Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské autobusy
Encore: Já mám tedy se Sorama opačnou zkušenost a to z oblasti Motol-Vypich-Břevnovská. Sor je v jízdě do kopce určitě jednička. Z Břevnovské na Vypich je schopný kolem rychlosti 60-70km/h podřadit a začít celý naložený předjíždět. Úsek Motol - Vypich vyjíždí také naplno a běžně jede rychlosti 40-50km/h bez problému. (ostatní 20-35km/h)
Re: Pražské autobusy
Nejsou ty problémy v něčem jiném? Třeba problém se signalizací dveří. Jak bylo už napsáno silnější motor, lehčí autobus a šestikvalt, kde bude jednička o dost kratší mluví spíš o opaku.
Re: Pražské autobusy
Souhlas, kromě Ikarusů jsem třeba do kopce na Suchdol jel všemi typy kloubových autobusů.
Nejlépe si vede jasně SOR, ať už výkonem motorů, nebo možností sešlápnou pedál až na podlahu (kick-down), kdy se motor začne víc vytáčet.
CityBusy mají v tomto kopci jedem problém a to "hloupou" převodovku. Autobus se rozjede a postupně řadí výš a výš, dokud nedojde motoru síla. Potom celý kopec vypadá takto: podřadí - zrychlí - přeřadí výš - (motor nemá sílu) zpomalí - podřadí - zrychlí - přeřadí výš - (motor nemá sílu) zpomalí - podřadí ... a takhle pořád dokola, dokud se nedostane na mírnější kopeček nebo rovinku.
B961/B941E/B941 - na 107 donedávna běžná vozidla, jezdí to podle toho, jakou to má náladu, jednou to vyjede jako šnek, jindy jako větší šnek, někdy naopak jako turbošnek. Asi kus od kusu. A taky podle počtu a spěchavosti pasažérů.
B741 - kupodivu mi nepřišla nejhorší, řekl bych, že co do síly motoru na tom může být líp, nebo aspoň jezdí rychlejc, než 900 řada.. (Pouze můj dojem.)
Nejlépe si vede jasně SOR, ať už výkonem motorů, nebo možností sešlápnou pedál až na podlahu (kick-down), kdy se motor začne víc vytáčet.
CityBusy mají v tomto kopci jedem problém a to "hloupou" převodovku. Autobus se rozjede a postupně řadí výš a výš, dokud nedojde motoru síla. Potom celý kopec vypadá takto: podřadí - zrychlí - přeřadí výš - (motor nemá sílu) zpomalí - podřadí - zrychlí - přeřadí výš - (motor nemá sílu) zpomalí - podřadí ... a takhle pořád dokola, dokud se nedostane na mírnější kopeček nebo rovinku.
B961/B941E/B941 - na 107 donedávna běžná vozidla, jezdí to podle toho, jakou to má náladu, jednou to vyjede jako šnek, jindy jako větší šnek, někdy naopak jako turbošnek. Asi kus od kusu. A taky podle počtu a spěchavosti pasažérů.
B741 - kupodivu mi nepřišla nejhorší, řekl bych, že co do síly motoru na tom může být líp, nebo aspoň jezdí rychlejc, než 900 řada.. (Pouze můj dojem.)
Re: Pražské autobusy
Pochybovat nemusíte. Sorky jsou opravdu nejvýkonnější autobusy, které DP má. Navíc mají nejnižší hmotnost. I mně se zdají být nejživější. Problém může být v nastavení převodovky, ta udělá hodně.petr03 píše:No o sile motoru u soru dost pochybuji. Stacilo mi na DOD ten kopec od metra do garazi a trosku nalozeny bus - a mel co delat.
Re: Pražské autobusy
No o sile motoru u soru dost pochybuji. Stacilo mi na DOD ten kopec od metra do garazi a trosku nalozeny bus - a mel co delat.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Markus: A v čem je problém? Dyt SORky jsou snad motorvě silnější než zbytek vozového parku a to ani nemluvím o stáří, které taky hraje v jejich prospěch.
Re: Pražské autobusy
A na Zátišské problémy nemají? Ikarusy tam mívaly problémy i za protivětru a v zimě tam pokud možno nestavěly vůbec.Markus píše:Aspoň jede, na rozdíl od SORek. Zastávka Družná u nás v Modřanech se pro ně stává smrtelnou pastí, do kopce se už nerozjedou. Někde se stala chyba, stále stejné místo ...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Pražské autobusy
Družná byla nejlepší s ikarusama za náledí
-
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Aspoň jede, na rozdíl od SORek. Zastávka Družná u nás v Modřanech se pro ně stává smrtelnou pastí, do kopce se už nerozjedou. Někde se stala chyba, stále stejné místo ...
Re: Pražské autobusy
Dnes se vozu 5852 zasekla převodovka tak, že nešlo z jedničky zařadit dvojku, takže autobus na Černý Most dojel pomalu se zařazenou jedničkou. Docela jsem se na Lehovci divil, proč ten autobus přijíždí pomalu.
Re: Pražské autobusy
101 by se na Jiřák výhledově prodloužit měla, alespoň to bylo v plánu midilinek.Karosák píše:Ale jak Bobek povidal o protažení 101 na JzP, to by byl bytelnej nápad.
A já jsem pro. Ovšem změnil bych linku 101 na druhé straně, tak, že by se vrtátlia do své původní trasy přes Sídliště na Groši, Skalku s ukončením na Sídlišti Skalka. To by umožnilo opět zrušit zbytečnou linku 296, omezit už tak předimenzovanou Hostivař a uspořit tak nezanedbatelné peníze, které by se daly vhodně využít jinde. třeba na opětovné posílení 175, jak se o něm mluvilo na dni PIDu.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
A co se Černokostelecké týče, tak se ani nedivím, že tam 133 nabírala sekeru. Dyť to tam kolikrát stojí až k mostu přes zhlaví malešického nádraží. Pak je žrádlo vyjet z Černokostelecká/smč rozumně (pokračuji ve vlákně Preference).
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Ale jak Bobek povidal o protažení 101 na JzP, to by byl bytelnej nápad. To myslím, že by si své klienty našlo. Jak to realizovat je věc druhá. Křižovatka Chorvatská x Korunní se občas odspoda štosuje a je to problém se na Korunní dostat. Ale jinak třeba Norská-Chorvatská-Korunní-Nitranská-JZP-Vinohradská-Čáslavská-Benešovská a dále po své trase
Re: Pražské autobusy
Jako bych to nepsal na žlutozelenejch. Děkujeme, teď už bude jezdit mimo program všechno.
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: 133 + 207
To je ta Černokostelecká - Limuzská tak ďábelská ?Martin Šubrt píše:Na dni PIDu toto vysvětlil Pavel Procházka. 133 je delší a už na příjezdu od Depa na Sídliště Malešice se zpožďuje,
Takže tam nabíraly 133 zpoždění a hrdinní řidiči to v Husitské doháněli Edit: tak už se tak nesměju
Vzpomněl jsem si na článek z (myslím) Večerní Prahy s titulkem "Černokostelecká pro hlemýždě", kde se autor pohoršoval nad tím, že tehdy nový úsek Průmyslové mezi tehdejší Štěrboholskou (zhruba dnešní K Hrušovu) a Černokosteleckou mimoúrovňově kříží bezvýznamnou Radiovou, zatímco s Černokosteleckou se kříží úrovňově. Štěrboholská radiála tehdy ještě nebyla.
Naposledy upravil(a) jendelin.i dne 24.9.2011 17:29, celkem upraveno 1 x.