Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od DavidD » 02.9.2011 9:18

Souhlasím s OMH, když se testuje, mělo by se jít cestou od menšího k většímu..A jelikož dopravce již ten den zavedl posílení a dnes jezdí s Karosou, je to perfektně odvedená práce.. :smt023

Uživatelský avatar
-R-V-
Uživatel
Příspěvky: 18
Registrován: 04.11.2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od -R-V- » 02.9.2011 9:10

Pokud mám správné informace, posilový autobus byl v režii dopravce. Martin Uher se osobně účastnil zahájení provozu linky, sledoval vytíženost spojů a dnes již vyjel klasický autobus, který vezl na druhém spoji z Jesenice více než padesát cestujících. Standardní autobus je výhodný i pro dopravce, protože může výkon částečně začlenit do „mníšeckého“ turnusu (přejezd) a ušetří se část režijních kilometrů.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od OMH » 02.9.2011 8:47

Většina věcí, co se testuje, se testuje v omezené míře. Jelikož na zkoušení není nikdy dost peněz, aby se jen tak promrhaly.
Bohužel, veřejnost vždy jen kritizuje. Na to i zde máme desítky "odborníků". Pokud by obce zaplatily KB autobus a jel poloprázdný, všichni křičí, že se plýtvá penězi daňových poplatníků. Nyní se obce zachovaly zodpovědně, resp. nechtěly plýtvat prostředky, a tak na zkušební provoz objednaly midibusy s tím, že v případě velkého zájmu se doprava zkapacitně. A zase je to špatně.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kruťák » 02.9.2011 8:34

OK, nevedel jsem ze jde o zkusebni rezim. Presto nesouhlasim s generalem po bitve. Ze byl vysedek tehle bitvy predem ocekavatelny, nemuze nikdo poprit.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od OMH » 02.9.2011 8:20

Tak ale jde o zkušební provoz 334, takže nevyčítám nasazení midibusu. Zároveň již při představení bylo řečeno, že v případě zájmu budu nasazeno kapacitnější vozidlo.
A nejradši mám generály po bitvě...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kruťák » 01.9.2011 23:15

Jasně, pokud chci přímo na Budějovickou, tak to asi nevyužiju, ale pokud jedu třeba na Novodvorskou (z Lihovaru 12 minut), do Modřan (taky z Lihovaru 12 min.), Podolská vodárna (bus na Pobřežní cestu+tram=12 minut), IPP (20 min), atd. tak mi to vyjde nastejno, ne-li rychlejc. Tím chci říct, že přestože se Budějárna zdá pro obsluhu Prahy 4 (potažmo pro oblasti typicky obsluhované metrem C) na první pohled ideálním výchozím místem, není to až tak růžové...
Je to stejný případ jako vlak S9 vs. kolony přes Říčany a Uhříněves. Taky radši jedu vlakem, byť dojedu do Vršovic a pokračuju na Pankrác, než abych čekal nejmíň půl hodiny v koloně, třebaže se dostanu na Háje, odkud jsem na Pankráci metrem za 10 minut. Časově je to stejné, ne-li vlakem rychlejší (a teď s vydyndaným krásným spojením 193).

PS: Samozřejmě je řeč o ranní špičce ve směru do města a odpolední z města (typické kolony na všech příjezdových tepnách do Prahy).

Snesl by vůbec "terminál" Smíchovské nádr. takové navýšení kapacity*, aniž by došlo k ušlapání kaštanstva? (*=interval ve špičce dejme tomu 15 minut a vozy KB)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 01.9.2011 22:54

kruták: A do konce roku tam budou kloubáky :lol:

Ale zase je to o cílech. Když někdo bude pracovat ve Spořitelně na Budějovické tam prostě pojede i přes kolonu přímo.

Jinak zářným případem je můj bývalý kolega. Bydlí na Chodově(v oblasti Spořilovské) a pracuje na Andělu. 3 roky jezdil autem, od doby co je 125 má problém auto nastartovat jak mu díky této alternativě prakticky nejezdí.

