístěnou mezi podjezdem ulic Jana Palacha a ulicí 17. listopadu.
........
Od průmyslové zóny v Pardubicích do Ostřešan by byl bezmála tříkilometrový dvoukolejný úsek. A to ještě projektanti zalitovali, že neprosadili elektrifikaci ostřešanské přeložky. Náklady na elektrizaci a novou trakční měnírnu v Chrudimi jsou podle firmy Sudop tak vysoké, že by se tato investice nevyplatila.
I v minulosti odborníci plánovali přeložení trati mezi Chrudimí a Pardubicemi. Mělo se jednat o medlešickou spojku, která, jak název napovídá, by zachovala Medlešicím vlakové spojení. Projektanti před osmi lety však zjistili, že tato trasa už není reálná a navrhli dražší, ale přímější ostřešanskou spojku.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 07.3.2016 11:37


Baresm
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 11.9.2014 9:11

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Baresm » 07.3.2016 7:30

Bobik, cwapa: ... a je to i poměrně hojně rozšířené - viz http://www.hlaseni.net. 8-)

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 04.3.2016 22:52

Bobik: budeš se divit ale funguje.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Bobik » 04.3.2016 21:27

cwapa píše:To se instaluje zároveň s tím. Nevím jestli tady někdo ví, ale trať Plzeň - Cheb už takto funguje několik desetiletí.
Petrpes píše:Původní prehistorické dálkové ZZ na Plchu je již pár let minulostí, dnes je tam klasika dálkovina ovládaná pomocí JOP.
Jo, o té trati vím, je to, pokud se nepletu, vlastně první "dálkovina" vůbec. Ale - otázka za deset bludišťáků - opravdu tam funguje nějakej systém, kterej cestujícímu řekne, že třeba MU, nepojede to cca 5 hodin, náhradní bus staví tam a tam (a přijede zhruba za takhle dlouho)?
Pochybuju.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Petrpes » 04.3.2016 20:36

cwapa píše:
Bobik píše:No, na MHD obvykle nečekáš "hodinu" a v případě MU je obvykle dostupná "jiná alternativa". :wink:
Jo, "kecafony" a panely asi "budou", ale... kdy? :roll:
To se instaluje zároveň s tím. Nevím jestli tady někdo ví, ale trať Plzeň - Cheb už takto funguje několik desetiletí.
Původní prehistorické dálkové ZZ na Plchu je již pár let minulostí, dnes je tam klasika dálkovina ovládaná pomocí JOP.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 04.3.2016 15:17

Bobik píše:No, na MHD obvykle nečekáš "hodinu" a v případě MU je obvykle dostupná "jiná alternativa". :wink:
Jo, "kecafony" a panely asi "budou", ale... kdy? :roll:
To se instaluje zároveň s tím. Nevím jestli tady někdo ví, ale trať Plzeň - Cheb už takto funguje několik desetiletí.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Petrpes » 04.3.2016 13:42

Já věřím spíše na toto spolehlivé zařízení:
http://hnijici.rajce.idnes.cz/nastenka/ ... 131122.jpg
Rok výroby jsme nezjistili, ale viděl bych to na meziválečné nebo válečné období ;)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Bobik » 04.3.2016 9:00

No, na MHD obvykle nečekáš "hodinu" a v případě MU je obvykle dostupná "jiná alternativa". :wink:
Jo, "kecafony" a panely asi "budou", ale... kdy? :roll:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční doprava

Příspěvek od 9001 » 04.3.2016 8:35

Bobik: Jak potom můžou lidi vůbec jezdit MHD v Praze resp. busy a tramvajemi. Tam se o MÚ nedozví prakticky nikdy pokud nejsou přímo u ní a z valné většiny s nimi taky nikdo nekomunikuje...

Předpokládám, že u vlaků se budou používat panely popř. budou dálkové megafony, kde se bude dát něco kecnout. 8-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Železniční doprava

Příspěvek od Bobik » 04.3.2016 7:15

No, byť vznik dálkoviny chápu, tak se obávám, že je to dobrý jen potud, pokud všechno funguje, jak má. V případě jakýkoli, byť sebemenší MU jsou ty odosobnělý opuštěný nádraží spíš to, co lidi odrazuje, protože se nic nedozvědí, co, proč, dokdy a jak dál. Teda, ne že by se kolikrát něco dozvěděli i na velkejch obsazenejch nádražích, ale to je spíš o systému. A systém lze změnit, jenže ve chvíli, kdy není kdo by podal informaci, může být systém sebelepší a je to k ničemu.
Takže zatímco pokud všechno funguje jak má, je lidem jedno, odkud se to řídí, tak v případě průšvihu ten plácačka co by vylezl z dopravy a podal nějakou informaci prostě citelně chybí.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Železniční doprava

Příspěvek od cwapa » 03.3.2016 23:16

9001 máš pravdu, že ta budova není nijak okrasná, ale dnes se staví i daleko horší budovy.

Odpovědět