Já to skoro pamatuju, absolutošotoušku, víš. Těch fám o první republice je hluboce zakořeněno víc, víš, ouško?Absolut píše:Káemíčku, Ty zase tak kecáš...
PS: Esli budeš zlobinkat, nedostaneš emailíček.
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Na konci 19. století to byl jen nápad, bez velké podpory. Tehdy se plánovala a budovala kanalizace, celá Praha byla rozkopaná, tak padla úvaha o tom, že by se při tom postavilo metro. Nic víc. V té době na to podle mě Praha ani neměla a nebyla dost veliká, vždyť až na začátku 20. stol. vznikly EP, které vykoupily soukromé tram tratě a některé teprve elektrifikovaly.Yvona píše:Přečti si ten příspěvek znovu. Metro mělo mít svůj původ už koncem 19století, ale bohužel tam byl jistý nesouhlas Elektrických podniků.
....Metro mohlo být tedy už před II.světovou, protože stát na tom byl ekonomicky dobře, troufnu si říct, že lépe než-li dnes. Já mám takový dojem, že trend myšlení úředníků a spol se traduje do dnes. Dost se o naší historii zajímám a čerpám přímo z živých zdrojů, i když jich už není tolik.
Přečti si ten příspěvek znovu. Metro mělo mít svůj původ už koncem 19století, ale bohužel tam byl jistý nesouhlas Elektrických podniků.P_V píše:Tím hlavním důvodem byla II.válka a následná politická změna. Koncem 30. let se koncepce stabilizovala, projekt se rozjel, probíhaly přípravné práce v terénu, a v druhé půli 40. let tu metro mohlo být. Lehké metro, na které bychom dnes všichni nadávali, že se pomalu klikatí pod ulicemi a nezvládá nápor obecenstva
Zmíněné příklady jiných měst nejsou srovnatelné. Budapešť byl výstřelek jedné místní vlivné osoby a ostatní města jsou a byla daleko větší než Praha.
Plánovaly se klasické tři trasy jako dnes, přiohnuté aby se vlezly pod ulice a proluky. Něco jako sídliště tehdy neexistovalo, síť pokryla toliko to čemu dnes říkáme širší centrum.adam_r píše:Predpokladam, ze me melo jednat o metro typu "Pariz". 6 linek takoveho metra by mozna udelali i lepsi sluzbu nez existujici varianta "Moskva".
V podstatě už od 30. let se rozhodovalo mezi klasickým metrem a podzemní tramvají (ta se také ještě v 66 začala na HN stavět). Projekt připravený k realizaci na začátku války byl klasické metro, samozřejmě ne v takové hloubce jako nyní. 6 linek by nebylo, systém A, B,C s trojúhelníkem ve středu města byl už tehdy prakticky ve všech návrzích.adam_r píše:Predpokladam, ze me melo jednat o metro typu "Pariz". 6 linek takoveho metra by mozna udelali i lepsi sluzbu nez existujici varianta "Moskva".
Tím hlavním důvodem byla II.válka a následná politická změna. Koncem 30. let se koncepce stabilizovala, projekt se rozjel, probíhaly přípravné práce v terénu, a v druhé půli 40. let tu metro mohlo být. Lehké metro, na které bychom dnes všichni nadávali, že se pomalu klikatí pod ulicemi a nezvládá nápor obecenstvaYvona píše:Trochu jsem zabrousila do historie a našla jsem tento článeček. Avšak na mysl mi leze otázka " proč tak dlouho jsme museli čekat na metro, když už tady mohlo dávno být, jako v jiných velkých evropských metropolích?" (Budapešť-1896, Vídeň-1898, Paříž-1900, Praha-1974 ).
To bys k tomu ještě musel přidat vybourání a přestavbu minimálně celýho centra města (od Pankráce do Holešovic a od Malešic až po Motol), protože jinak by tady ten model pro nedostatek prostoru nemoh fungovat...I.am.good píše:Já bych to zasypal, tram koleje vytrhal a nechal všechny jezdit IAD nebo pěšky. A konečně bychom se měli jako v Americe (o čemž spousta lidí stále ještě sní).