Železniční doprava
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Železniční doprava
Dva chlapce z Uherskohradišťska srazil vlak projíždějící nádražím v Otrokovicích na Zlínsku. Oba chlapci přežili.
Pražskou železnici čekají opravy za miliardy. Dotknou se i mostů.
Pražskou železnici čekají opravy za miliardy. Dotknou se i mostů.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
To už jsem poznal na trati Praha - Plzeň, 20 let staré rekonstrukce vozů Bh (dnes Bpee) a B (dnes Bee) a k tomu nepovedené ABpee z Pesy... Kde je první třída horší než je zbytek vlaku
Re: Železniční doprava
Cestující Českých drah v rychlících mezi Trutnovem, Hradcem Králové a Prahou poznají na vlastní kůži rozsáhlou modernizaci vozidlového parku národního dopravce. Na trasu nasadí nově vozy, které dosud jezdily ve vlacích kategorii EuroCity/InterCity.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Správci železnic chystají u Pardubic novou železniční trať za miliardy
http://pardubice.idnes.cz/chrudim-a-par ... zpravy_jah
http://pardubice.idnes.cz/chrudim-a-par ... zpravy_jah
Správa železniční dopravní cesty chce vybudovat novou trať do Chrudimi, která povede přes Nemošice a Ostřešany. Pokud vše půjde dobře, začne se stavět už za čtyři roky. Cena? Přes dvě miliardy korun.
.......
Takzvaná ostřešanská spojka by se odpojila od koridoru v Pardubičkách a vedla by od Nemošic přes Mikulovice kolem Ostřešan přímo do Chrudimi. Tato trasa by výrazně urychlila spojení mezi Chrudimí, Pardubicemi a Hradcem.
Cestující ocení i novou zastávku
Stará trať vedoucí kolem pardubického závodiště má kvůli letišti zůstat, zbylá část by patrně zmizela. Cestující by ocenili nejenom podstatně rychlejší jízdu, ale i novou zastávku Pardubice centrum umístěnou mezi podjezdem ulic Jana Palacha a ulicí 17. listopadu.
........
Od průmyslové zóny v Pardubicích do Ostřešan by byl bezmála tříkilometrový dvoukolejný úsek. A to ještě projektanti zalitovali, že neprosadili elektrifikaci ostřešanské přeložky. Náklady na elektrizaci a novou trakční měnírnu v Chrudimi jsou podle firmy Sudop tak vysoké, že by se tato investice nevyplatila.
I v minulosti odborníci plánovali přeložení trati mezi Chrudimí a Pardubicemi. Mělo se jednat o medlešickou spojku, která, jak název napovídá, by zachovala Medlešicím vlakové spojení. Projektanti před osmi lety však zjistili, že tato trasa už není reálná a navrhli dražší, ale přímější ostřešanskou spojku.
Re: Železniční doprava
Bobik, cwapa: ... a je to i poměrně hojně rozšířené - viz http://www.hlaseni.net.
Re: Železniční doprava
Bobik: budeš se divit ale funguje.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Železniční doprava
cwapa píše:To se instaluje zároveň s tím. Nevím jestli tady někdo ví, ale trať Plzeň - Cheb už takto funguje několik desetiletí.
Jo, o té trati vím, je to, pokud se nepletu, vlastně první "dálkovina" vůbec. Ale - otázka za deset bludišťáků - opravdu tam funguje nějakej systém, kterej cestujícímu řekne, že třeba MU, nepojede to cca 5 hodin, náhradní bus staví tam a tam (a přijede zhruba za takhle dlouho)?Petrpes píše:Původní prehistorické dálkové ZZ na Plchu je již pár let minulostí, dnes je tam klasika dálkovina ovládaná pomocí JOP.
Pochybuju.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Původní prehistorické dálkové ZZ na Plchu je již pár let minulostí, dnes je tam klasika dálkovina ovládaná pomocí JOP.cwapa píše:To se instaluje zároveň s tím. Nevím jestli tady někdo ví, ale trať Plzeň - Cheb už takto funguje několik desetiletí.Bobik píše:No, na MHD obvykle nečekáš "hodinu" a v případě MU je obvykle dostupná "jiná alternativa".
Jo, "kecafony" a panely asi "budou", ale... kdy?
Re: Železniční doprava
To se instaluje zároveň s tím. Nevím jestli tady někdo ví, ale trať Plzeň - Cheb už takto funguje několik desetiletí.Bobik píše:No, na MHD obvykle nečekáš "hodinu" a v případě MU je obvykle dostupná "jiná alternativa".
Jo, "kecafony" a panely asi "budou", ale... kdy?
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Já věřím spíše na toto spolehlivé zařízení:
http://hnijici.rajce.idnes.cz/nastenka/ ... 131122.jpg
Rok výroby jsme nezjistili, ale viděl bych to na meziválečné nebo válečné období
http://hnijici.rajce.idnes.cz/nastenka/ ... 131122.jpg
Rok výroby jsme nezjistili, ale viděl bych to na meziválečné nebo válečné období
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Železniční doprava
No, na MHD obvykle nečekáš "hodinu" a v případě MU je obvykle dostupná "jiná alternativa".
Jo, "kecafony" a panely asi "budou", ale... kdy?
Jo, "kecafony" a panely asi "budou", ale... kdy?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Železniční doprava
Bobik: Jak potom můžou lidi vůbec jezdit MHD v Praze resp. busy a tramvajemi. Tam se o MÚ nedozví prakticky nikdy pokud nejsou přímo u ní a z valné většiny s nimi taky nikdo nekomunikuje...
Předpokládám, že u vlaků se budou používat panely popř. budou dálkové megafony, kde se bude dát něco kecnout.
Předpokládám, že u vlaků se budou používat panely popř. budou dálkové megafony, kde se bude dát něco kecnout.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Železniční doprava
No, byť vznik dálkoviny chápu, tak se obávám, že je to dobrý jen potud, pokud všechno funguje, jak má. V případě jakýkoli, byť sebemenší MU jsou ty odosobnělý opuštěný nádraží spíš to, co lidi odrazuje, protože se nic nedozvědí, co, proč, dokdy a jak dál. Teda, ne že by se kolikrát něco dozvěděli i na velkejch obsazenejch nádražích, ale to je spíš o systému. A systém lze změnit, jenže ve chvíli, kdy není kdo by podal informaci, může být systém sebelepší a je to k ničemu.
Takže zatímco pokud všechno funguje jak má, je lidem jedno, odkud se to řídí, tak v případě průšvihu ten plácačka co by vylezl z dopravy a podal nějakou informaci prostě citelně chybí.
Takže zatímco pokud všechno funguje jak má, je lidem jedno, odkud se to řídí, tak v případě průšvihu ten plácačka co by vylezl z dopravy a podal nějakou informaci prostě citelně chybí.
Re: Železniční doprava
9001 máš pravdu, že ta budova není nijak okrasná, ale dnes se staví i daleko horší budovy.