To samé bude i tady. Z 90% tuto linku plní lidé co normálně jeli autem, protože to bylo rychlejší. Ted tam jsou stejně jako autem a ještě ušetří cca 2-3 tisíce na PHM.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kruťák » 01.9.2011 22:30

U kolegů se objevily fotky nové linky 334 (Psáry, Jesenice - Smíchovské nádraží).
http://citybus.cz/fotogalerie/displayim ... play_media

Dovolte zamyšlení nad výběrem kapacity busu a nízkým počtem spojů. Už při představování konceptu linky mi bylo jasné, co se dnes ráno potvrdilo. Mám-li si na příměstě vybrat mezi 40 minutovým popojížděním v koloně a 20 minutovou jízdou, beru 20 minutovou jízdu, byť mě dopraví do jiného bodu (pokud tedy tento bod není na druhé straně města než chci).
Mějme jako výchozí bod třeba IPP.
Jesenice-Budějovická (s ranními kolonami dnes): cca 40 minut + metro: 13 min. = do 50 minut.
Jesenice-Smích.nádr.: 20 minut + metro+tram: 15 minut <> tram+tram: 20 minut. = do 45 minut.
Výsledek je tedy stejný,většina lidí se radši sveze, než se aby se kodrcala v koloně.

Vzhledem k poptávce převyšující kapacitu jednoho vozu byly dnes ráno na 3. pořadí linky 334 nasazeny hned dva mikrobusy Irisbus Daily. Osobně očekávám, že vozidla se změní do týdne (při nejhorším do měsíce) a časem přibudou i další spoje minimálně v ranní špičce. Zkrátka: nemůžu se divit, když lidem nabídnu rychlejší dopravu, že po ní nesáhnou....

PS: Moje fotky ("Všechny novinky v PID od 1. září 2011") nahodí pan MOp, jen co se zmocní svého počítacího stroje 8-)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kruťák » 29.8.2011 20:16

Označníky a-193 u Nádraží Vršovice:
Obrázek
Obrázek
a stejný popis jako na dočasné zastávce KN:
Obrázek

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karosák » 26.8.2011 13:47

Prósimtě, po dvou letech buď rád za označníky. Jestli k nim BUS někdy přijede se teprve uvidí a ty už bys chtěl přístřešek :lol:

KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od KarlosK » 26.8.2011 13:14

Tak na nádraží Vršovice jsou už cca týden dva označníky pro Bus 193. nevšiml jsem si ale žádných základů pro přístřešek :/

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.8.2011 8:59

No pěkné - zrovna nedávno jsem to tam kolem přístavu poprvé procházel (kolem Argentinské to již notnou dobu znám).
Jen dle tohoto plánku (dostupného z prvního odkazu) mne napadá:
1.) Proč se něco neudělalo pro možnost vzniku zastávek Ortenovo náměstí asi takto - v bodě A ve směru k NH (díky přejití dvou přechodů umožnění přestupu zejména na l.5 DC) a v bodě B od NH (aby cestující zejména z l. 5 ZC mohly na BUS nastoupit již tady a nemuseli zase zajíždět až k NH)? Jsem přesvědčen, že zejména díky skutečnosti, že zastávka Přívozní je společná pro oba směry BUS 156, tak by mnou navrhovaná vazba na TRAM byla zejména pro lidi z jejího okolí velmi výhodná.
2.) Nezavedení zastávky Dělnická a tím nezřízení možnosti přestupu tam mne také mrzí, ale vzhledem ke společné zastávce s TRAM hned vedle na Maninách mne neřešení tohoto problému tolik nevadí.


Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 24.8.2011 23:17

Tohle jsou Citybusy z první série. Ty měly takhle masivní tlačítka. Pak jak se to nepoužívalo, tak se od toho upustlo už z výroby

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.8.2011 23:11

matejbrozek píše:Oni mají poptávkové otevírání dveří i citibusy ? Proč se to nikdy nepoužívalo ?
http://www.youtube.com/watch?v=9mb0SNamqKo
Moc BUSy DPP nejezdím, ale co vídám, tak jich ty tlačítka moc nemá ani vevnitř (občas mi kolegové BUSáci tvrdí, že některá osezená nejsou zapojená), ale hlavně ještě jsem neviděl jediný Ciťák DPP s poptávkovým tlačítkem dveří z venku! (Sice prostor vedle nich je z výroby pro tlačítko připraven.)

Odpovědět